Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, nå har jeg skaffa meg et seriøst problem.  :w00t:

Det har seg sånn at jeg var med på og buffe en bil.

Det hele startet med en rolig guttekveld til en kompis. Så fikk en av kompisene mine en telefon. "vi har funnet en bil med nøkler i" :( .

Da tenkte jo selvsagt jeg og Per (random navn) vi tarn. Så vi gikk til der den stod og så oss litt rundt før vi bestemte oss for og ta den. Vi kjørte rundt i noen timer før vi parkerte den.

Dagen etter var vi til samme kompisen men, dumme Per klarte selvfølgelig ikke og la den stå. For den var sikkert ikke etterlyst. :ermm:

Så hadde det seg sånn at

vi skulle til en restaurang, vi pakket bilen full med 5 personer, kjørte til restaurangen, og så klart hadde eiern sett oss. Han syklet etter oss på vinteren? og vi stakk inn og så at han så inn i bilen og ringte politiet. :thumbup:

Jeg og tre andre stakk mens, Per og en annen ble igjen. Senere hørte vi at de ble tatt av politiet og den ene snakket jo så klart, og her sitter jeg og er nervøs som faen. :ermm: .

Så jeg sitter med 2 valg, nekte på at jeg var med eller "suge kuk", legge meg flat.

Trenger tips til hva i hælvette jeg skal si, han som kjørte var 17 og vi andre var 16. Jeg vet at det jeg gjorde var veldig, veldig dumt og at jeg aldri skal gjøre det igjen.

 

ps jeg har ikke sagt noe til foreldrene mine ennå, har heller ikke tenkt og si noe før politiet tar kontakt med meg. :hmm:

7876614[/snapback]

 

Normale tanker blant ungdom i dag eller?

 

Eneste du burde deppe over er hvor tankeløs du/dere er. Ikke slått dere at slike ting som det der vil få konsekvenser? Fint at du skjønner at du aldri burde gjøre noe slikt, men er det nødvendig med en slik erfaring før du skjønner det?

Lenke til kommentar
Da tenkte jo selvsagt jeg og Per (random navn) vi tarn.

7876614[/snapback]

Selvsagt, hvilken sunn og oppegående ungdom ville ikke tenkt dette?

 

Ved å innrømme at du var blant gjengen som kjørte rundt i bilen (og ikke en av de som kjørte), og legge deg langflat, så øker du sjansen for at bileieren ikke gjør situasjonen veldig kjip for dere. Det blir nok bøter og utsatt førerkort for hele gjengen, og foreldrene vil finne ut av det, men å innrømme det man har gjort hjelper som oftest.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*

Faen ass, jeg sliter en del for tia.

 

Jeg er rimelig sikker på at jeg har sosial angst, fordi hver eneste gang jeg skal ut av huset, eller i det hele tatt ut blant folk, føler jeg at alle stirrer på meg, og jeg er livredd for å møte folk jeg kjenner (fordi jeg ikke vil være til bry for de jeg kjenner... Jeg innbiller meg at de blir flaue over å bli sett sammen med meg).

 

Det er en utrolig lettelse å komme seg hjem igjen, bare det å gå på butikken er rimelig ubehagelig. Om jeg kjøper snacks/brus/mat så innbiller jeg meg at kassadama tenker noe slikt som "han der burde faen meg begynne på en slankekur istedet for å kjøpe snop" (Er litt overvektig så..)

 

I det siste har det blitt så ille at jeg vurderer å slutte på skolen. Jeg tør nesten ikke si hei til folk på morran på skolen, fordi jeg tenke de ville blitt flaue over at jeg, den asosiale nerden, hilsa på dem. Jeg har fullført videregående, går på høyere utdanning nå, så tapet blir ikke så jævlig stort heller om jeg slutter. Alt virker bare så faens meningsløst.

 

Jeg har ingen anelse om hva jeg skal ta meg til om dagene heller. Sitter liksom bare tafatt, uten å gjøre noe som helst. Får noen gang lyst til å bare gjøre slutt på hele den patetiske tilværelsen min.

 

Noen ganger tar jeg faktisk meg selv i å tenke på framtida, som f.eks. "Når jeg får barn" eller "Når jeg får dame". Da ler jeg forraktfult av meg selv, for at jeg i det hele tatt tør tenke tanken på at jeg skal få oppleve noe slikt.

