Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke har noen ordentlige problemer i livet, er det SINNSYKT egoistisk å bare ta selvmord!

nja...det er jo forsovet det, men hvis man ikke har lyst til å leve så kan jo ingen presse den personen til å bare leve ;)

8971835[/snapback]

Du børr værtfall tenke deg godt om.. Tenk om du skulle plutselig få deg dame dagen etter du eventuelt tok selvmord :ermm:

 

har dager/netter jeg og hvor alt føles dritt og at det ikke er vits i å leve, men dagen etter ringer noen kompiser og vi har det gøy, så er alt bra igjen :p

8971851[/snapback]

Jada, hvis man bare kunne det.......

Lenke til kommentar

Nei, det hjelper ikke, vil jeg tro. Men man burde tenke på, før man gjør det, hva man gjør mot alle de andre i livet sitt hvis man gjør det. Foreldre, søsken og venner kan få store problemer gjennom hele livet på grunn av at man gjør noe sånt, og på den måten er det veldig egoistisk. Hvis man vil tenke på de verste konsekvensene kan det lede til at en av dem tar selvmord selv.

Lenke til kommentar
tja, jeg vet ikke om det funker eller ikke funker, men jeg prøve iallfall

 

men hvorfor? har ikke peiling. føler bare at jeg ikke noe å leve for eller at det liksom ikke er noen mening med livet

8971686[/snapback]

Hvis du ikke har noen ordentlige problemer i livet, er det SINNSYKT egoistisk å bare ta selvmord!

8971739[/snapback]

Sinnsykt egoistisk? Hvorfor i alle dager skal det være egoistisk? Er det ikke egoistisk å kreve at andre skal leve (eller rettere sagt tortureres) fordi en selv ikke vil lide? Det er ikke så enkelt som du vil ha det til. Ser man ingen løsning, så ser man ingen løsning. Straks noen begår selvmord er det ikke slik at man ikke sett noen løsning en dag eller to, da har man manglet løsningen i ukesvis, ja kanskje måneder og år også. Da er det nok ikke slik at ting retter seg opp i morgen ...

Lenke til kommentar
tja, jeg vet ikke om det funker eller ikke funker, men jeg prøve iallfall

 

men hvorfor? har ikke peiling. føler bare at jeg ikke noe å leve for eller at det liksom ikke er noen mening med livet

8971686[/snapback]

Hvis du ikke har noen ordentlige problemer i livet, er det SINNSYKT egoistisk å bare ta selvmord!

8971739[/snapback]

Sinnsykt egoistisk? Hvorfor i alle dager skal det være egoistisk? Er det ikke egoistisk å kreve at andre skal leve (eller rettere sagt tortureres) fordi en selv ikke vil lide? Det er ikke så enkelt som du vil ha det til. Ser man ingen løsning, så ser man ingen løsning. Straks noen begår selvmord er det ikke slik at man ikke sett noen løsning en dag eller to, da har man manglet løsningen i ukesvis, ja kanskje måneder og år også. Da er det nok ikke slik at ting retter seg opp i morgen ...

8971918[/snapback]

Les posten min en gang til du, man verken tortureres eller lider hvis man bare er deppa en dag, og ikke ser meningen med livet.. Har man virkelig problemer skal jeg selvfølgelig ikke stå i veien for at vedkommene tar selvmord

Lenke til kommentar
Gjest fortvilet

Jeg føler meg helt elendig nå, hva er oddsen for at eksen dumper deg på sms - - første du liker etter det sier alt det rette, men finner seg en annen samtidig og så overser deg, og så for at det skal gjenta seg en blodig gang til.

 

Er jeg virkelig så lite verdt? Tilfeldig at jeg en gang finner det ut, de hadde ikke sagt noe selv om det en gang, bare hintet til flørting og så nei, der var du glemt.

Så alternativene er nå; enten kan jeg bli homofil, siden folk mener jeg har slike tendenser, kanskje noen kan være glad i meg da, eller ta mitt eget liv (ego måte) eller slutte å like andre. Siste er et godt alterantiv, men naivt å tro at jeg fikser det.

