Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm.... få deg nye venner gutt.   :whistle:

6935913[/snapback]

Amen.

 

Før hadde jeg intrykket at jenter generelt var bedre enn gutter (som venner), men etterhvert har jeg insett følgende: veldig mange mennesker uavhengie av kjønn er dritt, søppel, verdiløst.

 

Dette betyr IKKE at du av avise alt og alle, snarere tvert i mot, du må nok møte mange menneske for å komme over de gode. MEN: de finnes. (Og av og til i flokk hvis du er heldig.)

 

Ang. det tro-greiene. Er samme med absolutt alle typer relegiøse, "troende" samme retning som er veldig veldig sterkt overbevist om det. Folk kan bli litt vel ja, galne av slikt. Går på kristeninternatskole selv, noen få av de er nesten litt ekstreme. Har rett og slett blitt skremt. Du får bare be dem si at de bør respektere at du ikke tror på det samme, hvis ikke de greier det så bør du tenke deg om om de virkelig bør være vennene dine...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Ehm.... få deg nye venner gutt.   :whistle:

6935913[/snapback]

Jeg vet, jeg trenger å bytte dem ut. Fæl ting å si. Men jeg er jo bekymfra for at de skal bli helt syke i hodet da! De har faktisk vært vennene mine lenge før dette skjedde. Så skal en ting som dette plutselig ødelegge vennskapet. Uansett, jeg er bekymra.

 

 

EDIT: CrazyKimmi=): Venner hjelper hverandre.

Endret av Young Lust
Lenke til kommentar

Jeg har også en god del jentevenner, men jeg balanserer opp med ca. like mange guttevenner.

 

Mitt problem er rett og slett at jeg blir forelska i jentevennene mine en etter en. :shrug:

 

Så blir jeg deppa i et par uker fordi det ikke blir noe utav det, så går det en stund, så blir jeg forelska i den neste. Faen hvor jævlig det er... Det er en ond sirkel.

Lenke til kommentar

Sliter med litt dårlig selvtillit fortiden. Ikke fordi jeg blir mobbet eller noe, og jeg har venner, det er bare det at jeg føler at jeg er en veldig kjedelig person. Er redd for å dumme meg ut forran venner og blir derfor til at jeg ikke sier så mye =\. Så føler meg som en skikkelig kjedelig person og føler at jeg har alt for få venner, spessielt jentevenner. Jaja blir mye syting dette men har følt meg helt for jævlig de siste dagene nå selvom jeg er ute med venner nesten hver dag om kveldene. :S Hva feiler det meg =\

Lenke til kommentar
Sliter med litt dårlig selvtillit fortiden. Ikke fordi jeg blir mobbet eller noe, og jeg har venner, det er bare det at jeg føler at jeg er en veldig kjedelig person. Er redd for å dumme meg ut forran venner og blir derfor til at jeg ikke sier så mye =\. Så føler meg som en skikkelig kjedelig person og føler at jeg har alt for få venner, spessielt jentevenner. Jaja blir mye syting dette men har følt meg helt for jævlig de siste dagene nå selvom jeg er ute med venner nesten hver dag om kveldene. :S Hva feiler det meg =\

6939856[/snapback]

 

Høres ut som en down-periode... Ikke gøy. Men livet og selvfølelsen svinger normalt opp og ned, man må av og til bare prøve å holde hodet høyt i vente på bedre dager. Tror ikke det feiler deg noe :)

Lenke til kommentar

Uff. Jeg burde ha det helt fantastisk nå. Hadde det ikke blitt slutt med Maria hadde seriøst ting vært perfekte! Nå gjorde hundet slutt for få dager siden, og vips så går jeg rundt og føler meg helt forjævlig uansett hva jeg gjør =/ Jeg blir ikke direkte trist hele tiden lengre (de første dagene brast jeg i gråt hele tiden =/), men jeg klarer liksom ikke å komme i godt humør.

Lenke til kommentar
Uff. Jeg burde ha det helt fantastisk nå. Hadde det ikke blitt slutt med Maria hadde seriøst ting vært perfekte! Nå gjorde hundet slutt for få dager siden, og vips så går jeg rundt og føler meg helt forjævlig uansett hva jeg gjør =/ Jeg blir ikke direkte trist hele tiden lengre (de første dagene brast jeg i gråt hele tiden =/), men jeg klarer liksom ikke å komme i godt humør.

6943553[/snapback]

Dette kommer du ikke utenom uansett! Det er en prosess de fleste går igjennom etter et brudd. Det er ingenting du kan gjøre, men ikke lås deg inne. Snakk/vær med venner/familie, det gjør ting så mye lettere!

Lenke til kommentar
Uff. Jeg burde ha det helt fantastisk nå. Hadde det ikke blitt slutt med Maria hadde seriøst ting vært perfekte! Nå gjorde hundet slutt for få dager siden, og vips så går jeg rundt og føler meg helt forjævlig uansett hva jeg gjør =/ Jeg blir ikke direkte trist hele tiden lengre (de første dagene brast jeg i gråt hele tiden =/), men jeg klarer liksom ikke å komme i godt humør.

6943553[/snapback]

Dette kommer du ikke utenom uansett! Det er en prosess de fleste går igjennom etter et brudd. Det er ingenting du kan gjøre, men ikke lås deg inne. Snakk/vær med venner/familie, det gjør ting så mye lettere!

6943602[/snapback]

Jeg vet, men det er vanskelig =/ For når jeg er i dårlig humør er det jo ikke morsomt å være sammen med andre.

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig ikke det har så mye for seg å være med venner og finne på andre ting de første dagene etter bruddet. Man må få summet seg selv, og få litt orden på tanker og følelser før man slipper inn andre. Føler jeg meg for sårbar så er ikke det å snakke ut med venner/familie noe jeg klarer. Men man bør absolutt komme seg ut så fort en kan. Hjelper masse å få andre inntrykk enn de en lager inni sitt eget hode. Den mennesklige hjernen er relativt destruktiv i slike situasjoner!

 

Dog, folk er forskjellige og vil takle slike situasjoner forskjellig.

 

[/seriøsitet]

Lenke til kommentar

En venninne av meg hjalp meg helt utrolig mye på søndag. Hun var her ti minutter etter at Maria hadde gjort det klart at det definitivt var slutt, så jeg fikk gråte litt ut og snakke med noen, sette ord på og sortere følelsene litt. Det var utrolig godt, og jeg tror det bidro til at jeg føler meg utrolig mye bedre nå enn jeg normalt ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...