Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Hva tok han?

 

Hvorfor i helvette finnes alkohol? Personlig synes jeg det er et drittstoff. Det tar jo 10 000 menneskeliv i Europa årlig. Og det er jo bare i overdoser. Hvor mange dødsfall det fører til som følge av konsekvenser som fyllekjøring, vold, drap o.l. er sikkert enda flere.

 

Uansett, så kondolerer jeg angående bestemoren din. Kanskje du selv kan snakke med onkelen din angående rusmisbruket?

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste som driver meg er styrketreningen min og det at jeg enda er jomfru til å holde meg unda selvmord. Ser ikke vitsen med livet, vil liksom vekk herfra.

 

Men det er nå meg :)

 

Keep on depping..

Lenke til kommentar
Gjest Anonym..

Er vanskelig å snakke med ham når han ligger i koma. Men jeg drar til Oslo i morgen.

Takk for kondolanse. Håper det blir den eneste på lang, lang tid.

(Har hørt at stemmer fra familie/venner kan hjelpe folk som ligger i koma, så det er jo og en positiv ting.) Ha det bra, da, så høres vi vel om et par dager.

Lenke til kommentar
Det eneste som driver meg er styrketreningen min og det at jeg enda er jomfru til å holde meg unda selvmord. Ser ikke vitsen med livet, vil liksom vekk herfra.

7909963[/snapback]

 

Måten å fjærne jomfrudommen på er å trene styrke? Hvis det er ingenting annet i livet ditt som du finner interessant, sånn som musikk, kultur, dans, politikk, filosofi, sladder(hater det), morsomme historier, komikk generelt, krig, fred, kjærlighet, reise, historie, fotografering, skrivning, å lage ting, hjelpe folk, osv.

 

Det er så mye som finnes i verden, den listen kunne ha vært evig lang, men det jeg vil fram til er: Du må ha noe som driver deg, noe som ikke handler om å dra damer, men som handler om deg selv. Livet ditt er om deg selv, og hvis du driver med noe du virkelig liker, som f.eks musikk, så kommer damene etter. Fordi du har noe som er interessant.

 

Vitsen med livet er å ikke sløse det bort. Du har livet bare en gang. Uansett hvor langt nede jeg selv har vært, så har det ikke vært sjangs i havet for at jeg skulle tenke på selvmord. Bare tenk på alt som finnes i verden?!

 

Hvis du skal få draget på damer, og ikke være sånn som jeg alltid har vært. Dvs. hvis du har lyst til å bli kvitt jomfrudommen, så må du jobbe med deg selv. Ting tar tid, men har vi noen gang fått noe gratis? Utenom rikmannsønner da, selvfølgelig, men jeg har erfart at også sossen har måttet betale med en del andre ting senere i livet.

 

I bunn og grunn: Livet er verd alt for mye til å kaste bort. Det er alt for mye du ikke har opplevd enda.

 

Den dagen jeg har opplevd alt, og eier alt. Den dagen skal jeg tenke på å gjøre det slutt. MEN ikke en dag før.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp en episode av Greys Anatomy der det var ei dame som lå for å dø av magekreft. Og akkurat, i det øyeblikket hun begynner å bli dårlig før hun dør..altså, du så det på hele henne at det var "el finito" så begynte jeg bare å gråte.

Det var akkurat som hun dama som skulle dø hadde byttet plass med mamma og at mamma spilte den rollen. Hun som som skulle dø hadde akkurat de samme symtomene som mamma hadde..gule øye, rykningene...bare ALT matchet i det øyeblikket før hun døde. Det var som om noen åpnet en kork og tårer bare rant og rant og rant og når hun i serien døde så poff så var det som om noen skrudde av krana og da stoppet tårene og jeg returnerte på en måte til meg selv igjen.

Yeah, returnere til meg selv..akkurat som det var noe galt i at vi mannfolk ikke skal gråte :roll:

 

Så etterpå så har jeg tenkt litt...jeg husker ikke hvordan emnet kom opp, men han spurte om jeg hadde vurdert å prate med noen om akkurat det at mamma døde og det med sorgbehandling og den type ting. Jeg har aldri vurdert det sånn egentlig. Jeg vet ikke om det er pga man er sta av natur og har en litt innesperret forhold til at man skal gå til noen for å prate om ting.

Jeg har aldri syns at det har vært vanskelig å prate om mamma, og hvordan den 7 år lange kampen mot kreft var. Jeg har pratet med ganske mange om akkurat dette og folk spør jo, nysgjerrig som mennesket er av natur så vil de jo gjerne høre litt hva som skjedde. Jeg har aldri hat noen problemer med å prate om da jeg lå på gulvet å skreik etter at mamma døde, eller perioden etterpå det å på en måte takle hele situasjonen ved å ikke ha en mamma lengre. Så jeg undrer bare hvorfor gamlingen sa det til meg. Ser han noe som kanskje jeg selv ikke ser?

