Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha vært på skolen fra kl 08, til 1900 ble jeg endelig ferdig. Min far skulle hente meg sporenstreks.

Etter 20min gikk batteriet på i-poden.

Etter 40min gikk batteriet på telefonen.

Etter 1t og 30min kom pappa.

Det som skjer, er at vi begynner å diskutere en av min mors sine venninner, jeg klarer å si; "Men hun ser faene meg ikke ut", hvorpå pappa sier; "Men det gjør du din mor, hun har noen satans fine pupper til å være 60!". Koz å høre.

Jeg repliserer med; "Sa bestepappa det om bestemamma til deg noen gang?"

"Nei, men så var han grønnsak fra 89' da", svarer pappa.

Jeg blir sittende i bilen som ett svært; "WTF?!?!", Jeg hadde ingen anelse overhode. Bestefaren min, som døde i 2004 har, så lenge som jeg har kjent han, vært en "gående grønnsak". Selvsagt har han hatt sine "ups and downs", noe familien min klarte å skjule godt, men det var ikke alltid like lett.

I sine downs, var han.. nede. Da konsumerte han lykkepiller og smertestillende, siden han hadde sterke smerter i hvert eneste ledd i kroppen (Leddgikt el grande)

I sine ups, konsumerte han også en del smertestillende, nettop pga smertene.

Jeg har jo seff alltid hatt en liten mistanke om at min bestefar "Ikke var som andre bestefedre", men alltid slått meg til ro med; "Han er gammel, alle blir litt rare når de er gamle". Jeg har aldri hatt en annen bestefar å sammenligne han med, at min bestemor var 100% oppegående tok jeg for gitt,- Hun var en dame.

Det føles ut som at bestefaren jeg alltid har kjent, har vært en helt annen person en den han var. Jeg ble foret med historier som; "Bestepappa kunne slå stiften over spisestuebordet" og "Bestepappa kunne spille hele månesernaden utenatt!", men den bestepappaen jeg ble kjent med, var han som tok gameboyen min, trykte den inn til øret og lurte på om det var en radio.

Dette er heller ikke første gangen at jeg får vite noe slikt. Det er ikke så altfor lenge siden jeg fikk vite av min bror, at mamma sin mamma (mormor) satt inne på psykiatrisk sykehus i flere år.

Det er òg heller ikke mange år siden jeg fikk vite grunnen til at min kusine ikke gråt i min bestemor og fars sin begravelse, selv om hun så knust ut. Hun var rett og slett like ned-dopa på lykkepiller, som min bestefar vistnok var til tider.

Det jeg stiller spørsmål til, ang. bestepappa og sterke medikamenter: Han tok tydeligvis flere, flere, flere, flere FUCKINGS FLERE en de han skulle ha tatt, hvorfor fikk han da tak i flere igjen? "Erh, ja, jeg har nettop.. spist opp hele pakken med smertestillende. Den ja, den jeg fikk i forrige uke! Sugen på å gi meg en ny?"

Argh.

Forøvrig første gangen på lenge at jeg har vært i nærheten av å felle en tåre, kansje den forpulte nøytraliteten er på vei tilbake?

Dog, nå som innlegget er ferdig skrevet, ser jeg ikke helt vitsen med å trykke på "Legg til svar", jaja, dette blir kansje ett av de som overever vurderingen.

Til Stubbekropp: Gratulere med turen ut av skapet, lykke til videre på ferden.

Lenke til kommentar
Lykke til, Stubbekropp. Håper folk vil godta deg som du er .

8204954[/snapback]

Tusen takk.

Det er ikke noe problem og fortelle fremmede eller nye bekjente dette, det er de jeg har fra før :(

8205484[/snapback]

En i klassen spurte om jeg var homo i dag.

Jeg sa "JA! Faktisk er jeg det"

Han bare lo og tok det som en spøk :ph34r:

Lenke til kommentar
En i klassen spurte om jeg var homo i dag. osv

Du går sikkert på u-skole/vgs og der er vel homo et vanlig skjellsotrd egentlig.

Hvis du vil ut av skapet må du nok si det alvorlig og uopfordret.

Hvis jeg hadde spurt en kammerat at han var homo og han hadde sagt ja, ville jeg så klart sett på det som tull. :)

Dessutrn regnet sikkert kammeraten din med at du ville si det på kødd.

Og han vil mest sansynlig ikke tro at du er homo

Endret av Tommy T
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Det er fremføring i morgen. Sitter her og skjelver av angst. Hater fremføringer, spesielt når det er fremføring av noe jeg ikke har peiling på; diktanalyse. Jeg har sosial fobi, så jeg takler ikke å være i nærheten av mye folk. I hvert fall ikke når jeg er midtpunktet. Er ekstremt fristende å skulke skolen og få stryk.

8101315[/snapback]

Fikk vite karakteren i dag. Jeg fikk fem (5)! Dette hjalp på selvfølelsen min. Ellers kan jeg legge til at jeg har hatt meg en prat med helsesøster på skolen. Ikke av eget initiativ, rett nok, men hun har ordnet legetime til meg i neste uke. Føler at depresjonen minker og minker for hver dag som går, men kommer til å ta meg en tur til legen likevel.

Lenke til kommentar
Fikk vite karakteren i dag. Jeg fikk fem (5)! Dette hjalp på selvfølelsen min. Ellers kan jeg legge til at jeg har hatt meg en prat med helsesøster på skolen. Ikke av eget initiativ, rett nok, men hun har ordnet legetime til meg i neste uke. Føler at depresjonen minker og minker for hver dag som går, men kommer til å ta meg en tur til legen likevel.

8222195[/snapback]

Fint at du føler deg bedre og at hverdagen din blir enklere :)

Og ja, selv om ting går lettere så kan det forsatt være lurt å bruke de instansen man har til rådighet :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Men jeg lurer litt på en ting. Koster det noe å gå til lege? Er under 18 år og ser helst at foreldrene mine ikke trenger å få vite noe. Det ville bare gjort situasjonen min verre.

Hva vil det i tilfelle koste?

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

hos fastlegen min koster en konsultasjon 125 kr, tlf kontakt 30kr, med blodprøver å dill ofte 175 kr

Finnes muligens noen ungdomsstasjon/helsestasjon der det går ann å gå, hvist man ikke føler seg konfertabel med "familie" legen liksom

Lenke til kommentar
Hva vil det i tilfelle koste?

8222275[/snapback]

Handler om hvor du skal hen. Helsesøster eller samtale med fastlege er vel enten gratis, statsstøttet eller billig nok til at du lett tar det på egen regning.

Men skal du videre med det kan det bli en god del mere. Så, hvis du fortsatt ikke vil at noen av de der hjemme vil vite om det, eller tviler på at de vil betale det det vil koste, så sats på å stå på venteliste til en offentlig psykolog, og få kostnaden dekt av folketrygden. En klokketime med psykolog er vel en 6-700 kroner, så er vel litt mye å betale alt selv, som en som oftest må hos private psykologer.

Men det er jo alltids forskjellige løsninger, så snakk med fastlegen om det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...