Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Der er så typisk skal imponere ei også har jo jeg sånn ADHD fanken så jeg blir litt vill og begynner og bare se enormt latterlig ut og en som trenger et liv liker 2(ja det er også trist) men ingen av de liker meg :cry: vet egentlig ikke med hun ene men går utifra det :cry:

6919788[/snapback]

 

ikke alltid gå utfra det værste :p nå aner jeg ikke hvorledes "forhold" dere har men beste er kansje og spørre om hun tror det kan bli noe mellom dere? få det ut av verden i stedet for og pine deg med grubling :hmm:

6919946[/snapback]

 

 

NEI! IKKE SPØRR. Det er teit. Prøv heller å hinte frempå. Så får du svar. Er hun ikke interessert, så må du bare komme deg videre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aaret i USA gaar flott. Virkelig flott. Hittil er det den beste tiden i hele mitt liv. Jeg rett aa slett elsker det.

 

Hvorfor? Jo, fordi jeg har faatt en helt ny start. Alle er hyggelige. Jeg har faatt ufattelig mange venner, begynt aa komme i form etter de harde treningen osv. Jeg har det rett aa slett fantastisk.

 

Men hvorfor i alle dager skriver jeg her hvis jeg har det saa fantastisk?

Vertsbroren min er en veldig stille gutt, og gjor ikke saa mye av seg. Det virker som om det er bare meg han snakker med. Og ja, han har klaget over dette. Over at han ikke har saa mange venner osv. Og jeg synes jo ekstremt synd paa han, siden jeg vet noyaktig hvordan han har det. Problemet er vel at han aldri gaar ut aa gjor ting. Saa i gaar fikk jeg meg med han paa homecoming dance. En stor dans paa amerikanske skoler. Vi dro ditt, og jeg ble dratt ut paa dansegulvet med en gang. I lopet av kvelden danset jeg med en god del jenter, og holdt meg paa dansegulvet hele tiden. En fantastisk kveld (og ja, jeg elsker de amerikanske dansene).

Vertsbroren min derimot danset ikke. Han satt i kantinen konsant hele tiden, uten aa gjore noe. Jeg provde aa faa han ut, men han nektet.

Paa slutten av dansen var han dritsur paa meg, uten at jeg aner hvorfor. I tillegg har han vaert sur naar jeg har vaert ute med folk osv.

 

Det virker som han er sur fordi jeg har faatt et nytt liv, fordi jeg har faatt mange gode venner. Fordi jeg danser med jenter osv. Herregud, jeg kan jo ikke stoppe aa gaa ut bare fordi han gjor det? Jeg har jo provd aa faa han ut jo.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen telefonlinjer som er åpne nå som man kan ringe?

6926578[/snapback]

 

Hva slags linje er du ute etter? Ingen du stoler på som du kan ringe?

 

Siden vi er i deppetråden regner jeg med at det har noe med depresjoner å gjøre.

 

Depresjon rammer de fleste fra tid til annen

 

Kjenner du deg deprimert, eller kjenner du kanskje noen du vet lider av depresjon? Kirkens SOS forsøker å lindre menneskelig nød som ensomhet, fortvilelse og depresjon.

 

Kirkens SOS vil være til stede for dem som føler at de ikke har noen å vende seg til. 815 33 300 er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise, og for den som tenker på å ta sitt eget liv.

 

Alle som ringer krisetelefonen vil bli møtt med forståelse og aksept. Kirkens SOS tilbyr et menneske å snakke med - til enhver tid.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Bah, trenger bare å få utløp for noe siden jeg ikke klarer å sove pga den jævla serveren skal bråke så mye :p

Jeg er født nerd. Hvis du hadde stilt meg sammen med mange andre så og spurt en tilfeldig person om hvem som er mest nerd, that's me. Jeg er høy og tynn, har heller lite muskler på kroppen (utenom på beina etter utallige år med fotball :love: ) Får gode karakterer i matte og fysikk, og liker å programmere. Heldigvis trenger jeg ikke briller da hadde jeg jo nesten vært komplett.