Greit nok, jeg har vært litt ute å kjøre økonomisk og har levd ganske så stusslig og slikt, men hey, det er bare en måte å lære at man må ha økonomien sin i orden og at ting går ikke bare over av seg selv.

 

Men denne episoden skremte meg. Det er ikke likt meg å plutselig bare brase ut i gråt på den måten i det hele tatt. Har jeg noe jeg driver å fortrenger kanskje som kanskje gjorde at jeg plutselig braste i tårer eller prøver jeg bare å sitte her å begrunne noe som "ekte" mannfolk ikke skal gjøre? *smile å le*

 

Noen tanker folks?

 

 

 

 

Anonym..: Ha tro på at han hører deg oki? Hvem vet egentlig hva man opplever i en koma sant? Uansett..prat med han akkurat som han var der og fortell det du føler rett og slett. Det er bedre å få sagt det når han ligger i koma og kanskje kan høre deg en å si alle de tingen du vil si til han når det er for sent..

Lenke til kommentar
Bah. Akuratt nå føler jeg for å deppe litt.Vet at ei venninne i klassen har burstag i morgen, og at hun skal feire, men jeg er ikke bedt. Tidligere i dag satt de og snakket om hva de skulle drikke og slikt, men det var fortsatt ingen som sa noe til meg. Men-men.

7907021[/snapback]

Kjenner meg igjen her. . . Har skjedd sånn før med meg mange ganger.

 

Bare drit i det, det kommer en annen gang :)

 

What dosent kill you only makes you stronger

Endret av DNA
Lenke til kommentar

tror faktisk ikke jeg tåler å være alene, fordi tankene begynner å løpe.

bare tenker på hvordan resten av livet skal bli, men kan ikke finne et eneste lyspunkt... har ikke grått på mange år, selv om jeg har villet har jeg ikke klart det. men nå av en eller annen grunn presser tårene bak øyet, og alt er bare jævlig...

 

noen gang bare tenkt over hvordan resten av livet kommer til å være? kan ikke se for meg noe godt... jobbe fra ni til fem, komme hjem, slappe av, sove, jobbe igjen. nå er det nesten samme regla, bare at du bytter ut ni til fem, med åtte til fire og lekser isteden for å slappe av... The postal office- this place is a prison...

Lenke til kommentar
Jippi! Blei trua igjen. Den hælvetes idioten av taper eksen har fått seg ringte akkurat. Jeg skulle bli lynsja og skambanka og det som var. Fikk beskjed om å ikke kontakte henne igjen EVER om det ikke var noe som gjaldt ungene. Var det noe som helst så skulle det gå igjennom han. Fy faen for en psykopat!

Jeg skulle ikke ha NOE kontakt med henne whatsoever, med mindre det var noe hun lurte på og tok kontakt for. JEG HAR JO FOR FAEN IKKE SNAKKA MED HU ANNET ENN NÅR HUN HAR RINGT MEG JO! Faen jeg blir provosert ass. Det verste er at jeg vet at han er truende til å komme ut hit og bryte seg inn for å fly på meg og. Han er dømt for lignende før pluss et par ran og greier. Jeg antar han er full av pepper igjen. Enten det eller så har han finni pillene til en eller annen. Han blir klin koko da. Måtte ringe snuten en gang han prøvde å bryte opp døra mi i høst.

 

JADDA! dette var akkurat det angsten min trengte.

Jævla søppelhue.

 

 

 

phew... godt å få det ut.

7777071[/snapback]

 

 

Ringte du politiet om at han truet deg nå da? Med et rulleblad så må de jo ta det alvorlig?

7777696[/snapback]

Nei ringte ikke politiet denne gangen. Satser på at han roer seg når han blir nykter... Tror bare jeg hadde gjort vondt verre med å blande inn de nå. Er ikke så mye de kan gjøre om han bestemmer seg for å "ta" meg liksom. :(

 

edit: Er jeg heldig greier han å gjøre noe dumt så han blir putta på egen hånd... Vet han venter på å få sone en dom på 56 dager for trusler og vold.

7777855[/snapback]

Tenkte det var på tide med en liten update...

 

Trang ikke anmelde han dusten... Han greide å rote seg borti møkka sjøl:

http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article...02100138/1003/_

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article2572652.ece

 

Fy faen for en idiot... Heldigvis slipper jeg å tenke på han de neste 2 og en halv månedene :)

Lenke til kommentar
Det har seg sånn at jeg er litt interissert i en jente i en annen klasse. Vel, interiisert og interissert, er ikke forelska, men jeg har lyst til å bli bedre kjent og kanskje være litt med hun. Har kontakt med hun, men ikke sånn at jeg prater så mye med hun. Problemet er at jeg ikke tørr å prøve meg. Jeg sliter egentlig med å få kontakt. Vet liksom ikke hva jeg skal si his jeg går bort å prater med henne. Dessuten står hun altidd i en venneflokk, så blir litt dumt å prate med hun der sammen. Vel, jeg kunne jo komemt hjem til henne eventuelt ringt enne på mobil, men jeg tørr liksom ikke.

