Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Eplefe: Ro deg ned. Er helt normalt å få "frykt-anfall" eller hva enn jeg skal kalle det når en har opplevd dumme ting. Selv får blir jeg av og til dritt-redd for at folk rundt meg skal begynne å mobbe. Jeg vet det er usannsynlig, osv... men siden minnet er der så er frykten der av og til og. Bare prøv å ro deg ned, du har ikke noe å frykte. Jeg elsker deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt mye klaging på en dag, men er kommer det.

 

Skrev mld til lillesøs om forlovelsen. Det gikk to timer og hun lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt ifra til den andre søstra mi. Hvorfor har det seg sånn at jeg rett og slett glemmer henne, og bare overser henne når jeg er på besøk? Er klar over det når jeg ikke er sammen med henne, men med en gang jeg ser henne er det som om hun ikke er der. Jeg veit hvor mye hun blir såra av det, og jeg prøver å forbedre meg, men det virker ikke som at det går. Vi har null til felles og jeg føler ikke at hun er søstra mi, men heller en som bare bor der.

 

Huff, vanskelig. Alt er min skyld også. Søs satt ved middagsbordet og lillesøs og fatter begynte å prate om det, og hun vite ingenting. Får så dårlig samvittighet siden jeg alltid gjør det. Kan ikke skjønne hvorfor jeg må være så ignorant ovenfor henne.

Lenke til kommentar

Tja

 

Jeg er syk =/ :p

 

Spennende ? Nei, trokke det , men det er vel heller ikke meninga, eller .. ?

 

Igår natt fikk jeg feber fantasi om verdens undergang. Jeg husker ikke helt hva det var om , men jeg måtte komme meg ut av rommet mitt ( som er veldig lite, 2*3m) og da måtte jeg samle opp deler av dråper på 0,01 osv :p

Heeelt jævlig :p

Svetta som faen og spydde gult :(

 

Men det som var positivt med det var at jeg ikke kan huske smaken av spyet da iallefall :)

Lenke til kommentar
Hvorfor må du operere nesa?

7749360[/snapback]

 

Jeg må operere fordi jeg har skeiv neseskillevegg, og er tett i nesa året rundt pga. det. Og derfor fører det til oksygenmangel.. ingen medisiner funker, så operasjon blir mest sannsynlig nødvendig.

7755447[/snapback]

 

Uff. Det høres ut som om jeg har det samme problemet. Jeg er også konstant tett i nesa og må sove på ryggen for å kunne puste. Jeg visste ikke at det kunne være så alvorlig... :(

Lenke til kommentar
Ble akkurat slutt med kjæresten min i dag. Har vært sammen med ham siden august. Det verste er at jeg ikke føler meg sinna, lei meg eller noen ting... bare tomt. Har hatt en normal dag sånn sett, har jeg klart å komme meg over ham allerede?

7730421[/snapback]

Jeg kan ikke svare deg på akkurat dette uten å vite som du var skikkelig glad i kjæresten din.

 

Jeg vil nå nesten tippe på at du ikke er helt klar over det enda. Har hatt en del slike opp igjennom åra.

 

Har det faktisk slik enda, da min bestemor døde for noen år siden... Jeg har ikke vært hos hennes grav siden begravelsen, og jeg vil opp! Men har ikke råd til å reise...

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Nok en helg, nok en nedtur. Her sitter jeg innelåst på rommet og depper. Ensomheten er den eneste jeg har for tiden. Jeg har i det siste prøvd å ta initiativ til ting, men folk har avvist meg glatt. Sånn føles det å være litt verdt i dagens samfunn. Ingen venner, ikke noe! Trist som faen.

Lenke til kommentar

Men hvis du hadde følt deg skikkelig lat og ikke orket å gå ut med søpla, og klaget litt over det at du må gå ut med søpla, og det leder til at vennen din sier "Okey da, jeg gjør det," så har mange problemer med å nyte det at man slapp å gå ut med søpla. Man tenker heller på at man på en måte "tvang" den snille vennen til å gjøre det for seg.

Det er vel den slags samvittighetskvaler mushi snakker om, at man har dårlig samvittighet fordi man sitter og ikke gjør noe, uten at man har en ordentlig grunn for ikke å gjøre noe, mens en annen man kjenner jobber seg ihjel uten å klage.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Hvorfor må du operere nesa?

7749360[/snapback]

 

Jeg må operere fordi jeg har skeiv neseskillevegg, og er tett i nesa året rundt pga. det. Og derfor fører det til oksygenmangel.. ingen medisiner funker, så operasjon blir mest sannsynlig nødvendig.

7755447[/snapback]

 

Uff. Det høres ut som om jeg har det samme problemet. Jeg er også konstant tett i nesa og må sove på ryggen for å kunne puste. Jeg visste ikke at det kunne være så alvorlig... :(

7757555[/snapback]

 

Gå til legen og sjekk om skilleveggen er skeiv, og hvis den er det, så kan du bli kvitt problemet. :)

Lenke til kommentar

 

Uff. Det høres ut som om jeg har det samme problemet. Jeg er også konstant tett i nesa og må sove på ryggen for å kunne puste. Jeg visste ikke at det kunne være så alvorlig... :(

7757555[/snapback]

 

Gå til legen og sjekk om skilleveggen er skeiv, og hvis den er det, så kan du bli kvitt problemet. :)

7760317[/snapback]

 

Er det en omfattende operasjon?

