Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte time hos legen i forrige uke. Trenger henvisning til psyk pluss en del andre småting. Ringte legen den 15.mai og fikk time den 15.juni... :thumbdown:

Føler meg litt dårlig for og nesten måtte bli tvunget til å gå til psykolog, mens du, og andre, må vente så lenge for å bare få time hos legen.

Lenke til kommentar

Man må for guds skyld ikke BE om hjelp her i landet... Da er du jo så oppegående at man sikkert klarer seg litt til. Nei vent til det klikker for deg og du går berserk. Da står det sikkert side opp og side ned i avisene om hvordan helsevesenet svikter og hvor lite flinke vi er til å be om hjelp. :roll:

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Kom inn på legevakta i sommer full av blod og i fult angstanfall og ba på mine knær om å bli innlagt. Jeg ble satt bak en gardin og oversett i en time. :roll: Da ble jeg lei og gikk hjem

Endret av mushi
Lenke til kommentar
woohoo, betale 50000 + psykolog. Jada!

Men føler ikke at jeg har lyst til å snakke med en psykolog. Sist gang jeg gjorde det ble det bare stille, og jeg "lovte" å gjøre ditt og datt, noe jeg ikke gjorde, men sa at jeg gjorde...

Herregud...

Såklart er jeg glad for 5 i realfagene, men det holder jo ikke til NTH eller hva søren det heter idag. Blir vel en jobb på rema eller søppeltømmer (ikke at det er så dårlig, men den sosiale statusen på yrket er ikke så bra...)

8667856[/snapback]

Bra noen er i samme båt som meg...

Her er det kanskje enda verre.. mor vil ikke snakke med meg, se meg og påstår jeg er en stor løgner!! at det er hennes feil at jeg har "fucka" til livet mitt! :cry:

Vet ikke hva jeg skal gjøre! jeg er såååååå langt nede, vil bare gå henn å dø.. mn da er vel det også hennes feil :cry:

Lenke til kommentar
Kom inn på legevakta i sommer full av blod og i fult angstanfall og ba på mine knær om å bli innlagt. Jeg ble satt bak en gardin og oversett i en time. :roll: Da ble jeg lei og gikk hjem

8668057[/snapback]

Og folk lurer på hvorfor man selvmedisinerer i blandt...

Lenke til kommentar

Men føler ikke at jeg har lyst til å snakke med en psykolog. Sist gang jeg gjorde det ble det bare stille, og jeg "lovte" å gjøre ditt og datt, noe jeg ikke gjorde, men sa at jeg gjorde...

Herregud...

Såklart er jeg glad for 5 i realfagene, men det holder jo ikke til NTH eller hva søren det heter idag. Blir vel en jobb på rema eller søppeltømmer (ikke at det er så dårlig, men den sosiale statusen på yrket er ikke så bra...)

8667856[/snapback]

Her er det kanskje enda verre.. mor vil ikke snakke med meg, se meg og påstår jeg er en stor løgner!! at det er hennes feil at jeg har "fucka" til livet mitt! :cry:

Vet ikke hva jeg skal gjøre! jeg er såååååå langt nede, vil bare gå henn å dø.. mn da er vel det også hennes feil :cry:

8668064[/snapback]

Kan jeg spørre om mer bakgrunn?

Uansett, føler bare at jeg skuffer mamma og pappa mer og mer. Skulle tro de trodde jeg var den idioten som ikke klarte å slå på ovnen selv... Bare jeg lager meg mat på kjøkkenet skal pappa "tilfeldigvis" kaste den avisen som har ligget i vinduskarmen under all reklamen i noen uker akkurat samtidig...

Og bare jeg rører noe her hjemme, en penn, så får jeg "SE OG LEGG DEN FRA DEG, DU ØDELEGGER DEN!" mens jeg sitter der og nærmest skjelver av å bli irritert av mamma sine "hvorfor inviterer du ikke bare de fra klassen din hjem? Snakker du ikke med de? Blir du ikke godtatt? Husk at vi støtter deg. IKKE GÅ PÅ ROMMET DITT! Sitt her og nyt dette (utrolig kjedelige) programmet på NRK." osv osv...

JAja... blir ikke overaska om familien min må ut med 50-100.000 bare på meg iløpet av sommeren... Psykolog, fikse tennene, lappen...

har også merka hvordan miljøet i klassen er iforhold til meg. Får kontakt med kun 5-6, resten er visstnok "kule" og overser meg totalt :mad: . Dette er da bertene som snakker om hvor mye de drakk i helga og hvor mye de trener.

