Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ting startet endelig å se lysere ut , fikk lappen , økonomien startet å rette seg opp , og synst verden var en fin plass å vere , men i dag klarte jeg å tryne på sykkelen og skrapte opp hele siden , ødela et blinklys og styret , og ikke minst brakk jeg et eller to bein inni fotbladet . herlig start på ferien eller hva ?

Lenke til kommentar
Har du bevis på at de har truet deg (SMS, email etc.) I så tilfelle råder jeg deg til å gå til politiet. Hvor gammel er du ?

8281727[/snapback]

17 år er jeg.

Og ja, har både SMS og e-mail.

8282555[/snapback]

Ikke la idiotene kødde med deg. Vis dem at du ikke er redd for å si i fra. Det jeg prøver å si er anmeld dem. Du har, som du selv sier, dokumentasjon på truslene. Det vil bli tatt opp tiltale på trusler som du kan dokumentere, og de vil skjønne at deg må de la være i fred.

Lenke til kommentar

Er en merkelig følelse det at når det skjer noe så har man ingen å ringe, ingen å kontakte...absolutt ingen jeg kan åpne meg til..ingen som vil forstå.

Det er faen meg en skremmende å oppdage og ikke minst du føler deg så JÆVLIG ensom.

Jeg hadde en så jævlig bra dag i dag, sånn egentlig og så kommer det selvsagt akkurat den tinge du IKKE vil høre slengt midt i tryne og poff, der forsvant viljen til å gjøre noe som helst.

Jeg har faen meg klart å bryte mønstret mitt og klart å komme meg opp til tide og gå på jobb, jeg gjør husarbeid og har faen ta meg begynt å lage mat og ikke bare kjøpe ferdigmatdrit. Jeg hadde initiativ!! Og så bare *poff*...

Man tror man har venner også...sånn virkelig...

Fuck, jeg kjenner ikke mine venner. Jeg kjenner faen meg ingen av de lengre. Vi er bare fremmede alle sammen som møtes og ler om gamle tider...men jeg har aldri kjent noen av de..

Jeg får se hva jeg gjør i morra. Noe må jeg gjøre. Det går bare ikke å la dette gå, det kan jeg ikke...men hvordan? Og hvorfor????? Hvorfor??

Lenke til kommentar

Vel, for det første b-real; jeg er ingen psykolog, det jeg sier er strengt tatt min mening om en slik sak.

Temaet i posten din viser til venner. Vel, saken er vel den at du føler deg ensom. Ingen i en verden på litt over 6 milliarder (rett meg) har tid til å snakke med deg. Eller meg. Eller trine på 16 år som leser denne posten, i håp om å få en enkel løsning som "syng en sang" e.l. Problemet er at selvom du synger en sang og er glad så er det ingen som hører deg. De er for opptatt med å kjøre rundt i de fiffige cab`ene sine med genseren rundt skuldrene i riktig Hankø-look. "Men", tenker du sannsynligvis. "Hankø? Det er jo bare EN type folk?"

Akkurat. Du, som person, må prøve å finne riktig type person å omgås. Jeg har ikke lykkes enda, med det at jeg er en 14 år gammel (eller ung?) nerd med mindre psykiske problemer - har vært innom tvangstanker (ER virkelig døra låst?) og problemer med å gå utenfor døra.

Her er to forslag fra meg til hva du kan gjøre:

1. Snakk med de vennene du har. Be dem ut på en øl, utpå litt (vet ikke hvor gammel du er jeg ;) , ta en tur til...parken, for alt jeg vet. Poenget er ikke alltid hva dere gjør, men at dere gjør. (Syntes den var litt fiffig, jeg)

2. Få noen nye. Denne er vanskelig. Er ikke bare å "få seg en venn", for veldig, veldig mange, deriblant meg. Andre kan glatt åpne en samtale med "Hei" og en uke senere ligger de på playa`n i Puerto Rico på honningmåne. Åpner JEG en samtale med "Hei", ligger jeg også en uke senere... på TulleVold sykehus.

Det er min mening om saken. Det her er kun noen få muligheter for deg. Men hvis du virkelig vil komme deg ut av det sorte hullet som drar deg saaaakte men sikkert ned, ville jeg "samlet" opplysninger og muligheter fra overalt i den store verden. Kanskje det er lurt å begynne i det stooore web`en, slik du har gjort? :)

Vennlig hilsen Gizmo, ønsker deg lykke til videre.

EDIT: leif slår meg i hodet med en stein for tiden :blush:

Endret av gizmomats
Lenke til kommentar

Dere alle burde se en film som heter "The secret".

Det er en dokumentar om en naturlov som er lite kjent: "the law of attraction". Selv om denne loven er oppspinn, er grunntanken i budskapet veldig viktig. Du tiltrekker det du tenker inn i livet ditt. Tenker du at du ikke har noen venner, vil du mest sannsynligvis ikke få så mange venner. Tenker du derimot "jeg kan skaffe meg venner", vil du derimot å mye større sjanse til å få deg nye venner.

Poenget er, prøv å se saker og ting fra den positive siden. Å tenke: "Uff det er synd på meg, jeg har ingen venner" vil ikke hjelpe hvis du ikke gjør noe med det. Det burde være du som former ditt eget liv, ikke livet som former deg.

Er dette noe du ikke klarer burde du søke proffesjonell hjelp.

Lenke til kommentar

Hmm... 5000$ er en del penger... Hvor gammel er du? Jeg tenker sånn er du 11 år, hvor skal du grave frem 40 000 blanke?

Og hvis det er en april-spøk er det egentlig veldig morsomt. For jeg kan ikke se noe morsomt ved å måtte betale så mye. Hva gjorde du? Lasta ned musikk? Film?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...