 

Jeg har massevis av venner og sitter veldig sjelden alene (med mindre jeg vil da selvsagt). Problemet er bare at i løpet av mine nå 18 år (snart 19) har jeg ikke hatt en eneste 'jente-venn'. Antall ganger jeg har vært med jenter på fritden kan jeg sikkert telle på hendene. Jeg håpet på at skifte til VGS skulle forandre noe, men akk nei. Jeg snakker ofte med jenter på skolen, men det går aldri ut over skole sammenheng.

 

Å gud som jeg misunner Ustedalen. Har bodd i samme hus siden i 15 år nå, og kjent de samme personene omtrent hele livet mitt. En forandring hadde vært så utrolig kjekt.

 

Så nå blir det vel bare å vente til jeg går vekk i fra VGS og videre til et universitet eller noe.

Lenke til kommentar

Æsj jeg hater natta. Alle tankene jeg prøver å unngå presser seg på nå. Ikke får jeg sove heller. Skal opp klokka halv sju... Hvorfor er det bestandig sånn? Hvorfor skal alle de vonde tinga dukke opp i hodet mitt og nekte å flytte seg? Prøver å tenke på andre ting, men tankene vender bestandig tilbake. :(

Lenke til kommentar
Bah, trenger bare å få utløp for noe siden jeg ikke klarer å sove pga den jævla serveren skal bråke så mye :p

Jeg er født nerd. Hvis du hadde stilt meg sammen med mange andre så og spurt en tilfeldig person om hvem som er mest nerd, that's me. Jeg er høy og tynn, har heller lite muskler på kroppen (utenom på beina etter utallige år med fotball :love: ) Får gode karakterer i matte og fysikk, og liker å programmere. Heldigvis trenger jeg ikke briller da hadde jeg jo nesten vært komplett.

 

Jeg har massevis av venner og sitter veldig sjelden alene (med mindre jeg vil da selvsagt). Problemet er bare at i løpet av mine nå 18 år (snart 19) har jeg ikke hatt en eneste 'jente-venn'. Antall ganger jeg har vært med jenter på fritden kan jeg sikkert telle på hendene. Jeg håpet på at skifte til VGS skulle forandre noe, men akk nei. Jeg snakker ofte med jenter på skolen, men det går aldri ut over skole sammenheng.

 

Å gud som jeg misunner Ustedalen. Har bodd i samme hus siden i 15 år nå, og kjent de samme personene omtrent hele livet mitt. En forandring hadde vært så utrolig kjekt.

 

Så nå blir det vel bare å vente til jeg går vekk i fra VGS og videre til et universitet eller noe.

6933663[/snapback]

 

Dra på Folkehøyskole!! For all del, det gjorde jeg da jeg var 19, har ikke angret et sekund. Livet mitt gikk i en helt annen retning etter det, fikk mange nye venner fra hele landet.

 

Do it! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror han aldri har hatt den. Han er en veldig stille person.

 

Men jeg kan da ikke bare vaere hjemme med han. Jeg maa faa lov til aa gaa ut, ha det artig med andre venner.

6927067[/snapback]

Selvfølgelig, du er ikke problemet, han er problemet.

6931366[/snapback]

 

Men allikevel. Herregud, til tider oppforer han seg som en drittsekk. F.eks, gaar jeg ut med noen jenter blir han sur, naar jeg danset med mange forskjellige jenter under homecoming ble han sur, og akkurat naa bestemte han seg for at han skulle ha den pcen jeg sitter paa (vi har to forskjellige) siden den var raskere. Problemet var et jeg bruker den pcen til hjemmesiden min og photoshop, siden det funker ikke paa denne pcen. Du tror ikke han bare skrudde av pcen? Og joda, rett etter det gikk han inn paa min bruker for aa avinstallere nettleseren opera (noe som jeg bruker) fordi han mente det tok opp alt for mye plass for han.

 

Jeg blir saa irritert.

Lenke til kommentar
Men allikevel. Herregud, til tider oppforer han seg som en drittsekk. F.eks, gaar jeg ut med noen jenter blir han sur, naar jeg danset med mange forskjellige jenter under homecoming ble han sur, og akkurat naa bestemte han seg for at han skulle ha den pcen jeg sitter paa (vi har to forskjellige) siden den var raskere. Problemet var et jeg bruker den pcen til hjemmesiden min og photoshop, siden det funker ikke paa denne pcen. Du tror ikke han bare skrudde av pcen? Og joda, rett etter det gikk han inn paa min bruker for aa avinstallere nettleseren opera (noe som jeg bruker) fordi han mente det tok opp alt for mye plass for han.

