Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Penger  :dontgetit:. Sorry, men sånn er det...

Ikke mye å betale for en konsultasjon og evt. resept på piller.

Piller kan gjøre vont verre. Rft. en artikkel i dagbladet. Bivirkninger+++ Det er lettere for psykiatrien å sette folk på det, siden de ikke har nok ressurser, folk eller fungerer bra nok til å sette såkalte fagfolk på det. Medisiner er vel siste løsning, men er jo bedre at psykitrien funke rslik den ideelt skal funke, at de som utdanner seg til det kan praktisere det de kan for de trengende isteden for at leggemiddelindustrien tjener seg rike og holder tilbake opplysninger og håper/satser på at medisiner skal løse problemene.

Lenke til kommentar

Av prinsipp mener jeg det er bedre med terapi som f.eks. psykolog ol og la medisinering/piller være site vei, siden det er "menneskelaget". Det er ikke naturlig, derfor kan det virke forskjellig for individ til individ. Dessuten er det bitterheten med å begynne på noe når en ser at det går rett vei pga. legeanbefalinger ol. og erfare at pillene kunne en vært bedre foruten med tanke på at en ville klart sei fint uten, bivirkninger og pengebruk. Mener at de som ha problemer men som ikke har det av kronisk årsak eller at de har ødelagt hodet i ulykke el. kan bli bedre av naturlige årsaker av f.eks. å løse evt. problemer med omgivelsene og prate med noen.

I de tilfellene det er omgivelsene, stresset osv som dagens menneske i dagens samfunn kan oppleve, at det resulterer i at en blir deprimert osv (minds play tricks på dem på en måte) best repareres av å endre det som forårsakere det, med prating elle rå finne ut hva "tomheten" en som er deprimert kommer av og gjøre noe med det. Og at der er det som skal til for å løse det. Medisiner kan løse ting foreløping, men når alt kommer til alt og en skal klare seg uten medisiner så må det som skaper tomheten, deprisjonen angstes ol. gjøres noe med, eller personen må få erstatten det som skape det med anre ting.. Ble litt uklart formulert sikert og er basert på mine meninger. Ikke noe jeg kan konkludere med skrifter om forskninger ol. og jeg er så sulten og "lei" av å bla meg igjennom en 47 siders lang tråd. Når en oppdager en tråd lenge etter den ble oppretter tar ting tid.. SÅ jeg spiser nå. For utdype mer senere hvis det blir aktuelt :)

Lenke til kommentar

Til slutt vil man vel bare ha mer medisiner også. Moren til en kamerat er nærmest på rus* av medisinene hun tar. Anti-depressiva, og hun sover kanskje 17-18 timer i døgnet. Vanskelig å få kontakt med, og hun er veldig usosial, sitter mye inne osv. Har dårlig selvbilde også.

Bedre å snakke om det hos en psykolog og, hvis man er heldig, få snakket om problemet sammen med gode venner som kan støtte deg opp gjennom den harde perioden.

*omtrent narkisrus.

Edit: Psykolog! IKKE psykopat :ermm:

Endret av Volcov
Lenke til kommentar
Av prinsipp mener jeg det er bedre med terapi som f.eks. psykolog ol og la medisinering/piller være site vei, siden det er "menneskelaget". Det er ikke naturlig, derfor kan det virke forskjellig for individ til individ. Dessuten er det bitterheten med å begynne på noe når en ser at det går rett vei pga. legeanbefalinger ol. og erfare at pillene kunne en vært bedre foruten med tanke på at en ville klart sei fint uten, bivirkninger og pengebruk. Mener at de som ha problemer men som ikke har det av kronisk årsak eller at de har ødelagt hodet i ulykke el. kan bli bedre av naturlige årsaker av f.eks. å løse evt. problemer med omgivelsene og prate med noen.

I de tilfellene det er omgivelsene, stresset osv som dagens menneske i dagens samfunn kan oppleve, at det resulterer i at en blir deprimert osv (minds play tricks på dem på en måte) best repareres av å endre det som forårsakere det, med prating elle rå finne ut hva "tomheten" en som er deprimert kommer av og gjøre noe med det. Og at der er det som skal til for å løse det. Medisiner kan løse ting foreløping, men når alt kommer til alt og en skal klare seg uten medisiner så må det som skaper tomheten, deprisjonen angstes ol. gjøres noe med, eller personen må få erstatten det som skape det med anre ting.. Ble litt uklart formulert sikert og er basert på mine meninger. Ikke noe jeg kan konkludere med skrifter om forskninger ol. og jeg er så sulten og "lei" av å bla meg igjennom en 47 siders lang tråd. Når en oppdager en tråd lenge etter den ble oppretter tar ting tid.. SÅ jeg spiser nå. For utdype mer senere hvis det blir aktuelt :)

Jeg er tildels enig i det du sier, men jeg tror også at det å være manisk depressiv ikke nødvendigvis kommer av miljøet eller hendelsene rundt deg, men gjerne genetisk arv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...