Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Prøvde å ta motorsykkellappen for noen år siden, men tok noen kjøretimer og droppa hele skiten, og solgte sykkelen med 10.000 kroner i tap for meg og min familie. Jeg er 18 år og bor hjemme...

Akkurat det skurra litt for meg.

9111572[/snapback]

Lett motorsykkel kan man ta lappen på når man er 16 :)

Ellers tror jeg at noe som er essensielt når man skal bli bedre av psykiske plager er vilje til å faktisk bli bedre og til å prøve utfordre seg sjøl.

Ja, jeg veit at man kan ha kroniske psykiske lidelser, men man må fortsatt gjøre det beste av det i steden for å finne sin trygghet i sykdommen.

Da blir det plutselig skummelt å skulle bli frisk, en kjenner jo ikke til anna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9111620[/snapback]

Dette er en av tinga norsk helsevesen ikke har fått med seg. Er endel folk som kunne vært "friske" og fungert om dette hadde blitt tatt tak i og fulgt opp.

Skal ikke gjøre dette til noen diskusjon rundt emnet, men for alle de som vet litt om det, vil nok være enig i at dette kan være det siste lille som hindrer at en person kommer over kneika og ut i "livet" igjen.

Lenke til kommentar
Deppa... :(

9101863[/snapback]

Hvorfor deppa? .. Cheer up =)

9103019[/snapback]

Alt føles så ille for tida... Kom f.eks ikke inn på skolen jeg hadde søkt på, for andre år på rad... Ellers venter jeg pakke i posten, men den kommer aldri... Vet det er uviktig, men det var på en måte prikken over Ien... Blir trist av den minste ting. Hva skal jeg gjøre? Føler meg patetisk og ynkelig... Vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv... Har vært trist lenge nå... Orker ikke vær deppa mer...

Lenke til kommentar

9111620[/snapback]

Dette er en av tinga norsk helsevesen ikke har fått med seg. Er endel folk som kunne vært "friske" og fungert om dette hadde blitt tatt tak i og fulgt opp.

9111658[/snapback]

Og når det i tillegg skal være så vanskelig å få ordentlig hjelp :roll:

Idioti.

Lenke til kommentar

Det i seg selv er nok til å bli deprimert. Man blir oppgitt og lei når man blir motarbeidet av de som skal hjelpe deg. "det står i vår bok, at dette er måten du blir frisk på, det hjelper ikke at du har hatt positive resultat med andre metoder"... "her, ta en pille, det løser alt".

*oppgitt og lei!*

Lenke til kommentar
Det i seg selv er nok til å bli deprimert. Man blir oppgitt og lei når man blir motarbeidet av de som skal hjelpe deg. "det står i vår bok, at dette er måten du blir frisk på, det hjelper ikke at du har hatt positive resultat med andre metoder"... "her, ta en pille, det løser alt".

*oppgitt og lei!*

9111775[/snapback]

"Disse pillene er kjempebra, og mye brukt i din aldersgruppe!"

"Åh, de funker ikke nei. Prøv disse da!"

Også får man slengt med en liste over psykologer i tillegg.

Ny legetime, sa du? Nei, da må du nesten vente to måneder.

:ermm:

Lenke til kommentar

Tar du ikke piller blir du stempla som negativ, skeptisk til behandlere og lite villig til å prøve å få hjelp. :roll:

--------

Skal på biltreff i mårra, men tror ikke jeg tørr. Skal møte noen jeg var på treff med forrige helg, og jeg er redd de ikke likte meg eller bare var hyggelige fordi jeg ser så psykisk ustabil ut. Jeg kan være så vemmelig mot andre, og jeg var det sikkert mot dem også. Det er aldri noen som liker meg hvis ikke jeg blir pressa på dem over lang tid. Blir hjemme alene i stedet. Er jo litt syk.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Prøvde å ta motorsykkellappen for noen år siden, men tok noen kjøretimer og droppa hele skiten, og solgte sykkelen med 10.000 kroner i tap for meg og min familie. Jeg er 18 år og bor hjemme...

