Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Om 10 år er det heller ikke for sent:) Poeng: Han er veldig veldig ung og burde ikke ha lov til å tenke slik engang.

7605151[/snapback]

Desverre er det mange som gjør det fordet.

 

ArmenminAU: du er 17. Du har rett på hjelp fra andre. Snakk med PPTjenesten på skolen din, rådgiver, helsesøster, hvemsomhelst om tankene dine. Det blir ikke bedre av at du sitter inne med dem. Hasjen hjelper også til med å gjøre deg mer "nede" og du burde prøve å trappe ned hvis du røyker mer enn et par ganger i mnd. Spis mye frukt og få i deg vitaminer. Kom deg ut selv om du ikke har noe ute å gjøre. Bare gå deg en tur med hunden og ha på musikk du liker på MP3-spilleren. Det er det beste jeg kan gjøre når jeg er deppa. Blir i så mye bedre humør av litt luft og leking med bikkja.

 

Ikke sitt inne med tankene, men få snakket med noen, selv om det bare er en venn, foreldre, lærer eller bikkja.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg må deppe litt jeg...

Slo opp med dama i går, hvorfor?

Jeg gjorde det fordi vi hadde mange problemer

Også vi forskjellig på alt, absolutt alt.

Forholdet var som en berg-og-dalbane.

Vi hadde gode og dårlige dager.

Og jeg sitter her og husker kun de gode dagene, og angrer.

Angringa får meg til å deppe fordi det troligvis ikke blir oss to igjen.

Makan til dame skal man lete lenge etter da. Strøken var ho!

7603683[/snapback]

 

 

det var leit;( er tragisk da sånn skjer men dere er vel venner?

Lenke til kommentar

Helvete. Jeg begynner å få ekstremt hjemlengsel nå. Orker ikke dette programmet lenger. Hele julen har vært helt dritt. Alle "vennene" mine har dratt ut av byen så jeg har ingen å være med. Har sitti alene hele forbanna julen, og bare lest og sett på tv. Juleaften lå jeg hjemme med spysjuke mens resten av familien stakk ut.

I dag (merk: nyttårsaften) har jeg bare sitti hjemme uten å gjøre en forbanna dritt! "Broren" min stakk ut med noen venner, mens jeg ble sittende å spille CS:S når klokken slo 12. Faen så patetisk jeg er. Jeg vurderer å bare komme meg på en fest som er 100 % sikkert til å bli bustet, slik at jeg blir sendt hjem. Slik at jeg ikke har så forbanna hjemlengsel. Faen!

Lenke til kommentar

Ustedalen, du kan trøste deg med at festen hadde antagelig endt i møk..

 

Tja, jenta har vært litt sammens med rota med en annen..

Nyttårsaften, en svær gjeng med kamerater tok i en fest på ca 90folk, og jeg dro til henne på fest, istede for vennnene mine, så roter hun med en annen idiot ?

 

Gjett om jeg fikk lyst til å slå dritten ut av henne, han å, men mest henne.

Lenke til kommentar

Noen ganger får jeg problemer med å prate, jeg liksom bare sitter der finner ikke på noe å si. Får ofte komentarer om at jeg er stille og at de vil jeg skal prate mer, men jeg får det liksom ikke til, finner ikke på noe å si.

 

Sånn idag, vi var noen kompiser som satt å drakk, stakk ut og klokka nærmet seg 1. Ikke nokk med at jeg var stille hele kvelden, jeg var bare der sa nesten ikke noe, prøvde å snakke så mye som mulig men kom aldri på noe fornuftig å si, eller noe å prate om. Og når klokken ble 1 ringer moren min å maser på at jeg må komme hjem, alle andre får være mye lenger ute, mens moren min er helt paranoid å har sittet oppe halve natta bare får å vente på meg til tross for at hun har jobb neste dag. Mens jeg har

fri et par dager til og ser ikke helt problemet med å være ute litt lenger, så kommer hun i bilen å henter meg , og er møkk sur, sier jeg må holde meg til innetider og at jeg tøyer grenser og jeg er dum og hun kommer med all slags påstander om hvor dårlig jeg er til alt. Hva er den hun vil a? At jeg skal legge meg klokka 10 og aldri være litt sosial om kveldene? Jeg skjønner at hun kanskje er redd for meg, men er så jævla irriterenes når hun altid skal passe på meg som en liten unge, jeg er tross alt snart 18 år. Og av hun er det ikke snakk om at jeg skal drikke alkohol, mange andre får ei flaske øl iblandt for å kose seg på julaften f.eks, slik er det aldri her, du må vente til du blir 18! Det er ikke lov for deg å drikke sier hun. Er hun så trangsynt, de fleste på over 16 år drikker, og det burde hun skjønne. Og jeg som både drikker å røyker har litt problemer med å skjule det, røykinga kan jeg godt skjønne men alkoholen burde jo være greit. Nå kommer sikkert dere til å si at det ikke er noe vits å drikke eller feste, men for meg som har venner som drikker ofte er det ikke slik. Skal jeg liksom sitte hjemme da, hver gang alle venna min er ute å har det gøy. Synes det er jævlig kjipt og føler meg lei meg nå, både fordi morra mi er så overfølsom og fordi jeg føler meg som en jævla tilbakestående unge som ikke klarer å prate med andre mennesker.