Ja, jeg vil trene jeg og. Men orker seriøst ikke påkjenninga og gjøre det alene, og familien vil jeg heller ikke med. Satans mongoer som tror at alt "er bare" for en som meg. Har kanskje en jeg vil gå på trening med (som forøvrig ikke overrasker meg om leser dette...), men han er naturlig mer sosialt godtatt med tanke på utstråling og oppførsel. Av natur er jeg sarkastisk, og negativ til det meste. Prøver å skjerpe meg, men lykkes dårlig.

Jaja, ser ut som 2'ern i norsk er vel fortjent...

Åh, for å ikke glemme. Å si noe i klassen er helt forbudt. Føler meg som den tullingen når jeg presenterer (Om jeg gjør det...) eller spør/svarer på noe. Velger derfor å ikke gjøre det, noe som ikke er så smart

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Herregud...

8667856[/snapback]

8668064[/snapback]

Kan jeg spørre om mer bakgrunn?

Uansett, føler bare at jeg skuffer mamma og pappa mer og mer. Skulle tro de trodde jeg var den idioten som ikke klarte å slå på ovnen selv... Bare jeg lager meg mat på kjøkkenet skal pappa "tilfeldigvis" kaste den avisen som har ligget i vinduskarmen under all reklamen i noen uker akkurat samtidig...

Og bare jeg rører noe her hjemme, en penn, så får jeg "SE OG LEGG DEN FRA DEG, DU ØDELEGGER DEN!" mens jeg sitter der og nærmest skjelver av å bli irritert av mamma sine "hvorfor inviterer du ikke bare de fra klassen din hjem? Snakker du ikke med de? Blir du ikke godtatt? Husk at vi støtter deg. IKKE GÅ PÅ ROMMET DITT! Sitt her og nyt dette (utrolig kjedelige) programmet på NRK." osv osv...

JAja... blir ikke overaska om familien min må ut med 50-100.000 bare på meg iløpet av sommeren... Psykolog, fikse tennene, lappen...

har også merka hvordan miljøet i klassen er iforhold til meg. Får kontakt med kun 5-6, resten er visstnok "kule" og overser meg totalt :mad: . Dette er da bertene som snakker om hvor mye de drakk i helga og hvor mye de trener.

Ja, jeg vil trene jeg og. Men orker seriøst ikke påkjenninga og gjøre det alene, og familien vil jeg heller ikke med. Satans mongoer som tror at alt "er bare" for en som meg. Har kanskje en jeg vil gå på trening med (som forøvrig ikke overrasker meg om leser dette...), men han er naturlig mer sosialt godtatt med tanke på utstråling og oppførsel. Av natur er jeg sarkastisk, og negativ til det meste. Prøver å skjerpe meg, men lykkes dårlig.

Jaja, ser ut som 2'ern i norsk er vel fortjent...

8668211[/snapback]

Jepp, bakgrunnen er for dårlige karakterer til NTNU.. Jeg har vært slapp, spesielt i matte, men jeg har vært så uinspirert!! læreren, fage.. så skal jeg i militæret, men det bruker hun som grunnlag for å påstå at jeg med vilje har gjort det dårlig, så jeg kan skyve problemmene fremfor meg, for å slippe å jobbe, og at jeg skal ta opp igjen fag, noe jeg antakeligvis må uansett... men poenge hennes er at jeg er for "slapp" og uansvarlig til å gjøre noe med det, og at jeg har ødlagt alt.. at jeg kommer til å bli en taper..

Angående taper, det er jeg jo. Jeg har 3 gode venner. Men de har sin egen vennekrets utenfor meg. Hun ene vennen min hadde jeg en krangel med, jeg sa ting jeg ikke burde og nå kan vi ikke være alene sammen, hun stoler ikke på meg, men jeg stoler på henne og hun er liksom den eneste i verden jeg faktisk stoler 100% på.. Ellers er jo veldig utenfor i klassen, enten fordi jeg ikke vil henge med dem(drankere, kåte og til dels syke i hode) , eller fordi jeg ikke er kul nok (resten av klassen) har jo noen "venner" i klassen, men jeg gidder ikke drikke hver helg, og derfor blir jeg aldri spurt om å finne på noe heller.....

Ellers er jeg veldig slapp.. jeg gjør det jeg må, når jeg må, men ikke mer...

