Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

For at vi skal kunne hjelpe deg litt bedre, trenger du nok å fortelle litt mer om han. Du trenger ikke nevne navn eller slikt, men bare fortelle hva som er bakgrunnen for at han ringer deg. Hvem er han? Hvliket forhold hadde dere? Du sier at han var en venn, men ikke nå lenger. Hva skjedde som gjorde at dere ikke er venner?

Mvh

Snusi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest -oslogutt-

Hei alle sammen. Tenkte jeg skulle fortelle noe som skjedde nå for ikke så lenge siden. Å håper at dere gir noen synspunkter. Og dette er kanskje mere frustrasjon, enn deprisivitet.

Det hele startet med at jeg ble kjent med ei jente. Jeg har kun pratet med henne 1 gang ansikt til ansikt. Og det begynner å bli en stund siden, var faktisk i sommerferien. Men etter dette har vi pratet sammen ekstremt mye på msn, sms, og litt tlf. Etterhvert, så begynte vi faktisk å like hverandre, første gang jeg likte noen som jeg kun har møtt en gang. Nå, når det begynner å gå mot sommer igjen, så tenkte vi at vi burde møtes igjen. Men nå for et par uker siden, fant jeg ut gjennom bloggen hennes at hun var bifil. Dette kom jo nesten som et sjokk for meg, og jeg var skuffa over at hun ikke fortalte meg om det, før hun skrev om det på internett. Og hun ble nesten sur på meg, for at jeg syntes hun skulle sagt det til meg.

Etter denne situasjonen prøvde jeg å slå det litt i fra meg, og pratet ikke med henne på noen dager. Plutselig tok hun kontakt, og fortalte at hun hadde sagt til en veninne av seg at hun var forelsket i denne veninnen. Jeg skjønte jo ingenting. Likte hun ikke meg lenger? Hadde hun ikke likt meg? For hun hadde visstnok likt denne veninnen i over et halvt år ;)

Er vel egentlig ikke noe jeg burde tenke så mye på, for dette var tydeligvis ikke noe som kom til å funke. Burde vel aldri tatt et "internettforhold" så seriøst i det hele tatt, men hun virket så annerledes enn andre jenter.. Og det var hun jo egentlig. Men på en annen måte enn jeg trodde, og håpet.

Vet egentlig ikke om jeg burde være sint på henne engang, så lenge det var som det var. Huff, jeg blir bare mer forvirret nå :p Men var godt å få det ut. :)

Lenke til kommentar
Det var vel ikke det han mente, men det at hu ikke fortalte han om noe sånt, for det er jo en ganske stor del av hu som en person.

8171225[/snapback]

So? legning har ikke så mye å si forhold til hva slags person hun er

Lenke til kommentar
Det var vel ikke det han mente, men det at hu ikke fortalte han om noe sånt, for det er jo en ganske stor del av hu som en person.

8171225[/snapback]

okei, misforstod kanskje litt...

Oslogutt: den eneste måten er kanskje å snakke med henne om situasjonen? og.. ehh... hvor gamle er dere? det kan jo hende det bare er en "periode" hun går igjennom?

Lenke til kommentar

8171225[/snapback]

So? legning har ikke så mye å si forhold til hva slags person hun er

8171247[/snapback]

Men det har jo det. Uansett om hu har levd med det som en hemmelighet eller vært såpass heldig at hu alltid kunne uttrykke det, så blir noe samfunnet rundt deg reagerer på såpass sterkt noe som farger deg som person. Jeg ville ikke blitt veldig sint, men veldig overrasket og kanskje litt skuffet hvis en person jeg trodde jeg hadde god kontakt med ikke fortalte meg noe sånt.

Lenke til kommentar
Men det har jo det. Uansett om hu har levd med det som en hemmelighet eller vært såpass heldig at hu alltid kunne uttrykke det, så blir noe samfunnet rundt deg reagerer på såpass sterkt noe som farger deg som person. Jeg ville ikke blitt veldig sint, men veldig overrasket og kanskje litt skuffet hvis en person jeg trodde jeg hadde god kontakt med ikke fortalte meg noe sånt.

8171353[/snapback]

Me ndet har mere med tillit enn med legning å gjøre. Mener du at du at hadde blitt skuffet pga. legninga eller at hu ikke hadde sagt det? Skjønner godt at hu ikke hadde sagt det pga. det er mye skam inne i bildet i forhold til samfunnet vårt slik det er i dag..
Lenke til kommentar
Me ndet har mere med tillit enn med legning å gjøre. Mener du at du at hadde blitt skuffet pga. legninga eller at hu ikke hadde sagt det? Skjønner godt at hu ikke hadde sagt det pga. det er mye skam inne i bildet i forhold til samfunnet vårt slik det er i dag..

8171366[/snapback]

Har ingenting med legning å gjøre, samme det, men jeg tror omtrent alle som har den type "hemmeligheter" føler seg som outsidere, eller blir mobbet osv. og det ender opp med å bli noe som trykker ned på deg og til slutt blir man en annen person av det. Antageligvis har personen hatt mange følelsesladde stunder på grunn av det, og jeg ville blitt litt skuffet eller overrasket hvis en person jeg trodde kjente hadde holdt noe som var så viktig for dem borte fra meg. Det har med tillit å gjøre, og sånn som jeg tolker innlegget til oslogutt var det det han reagerte på også.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Det er også mulig at det er en såpass naturlig del av henne at hu egentlig ikke tenker stort over det i hverdagen. Er ikke sånn at jeg våkner hver dag og tenker "Åja, jeg er bifil, jeg. Stemmer." Er vel mer det at en forelsker seg og tenner på personer i steden for kjønn, kinda.

Er det virkelig en så big deal?

Lenke til kommentar
Er det virkelig en så big deal?

8171688[/snapback]

Det er det jeg også reagerte på. Er da ikke så big deal om hun liker begge sider av menyen, men kan skjønne at han reagerte på mangelen på tillitt. Men slikt er som sagt vanskelig å snakke om for mange

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...