Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

"Godt" å vite at jeg ikke er den eneste depressive her.

8482053[/snapback]

Tror vi alle i denne tråden er i samme båt :)

8482063[/snapback]

Så du/dere føler også at hele din psykiske velvære blir revet istykker og skjendet på alle mulige måter med en gang du er alene i et rom? Kun ønsker å komme seg vekk fra den følelsen og greier, begynner å leke med stygge tanker som inneholder skumle ting en ikke våkner fra igjen og sånt? Pga en person, som egentlig ikke betyr noe lenger?

 

Faen heller, hva har skjedd med meg? Greit nok at jeg som person er oppgradert og forbedret som faen etter forholde vi hadde, men hva skjedde med psyken min? Skulle tro den var bedre enn noen gang, men den subber langs bakken med en gang det blir stille rundt meg. Det suger altså. Det suger skikkelig, og det er seriøst vanskelig å holde ut.

 

edit:

Kan legge til at jeg hater meg selv utrolig fordi jeg ikke klarer å løsrive meg. Det er helt kvalmt og gjør ikke annet enn å ødelegge for meg. Jeg som pleide å være så ignorant og fin. Alt gikk riktig vei, nå er faen meg hvert åndedrag en kamp til tider.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*klippeklipp*

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Okå, jeg skal slutte bable nå

8482073[/snapback]

Er da lov å bable :) Er det ikke det denne tråden er for? :)

 

Greit at AD gir deg følelsen av at tomheten er borte men etter min erfaring (cipramil, cipralex, efexor) så fører det bare med seg at alle andre følelser også blir nummet... La meg heller være ulykkelig i blant og og lykkelig noen ganger enn følelsesløs hele tiden!

 

Og det seksuelle HAR faktisk mye å si på en persons lykke. I hvertfall om man er i et parfohold

Lenke til kommentar
Så du/dere føler også at hele din psykiske velvære blir revet istykker og skjendet på alle mulige måter med en gang du er alene i et rom? Kun ønsker å komme seg vekk fra den følelsen og greier, begynner å leke med stygge tanker som inneholder skumle ting en ikke våkner fra igjen og sånt? Pga en person, som egentlig ikke betyr noe lenger?

 

Faen heller, hva har skjedd med meg? Greit nok at jeg som person er oppgradert og forbedret som faen etter forholde vi hadde, men hva skjedde med psyken min? Skulle tro den var bedre enn noen gang, men den subber langs bakken med en gang det blir stille rundt meg. Det suger altså. Det suger skikkelig, og det er seriøst vanskelig å holde ut.

8482083[/snapback]

Ja! er akkurat det jeg mener... Panikken kan være overveldende noen ganger. greit vedkommende som noe av det handler om VIL jeg ikke at skal ha noe å si men faktum er at det velger jeg ikke selv. Sliter selv med panikkangst og depresjoner. Jeg VET at det ikke er rasjonelt elller logisk. Men jeg må bare leve md ting slik de er. Hold deg unna antidepreddiva og bare prøv å ta en dag om gangen så lover jeg at du kommer en dag videre for hver dag som går...

Lenke til kommentar
Hold deg unna antidepreddiva og bare prøv å ta en dag om gangen så lover jeg at du kommer en dag videre for hver dag som går...

8482104[/snapback]

Antidepp skal jeg nok aldri på. Enkelt og greit fordi jeg er for sta og for gammeldags. Har jeg kommet meg inn i noe ala det her, skal jeg faen meg komme meg ut på egenhånd også, om det så må brukes kniv, tau eller pistol.

Lenke til kommentar

Nå veit da ikke jeg åssen psyk du er, men jeg har den ulykkelige følelsen hele tia. Den ligger og gnager på meg, og vil liksom aldri bort. AD hjelper meg med å krype litt bort fra den innimellom. Hjelper meg med å kunne smile uten at det nødvendigvis er falskt, og hjelper meg med å kunne fungere nogenlunde normalt og tenke at ting kan ordne seg, til og med for meg.

 

Det som er skikkelig bad med det, er tanken på at jeg muligens kommer til å trenge piller store deler av livet, kun for å klare meg.

 

Allikevel kunne jeg trengt noe beroligende, de gangene det er ekstra ille. De gangene jeg føler jeg ikke får puste og har mest lyst til å rive opp alt av pulsårer.

 

Og ja, selvfølgelig har det seksuelle veldig mye å gjøre med en persons velvære, uansett om man har partner eller ikke. Imo. Jeg har klart tilfredsstille meg sjøl siden 5. klasse, ubeskrivelig frustrerende å plutselig ikke klare!

Lenke til kommentar
Selv om jeg ber deg holde deg unna AD så ikke vær redd for mer konservative bahndlinger som psykoterapi... Det r ofte mer effektiv IMO

8482117[/snapback]

Fungerer ikke. Jeg kan strekke meg til å prate med venner/whine over et jævla internettforum, men det er så langt strikken går før den ryker. Jeg velger faktisk å ha det vondt over å betale folk for å ha noen å prate med. Har jeg ikke bra nok venner/familie til å ha noen gratis, er jeg ikke verdt stort mer enn et dødt insekt uansett.

 

edit:

Det er ikke for å rakke ned på folk som går til psykolog, for det er jeg som har et vrangsyn på sånt og ikke dere. Bare så det er sagt.