Jeg går og trener, fast, men jeg går alene fordi ingen andre vil trene med meg.. er liksom treninga og snus (ikke fortell mor å far, da blir alt enda verre) som holder meg opp, samt diverse forum.. og den ene jentevennen min, som for øyeblikke betyr verden for meg.. synd det ikke er likt andre veien., jeg føler meg så alene! alle har venner, kjærester osv.. ikke jeg, har liksom aldri hatt noen skikkelige..

Så nå sitter jeg her, feller en tåre og synes alt er kjipt! :cry:

Lenke til kommentar
mens jeg sitter der og nærmest skjelver av å bli irritert av mamma sine "hvorfor inviterer du ikke bare de fra klassen din hjem? Snakker du ikke med de? Blir du ikke godtatt? Husk at vi støtter deg. IKKE GÅ PÅ ROMMET DITT! Sitt her og nyt dette (utrolig kjedelige) programmet på NRK." osv osv...

Det er direkte tragisk hvor trangsynte foreldre er i dag... Skulle tro hele gjengen var en bunch med psychopasienter :mad:

Men jeg stikker snart, fra alt, fra denne verdenen, wish me luck :ermm:

Lenke til kommentar

Felte nok en tåre eller to når jeg skrev selv...

Kan telle på 1 finger hvor mange fester jeg har vært på.

Og jeg lurer seriøst på hvordan jeg hadde vært uten dette (fantastiske) forumet. Mest sannsynlig på kirkegården (sånn seriøst) og VG...

De 2 jeg synes jeg har ganske god kontakt med i klassen gikk på samme skole som en av "de kule" og går med hverandre nesten daglig på vei til/fra skolen. Selv bor jeg sånn 45-60 minutter unna skolen, og likevel klarer jeg å få annmerkninger for det. Enten komme 30-45 min før skolen og sitte der som en dass alene og se ut som et sosialt avvik, eller komme enten 10 min før, eller 5 min etter (og få anmerkning) fordi jeg visstnok må ta høyde for at kanskje det er en liten mulighet at NSB surrer en dag og setter feil nummer på T-banen som gjør at jeg havner langt pokker ivold, eller at en buss er full/kommer litt for tidlig...

Herregud. Ikke klarer jeg å gjøre noe lekser heller, må gjøre noe sånt som 3-4 fysikkrapporter og 13 (!) kjemirapporter iløpet av 2-3 uker. Problemet er ikke å skrive de, men å sette av tid! Skulle vel også gjort avsluttende geografiprosjekt til igår, noe jegi kke klarte. Skulle ha historiefremføring som jeg "tilfeldigvis" var syk på. Skulle hatt bokfremføring, har ikke åpna boka engang... Skulle vel hatt en fremføring i samfunnslære (som jeg forøvrig får 4 i, men glemte å sette opp). Og tysksammendrag av en tekst jeg ikke forstår dritten av til imorgen (hurra for oss ikkefulltsåsmarte!)

Dette var ikke akkurat depping, men mer litt unødvendig informasjon. men det er godt for meg å få det ut til noen ukjente jeg aldri kommer til å treffe.

Har også skrevet i denne tråden rundt sommern for 2 år sia, samma som går igjen....

Burde vel legge meg, skal opp om 6 timer og ha matteprøve og en som-kommer-til-å-bli-uhyggelig geografitime...

Endret av chokke
Lenke til kommentar
At Swat 3 Demoen virker mens fullversionen ikke funker.

8668517[/snapback]

Jeg repekterer at det gjør deg litt deppa, men jeg misunner deg enda mer om det er det eneste du er deppa for! :mad:

Jeg synes du skal heller skrive et innlegg i en annen kategori som omhandler spill. å poste her blir for dumt

Lenke til kommentar
Burde vel legge meg, skal opp om 6 timer og ha matteprøve og en som-kommer-til-å-bli-uhyggelig geografitime...

8668488[/snapback]

Det klarer du!! :thumbup: Gå å legg deg! :tease:

Bare stå på, gjør ditt beste framover, det skal jeg. Jeg skal også ta matte seriøst, jobbe meg gjennom boka og melde meg på privatisteksamen til høsten!! Det med foreldre håper jeg går over.. det bør det, de bør forstå! de bør kunne klare å sette seg inn i min/din situasjon.. de har jo vært unge selv, og de bør forstå at dette er en vanskelig tid!! jeg synes det er hardt å være utenfor, men jeg er sikker på at de "kule" sliter med sine egne problemmer.. så jeg misunner dem ikke..

når du til høsten begynner å jobbe/studere, så skal du se du finner nye gode venner,.. :)

Erik (som av en eller annen grunn fikk en positiv impuls)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...