Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp liggi på senga og grini litt. Første gang på et par år...sist gang var i sinne. Livet sucks akkurat nå. Vi er rutineslaver, vi blir pult i ræva av dem, de gimper oss, men vi klarer ikke holde oss unna. Vi legger planer i hundre år i forveien, og har satt oss forpliktelser til avtalene. Vi tar oss vann over hodet, og har baller i lufta hele tida, og sier "har ikke tid". Feil "Tar ikke tid" er det riktige. Det gjelder meg, og det gjelder andre. Skole eller jobb...samma faen, tar man det seriøst, kan man ikke bare droppe unna en dag imellom. Og man trenger det...har man skole, må man i tillegg ha jobb for å få penger til å gjøre ting man vil. Da får man enda mer slaveri, og mindre tid til å gjøre det spontane.

 

Fortell meg hva slags spontane ting du lovlig kan gjøre uten en dritt penger. Ikke det? Jeg venter iallfall på et godt svar. Jeg trenger rom til å ta meg tid til å gjøre saker og ting. Faktisk, selv om jeg ikke alltid føler det sånn, kan man droppe rutinene, og gjøre noe annet. Driver man med trening, dropp det en dag innimellom for andre ting. DU TRENGER TIDA! MEN IKKE BRUK DEN PÅ DATASPILL OG TV! Bruk den på noe fornuftig.

 

Jeg ser på fatter...det har tatt seg opp nå, men en periode tok jobben satans mye tid. Han var, og er vel fortsatt en slave av systemet. Jeg må slå han litt med visdommens kølle, og dra han med på saker og ting; han trenger det like mye som meg, uten at jeg veit han gir uttrykk for det.

 

Jeg er ikke sur på noen generelt, bare hvordan livet til folk har blitt. Det krever penger, og penger i massevis for at det skal fungere! Massevis er relativt. Jeg får ikke penger hjemme, og sliter med å årne meg jobb. Prøvd telefonsalg, og klarer ikke ordne annet. Som kjent fordi jobb krever bekjente!

 

Jeg ser rundt meg...ser på ting som skal skje. Ta en titt på det særlig Juliess prøver å dra i gang, som blandt annet jeg skal være med på. Klemmeaksjon på Karl Johan. DET FUNKER FAEN IKKE FINNE EN HELG DET PASSER FOR TRE stykker! Eller Marley, Hylo og jeg skal på tur...stakkars Marley er overbooka, og jeg sier ikke jeg ikke er det heller, selv om jeg ikke har så mye som han å gjøre.

 

SE PÅ OSS, MENNESKER! Liker vi det vi blir? Jeg gjør ikke det. Jeg trenger akkurat nå god musikk og ei hand å holde i...

 

Lurer forresten på om dette krever egen tråd.

Endret av Killerquo
Lenke til kommentar

er en smule frustrert nå.

 

Skal ta opp eksamen ved høgskolen (var syk), men da jeg fikk veiledning hos læreren følte jeg meg mobbet av han, og når jeg sender mail med spørsmål knyttet til eksamen han lagde så får jeg ikke svar (sist var ca 2 uker siden)

 

ba om løsningsforslag på eksamene han lagde, men det nektet han for å ha lagd.

 

står helt i villrede, jeg vil ha en C eller B på eksamen, men takket være han så vil jeg ikke tilbake til han på veiledning og ikke får jeg svar på spørsmålene mine.

 

sist gang var jeg nesten på gråten etter å ha blitt skjelt ut og "mobbet" av han i 30-45 min pga jeg ikke husket alt stoffet fra i fjor. Fikk bare negative kommentarere og tilnærminger på at jeg var dum o.l.

 

forslag på hva jeg kan gjøre?

 

Ringte instituttleder, men han var ikke der :(

Lenke til kommentar
er en smule frustrert nå.

 

Skal ta opp eksamen ved høgskolen (var syk), men da jeg fikk veiledning hos læreren følte jeg meg mobbet av han, og når jeg sender mail med spørsmål knyttet til eksamen han lagde så får jeg ikke svar (sist var ca 2 uker siden)

 

ba om løsningsforslag på eksamene han lagde, men det nektet han for å ha lagd.

 

står helt i villrede, jeg vil ha en C eller B på eksamen, men takket være han så vil jeg ikke tilbake til han på veiledning og ikke får jeg svar på spørsmålene mine.

 

sist gang var jeg nesten på gråten etter å ha blitt skjelt ut og "mobbet" av han i 30-45 min pga jeg ikke husket alt stoffet fra i fjor. Fikk bare negative kommentarere og tilnærminger på at jeg var dum o.l.

 

forslag på hva jeg kan gjøre?

 

Ringte instituttleder, men han var ikke der :(

7130962[/snapback]

For en forbanna tulling. :realmad: Det du gjør er selvsagt å klage på han. Dessverre får ikke du sannsynligvis så mye nytte av det, men hvis klagen blir hørt vil det iallfall hjelpe fremtidige studenter. Uannsett, slik oppførsel er direkte uakseptablet for en foreleser/veileder. Man skal overhode ikke rakke ned på studenten, men hjelpe de uannsett hva. Dette er noe alle som jobber med studenter veit (er selv fag-assistent).
Lenke til kommentar

jeg bytter til HIO neste år. Instituttleder kan forvente seg en mail, og læreren får vel en kraftsalve fra meg etter eksamen.

 

Møter jeg han i dag så får han nok høre uansett. Jeg har gitt opp det faget nå. jeg SKAL! greie en C (minst!) med eller uten han sin hjelp, men jeg skal sørge for at de får høre.