Akkurat det skurra litt for meg.

9111572[/snapback]

Lett motorsykkel kan man ta lappen på når man er 16 :)

Ellers tror jeg at noe som er essensielt når man skal bli bedre av psykiske plager er vilje til å faktisk bli bedre og til å prøve utfordre seg sjøl.

Ja, jeg veit at man kan ha kroniske psykiske lidelser, men man må fortsatt gjøre det beste av det i steden for å finne sin trygghet i sykdommen.

9111620[/snapback]

Lettere sagt enn gjort... hadde planen om å øvelseskjøre denne sommeren, til og med bestille time! Men ingenting er gjort enda... Er så patetisk til å bli lei av. Og foreldre som maser og tror at jeg ikke vil, fordi jeg ikke vil snakke om det med dem HELE tia og jeg synes de maser (liker ikke snakke om ting, ganske lukka person).

Men uansett, når jeg møter noenjeg ikke kjenner (så godt) så tør jeg ingenting, prøver bare å bli ferdig med det. Føler meg for ukomfertabel. "Hva synes de om meg?" "Hvordan oppfatter de meg?" "Er jeg stygg?" "synes han ser rart på meg, hvorfor?" Når han/hun egentlig ikke legger et spesielt blikk til meg. Men jeg MÅ tenke sånn. Herregud. Har vel rukket opp hånda 2 ganger iløpet av hele ifjor... Ene gangen tok jeg visstnok feil (snakk om hvorfor de hvite overtok afrika for lenge sia eller noe sånt og jeg mente de hvite var mer aggresive, men våpen var visst ene og alene svaret... prøvde å krangle litt på det, men ble overkjørt av "åååh vær stillle da, hun er lærer, hun har rett" blablabla faenmegpiss. Takk for at dere gjør det så jævla vanskelig!)

Tror jeg ligger etter 4 år, sosialt sett, Alt jeg gjør er hvisst feil på et vis...

Lenke til kommentar

Det er mitt problem jeg kan ikke bli frisk for jeg vet ikke hva "frisk" er :hrm:

Når jeg ikke er ensom, da blir jeg kvalm og må dra vekk igjen for og bli ensom igjen.

Klarer meg ikke uten ensomheten og angsten, kjenner ikke annet siden det har vært sånn i 8 år.

8 år av 17 år er ganske så mye...

Feks så har jeg lyst og dra på Slottsfjellfestivalen som er i dag, men jeg tør ikke!

Hva om jeg treffer igjen folk som kjenner meg igjen?

Og hva slags psykose er det der!

Jeg trives bedre når jeg ikke kan møte på noen kjente!

Lenke til kommentar

Det er ganske mange mennesker på fjellet, så jeg tror ikke sjangsen for at du møter noen er så stor. Og hvis du møter noen så er de sikkert opptatt med andre ting..? Ring en kompis så kan dere dra sammen :) Skulle gjerne hvert med deg, men jeg er blakk.

Lenke til kommentar

"Anslagsvis 250 000 personer her i landet har bipolar 2 lidelse – en ”lettere” variant av bipolar 1 eller manisk-depressiv sykdom."

Tror det er så alt for mange som sitter inne med depresjon, men ikke drar til hjelp. Og i mange tilfeller blir de som drar feildiagnosert.

Folk tror det er noe galt med de selv, de tror at det er DE som er problemet. Men det er det ikke, de sitter bare rett og slett inne med en kronisk lidelse, og trenger rett medisinering, og behandling.

2 av vennene mine var feildiagnosert/ikkediagnosert i over 10 år, og først nå har de funnet ut at de er bipolare. Og nå vet ikke jeg heller lenger, om det er meg, eller om jeg rett og slett har blitt tatt av den bipolare lidelsen.