 

Veit ikke helt hvorfor jeg poster dette i det hele tatt egentlig... Er vel neppe så mye å si som kan hjelpe meg. Jeg har vel egentlig gitt opp meg selv, og livet mitt. Regner med å ende opp som en taper på sosialen i en alder av 20, så jaja.

Lenke til kommentar
Skal bare si at jeg har sagt det til far, og han tok det ganske rolig.  :innocent:

Han sa "jeg er skuffer osv men, gjort er gjort"

7887950[/snapback]

 

Det var hvertfall fornuftig, alltid best å innrømme feil med en gang. Spesielt feil som kommer til å bli oppdaget (og av denne alvorlighetsgrad).

 

 

jeg hater henne . hun klager på alt . kaller meg fittehøl og slikt (tåpelig) . jeg prøver faktisk og se begge sider av saken . men hun ser bare sin og nekter å oppføre seg som et voksent menneske....blir så deppa av det

7891666[/snapback]

 

Det kunne jo vært verre. Kalt deg rumpehull, for eksempel :mrgreen:

 

Hvis hun ikke oppfører seg, så får du bare overse/overhøre tullsnakk, så ordner det seg til slutt.

Lenke til kommentar
Skal bare si at jeg har sagt det til far, og han tok det ganske rolig.  :innocent:

Han sa "jeg er skuffer osv men, gjort er gjort"

7887950[/snapback]

 

Det var hvertfall fornuftig, alltid best å innrømme feil med en gang. Spesielt feil som kommer til å bli oppdaget (og av denne alvorlighetsgrad).

 

 

jeg hater henne . hun klager på alt . kaller meg fittehøl og slikt (tåpelig) . jeg prøver faktisk og se begge sider av saken . men hun ser bare sin og nekter å oppføre seg som et voksent menneske....blir så deppa av det

7891666[/snapback]

 

Det kunne jo vært verre. Kalt deg rumpehull, for eksempel :mrgreen:

 

Hvis hun ikke oppfører seg, så får du bare overse/overhøre tullsnakk, så ordner det seg til slutt.

7891992[/snapback]

ehm..sorry men jeg greier ikke se humoristisk på det :hrm:
Lenke til kommentar

Enda en ting å være glad for.

 

Jeg viste det. Jeg viste det var en grunn til at hun så ofte var på bussen når jeg gikk på! For faen, jeg går på første stopp, hun på siste. Jeg spurte henne en gang, bare en gang hvorfor hun gikk på her, orker ikke grave. "Eg va hos ein venn. Eg sov på sofaen, ikkje noke hendte".

Jeg viste det. Jeg viste det med en gang hun sa; "Ikkje noko hendte".

 

Hun har alltid hvert litt flørtete av seg. For rundt en uke siden sa hun; "Nei, nå må eg slutte med dette", og det gjorde hun. Fikk i dag vite av den ene i gjengen (de som har lest den forrige posten vill forstå) at hun var blitt sammen med en fyr som bor rett ved siden av meg.

Vell ikke rett ved siden av, men rundt 100m.

 

Hyggelig. Blir morsomt å møte henne på bussen om morgene. Kan like gjerne bare spørre henne rett ut; "Fint knull han ga deg i natt? hihihi".

 

Faen som jeg hater sjalusien min.

 

Og for de som ikke forstod, det er samme jenten som jeg nevnte i den andre posten. Jeg vet det kunne aldri bltit noe "vi", men jeg ga aldri opp håpet heller, før nåå.

 

Det beste er, at jeg gir faen. Jeg er sint, men jeg er ikke lei meg. Hah.

 

Trusthammer: Kansje du har rett. Nøytraliteten er i grunn ikke så ille.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg poster dette, men det er ivertfall godt å få det ut.

Lenke til kommentar

Min gamle bestevenn er blitt en drittsekk, jeg blir aldri invitert med på noe, jeg får ikke besøk, jeg inbiller meg noe possitivt som aldri skjer, en av mine andre venner har blitt en idiot, jeg har en venn som er innen gang avstand og han er ikke hjemme i dag. :(

Jeg orker det snart ikke lengere, hvis han ene på skolen er frekk på skolen i morgen tar jeg ikke ansvar for mine handlinger...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...