Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

40% av kroppen er forbrent, og hva verre er; 20% av det er tredjegrads. Han ligger i koma nå, de begynner å operere en gang i morgen.

Stakkars gutt... 11-12 år gammel og er i en eksplosjon.

9221884[/snapback]

Jøss. Det minner meg så utrolig mye om hva som skjedde med meg selv.

Hadde akkurat like mange prosent til og med...

Var ikke noe særlig koselig akkurat. Sårene vesket som faen.

Vet i allefall at en telefon fra venner og slekt hjalp skikkelig godt for min del. Var godt å høre stemmene til kjente, og bare prate om noe annet enn skadene, det fikk jeg mer enn nok prat av fra legenes side.

Ta å ring han du, en dag etter operasjonen.

Den første dagen er så jævlig at du ikke vil gjøre noe som helst.

Hvor på kroppen var det han ble brent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For litt over et år siden hentet vi hjem en hund, en bitte liten valp, som vi kalte Balder.

Han har vært min store kjærlighet siden.

For 2 år siden tok beste kompisen min sitt eget liv, og Balder har hjulpet meg gjennom den triste tunge tiden og vært der for meg hele tiden.

Så her i påsken fikk han sitt første epelepsi anfall og begynte på piller...

I sommer gikk vi tom for piller og ringte til dyrlegen, men hun var på ferie, så jeg tenkte dum som jeg var at ja ja, en liten uke uten piller gjør vel ikke så mye..

I natt fikk Balder anfall igjen, å ikke et sånn 1-2 minutters anfall. 1,5 timer hadde han anfall før hjertet hans bare stoppa.

Har aldri følt meg så dårlig før tror jeg... vet ikke hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar

Føler med deg. Har selv hatt et dyr som hadde eplepsi. Det var en 14 uker gammel kattunge. Det var helt grusomt å se den knøttlille katten ligge å riste. Den ble avlivet samme dag.

Tenk på alt det fine dere gjorde sammen, og sett pris på tiden du fikk sammen med han. Det var det beste for hunden. Han har det bedre nå.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Gutten15, snakk med henne og fortell at det ikke kan fortsette slik. Hvis hun har mistet følelsene for deg, så har ikke forholdet noe fremtid.

Lenke til kommentar

Faen... Dette er en typisk dag der man ønsker at man kunne bare hoppe over og starte morgendagen.

Begynner å tenke, og seff fylles hodet med triste saker, innser at jeg rett og slett aldri har hatt eller har et liv, aldri hatt særlig med venner, aldri hatt kjærest, føler meg ikke god nok, osv.

Huff, er ikke alltid slik, men nå havna jeg plutselig helt på bunnen :(

Lenke til kommentar
Etter hva jeg vet, ryggen, brystkassen, ansiktet og bena.

9230355[/snapback]

Huff, ansiktet er lite gøy å bli brent på.

De andre kroppsdelene går det litt greiere med, men det er jo noe som følger deg igjennom livet. Blir tydelige arr.

9235010[/snapback]

Vi satser på at de kan redde mesteparten av ansiktet, men det vil nok bli mye arr på resten av kroppen. Særlig der det ble tredjegradsforbrenninger.

Lenke til kommentar
Faen... Dette er en typisk dag der man ønsker at man kunne bare hoppe over og starte morgendagen.

Begynner å tenke, og seff fylles hodet med triste saker, innser at jeg rett og slett aldri har hatt eller har et liv, aldri hatt særlig med venner, aldri hatt kjærest, føler meg ikke god nok, osv.

Huff, er ikke alltid slik, men nå havna jeg plutselig helt på bunnen :(

9236185[/snapback]

Når man har insett det så går det ann å gjøre noe med det! Kom deg ut, bli med på alt du har sjangs til å bli med på, dra på fester osv. Uansett om du ikke har sånn veldig lyst i utgangspunktet så kommer du deg ut og får sosialisert deg, og kanskje du finner ut at det du ble med på ikke var så ille allikevel.. Selv om du ikke har hatt noe særlig med venner før er det aldri for sent å skaffe seg noen.. :)

Lenke til kommentar
Vi satser på at de kan redde mesteparten av ansiktet, men det vil nok bli mye arr på resten av kroppen. Særlig der det ble tredjegradsforbrenninger.