Lenke til kommentar
Nok en helg, nok en nedtur. Her sitter jeg innelåst på rommet og depper. Ensomheten er den eneste jeg har for tiden. Jeg har i det siste prøvd å ta initiativ til ting, men folk har avvist meg glatt. Sånn føles det å være litt verdt i dagens samfunn. Ingen venner, ikke noe! Trist som faen.

7758855[/snapback]

 

Det het Arih Fucking Ben sin bok også..

 

Men hva er de det avviser deg med ? Dra til de , spør om de vil komme og se på film, alle mann ! feks 3-6 stk. Dra på Bowling, sitt og heng , gjør alt, bare ikke sitt på hw.

 

 

Jeg vil tro det ikke er et alvorlig inngrep.. Siden det er nesa ^^ Ordnes gjerne med hammer og spikk :)

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_asdf_*

Drev å surfet litt rundt på et selvmordsforum og kom tilfeldigvis over en diagnose kalt "Body dysmorphic disorder". Mens jeg sitter å leser ser jeg meg igjen i nesten alle punkter. Dette er grunnen til at jeg hater livet mitt, og har slitt med depresjoner og selvmordstanker i flere år. Har enormt dårlig selvtillit og føler meg ikke verdig til å leve. Har drevet en stund med selvskading tidligere, og har arr noen store arr på armen og skulderen. Klarte å slutte med dette, men jeg føler ofte trang til å skjære meg på nytt (jada, emo). Åpnet faktisk de gamle arrene litt for et par dager siden. Eneste som stopper meg fra å fortsette er at jeg ikke har lyst til å gjøre meg styggere enn jeg allerede er. Av og til har jeg en enorm lyst til å blåse av det stygge trynet mitt med en pumphagle. Tenker ofte på å skyte hodet av meg forran klassen min. Ble litt glad når jeg fant ut at det er en egen diagnose jeg har; trodde ikke det var annet enn dårlig selvtillit. De som har dysmorfobi blir ofte bedre av serotoninreopptakshemmere, en type antideppresiva. Skal bestille legetime for å høre om jeg kan få prøve dette. Når jeg blir eldre skal jeg til plastisk kirurg. Psykolog vil jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Drev å surfet litt rundt på et selvmordsforum og kom tilfeldigvis over en diagnose kalt "Body dysmorphic disorder". Mens jeg sitter å leser ser jeg meg igjen i nesten alle punkter. Dette er grunnen til at jeg hater livet mitt, og har slitt med depresjoner og selvmordstanker i flere år. Har enormt dårlig selvtillit og føler meg ikke verdig til å leve. Har drevet en stund med selvskading tidligere, og har arr noen store arr på armen og skulderen. Klarte å slutte med dette, men jeg føler ofte trang til å skjære meg på nytt (jada, emo). Åpnet faktisk de gamle arrene litt for et par dager siden. Eneste som stopper meg fra å fortsette er at jeg ikke har lyst til å gjøre meg styggere enn jeg allerede er. Av og til har jeg en enorm lyst til å blåse av det stygge trynet mitt med en pumphagle. Tenker ofte på å skyte hodet av meg forran klassen min. Ble litt glad når jeg fant ut at det er en egen diagnose jeg har; trodde ikke det var annet enn dårlig selvtillit. De som har dysmorfobi blir ofte bedre av serotoninreopptakshemmere, en type antideppresiva. Skal bestille legetime for å høre om jeg kan få prøve dette. Når jeg blir eldre skal jeg til plastisk kirurg. Psykolog vil jeg ikke til.

7766901[/snapback]

Tror faktisk å snakke med en psykolog kan hjelpe. Bra å få ut tankene sine sånn at de ikke blir "stuck" der for alltid.

 

Det er bra at du ikke har lyst til å kutte deg mer fordi at ikke skal bli "styggere", ikke kutt deg det hjelper ikke i det lange løpet. Prøv å begynn med noe som gir livet ditt en mening, f.eks bli god i en idrett eller andre ting du kan syns er morsomt.

Lenke til kommentar
Drev å surfet litt rundt på et selvmordsforum og kom tilfeldigvis over en diagnose kalt "Body dysmorphic disorder". Mens jeg sitter å leser ser jeg meg igjen i nesten alle punkter. Dette er grunnen til at jeg hater livet mitt, og har slitt med depresjoner og selvmordstanker i flere år. Har enormt dårlig selvtillit og føler meg ikke verdig til å leve. Har drevet en stund med selvskading tidligere, og har arr noen store arr på armen og skulderen. Klarte å slutte med dette, men jeg føler ofte trang til å skjære meg på nytt (jada, emo). Åpnet faktisk de gamle arrene litt for et par dager siden. Eneste som stopper meg fra å fortsette er at jeg ikke har lyst til å gjøre meg styggere enn jeg allerede er. Av og til har jeg en enorm lyst til å blåse av det stygge trynet mitt med en pumphagle. Tenker ofte på å skyte hodet av meg forran klassen min. Ble litt glad når jeg fant ut at det er en egen diagnose jeg har; trodde ikke det var annet enn dårlig selvtillit. De som har dysmorfobi blir ofte bedre av serotoninreopptakshemmere, en type antideppresiva. Skal bestille legetime for å høre om jeg kan få prøve dette. Når jeg blir eldre skal jeg til plastisk kirurg. Psykolog vil jeg ikke til.

7766901[/snapback]

 

Å dra til en psykolog betyr nødvendigvis ikke at du har mentale problemer. En psykolog gjør mye mer enn bare å lete etter løsninger i menneskesinnet. Ved å snakke med deg om bakgrunnen og miljøet ditt kan de forklare hvordan enkelte tanker blir til handlinger og hvorfor akkurat du opplever det slikt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...