Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Du(Deppa,) sier du skal starte på VGS straks, det er jo en flott sjangse til å få nye venner, og bli sosial.

 

Nei det er ingen vits å være noe du ikke er, det er alt for slitsomt. Det du burde gjøre er å forandre holdningen din, du må faktisk gjøre noe hvis du skal treffe andre, det nytter ikke å være slem og bitter når du skal starte på den nye skolen, det gjør bare at folk ikke vil orke å være sammen med deg. Du må faktisk gjøre noe, altså være positiv og blid slik at folk ser at du er en OK person.

 

Det er ikke snakk om at du skal forandre hele personligheten din for at du skal få venner på den nye skolen, men bare virke som en hyggelig person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jentene som spurte deg om CS egentlig gjorde det fordi de var interessert i å snakke med deg, og brukte da CS som utgangspunkt for samtalen :)

VGS er en utmerket mulighet til å få nye venner. Jeg trives mye bedre på vgs enn jeg gjorde på ungdomsskolen, og det tror jeg de fleste gjør. Har merket at mange har forandret seg iløpet av de to årene jeg har gått der. De har utviklet seg som personer, og fått bedre selvtillitt.

Lenke til kommentar

Joa, som mange andre trodde jeg VGS skulle bli revolusjonerende. Men den gang ei. Prøvde å være åpen, men det hjalp visst ikke mye og spøke med om at det var bare å komme på besøk. Hjalp lite.

2 år er gått med VGS, og eneste jeg kan om folka i klassen er fornavnet og noen få etternavn og bursdager. Kan ikke akkurat bare løpe ut og "NOEN SOM VIL KOMME HJEM TIL MEG LIKSOM?" Vil vel ikke akkurat hjelpe på "inntrykket"...

 

Jada, også har jeg også en eldre søster som visstnok er "kul" og har folk på besøk og lignende så når jeg sitter alene og spiller X spill for å få tia til å gå kommer alltid en inn og "heei ta en øl med oss, (ikke at vi bryr oss, men siden søstra di er så kul så går vi gjennom deg)..." Javel, da blir det sittende der ute alene og nippe til noen øl uten at det hjelper en dritt.

 

 

Men neida, dum som jeg er, tror jeg at jeg ser nogenludne bra ut og ser i speilet ser jeg den tapern. Herregud.

 

Jaja, må slutte å deppe, blir bare verre :S .

Lenke til kommentar
Gjest Deppa,

Tviler på at de snakket med meg når jeg spilte CS fordi de var intriserte. Jeg tror det heller var at de var møkkafulle og synes det var morsomt å se på at noen spillte CS og de var så fulle at de kunne snakket med hvem som helst.

 

Og det kan faktisk hende at jeg kommer på en linje jeg ikke vil på siden jeg satt opp idrett og ombestemte meg langt etter fristen fordi jeg egentlig ikke har noe å gjøre der pga jeg ikke driver med noen idrett og driver bare med vekttrening og hvis jeg kommer der kommer jeg nok til å møte MANGE fra skolen som ser meg som det gamle meg og ikke ser at jeg har fornyet meg litt som nye folk gjør.

 

På den skolen jeg søkte på 1. valget som var meder og kommunikajson var det bare 10 som kom inn, tror dere det er sansynlig at det var meg hvis jeg har 3.7 i snitt, men fikk en 2'er på matte eksamen?

Lenke til kommentar

Fram til neste tirsdag kommer jeg mest sannsynlig til å bo her nede på rommet mitt. Kompisene mine skal på et par ukers ferie til enten hytta eller utlandet, mens jeg skal absolutt ingenting. Jeg er så møkk lei av å sitte her i kjelleren og bare sitte her på diskusjon/se på TV, men hvis jeg ser på det på en annen måte; jeg har ikke noe annet å gjøre. Jeg har ikke dame for tiden heller (har ikke hatt det på en stund nå) og det plager livet av meg, har til og med begynt å savne exen, og det er ille. Kompisene er midlertidig borte, dama er vekk = utrolig kjedelig hverdag + ensomhet.

 

Hva skal man egentlig gjøre i slike situasjoner?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på akkurat det samme. Føler flere ganger at jeg isolerer meg hjemme. Selv om jeg kanskje tar meg en tur ut iløpet av dagen, så sitter jeg alikavel ganske ofte å gjør ingenting. Men akkurat nå har jeg tatt meg en liten ferietur til kusina mi, så da har jeg litt mer å gjøre :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Skriver dette som gjest siden jeg har en nokså kjent bruker her på forumet, men ikke har fortalt noen om dette, vil bare få det ut nå.