 

Jeg blir saa irritert.

6933909[/snapback]

Hadde jeg aldri godtatt

dale_holman_bat.jpg

Lenke til kommentar
Bah, trenger bare å få utløp for noe siden jeg ikke klarer å sove pga den jævla serveren skal bråke så mye :p

Jeg er født nerd. Hvis du hadde stilt meg sammen med mange andre så og spurt en tilfeldig person om hvem som er mest nerd, that's me. Jeg er høy og tynn, har heller lite muskler på kroppen (utenom på beina etter utallige år med fotball :love: ) Får gode karakterer i matte og fysikk, og liker å programmere. Heldigvis trenger jeg ikke briller da hadde jeg jo nesten vært komplett.

 

Jeg har massevis av venner og sitter veldig sjelden alene (med mindre jeg vil da selvsagt). Problemet er bare at i løpet av mine nå 18 år (snart 19) har jeg ikke hatt en eneste 'jente-venn'. Antall ganger jeg har vært med jenter på fritden kan jeg sikkert telle på hendene. Jeg håpet på at skifte til VGS skulle forandre noe, men akk nei. Jeg snakker ofte med jenter på skolen, men det går aldri ut over skole sammenheng.

 

Å gud som jeg misunner Ustedalen. Har bodd i samme hus siden i 15 år nå, og kjent de samme personene omtrent hele livet mitt. En forandring hadde vært så utrolig kjekt.

 

Så nå blir det vel bare å vente til jeg går vekk i fra VGS og videre til et universitet eller noe.

6933663[/snapback]

 

jeg har motsatt problem. Har bare jentevenner, og guttevennene kan jeg vel telle på fingerene, og gud som jeg hater det problemet.

Gutter er vesentlig enklere å forholde seg til, mens jenter kan skape direkte hodebry for meg.

Tro meg; noen få er kanskje greit, men ikke for mange.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ikke å ha for mange jentevenner jeg. Jenter er syke saker. Har en del venninner selv, noe som er mye av grunnen til at jeg i det hele tatt stakk huet innom deppetråden.

 

I det siste har de blitt helt oppsatt på sånne varme hender, ånder, energier... "overnaturlige ting". Hele vennegjengen der tror egentlig veldig sterkt på det. Dette er veldig slitsomt for meg, fordi det er tydligvis et veldig sensitivt tema. I helga var vi på fest, da hun ene fikk et slags annfall. Hun ble helt borte. Så nærmest ut som hun ble besatt. Så begynte ei av de andre jentene å "føle" hun første. De lå begge og hylte og skrek i smerte. Liksom. Jeg er klar over at man overreagerer når man drikker osv, men det er tydligvis ikke mine kjære venner. De er helt overbevist om at de er synske, og helbredende, og ser døde folk, og senser energi osv osv. Dette har pågått i ca tre måneder nå, og begynner å bli slitsomt. Jeg har sakt klart ifra om at dette er noe jeg ikke tror på uansett. Og når jeg sier det, så blir de faenmeg fornærma! Skikkelig sure, og begynner å gråte, og nei huff... Snart gidder jeg ikke mer av dem. Hvorfor skal jenter analysere alt man sier? Hvorfor kan de ikke bare forså at når jeg sier at jeg respekterer dem og at jeg ikke tror det samma som dem, så mener jeg det, og jeg har aldri sakt at de er gale?!

 

Og så har mamma funnet ut at jeg drikker i tillegg, så der er det jo nok av problemer. Jeg får ikke lov til å bli med på hyttetur, noe som jo ikke gjør så mye egentlig, for jeg gidder ikke å sitte å prate om ånder hele natta.

 

Og på toppen av det hele, så skal kanskje kjæresten min flytte til utlandet.

 

 

 

Godt å få sluppet ut litt her, nå. Jeg elsker dere. :)

 

EDIT: Leifemann.

Endret av Young Lust
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...