Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Kreta eller LAN? Er ikke et valg engang, jeg hadde pakket sombrerosen, shotsglassene og kamera (som skal brukes på stranden) og reist avgårde til solfylte grekerland :fun:

 

Jeg ville heller prøvd å få et bedre forhold til min far enn et bedre forhold til Steffyboy eller andre brukere her inne (no offence).

6975950[/snapback]

Pappa, da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sur og lei. Visste egentlig ikke at katta var på rommet til søs, som har dratt til tønsberg. Bikkja til bestemora mi bjeffa, jeg går utifra at det var fordi det lukta no. Jeg slapp pusen ut, det lukta besyndelig, jeg lufta, spiste opp middag, og gikk inn igjen. Det lukta fortsatt jævlig, og all tvil om at det var bajs istedefor prump i ren redsel for bikkja forsvant. På sekken til min kjære søster (heldigvis en som er pensjonert) lå det en blaut kladd med kattemøkk. I tillegg fant jeg noen inntørka, mugne kattemøkklumper i ei pappeske.

 

Nå må jeg som den snille broren jeg er vaske sekken...dessverre klarer jeg ikke ennå, fordi maten ikke har sunket ennå.

Lenke til kommentar
Jeg ber henne la meg være i fred. Jeg truer med å flytte til andre siden av landet. Hvorfor får jeg mail og mld fra henne da? Jeg vil faen ikke ha en dritt med den jævla fitta å gjøre, men det er vist litt for vanskelig å skjønne! HÆLVETE!  :wallbash:

 

 

*puste rolig*

6983381[/snapback]

Hvem er det snakk om? Tidligere vennine? Mor? Tidligere arbeidsgiver? Andre?

Lenke til kommentar
Hvem er det snakk om?

6983400[/snapback]

 

Jeg vil egentlig ikke svare. Jeg bare er så forbanna. Man kjøper seg ikke tilbake inn i varmen. Jeg fatter ikke hva det er hun tenker på. Alt er min feil, hun har ikke gjort noe. Hun er helt uskyldig. Tomme ord som renner ut av den stygge kjeften hennes som ormer på et fly.

 

Jeg fatter ikke hvordan et menneske kan bli så blindt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig ikke svare. Jeg bare er så forbanna. Man kjøper seg ikke tilbake inn i varmen. Jeg fatter ikke hva det er hun tenker på. Alt er min feil, hun har ikke gjort noe. Hun er helt uskyldig. Tomme ord som renner ut av den stygge kjeften hennes som ormer på et fly.

 

Jeg fatter ikke hvordan et menneske kan bli så blindt.

6983419[/snapback]

Huh?

Lenke til kommentar

Når et forhold er over, så er som oftest det første man tenker "Gi meg alle månedene/årene mine tilbake". Etterhvert innser man at tiden man hadde sammen var bra, men i begynnelsen er det kun bitterhet og sinne. Det går over til savn etterhvert, for deretter å bli til forakt, og til slutt at man er venner (du vet, sånne venner som unngår hverandre).

Lenke til kommentar
Når et forhold er over, så er som oftest det første man tenker "Gi meg alle månedene/årene mine tilbake". Etterhvert innser man at tiden man hadde sammen var bra, men i begynnelsen er det kun bitterhet og sinne. Det går over til savn etterhvert, for deretter å bli til forakt, og til slutt at man er venner (du vet, sånne venner som unngår hverandre).

6987628[/snapback]

 

Den typen vennskap er jeg jævlig god på. :wee:

Lenke til kommentar

Nå er det for min del noe spesiellt å fortelle noe sånt her, men jeg håper på litt hjelp å tips om hvordan jeg kan forbedre min egen tilværelse for å si det sånn.

 

For å gjøre en lang og komplisert historie kort:

 

Jeg har et år på NTNU bak meg. Jeg trivdes ikke med studiet, tilværelsen eller annet. Strøk i omtrent det som kunne strykes i da våren kom, og jeg var kort sagt langt nede. Hadde da isolert meg mer og mer, og det tok tid før jeg kom inn i en mer normal sosial rytme da jeg flyttet hjem for sommeren.

 

Nå sliter jeg litt for mye med motivasjon til å komme meg opp om morgenen, og det å faktisk sette i gang å jobbe med fagene jeg tar. De er ikke kjedelige, det er bare at motivasjonen for å i det hele tatt gjøre noe ikke er tilstede. Det er noe av det samme som i vår, og det semesteret endte ikke noe spesiellt bra. Jeg har aldri før strøket i noe som helst i skolesammenheng, før dette tragiske året i Trondheim. Jeg har også fått av vane å utsette ting jeg bør gjøre, noe som har ført til at denne natta her må brukes til å skrive en kjemirapport... Akk ja... Jeg liker meg derimot godt sosialt her. Men hvordan få tilbake motivasjonen for å komme meg videre i studiene? Har mye fra forrige skoleår som må bearbeides, men jeg aner ikke hvordan og da eventuellt hvem jeg bør ta en prat med...

Lenke til kommentar

Prøvd sosialtjenesten på NTNU? De har garantert studierådgivere og evt. psykologer du kan prate med.

 

Har vært der sjøl. Ikke på NTNU riktignok, men på UiO. Løsningen for min del ble å slutte helt, jobbe litt, få litt variasjon i livet. Et år med jobb, og tilbake på skolebenken. Du trenger jo ikke nødvendigvis flytte fra Tr.heim hvis du bestemmer deg for å gjøre noe annet?

Lenke til kommentar

Har enda mindre lyst til å dra til Kreta nå ...

 

Helt siden fredag så har jeg vært ute og kjørt med kompiser, sett film, spilt poker og bare hatt det gøy.

Har nesten ikke vært så mye med vennene mine på så kort tid, og jeg elsker det.

 

Og jeg vet så usansynlig godt at jeg kommer til å kjede meg til døde i Kreta.

 

Men så er det alt med pappa da ... tenk hvor skuffet han blir, tenk ditt, tenk datt. Gah.

Dessuten er det vel for sent å angre seg nå, når vi drar på torsdag.

 

Er nesten så desperat at jeg har lyst til å sove hos en kompis, "rømme", eller stappe i meg masse avføringsmiddel.

Lenke til kommentar
Har enda mindre lyst til å dra til Kreta nå ...

 

Helt siden fredag så har jeg vært ute og kjørt med kompiser, sett film, spilt poker og bare hatt det gøy.

Har nesten ikke vært så mye med vennene mine på så kort tid, og jeg elsker det.

 

Og jeg vet så usansynlig godt at jeg kommer til å kjede meg til døde i Kreta.

 

Men så er det alt med pappa da ... tenk hvor skuffet han blir, tenk ditt, tenk datt. Gah.

Dessuten er det vel for sent å angre seg nå, når vi drar på torsdag.

 

Er nesten så desperat at jeg har lyst til å sove hos en kompis, "rømme", eller stappe i meg masse avføringsmiddel.

6991223[/snapback]

Er det ikke bare en uke?

Lenke til kommentar
Nei, er ikke i Trondheim lenger, holder til i Bergen for tiden. Burde nok tatt en prat med en rådgiver ja..

6990744[/snapback]

Eller bare prate med noen gode venner av deg? Ikke sikkert det er mer enn det som skal til. Men innerst inne er det bare du som vet hva du har lyst til.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...