 

Det store problemet er at jeg er gutt, og problemet jeg har blir neglisjert om man er gutt.. Det eksisterer liksom ikke i gutters verden.

 

Vel, jeg har et ønske om å bli tynnere.. Selv om jeg og alle andre vet at jeg burde legge på meg litt før jeg knekker sammen.. Men jeg vil bare bli tynnere. For tiden har jeg en BMI på 16.. Det er mindre enn hva folk tror jeg har.. For en stund siden hadde jeg 18, men nå har jeg 16 igjen.. Jeg er kjempetynn og folk kommenterer det hele tiden. Men jeg elsker å være tynn og få oppmerksomhet for det! Jeg kler meg i trange bukser og klær som får meg til å se enda tynnere ut. Men jeg har nådd en grense hvor jeg ikke kan bli tynnere pga skjellettet. Og det plager meg! Jeg vil bli enda tynnere!

 

Men samtidig så vil jeg bli kvitt den dumme vrangforestillingen om at hofta mi er for bred.. For jeg vet at det bare er tull og ikke stemmer. Og så blir jeg sur på meg selv fordi jeg ikke klarer å bli kvitt ønsket om å bli tynnere. Men det går liksom inn på meg. Jeg klarer helt fint å legge meg sulten eller drikke meg mett, ditche et måltid her og der, spise litt mindre enn jeg vil til middag og slikt..

 

Det som plager meg mest er at jeg er helt splitta på det. En del av meg misliker det sterkt mens en annen del av meg igjen blir glad når jeg ser at jeg har blitt tynnere... Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg er ikke anorektisk, men det er jo en slags spiesforstyrrelse.. Er jo også snart voksen og har mye annet å tenke på, så jeg neglisjerer det nesten..

 

Er forresten 16 år.. Noen tips til konkrete ting å gjøre?

Lenke til kommentar

Mitt tips er: Spis.

 

Hvis du rett og slett sier at du ikke har anoreksia, så bevis det. Spis som fy og begyn å tren med vekter legg på deg mange kg med muskler og litt fett så vil du være fornøyd.

 

Selv har jeg en BMI på 26 som er "overvektig" ifølge BMI tullet selv om jeg ikke har så mye fett på kroppen akuratt.

 

Så begyn å tren og spis mye er mitt tips.

 

Du kan vel rett og slett ikke like at du ser ut som en liten pinne?

Lenke til kommentar

Huff, vet ikke om dette er helt verdig denne tråden, det er mange andre her som har mye mer problemer enn meg, men uansett. Jeg føler meg bare skikkelig nede, da jeg nå er dratt til Tromsø for å jobbe her i en månde. Problemet med det er vel egentlig bare at jeg bor hos min nokså spesielle familie (les, besteforeldre, og min yngste onkel) Jobben er helt konge, og null stress der, men resten av dagen når jeg ikke er på jobb går helt uendelig tregt, og jeg klarer bare ikke å se lyst på ting. Jeg og onkelen min (som bare er etpar år eldre enn meg, vi er nesten som brødre) bare krangler, fordi han mener jeg er så fjortiss, dog jeg er 17 år gammel. Sammtidig syns jeg bare han er helt utrolig umoden. Det verste med å være her er vel egentlig at jeg er en månde borte fra hjemmbyen, og savner veldig mange folk, og spessielt kjæresten min. Jeg snakker med henne på telefon, men hun drar til london snart. Jeg har begynnt nedtelling, og det er pr i dag 24 dager igjen. Det hjelper egentlig ikke på humøret. Det føles liksom veldig "ikke-verd.-det"-ut, da jeg ikke vet om jeg virkelig trenger pengene fra denne jobben SÅ mye, og jeg skulle MYE heller vært hjemme blakk og lykkelig, enn her (snart)rik og deppa.

 

Ok, denne posten blei bare whine, Men det føltes utroilig godt å skrive det. Håper det går bra med alle, og at dere har en bedre sommer enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har også et problem når det gjelder snakking; stammer litt av og til, har problemer med å snakke høyt (føles som om stemmen min holdes tilbake, og at jeg blir sliten av å snakke).

