Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

 

Uff. Det høres ut som om jeg har det samme problemet. Jeg er også konstant tett i nesa og må sove på ryggen for å kunne puste. Jeg visste ikke at det kunne være så alvorlig... :(

7757555[/snapback]

 

Gå til legen og sjekk om skilleveggen er skeiv, og hvis den er det, så kan du bli kvitt problemet. :)

7760317[/snapback]

 

Er det en omfattende operasjon?

7761778[/snapback]

 

Nei, egentlig ikke. En jeg kjenner har blitt operert for skeiv neseskillevegg, og han ble fort bra igjen. Man kan enten operere med lokalbedøvelse eller få narkose, men det tar lenger tid å komme seg hvis man opererer med narkose. Etter operasjonen må man være hjemme i ca. tre dager med tamponger stappa opp i nesa før man drar til legen igjen for å fjerne dem. Sikkert forskjellig fra person til person hvor raskt man er klar til å gå på skole/jobbe igjen etter det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_asdf_*
Det er bra at du ikke har lyst til å kutte deg mer fordi at ikke skal bli "styggere" ...

Hvorfor bruker du anførselstegn rundt styggere?

Å dra til en psykolog betyr nødvendigvis ikke at du har mentale problemer. En psykolog gjør mye mer enn bare å lete etter løsninger i menneskesinnet. Ved å snakke med deg om bakgrunnen og miljøet ditt kan de forklare hvordan enkelte tanker blir til handlinger og hvorfor akkurat du opplever det slikt.

Jeg trenger ikke en psykolog til å fortelle meg hvorfor det er blitt slik, jeg vet det godt selv. Når jeg var yngre hadde ikke utseendet så mye å si. Jeg pleide å være en gutt med god selvtillit, mange venner og ganske populær. Jeg trodde faktisk selv jeg så ok ut, utrolig nok. Etter hvert som jeg ble eldre fant jeg imidlertidig ut hvordan realiteten er. En lang periode med kviser gjorde det hele hundre ganger værre. Får lyst til å spy hver gang jeg går gjennom en folkemengde. Hva skal liksom pyskologen gjøre? Få meg til å "øve" meg til å være sosial? Har utrolig nok vært noen ganger på fest. Prøvde en siste gang for ikke så lenge siden, men aldri mer. Det er tydelig at jeg ikke hadde noe der å gjøre. Folk vil ikke ha noe med meg å gjøre når jeg ser ut som jeg gjør. Kan gå rundt å strebe så mye jeg vil, men det er vanskelig når det meste kommer av utseende. Slik er samfunnet i dag. De som er med meg er det siden vi har en historie og de synes synd på meg eller noe slikt.

Alt har selvsagt blitt bevist (bekreftet): I 2004 begynte en jente som var full å hylflire av meg. 5. mars 2005 sa en til meg: "Fy faen du er stygg!" I august 2005 møtte jeg en fra skolen jeg aldri har snakket med utenfor butikken, som utbryter: "Du din stygging!?". 29.11.05 var jeg på vei til skolen, når fem stykk kommer syklende mot meg. Den ene sier: "Sjekk den stygge jævelen!".

Q.E.D?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er deppa på en måte akkurat nå. SKrev mld. igår kveld til damen min etter ei uke pause, og fortsett ingen svar......

 

Nærmere om denne saken kan dere lese i min lange innlegg her -> nesten helt nederst på siden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=676311&st=780

 

 

For de som er deppa kan dere høre på Erik Faber - Not Over. Det gjør jeg akkurat nå..

 

huff og huff love hurts... :/

 

PS. Sanger som bør høres når du er deppa er:

 

