Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med fare for å virke emo/borskjemt/bagatellmessig

 

Jeg blir mer å mer deprimert av å spille på ett av Bergens dårligste håndball-lag i min aldersklasse, når jeg er minst 2-3 hakk bedre enn de fleste jeg spiller på lag med!

 

vurderer å slutte... men da har jeg ingenting å finne på på fritiden og vel kommer til å ende opp som deltidsansatt alkoholiker på lokal kiwibutikk elns. noe jeg ikke har planer om.

Endret av TorbjørnK
Lenke til kommentar
Med fare for å virke emo/borskjemt/bagatellmessig

 

Jeg blir mer å mer deprimert av å spille på ett av Bergens dårligste håndball-lag i min aldersklasse, når jeg er minst 2-3 hakk bedre enn de fleste jeg spiller på lag med!

 

vurderer å slutte... men da har jeg ingenting å finne på på fritiden og vel kommer til å ende opp som deltidsansatt alkoholiker på lokal kiwibutikk elns. noe jeg ikke har planer om.

7254608[/snapback]

Er det ikke noen andre klubber du kan begynne i?

Lenke til kommentar
Livets leksjon nr 1

 

Det var en gang en gjeng med froskeunger, som skulle arrangere en løpekonkurranse. Målet var å nå toppen av et høyt torn.

Mange frosker hadde samlet seg for å følge med løpet og heie på

utøverne. Så gikk starten.

 

Ærlig talt:

 

Ingen av tilskuerne trodde virkelig på at froskeungene skulle klare å nå

opp til toppen på tornet. Man hørte bare slike uttalelser som:

"Åh, så krevende! De kommer sikkert aldri til å nå frem."

eller:

"Ikke en sjanse å lykkes, tornet er altfor høyt!" Og froskeungene begynte å avbryte, én etter én.

 

Alle unntatt én, som raskt klatret høyere. Folkemengden fortsatte å rope:

"Det er altfor krevende! Ingen vil klare det!" Alt flere froskeunger ble trøtte og ga opp. Men én bare fortsatte høyere opp. HAN ville rett og slett ikke gi opp!

Til slutt hadde alle andre gitt opp klatringa, unntatt den ene frosken, som etter stor innstats nådde toppen som den eneste! Nå ville naturlig nok de andre utøverne vite hvordan han egentlig klarte det! En utøver spurte frosken hvordan han hadde klart å utføre en slik prestasjon og nådd målet.

Da viset det seg at vinneren var døv.

 

Lærdommen av denne fortellingen er:

- Lytt aldri til folk som har en tendens til å alltid være negative og pessimister fordi de tar fra deg dine vakreste drømmer og ønsker som du bærer i ditt hjerte!

- Tenk alltid over ordenes kraft, fordi alt du hører og leser påvirker dine handlinger!

- Vær alltid POSITIV!

 

Og fremfor alt:

 

Vær rett og slett DØV, når noen sier til deg

at du ikke kan fullføre dine drømmer!

 

Tenk alltid:

 

Også DU kan klare det!

 

 

 

Kom over denne, og synes den var litt søt :)

7234434[/snapback]

Nydelige poenger, og jeg velger å håpe jeg gjør det den oppfordrer til :) Dessverre møter man motgang, fordi man ikke bare er egoistisk, men må ta hensyn til andre.

Lenke til kommentar

Damn!

 

Var en tur i sverige i går, og på vei hjem hadde selvsagt vannet på veien fryst til is i en skarp høyeresving :( Endte opp med at jeg havnet på taket i en steinrøys langt nedi en skrent :no:

Skal vel egentlig ikke klage ettersom jeg kom fra det i mer eller mindre en del, men er jævlig deprimerende at bilen ble totalvrak. Er i grunn nok utgifter som det er nå før jul.

Lenke til kommentar
Med fare for å virke emo/borskjemt/bagatellmessig

 

Jeg blir mer å mer deprimert av å spille på ett av Bergens dårligste håndball-lag i min aldersklasse, når jeg er minst 2-3 hakk bedre enn de fleste jeg spiller på lag med!

 

vurderer å slutte... men da har jeg ingenting å finne på på fritiden og vel kommer til å ende opp som deltidsansatt alkoholiker på lokal kiwibutikk elns. noe jeg ikke har planer om.

7254608[/snapback]

I din aldersklasse? Hvor gammel er du a?

 

shadow_: Har du forsikring på bilen?

Lenke til kommentar

Jeg er lei av å være langt nede nå, har hvert slik alt for lenge nå, jeg klarer ikke tenke klart osv, ingenting er gøy lengre, alt er andreledes.

Klarer ikke konsentrere meg om noe, ser ikke vits i noen ting lengre, ingenting betyr noe lengre.

Går stadig å tenker på selvmord osv, men jeg vil ikke ta det siste steget.

Hvordan kommer jeg meg opp av dette hølet? :cry:

Lenke til kommentar

Herregud, jeg vet ikke hva som feiler meg i det siste. Jeg har ekstremt hjemlengsel og er lei av hele USA. Tanken paa at jeg skal vaere her i over 6 maaneder til er igrunn forferdelig. Det blir til at jeg bare gaar rundt og foler meg som en dass. Jeg har sluttet aa trene. Jeg har veldig lyst til aa begynne igjen, men jeg har igrunn ingen aa trene med. Eller, jeg har vel det. Jeg vet ikke! Men jeg vet ikke om jeg har ork til aa begynne igjen.