 

Slik har akkurat jeg også det, noen ganger er det så ille at det og få ut et ord er direkte vanskelig. Spesielt ille når man er sammen med venner, alle ser rart på deg og lurer på hva som feiler deg. Det er en grunn til at jeg har nesten gitt opp og ta kontakt med folk, jeg kommer uansett til og stamme som bare f...

 

På ungdomskolen gikk jeg til logoped, det hjalp jo på et vis. Men etter at jeg begynte på vgs har det blitt langt verre.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_taper_*

Føles så utrolig teit å ikke kjenne en eneste jente. Er 18 år og har aldri hatt kjæreste, eller i det hele tatt vært med en jente. Har en del kompiser og sånn, men hadde vært fint med litt variasjon. Forstår ikke hva som er galt. Jeg føler ikke at jeg er sosialt tilbakestående, og har etter min egen oppfattning et helt ok utseende...

Lenke til kommentar
Føles så utrolig teit å ikke kjenne en eneste jente. Er 18 år og har aldri hatt kjæreste, eller i det hele tatt vært med en jente. Har en del kompiser og sånn, men hadde vært fint med litt variasjon. Forstår ikke hva som er galt. Jeg føler ikke at jeg er sosialt tilbakestående, og har etter min egen oppfattning et helt ok utseende...

8955399[/snapback]

Samme her igrunnen, bare jeg snart er 20...

Lenke til kommentar
Føles så utrolig teit å ikke kjenne en eneste jente. Er 18 år og har aldri hatt kjæreste, eller i det hele tatt vært med en jente. Har en del kompiser og sånn, men hadde vært fint med litt variasjon. Forstår ikke hva som er galt. Jeg føler ikke at jeg er sosialt tilbakestående, og har etter min egen oppfattning et helt ok utseende...

8955399[/snapback]

Nå er ikke jeg akuratt den flinkeste på dette emnet, men vet at selvtillit virker bra.

 

Og prøv å snakk med jenter, du kan ikke få jentevenner eller kjæreste uten å snakke med jenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Fikk vite i journalen min at jeg er fientlig mot hjelpepersonell og har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Akkurat det jeg trengte :(

8957585[/snapback]

 

*klappe på skulderen*

 

Hang in there!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_taper_*
Føles så utrolig teit å ikke kjenne en eneste jente. Er 18 år og har aldri hatt kjæreste, eller i det hele tatt vært med en jente. Har en del kompiser og sånn, men hadde vært fint med litt variasjon. Forstår ikke hva som er galt. Jeg føler ikke at jeg er sosialt tilbakestående, og har etter min egen oppfattning et helt ok utseende...

8955399[/snapback]

Nå er ikke jeg akuratt den flinkeste på dette emnet, men vet at selvtillit virker bra.

 

Og prøv å snakk med jenter, du kan ikke få jentevenner eller kjæreste uten å snakke med jenter.

8957377[/snapback]

 

Eneste stedet jeg i det hele tatt treffer jenter er vel på fester. Går jo på elektrolinjen der det er null jenter. Er liksom litt redd for å snakke til dem også. Kommer vel av elendig selvtillit. Hvordan skal man starte en samtale med en totalt ukjent person, og hva faen skal man si? De få gangene jeg har fått kontakt er det jenta som har tatt intiativ. Alle gangene har det endt opp med at vi bryter samtalen etter noen minutter fordi jeg rett og slett ikke har noe å konstruktivt å si. Hater de oppholdene mellom setningene der jeg må pønske ut nye setninger :nei:

 

Jeg gir faen meg opp..

Lenke til kommentar
Eneste stedet jeg i det hele tatt treffer jenter er vel på fester. Går jo på elektrolinjen der det er null jenter. Er liksom litt redd for å snakke til dem også. Kommer vel av elendig selvtillit. Hvordan skal man starte en samtale med en totalt ukjent person, og hva faen skal man si? De få gangene jeg har fått kontakt er det jenta som har tatt intiativ. Alle gangene har det endt opp med at vi bryter samtalen etter noen minutter fordi jeg rett og slett ikke har noe å konstruktivt å si. Hater de oppholdene mellom setningene der jeg må pønske ut nye setninger  :nei:

 

Jeg gir faen meg opp..

8957975[/snapback]

x2

Samme med meg, klarer bare ikke å ha en skikkelig samtale med en jente... Vet ikke hva som skjer i hjernen min liksom, det er som om den kopler totalt ut :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...