Ace of base - Show me love <3

Tune Up - Ravers Fantasy

Dj Satomi - Waves

Dj Satomi - Castles in the sky

Scars of life - Descending

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
*snipp*

Men vil du ikke vite om du kan bli bedre? Jeg veit ikke hvordan en psykolog jobber, og hvis man ikke har hatt en utdanning om psykologi vil jeg si at man ikke kan mene at man ikke kan bli bedre av å snakke med en psykolog (tullete setning). Det kan veldig godt hende at psykologen finner ut av ting du aldri visste om, eller veit ting du ikke kan, som kan gjøre deg "frisk". Jeg satte frisk i anførselstegn fordi du sannsynligvis mener at du aldri kan bli frisk uten å gjøre deg selv blind eller liknende, siden du mener at du er stygg og at det er noe man ikke kommer unna. Men om noe er stygt er en subjektiv mening, det finnes ikke en ting i verden som alle 6 millardene med mennesker er enige om at er stygt. Derfor mener jeg at du faktisk kan endre oppfattelsen din av deg selv, og hvem er mer kvalifisert til å hjelpe deg med det enn en som har lang erfaring med å romstere alle inn- og utganger og snarveier i menneskesinnet?

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Drev å surfet litt rundt på et selvmordsforum og kom tilfeldigvis over en diagnose kalt "Body dysmorphic disorder". Mens jeg sitter å leser ser jeg meg igjen i nesten alle punkter. Dette er grunnen til at jeg hater livet mitt, og har slitt med depresjoner og selvmordstanker i flere år. Har enormt dårlig selvtillit og føler meg ikke verdig til å leve. Har drevet en stund med selvskading tidligere, og har arr noen store arr på armen og skulderen. Klarte å slutte med dette, men jeg føler ofte trang til å skjære meg på nytt (jada, emo). Åpnet faktisk de gamle arrene litt for et par dager siden. Eneste som stopper meg fra å fortsette er at jeg ikke har lyst til å gjøre meg styggere enn jeg allerede er. Av og til har jeg en enorm lyst til å blåse av det stygge trynet mitt med en pumphagle. Tenker ofte på å skyte hodet av meg forran klassen min. Ble litt glad når jeg fant ut at det er en egen diagnose jeg har; trodde ikke det var annet enn dårlig selvtillit. De som har dysmorfobi blir ofte bedre av serotoninreopptakshemmere, en type antideppresiva. Skal bestille legetime for å høre om jeg kan få prøve dette. Når jeg blir eldre skal jeg til plastisk kirurg. Psykolog vil jeg ikke til.

7766901[/snapback]

 

høres ut som at du har et jævla stort problem. Ta plastisk kirurgi da istedet for å skyte seg selv foran klassen din bare for å få oppmerksomhet. Det alltid finnes utveier vet du. .

Lenke til kommentar
Når ble tråden flytta til Helse?

7768748[/snapback]

 

Informasjon; Da har jeg flyttet tråden til kategorien "helse" og lagt til et par nye regler og litt tekst. Det som er nytt er uthevet med fet skrift.

 

Mulighet for benyttelse av gjestefunksjonen i denne tråden er nå tillat. :)

7740091[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har prøve i humanbiologi i morgen, har "bolk" lekser, på en måte prosjekt, engelsk, matte og Norsk lekser.

 

Lest litt til prøva, finner ikke spørsmåla til bolken, og gjort norsken.

Matta er ikke noe vits å begynne på engang, for jeg er såpass sugen i matte at det er nopoint at all.

 

Jeg hater meg selv for å være surrete. Jeg husker nesten ikke hva jeg gjorde igår engang.. Er det noe galt da ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Virker som det er mange er som bare er nedfor. Dere må ikke tro dere er deprimerte fordi om dere har en kjip periode. Å være deprimert er en ganske alvorlig diagnose...

 

Burde kanskje ha en egen "jeg har så mange lekser at jeg er nedfor-tråd"

7769602[/snapback]

 

Enig der. Er altfor mange slike poster.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jo alle forskjellig når det komme til å takle forskjellige ting, men når det er brukere som poster en skikkelig hva jeg vil kalle deprimert post hvor familiemdelemmer har dødd, man har angst etc etc så er det latterlig dumt når posten etterpå handler om en som ikke har fått svar fra ei fin jente, eller har så mye lekser at han vil kutte seg...

Tråden har jo tross alt havnet i helsetråden, og bør være mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

#Ikke gidd å poste håpløse ting som; "Å nei, jeg tapte i CS _whine_,_whine_!!1!!

 

Er ikke det nesten det samme som: Å nei, jeg har masse lekser. Mye å gjøre _whine,_whine_!!1!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...