 

Vertsbroren min er en av de snaaleste personene som finnes. I det ene oyeblikket er han straalende fornoyd, men en minste ting faar han til aa bli dritforbanna. Hadde ikke forundret meg om han er i overgangsalderen. F.eks naar jeg kom ned til tven i gaar, og han satt aa saa paa film, spurte han om jeg skulle se paa mine filmer. Jeg sa da at jeg skulle gjore det etter han var ferdig med sin, og da skrudde han av tven og gikk. Jeg sa til han at han kunne faa lov til aa se ferdig sin film, men da bare skreik han: "Whatever!" Etter det var han sur hele dagen. Og slik skjer ofte. Har paa folelsen at han igrunn hater meg, men at han later som om han er venn til tider siden jeg skal bo i huset hans i 6 maaneder til.

 

Ogsaa for tiden er jeg sjuk. Jeg har hostet som en gal, hatt feber, hodepine og rett aa slett vaert doe de siste fem dagene. I natt fikk jeg vel naermere 3 timer sovn siden jeg hostet for mye og tenkte for mye det over.

 

Dette begynner aa gaa meg paa nervene. Jeg vil trives igjen slik som jeg gjorde i starten. Det er for gale til at jeg teller ned maanedene til jeg kommer hjem igjen. Faen, jeg har ikke peiling paa hva jeg skal gjore.

Lenke til kommentar
Er drit lei skolen nå! Akkurat vært Spania en uke nå, og gått glipp av 2 prøver (Mange ville si "YAY", men det er 10. og læren får jo ikke noe grunnlag da). Har spurt om å få prøvene, men hun vil ikke! :(

 

Har ikke lyst til å bli dovasker :(

7282932[/snapback]

Herregud, ta deg sammen.Du bli ikke dovasker av å gå glipp av to prøver. Bare gjør en ekstra innsats når du kommer hjem. Du er heldig som i det hele tatt har fått ferie på denne tiden.

Endret av Hanne:)
Lenke til kommentar
Jeg er lei av å være langt nede nå, har hvert slik alt for lenge nå, jeg klarer ikke tenke klart osv, ingenting er gøy lengre, alt er andreledes.

Klarer ikke konsentrere meg om noe, ser ikke vits i noen ting lengre, ingenting betyr noe lengre.

Går stadig å tenker på selvmord osv, men jeg vil ikke ta det siste steget.

Hvordan kommer jeg meg opp av dette hølet? :cry:

7271477[/snapback]

Hva er det som plager deg?

Lenke til kommentar
Herregud, ta deg sammen.Du bli ikke dovasker av å gå glipp av to prøver. Bare gjør en ekstra innsats når du kommer hjem. Du er heldig som i det hele tatt har fått ferie på denne tiden.

7282947[/snapback]

Tro meg.. Hun er drittsekk.. :hrm:

Har det ikke så veldig bra med lærere heller. Akkurat fått vite at jeg ligger på 2 i Engelsk muntlig.. "Weee!"

Lenke til kommentar
Svelg stolheten din og reis hjem.

7282920[/snapback]

 

Kommer ikke til aa skje. Jeg vet jeg vil angre paa det og det eneste som kommer godt ut av det er at jeg faar sett venner og familie. Drar jeg hjem maa jeg ta VKII om igjen, jeg mister mye penger som jeg har brukt paa dette og jeg vet jeg vil angre bare etter noen faa dager.

Lenke til kommentar
Svelg stolheten din og reis hjem.

7282920[/snapback]

 

Kommer ikke til aa skje. Jeg vet jeg vil angre paa det og det eneste som kommer godt ut av det er at jeg faar sett venner og familie. Drar jeg hjem maa jeg ta VKII om igjen, jeg mister mye penger som jeg har brukt paa dette og jeg vet jeg vil angre bare etter noen faa dager.

7282991[/snapback]

Da bør du kanskje rette deg opp i ryggen og gjøre en liten innsats for at de siste 6 månedene skal bli bra.

Alle får hjemlengsel en gang, det går over.

Lenke til kommentar

7271477[/snapback]

Hva er det som plager deg?

7282955[/snapback]

Jeg er ikke sikker, alt er bare så enormt trist til tider, er ganske vanskelig å forklare, men jeg tror mye kan skyldes at det er så mye negativt som har skjedd med venner osv rundt meg som har gått alt for mye inn på meg.

Press fra skole osv tror jeg også kan ha noe av skylden.

Jeg er rett og slett ikke sikker, er en litt bedre dag i dag heldigvis.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, alt er bare så enormt trist til tider, er ganske vanskelig å forklare, men jeg tror mye kan skyldes at det er så mye negativt som har skjedd med venner osv rundt meg som har gått alt for mye inn på meg.

Press fra skole osv tror jeg også kan ha noe av skylden.

Jeg er rett og slett ikke sikker, er en litt bedre dag i dag heldigvis.

 

Jeg veit den følelsen... går gjennom det samme akkurat nå :cry:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, alt er bare så enormt trist til tider, er ganske vanskelig å forklare, men jeg tror mye kan skyldes at det er så mye negativt som har skjedd med venner osv rundt meg som har gått alt for mye inn på meg.

Press fra skole osv tror jeg også kan ha noe av skylden.

Jeg er rett og slett ikke sikker, er en litt bedre dag i dag heldigvis.

7283301[/snapback]

Høres forferdelig ut. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...