Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg godt.. Husker når jeg og gamlekjæreste brøt, det var ikke lett i det hele tatt. Man vil så gjerne ha den andre i livet sitt enda, ingen kjente meg så godt som han f.eks. Men dessverre så er det ikke lett å gå fra å være kjæreste til venn.

Beste er vel som sagt avstad. Såvidt snakke med hverandre i en periode, og heller se om man kan greie å møtes over en kopp kaffe sånn random en gang i blant i ettertid. Når alle sår har grodd. Klart det er vanskelig, men jeg lever i håpet enda hvertfall. Man vil jo alltid være glad i hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hurra, en ny runde i sovepille-modus. Jeg er på og av annen hver måned ca. Det er utrolig slitsomt. Tar jeg de ofte, blir jeg avhengig. Tar jeg de ikke, sover jeg ikke godt i det hele tatt, og ligger istedenfor å spreller. Hender jeg våkner med blåmerker.  :ermm:

 

 

YAY! Whine, whine, natta.

8473703[/snapback]

siden jeg er homofil...

(Ja, jeg spurte henne rett ut! Det er grunnen)

 

8474576[/snapback]

 

Serr? Du kødder nå ja? Utrolig dårlig gjort...

Lenke til kommentar
Hadde kjærlighet vært et dop så hadde det vært forbudt!

8481659[/snapback]

Det er faen meg dop. Jeg er avhengig av den jente, det er problemet. Jeg vet bare ikke hva avhengigheten er, på en måte. Eller. Jeg er ikke avhengig lenger. Halvveis tvangstanker for å vite hvordan det går og greier. Tror jeg er litt for glad i henne fortsatt.

Lenke til kommentar
Hadde kjærlighet vært et dop så hadde det vært forbudt!

8481659[/snapback]

Det er faen meg dop. Jeg er avhengig av den jente, det er problemet. Jeg vet bare ikke hva avhengigheten er, på en måte. Eller. Jeg er ikke avhengig lenger. Halvveis tvangstanker for å vite hvordan det går og greier. Tror jeg er litt for glad i henne fortsatt.

8481738[/snapback]

Klart du er! Vet nøyaktig hvordan det føles.

Når du først har latt "guarden" din falle ovenfor henne og hun har godtatt den du er og vært glad i deg på tross av dine mangler og svakheter så finnes det ingenting som kan erstatte det. Annet enn en annen som kan gjør det samme

Lenke til kommentar

Uh. Skikkelig drittdag i dag. Mest så jeg har hatt lyst til å sette meg ned i et høl og lage en blodpøl av meg sjøl.

Jeg er tom for antidepp. Jeg har resept på nok til to mnd til, men jeg har omtrent ikke tid til å gjøre noe anna enn jobb for tia. Og har jeg tid kan man banne på at jeg er utslitt.

 

Det føles som om jeg har meldt meg ut fra verden, og alle fellesskap jeg tidligere var en del av har fortsatt videre uten meg. Jeg løper rundt i en slags tåke hvor tia går 5x fortere enn vanlig og jeg rekker aldri helt å ta den igjen.

Det er ingen som venter.

Lenke til kommentar

Zoloft/fontex er da ingenting... ser man på bivriknigner vs. virkning så kan man like gjerne gå til psykolog og klare seg uten. Leger har en tendens til å undervurdere hvor viktig sex er for et menneske. Eksen gikk på efexor (mye sterkere enn zoloft) og da hu klaga på mangel på orgasme og seksuell lyst fikk hun bare beskjed om å se på det som noe sekundært. Tror ikk leger skjønner hvor viktig det kan være for en person. Selv så har jeg så dårlige erfaringer med AD at jeg aldri anbefaler non å prøve. Det er mye annet som bør prøves først IMO

 

edit: er det så ille at man MÅ ha noe så er det mye bedre å ta sobril når man får "anfall" etter min erfaring

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

"Godt" å vite at jeg ikke er den eneste depressive her.

 

edit:

Bare jeg som er tom? Altså, jeg kan ha det bra, være glad og greier, men det er forsåvidt kun sammen med venner. Med en gang jeg blir latt til meg selv, ender jeg med å sture å grave meg ned i egne problemer egentlig.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Tror ikke de helt fatter hvor frustrerende det er å ha manglende sexlyst og omtrent ingen mulighet til å få orgasme, når man -aldri- har hatt problemer med det før. Jeg var vel egentlig bare mongofrustrert og skjønte ikke hva det kom av, før jeg kom på at det kunne føre til manglende utløsning hos menn, hvorfor ikke da manglende orgasme hos kvinner?

Ikke hadde jeg noen anna virkning av fontex heller, så jeg trengte vel egentlig ikke krangle for å bytte.

 

Men zoloft har faktisk hjulpet litt. Jeg har ikke lenger den enorme og konstante tomheten og ensomheten hengende på skuldrene, det er begrensa litt. Kan fortsatt være like ille, men i mindre perioder enn før.

 

Jeg tror også jeg burde prøvd mye anna før AD, men jeg tror ikke legen har helt peiling på psykiske plager, sånn egentlig. Skal fikse meg time hos fastlegen nå, kanskje hu har et litt anna syn på ting (den tidligere fastlegen min gikk av med pensjon, og hu alle hans pasienter blei overført til begynte ikke før 1. april, derfor har jeg brukt en midlertidig erstatning). Kanskje hu til og med vil hjelpe meg finne en psyk, og ikke bare gi meg ei liste med navn og nummer + en henvisning med uttallige feil i. Det funker ikke veldig bra når en har telefonskrekk (og når man først får seg til å ringe noen, er det faenmæ ingen som tar tlf >.< )...

 

Grunn til at jeg blei satt på AD var nok det at det egentlig ikke er noen grunn til at jeg har blitt sånn, noe som fikk legen til å trekke slutningen at hjernen min bare ikke funker som den skal. Wuhu.

 

 

Og legen vil ikke gi meg anna enn zoloft, da det tydeligvis skal være redningen på alt. Ikke at det hjelper så jævlig mye når jeg er så utslitt at jeg ikke får sova før jeg kollapser. Som i dag. Mista kinodate med kompis pga det. Fucked.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Okå, jeg skal slutte bable nå
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...