Og ja, den helvettes sirkelen man aldri kommer seg ut av. Jeg vil tenke, komme meg ut, men det gjør det ikke bedre. Fortida dominerer, og jeg vet ikke hva som skjer fremover. Å slappe av er så jævelig vanskelig når man først er der...

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

jamen! Seriøst faenmegdummeforeldre!

Middag overstått, endelig!

Og såklart er jo nabojenta (like gammel som meg) hjemme alene i huset fordi foreldra der er borte. Hun var en av de som var ugreie på ung.domsskolen og er klassifisert som "kul" og har flere av de "kule" på besøk. Jeg orker faen ikke å se dem, når man kan se rett inn på verandaen dems og motsatt. Men neida, "hent ditt, hent datt" sier mamma og pappa som har begynt å slurve (husker ikke ordet, men snakke urent) på språket og de blir også mer høylytte. Jeg sier at de kanskje har fått nok å drikke, men "neeida vi har fulllllllll kontrolllll vi er ikke berusa (pjatt pjatt, et patetisk forsøk på å lukke kjeften)". Søstra mi skulle til noen venninder (yey, hun har venner hun) og måtte gå tidlig, FØRSTE som blir sagt etter hun går er at mamma og pappa snakker om hvor "slemme" de venninende hennes er og hvor dårlig de (vennindene) behandler søstra mi. Jeg trenger da faen ikke høre på det! Men neida, jeg må sitte der fordi "det er så koselig", sitter der og eneste jeg tenker er bare en unnskyldning for å gå inn, ihvertfall en liten periode, helst en annen vei så jeg slipper å få blikk fra naboflokken. Fy faen!

Herregud ble en rotete post og, beklager, men har lyst til å skade noe(n) nå.

Hmm, føler at muttern har en slags syk kontroll, eller vil ha over hvordan livet mitt skal være. Hvis vi (jeg og søstra mi) gjør noe mamma ikke vil/mener så er jo det sååå idiotisk og vi må ha såååå gode grunner for at det skal gå igjennom. Også må alt være så jævla oppmålt og nøyaktig. Ånei! Tenk å spise noe som helst slags mat uten serviett?! Det er jo jævla farlig. Nesten så vi må utsette måltidet for at noen skal dra bort til et sted de har servietter fordi vi MÅ ha det... Spesielt kombinert med alkohol blir ikke dette akkurat veldig behagelig for meg å være i nærheten...

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Da begynner de å gaule og rope etter meg og skulle to de holdt på å krepere av noe. "SITTER DU PÅ ROMMET OG SPILLER IGJEN?? NÅ GÅR PC'EN DIN TIL HELVETE." osv osv til hele nabolaget. For det hjelper jo iaffal jævla mye.................

Lenke til kommentar
Da begynner de å gaule og rope etter meg og  skulle to de holdt på å krepere av noe. "SITTER DU PÅ ROMMET OG SPILLER IGJEN?? NÅ GÅR PC'EN DIN TIL HELVETE." osv osv til hele nabolaget. For det hjelper jo iaffal jævla mye.................

9116571[/snapback]

Anmeld dem til barnevernet, gjorde det med mora mi, funka fett det.

Lenke til kommentar

dere vet når man ikke får frisk luft og bare sitter foran pc'en døgnet rundt og omtrent aldri møter venner? vel, sånn er det med meg og jeg blir ganske deppa av det

derfor har jeg lyst på en ny hobby, og jeg kjøpte noe fra komplett.no og jeg hadde det mye moro med det. de dagene produktet virket var jeg ute av huset mer enn jeg har vært på sikkert ett år (regnet med skolen)

derfor ville jeg kjøpe noe bedre noe på en butikk nede i byen her siden de driver med det selv men så har jeg ikke nok penger (mangler omtrent 700 kroner) og jeg får ikke lov til å låne de resterende pengene av foreldrene mine. så jævli kjett :(

hadde de latt meg gjøre det så hadde jeg iallfall kommet meg ut av huset igjen

andre som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...