 

Jeg er altfor feig  :(

7908845[/snapback]

Jeg føler jeg har samme problemer som mange andre her, likt som North Garden også.

Jeg er blitt ganske så avsosial og har mistet alle venner bortsett fra en, har lyst til å bli mere med, men siden noen av de missliker meg vil det være så dumt å bare komme hvis jeg hatte turt og gjort det :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest tapetkniv

jeg klarer bare ikke mer, lagde et langt innlegg men den stygge pcen klikka.

 

jeg har briller, regulering, er drit fattig, og har rusproblemer, har ikke EN ENESTE venn som jeg kan stole på, og elendige karakterr. jeg er jævlig stygg og elendig utstyrt, orker bare ikke dette livet mer..

Lenke til kommentar
Gjest tapetkniv
Tapetkvis: Det finnes alltid en grund til å leve. Finn noe du liker og lev livet! (f.eks en sport eller et kortspill du liker eller hva enn det måtte være).

7923254[/snapback]

Har prøvd, men det duger bare ikke. jeg går som oftest å tenker på å ta den lette veien ut av livet, tror ikke det er særlig sundt å brenne seg selv for å få smerte

Lenke til kommentar
Gjest tapetkniv
Man er sin egen lykkesmed.

 

Anbefaler å prøve å gjøre noe med det da. Nytter vel ikke å fortelle seg hvor stygg og ekkel du er. Det kan jo hende du har feil :)

7923286[/snapback]

har prøvd å skaffe venner, men folk sier jeg er stygg og orker ikke henge sammen med meg.

har verken penger, utseende eller noe annet som folk kan sette pris på

de med masse penger kan i vertfall få falske venner

Lenke til kommentar

Du snakker om karakterer, og det får meg til å anta at du ikke er så veldig gammel.

 

Dette er veldig klisjé, men klisjeer blir jo til av en grunn. Du er såpass ung at du har god tid på deg til at ting forandrer seg. Reguleringen kommer av, og du får bra tenner, og det er da ingenting annet enn positivt?

 

Alle har problemer i ungdommen, noen verre enn andre. Men hvor mange av dem ender opp på samme måte som de følte seg i ungdommen? Det er relativt få.

 

Jeg er ingen psykolog, og hvorvidt dette hjelper deg vet jeg ikke. Jeg tror bare at det er viktig å se langt fremover, og sette deg mål. Det er ingenting som sier at du ikke kan lykkes. Du vokser til, mennesker går inn og ut av omgangskretsen, og hva som venter deg vet du ikke.

 

Så tenk at du ikke skal la deg selv gå glipp av noe bra, for det kommer. Bevis mobberne feil. Du har makten, ta den.

Lenke til kommentar
Man er sin egen lykkesmed.

 

Anbefaler å prøve å gjøre noe med det da. Nytter vel ikke å fortelle seg hvor stygg og ekkel du er. Det kan jo hende du har feil :)

7923286[/snapback]

har prøvd å skaffe venner, men folk sier jeg er stygg og orker ikke henge sammen med meg.

har verken penger, utseende eller noe annet som folk kan sette pris på

de med masse penger kan i vertfall få falske venner

7923307[/snapback]

TRO PÅ MEG! Det vil gå over... Du kommer til å komme til et punkt der du oppdager at ting ikke er så ille som det de engang var...

Håper ting kommer til å ordne seg for deg.

Lenke til kommentar

7923312[/snapback]

Hvis jeg ikke kommer inn på den ene tingen som jeg vil gå på, så blir alt verdiløst.

 

og det er jo nettop det at jeg har ingen omgangskrets, ingen å ha det morsomt med. hvis jeg prøver å skaffe venner blir jeg avvist

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke kommer inn på den ene tingen som jeg vil gå på, så blir alt verdiløst.

 

og det er jo nettop det at jeg har ingen omgangskrets, ingen å ha det morsomt med. hvis jeg prøver å skaffe venner blir jeg avvist

7923344[/snapback]

 

Hva vil du inn på? Om du har adferdsvansker finnes det vel løsninger? Har du snakket med rådgiver på skolen din? Da tenker jeg i retninger som særskilt opptak og lignende. Rådgiver har taushetsplikt og er ikke ute etter noe annet enn ditt eget beste.

 

Du har ingen omgangskrets nå, og de er teite med deg nå. Dette er nå, folk forandrer seg, tro meg! Ungdommer har helt andre verdier, og er til tider rett og slett ondskapsfulle, men dette vil forandre seg.

 

Ikke la nåtidens problemer ødelegge for en fremtidig god ting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...