 

 

fikk svar fra han når jeg purret opp svar

 

Som vi avtalte på siste veiledning må du avtale veiledningstidspunkt på konkrete spørsmål. Jeg har ikke anledning til å bedrive veiledning pr e-post. Jeg har dessverre ingen ledige veiledningstidspunkter denne uken.

 

eneste jeg spurte om var vel dette

 

hei,

har noen spørsmål i forbindelse med noen av oppgavene på flere av oppgavesettene.

 

Det som går igjen er:

 

eksamen 09. desember 2004

"hvilken konklusjon kan du på bakgrunn av svaret i a) trekke med hensyn på gevinst på spillet i det lange løp"

 

eksamen 28. april 2006

"hva må innsatsen være for at spillet skal vinne 2,5 kr pr spill i det lange løp"

 

hvordan slikt løses?

Det finnes nemlig ikke noe fasit å se på, så er litt i villrede.

 

 

og siste oppgave er torsdag 9. desember; oppgave nummer 3

 

her er det da to takstmenn som skal sammenliknes. jeg undres om jeg kan ta snittet av begge, legge sammen og så snittet deres som H0 og H1 som større/mindre enn?

Eller skal jeg ta sammenliknende test?

 

kort og greit hva han mente med det han beskrev i eksamen, men det krever ikke veiledningstime. Det krever bare at han forteller hva i *bip* han mente med oppgavene. Eller er jeg på villspor?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Hvorfor har du dårlig samvittghet ovenfor eksen??

7134310[/snapback]

Fordi det var jeg som gikk fra han når han fortsatt hadde følelser for meg. Jeg føler på en måte at jeg ikke kan forelske meg før han er helt over meg. Vet hvordan det er å sitte igjen med følelser for den andre. Ja, vet det sikkert er sært å tenke sånn, men han betyr så mye enda, bare ikke på den kjæreste-måten.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Hvorfor har du dårlig samvittghet ovenfor eksen??

7134310[/snapback]

Fordi det var jeg som gikk fra han når han fortsatt hadde følelser for meg. Jeg føler på en måte at jeg ikke kan forelske meg før han er helt over meg. Vet hvordan det er å sitte igjen med følelser for den andre. Ja, vet det sikkert er sært å tenke sånn, men han betyr så mye enda, bare ikke på den kjæreste-måten.

7134475[/snapback]

Sånn tenkte jeg også.

 

Jeg depper nesten i hjel meg for tiden. Jeg vil ikke fortelle hvorfor, men tenkte dere hadde lyst til å vite det.

Lenke til kommentar
Hvorfor har du dårlig samvittghet ovenfor eksen??

7134310[/snapback]

Fordi det var jeg som gikk fra han når han fortsatt hadde følelser for meg. Jeg føler på en måte at jeg ikke kan forelske meg før han er helt over meg. Vet hvordan det er å sitte igjen med følelser for den andre. Ja, vet det sikkert er sært å tenke sånn, men han betyr så mye enda, bare ikke på den kjæreste-måten.

7134475[/snapback]

Sånn tenkte jeg også.

 

Jeg depper nesten i hjel meg for tiden. Jeg vil ikke fortelle hvorfor, men tenkte dere hadde lyst til å vite det.

7135637[/snapback]

 

jeg har lyst å spørre hvorfor? :blush:

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har så mye å syte over når jeg leser hva andre her har skrevet. men jeg skriver uansett. Min kjære Farfar holder på å dø og lever neppe stort lenger. Han er 91 år gamel og det er vel en god alder men uansett.. Jeg og Farfar hadde et ganske godt forhold, før når jeg var mindre var jeg alltid opp til han og hjelpte han med diverse ting og tang han har bare vert den beste betfaren en noen kunne .når han var 80 år var han utrolig sprek det var når han vart 89-90 han startet å bli virkelig svak før så syklet han og handlet faktisk. Jeg har vert opp til han flere ganger nå og synst det er like jævlig hver gang og bare tanken på at han snart kommer til å forlate oss gjør meg meget deprimert.

 

det går sansett ikke så veldig bra på skolen for tiden heller men det er egentlig mindre viktig...

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har så mye å syte over når jeg leser hva andre her har skrevet. men jeg skriver uansett. Min kjære Farfar holder på å dø og lever neppe stort lenger. Han er 91 år gamel og det er vel en god alder men uansett.. Jeg og Farfar hadde et ganske godt forhold, før når jeg var mindre var jeg alltid opp til han og hjelpte han med diverse ting og tang han har bare vert den beste betfaren en noen kunne .når han var 80 år var han utrolig sprek det var når han vart 89-90 han startet å bli virkelig svak før så syklet han og handlet faktisk. Jeg har vert opp til han flere ganger nå og synst det er like jævlig hver gang og bare tanken på at han snart kommer til å forlate oss gjør meg meget deprimert.

 

det går sansett ikke så veldig bra på skolen for tiden heller men det er egentlig mindre viktig...

7137098[/snapback]

Vet hvordan det er. Min farfar døde lenge før jeg ble født, så har aldri møtt han, men morfar har jeg alltid hatt. Men de siste årene har det vært inn og ut av sykehus, grunnet fall og slikt. Fikk sjokk når jeg så han på sykehuset. Mistet utrolig mye av kroppsmassen, og havnet i rullestol (kan gå, men bare få meter). Det verste er at han kan ikke lenger gjøre det han alltid har gjort, slik som å fikse biler, hus, båter osv. Trist at folk blir gamle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...