 

edit2:

Og jeg burde ikke sitte å høre på "The Nobodies". Kjenner meg litt for mye igjen i teksten. Psykisk riktignok, ikke fysisk.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Today I am dirty

I want to be pretty

Tomorrow I'll know that I'm just dirt

 

Today I am dirty

I want to be pretty

Tomorrow I'll know that I'm just dirt

 

We are the nobodies

We wanna be somebodies

When we're dead

They'll know just who we are

 

We are the nobodies

We wanna be somebodies

When we're dead

They'll know just who we are

 

Yesterday I was dirty

Wanted to be pretty

I know now that I'm forever dirt

 

Yesterday I was dirty

Wanted to be pretty

I know now that I'm forever dirt

 

We are the nobodies

We wanna be somebodies

When we're dead

They'll know just who we are

 

We are the nobodies

We wanna be somebodies

When we're dead

They'll know just who we are

 

Some children died the other day

We fed machines and then we prayed

Puked up and down in morbid faith

You should have seen the ratings that day

 

Some children died the other day

We fed machines and then we prayed

Puked up and down in morbid faith

You should have seen the ratings that day

 

Na, na, na, na, na

Na, na, na, na, na

Na, na, na, na, na

Na, na, na, na

 

We are the nobodies (Na, na, na, na, na)

Wanna be somebodies (Na, na, na, na, na)

When we're dead (Na, na, na, na, na)

They'll know just who we are (Na, na, na, na, na)

 

We are the nobodies (Na, na, na, na, na)

Wanna be somebodies (Na, na, na, na, na)

When we're dead

They'll know just who we are

 

We are the nobodies

Wanna be somebodies

When we're dead

They'll know just who we are

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

8482132[/snapback]

AD greide aldri å få meg til å føle meg lykkelig da... om det får deg til å føle dg bra so good for you. Mener bare det skal være siste utvei. Skjønner hvor frustrende det sksuelle kan være. Been there. Noe av derfor jeg velger å klare meg uten

 

8482134[/snapback]

Hvem sier at et "jævla internettforum" ikke kan være psykoterapi?

Lenke til kommentar
Hvem sier at et "jævla internettforum" ikke kan være psykoterapi?

8482145[/snapback]

Selvfølgelig er det terapi på en eller annen måte det også. Det er bare mer upersonlig, distansert. Du ser ikke den som har det fælt i øynene og da er det lettere å si hva en faktisk mener, ikke bare pusesnakk. Men er ikke alltid like gøy å høre det heller. Men jeg trenger virkelig å bygge opp psyken min igjen, er for avhengig av eksen. Jeg vil kunne stå oppreist slik som før uten å ramle sammen flere ganger i uka, eller i verste fall - hver kveld.

Lenke til kommentar
AD greide aldri å få meg til å føle meg lykkelig da... om det får deg til å føle dg bra so good for you. Mener bare det skal være siste utvei. Skjønner hvor frustrende det sksuelle kan være. Been there. Noe av derfor jeg velger å klare meg uten

8482145[/snapback]

AD gjør meg ikke lykkelig, det hjelper meg bare med å kunne oppnå øyeblikk jeg ikke ville vært foruten. Øyeblikk jeg vil krype inn i og bli for evig, øyeblikk jeg skulle ønske jeg kunne sette på repeat.

Ja, jeg hadde noen av disse før jeg begynte på AD óg, men terskelen for å oppleve de har blitt litt lavere. Samtidig som terskelen for å ha lyst til å hoppe utfor en klippe har blitt høyere.

Lenke til kommentar
AD gjør meg ikke lykkelig, det hjelper meg bare med å kunne oppnå øyeblikk jeg ikke ville vært foruten. Øyeblikk jeg vil krype inn i og bli for evig, øyeblikk jeg skulle ønske jeg kunne sette på repeat.

Ja, jeg hadde noen av disse før jeg begynte på AD óg, men terskelen for å oppleve de har blitt litt lavere. Samtidig som terskelen for å ha lyst til å hoppe utfor en klippe har blitt høyere.

8482159[/snapback]

Da høres det ut til at det virket bedre for deg enn for meg... :)

Alt jeg opplevde var at jeg slapp de verste nedturene men oppturene forble like sjeldne eller ikke tilstedeværende... Ble mer eller mindr likgyldig til alt. Da folrtrekker jeg heller å gå på trynet noenganger og faktisk ha det bra inne i mellom. Håper det går bra for deg :)

Nå legger jeg meg... ha det bra folkens og lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Som jeg sa til eksen for en stund siden; Jeg føler meg som tyggispapiret. Sånn, alle vil ha tyggisen, men papiret blir bare kastet. Da ble hun sint på meg. Hadde forventet litt medlidenhet ihvertfall, men det funka dårlig.

 

edit:

Eller jeg kan være tyggisen, som er fint i en time, så blir den spytta ut og tråkka på.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Gjest GuestX

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, men jeg har ingen å snakke med for øyeblikket.

 

Det ble slutt mellom meg og dama i går, egentlig fordi ingen av oss er oppegående nok til å ha et forhold akkurat nå. Vi sliter begge med oss selv, i tillegg til at hun har barnevernet konstant hengende over skuldrene. Så nå har jeg ingen å snu meg til. Vil ikke bry henne med mine problemer, siden hun har mer enn nok å tenke på som det er.

 

Har fått time hos fastlegen min i neste uke, og det er visst snakk om å henvise meg til psykolog. Lurer på hvordan det skal gå, siden jeg har store problem med å snakke om følelsene mine. Har slitt med depresjonsproblemer siden ungdomsskolen, men har først i den siste tiden valgt å snakke med noen om de. Noen ganger er det så overvelmende at jeg har bare lyst til å slutte å leve. Og nå føler jeg meg helt tom igjen. Det var liksom dama mi som holdt meg tilbake, og nå har jeg ingen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...