 

Og at ingen av vennene bryr seg, og to bare forsvinner uten å si et pip. tror nesten jeg er spedalsk....

Lenke til kommentar

jeg vet alastor sa vi ikke skal fortsette den diskusjonen men jeg må bare svare

 

Les posten min en gang til du, man verken tortureres eller lider hvis man bare er deppa en dag, og ikke ser meningen med livet

hva vet vel du om jeg har vært det bare en dag? har pågått i 2 år og ca. 1 mnd tror jeg :(

 

 

@fortvilet

syns synd på deg

vet egentlig ikke hva jeg skal svare men...du får nok hjelp om det (på en måte) hvis du spør her i forumet :)

det gjorde jeg en gang og. 8 sider lang ble den tråden tror jeg :S

Lenke til kommentar
Er det ikke egoistisk å kreve at andre skal leve (eller rettere sagt tortureres) fordi en selv ikke vil lide?

8971918[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig med deg der...

 

Og til han lenger oppe som prøvde å kvele seg selv... Man kan ikke bruke sine egne hender, siden når man eventuelt blir unconcious (norsk? :p ), så slipper man jo taket...

 

Må eventuelt ha en plastikkpose eller noe...Forresten, måten plastikkposen fungerer på:

 

Mulig at jeg gir ideer her nå, og at folk er skeptiske, men er det smertefullt å puste samme luft inn og ut i en plastikkpose?

Besvimer man bare sånn plutselig, eller blir det som å drukne?

 

Dere trenger ikke å svare altså, bare noe jeg har lurt på en stund...

Lenke til kommentar

Det er akkurat som om livet mitt er et korthus.

Akkurat når du tror du skal gjøre fremgang, klare legge på enda et kort, faller hele forbanna greia sammen.

Og det er ikke før da du oppdager at det ikke kunne kalles hus i det hele tatt, ikke etter andres standarder, i hvert fall.

 

De har både hus, garasje og hytte, mens jeg ikke engang klarer sette to oppetter hverandre om livet mitt hadde avhegi av det.

 

Jeg tar ikke ansvar og jeg er visst ikke villig til å legge to pinner i kors engang for å prøve å ikke gi faen.

 

Da er vel bare problemet at jeg ikke gir faen, jeg bryr meg altfor mye heller.

 

Jeg har ikke blitt mindre deprimert, jeg har bare jevna det ut. De store svingningene finnes ikke lenger og da heller ikke de kjempestore nedturene. Det ligger vel grums i bunnen nå enn.. på ei stønn. Men det er ingen som graver i det, så det når ikke overflaten, stort sett.

 

And all I can do is keep smiling.

 

 

Jeg prøver virkelig, virkelig hardt nå. Det gjør vondt at alle allikevel tror jeg gir faen.

Lenke til kommentar

Hva kan man gjøre når alle vennene er bortreist, og man er stuck hjemme?

 

Har så å si sløst bort over en uke nå.

 

Sitte på dataen, døgne, og ikke gjøre en drit. Ingen å prate med på msn. Kanskje en kompis å spille cs med. Se litt anime. Deppe, tenke, gråte. Prøve å komme seg opp igjen. Og her sitter jeg.

 

Har ikke hatt sommerfølelse på endel år nå. Men dette topper. Tenker å begynne å lage en ny milkshake hver dag, så får jeg iallefall turen bort til butikken. Men nei.

 

Noen som har en kur? Ser mange i andre her i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg liksom finne meg en jobb nå? Litt seint, om jeg ikke tar feil.

Har heller ikke helt motivasjonen til det, så vet ikke helt.

 

Programmering, nei tror ikke det. Prøvd litt html på skolen. Nei.

 

Alt det der blir akkurat som trening, det er noe jeg må. Ikke noe jeg føler for å ville. Jeg vil ha FERIE, ikke bare samme greia som jeg alltid gjør. Huff, savner å være liten, uten noen bekymringer.

 

Nei, blir vel bare inne for folk som meg :)

 

EDIT: Når du sier det, så er det veldig lenge siden jeg spanderte noe på meg selv

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...