9241104[/snapback]

Jepp.

Tredjegrads etterlater stygge arr, spesielt siden han sannsynligvis må transplantere hud.

Lenke til kommentar
Heh, jeg har venner, ikke mange, men gode venner :)

Var bare akkurat i går at verden så trist ut, slike dager har jeg en gang i blandt, men ikke så ofte at det er noe problem.

9243020[/snapback]

Men det er bra. Som regel er det bedre med noen gå gode venner enn mange ikke såå gode venner..

Lenke til kommentar

9241104[/snapback]

Jepp.

Tredjegrads etterlater stygge arr, spesielt siden han sannsynligvis må transplantere hud.

9243302[/snapback]

Jeg fikk første eller andre grads forbrenning på skuldrene i Kypros for 3-5 år siden.

Husker ikke helt om det var 1 eller 2. var noe sinnsykt vondt. Har fortsatt lik bleike og fregnette skuldre, som da kan kalles for "arr". er over hele den øverste delen av ryggen min. Så og få 3 grads må være helt forferdelig! :no:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_haxxor_*

Er veldig deppa for tiden. Jeg er mest deppa pga at familien min skjønner meg ikke. Jeg får ingen alenetid, jeg må alltid sitte sammen med dem foran tven og glo. Hvorfor i faen skal jeg det? Det er jo gørr kjedelig.

Jeg føler at alt kommer til å gå til helvette på skolen som starter snart, fordi jeg ikke får konsentrert meg om skolen når alt er så mye rot hjemme.

Lenke til kommentar

leste på helsenytt.no

Voksne må prøve å se ungdom som sliter og tørre å stille direkte spørsmål

hvorfor spør ikke mine foreldre?

de må da skjønne at jeg er depressiv når jeg går i svart (absolutt hele tida), sitter foran pc'en døgnet rundt omtrent, skulker skolen pga at skolen gjør bare alt verre og masse mer..

pleier å se ganske trist ut for å si det rett ut :(

skulle ønske jeg aldri var født </3

Endret av Anynom_Bruker_123
Lenke til kommentar
leste på helsenytt.no
Voksne må prøve å se ungdom som sliter og tørre å stille direkte spørsmål

hvorfor spør ikke mine foreldre?

de må da skjønne at jeg er depressiv når jeg går i svart (absolutt hele tida), sitter foran pc'en døgnet rundt omtrent, skulker skolen pga at skolen gjør bare alt verre og masse mer..

pleier å se ganske trist ut for å si det rett ut :(

skulle ønske jeg aldri var født </3

9246296[/snapback]

Foreldre ser bare det de vil se... Okei, det var kanskje å ta litt sterkt i, men føler i hvert fall at det til en viss grad gjelder mine egne foreldre...

Kjenner meg igjen i mye av det du beskriver. På VK1 hadde jeg høyest fravær i hele klassen og elendige karakterer.. Foreldrene mine fant aldri ut hvor mye jeg faktisk skulka... Må ha vært ganske smart sånn sett, eller de har vært jævlig ignorante... Det siste året har jeg hatt friår (hvilket i dette tilfellet betyr fullstendig fri) og mesteparten av tiden har gått i å sitte foran PCen... Går også kledd i svart hver dag. Liker det best... Kanskje du rett og slett bør ta intiativet til en prat med foreldrene dine, ettersom det kan virke som du inderst inne vil at de skal få vite hvordan ting egentlig ligger an? Kan hende det åpner øynene deres litt, slik at de kan vise mer forståelse i fremtiden....(?)

Håper ting ordner seg. Du skal få en klem av meg :)

Endret av DeadEmotion
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...