 

Men var ihvertfall godt å få det ut, noen som har vært i noen lignende situasjoner? Isåfall hvordan taklet dere det?

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i å ikke snakke noe særlig med venner du kjenner godt hvis en ikke føler for å snakke. Og det burde ikke de ha noe imot heller. Dette såkalte fenomenet "pinlig stillhet" er det mest idiotiske tullet som finnes. Desverre er det ikke slik de fleste tenker om akkuratt dette.

Lenke til kommentar

Ja, det er forsåvidt ikke drikkingen som er det store problemet. Det finner de som oftest ikke ut av uansett, men det er værre det at hun sitter inne å venter på meg og at hun blir dritt sur hvis jeg kommer forsent.

 

Angående det med pratingen. Det er ikke det at jeg ikke har venner, det har jeg. Det er folk som prøver å være hyggelige mot meg, men jeg sier ikke så mye tilbake og det ender opp med at vi ikke sier så mye til hverandre, den følelsen jeg etterpå sitter med da! Det er den jeg hater! Jeg vil gjerne være en intressant person som folk vil bli kjent med, ikke en stille kjedelig person. Jeg tenker over ting jeg kunne gjort annerledes og at jeg ikke bør være så sjenert. Dette gjelder spessielt for jenter og personer jeg ikke er så godt kjent med. Håper det blir bedre etterhvert får jeg var ikke slik før, ikke før mobbingen som varte i nesten et år. Det har heldigvis sluttet og jeg blir ikke mobbet lengre, men selvtilliten er fortsatt ikke så høy som den burde vært. Jeg har jo venner, gode venner så hvorfor er jeg slik? Eneste jeg mangler er en dame, jeg har forsåvidt ikke hatt en dame så lenge jeg husker, og det hjelper ikke akkurate på selvtilliten.

Lenke til kommentar
Ser ikke noe galt i å ikke snakke noe særlig med venner du kjenner godt hvis en ikke føler for å snakke. Og det burde ikke de ha noe imot heller. Dette såkalte fenomenet "pinlig stillhet" er det mest idiotiske tullet som finnes. Desverre er det ikke slik de fleste tenker om akkuratt dette.

7622662[/snapback]

Jeg har vanligvis ikke dette problemet med de jeg kjenner best, men med nye folk jeg møter og de jeg ikke kjenner så godt. Og når du sitter der med 10 stk og alle prater med hverandre mens du sitter der stille å bare hører på ig sitter å stirrer tomt ut i lufta, og i tillegg sier de til meg at de vil jeg skal være med å prate mer, de mener det ikke vondt men de vil bare at jeg skal prate og ta del i samtalen:P Da er det ikke så kjekt.

Lenke til kommentar
Ja, det er forsåvidt ikke drikkingen som er det store problemet. Det finner de som oftest ikke ut av uansett, men det er værre det at hun sitter inne å venter på meg og at hun blir dritt sur hvis jeg kommer forsent.

 

Angående det med pratingen. Det er ikke det at jeg ikke har venner, det har jeg. Det er folk som prøver å være hyggelige mot meg, men jeg sier ikke så mye tilbake og det ender opp med at vi ikke sier så mye til hverandre, den følelsen jeg etterpå sitter med da! Det er den jeg hater! Jeg vil gjerne være en intressant person som folk vil bli kjent med, ikke en stille kjedelig person. Jeg tenker over ting jeg kunne gjort annerledes og at jeg ikke bør være så sjenert. Dette gjelder spessielt for jenter og personer jeg ikke er så godt kjent med. Håper det blir bedre etterhvert får jeg var ikke slik før, ikke før mobbingen som varte i nesten et år. Det har heldigvis sluttet og jeg blir ikke mobbet lengre, men selvtilliten er fortsatt ikke så høy som den burde vært. Jeg har jo venner, gode venner så hvorfor er jeg slik? Eneste jeg mangler er en dame, jeg har forsåvidt ikke hatt en dame så lenge jeg husker, og det hjelper ikke akkurate på selvtilliten.

7622683[/snapback]

 

Jeg tror det beste jeg vil kunne si til deg er å ta en dag av gangen og ikke spørre deg selv hvorfor så mye er galt med deg selv.

mener å huske at det neppe løser noe.

Personlig så bruker jeg en dag av gangen til å løse mine egne problemer og komplekser som følge av massiv mobbing for noen år siden.

 

Hva angår moren din så kan det være mange årsaker. Situasjonen din er noe lik den en av mine bestevenniner sliter med.

Der kom vi frem til at fortiden til moren, som litt utagerende, kunne være en av årsakene til hennes strenghet nå.

Dessverre fungerer all den påkjenningen mot sine hensikter, da jenta nå sliter med problemer for det andre har påført henne.

Lenke til kommentar

Jeg tenker vanligvis ikke noe over det, har så blannede følelser nå, veit ikke helt hva årsaken er til at jeg føler meg så lei nå, om det er pga det strenge moren min, at jeg er stille eller at det ikke gikk så bra sist møte med jenta jeg liker. Er så mye som skjer nå, men føler meg bedre da jeg får sagt det ut her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...