Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er skummelt ute og alle stirrer på meg.

6670325[/snapback]

Alle stirrer ikke på deg. Du ser minst like mye på andre, som de ser på deg.

 

Når ble det noe galt at andre ser på deg? Du må lære deg å leve med det.

6670395[/snapback]

Jeg er sikker på at de tenker mye rart og dømmer meg. Er ikke få ganger jeg har opplevd å bli ledd av når jeg går forbi, eller de stopper meg i butikken for å gjøre narr av meg. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg har ikke sett dem før. Er forskjellige mennesker hver gang også. :(

 

Møkka-by

6670455[/snapback]

Ser du rar ut eller noe da eller?

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at de tenker mye rart og dømmer meg. Er ikke få ganger jeg har opplevd å bli ledd av når jeg går forbi, eller de stopper meg i butikken for å gjøre narr av meg. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg har ikke sett dem før. Er forskjellige mennesker hver gang også. :(

 

Møkka-by

6670455[/snapback]

wtf? Forbanna idioter som gjør sånt :mad:

 

Skulle vært arrestert. De har faen ingen rett til å le av deg uansett hvordan du ser ut.

Lenke til kommentar
Er skummelt ute og alle stirrer på meg.

6670325[/snapback]

Alle stirrer ikke på deg. Du ser minst like mye på andre, som de ser på deg.

 

Når ble det noe galt at andre ser på deg? Du må lære deg å leve med det.

6670395[/snapback]

Jeg er sikker på at de tenker mye rart og dømmer meg. Er ikke få ganger jeg har opplevd å bli ledd av når jeg går forbi, eller de stopper meg i butikken for å gjøre narr av meg. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg har ikke sett dem før. Er forskjellige mennesker hver gang også. :(

 

Møkka-by

6670455[/snapback]

har du ingen anelse om hvorfor folk gjør narr av deg?

Lenke til kommentar
Er skummelt ute og alle stirrer på meg.

6670325[/snapback]

Alle stirrer ikke på deg. Du ser minst like mye på andre, som de ser på deg.

 

Når ble det noe galt at andre ser på deg? Du må lære deg å leve med det.

6670395[/snapback]

Jeg er sikker på at de tenker mye rart og dømmer meg. Er ikke få ganger jeg har opplevd å bli ledd av når jeg går forbi, eller de stopper meg i butikken for å gjøre narr av meg. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg har ikke sett dem før. Er forskjellige mennesker hver gang også. :(

 

Møkka-by

6670455[/snapback]

Tror du at de ler av deg eller veit du konkret at de ler av deg? Førstnevnte så har du bare et problem (kan ikke si jeg er heeeeelt ukjent med at jeg tror at folk ler av meg hvis de ler). Er det derimot sistnevnte så synes svært synd på deg. Folk burde klare å holde seg unna slikt.

Lenke til kommentar

Tror du at de ler av deg eller veit du konkret at de ler av deg? Førstnevnte så har du bare et problem (kan ikke si jeg er heeeeelt ukjent med at jeg tror at folk ler av meg hvis de ler). Er det derimot sistnevnte så synes svært synd på deg. Folk burde klare å holde seg unna slikt.

6670625[/snapback]

 

Exempel:

 

Jeg kommer inn på meny og leter etter noe. Jeg møter 4 japser som går sammen, de går direkte mot meg og sier et eller annet på japse til meg. Jeg skjønner ingenting og smiler kanskje litt forsiktig. Da bryter alle ut i latter og peker på meg og går. To min senere ser jeg dem igjen. Det peker og ler igjen.

 

 

Kan ikke snakke mer om det. Blir overvåket.

Lenke til kommentar

Vell, mushi. Jeg kunne overhodet ikke se noe galt med deg. Jeg tror du innbiller deg ganske mye. Kan muligens dette komme av lav selvtilitt?

 

Det er bare å kommer seg på banen, møt dagen med et smil, og bruk den som om det var din siste. Og for all del ikke ta deg nær av negative komentarer fra ukjente.

Lenke til kommentar

mushi : Kan kjenne meg igjen i det du beskriver. Stinker sosial angst lang vei. Du må lære deg å bruke logikk og fornuft i større grad fremfør følelser som sier dumme ting til deg.

 

Sosial angst er som en liten djevel er inni deg og vil ødelegge for deg. Den lyver konstant om det andre mener og tror om deg. Samme gjelder dårlig selvtillit eller dårlig selvbilde. En kan gjerne bli så lite glad i seg selv at en bevisst eller ubeveisst ødelegger for seg selv. Fordi en tror en ikke er verdt det. Som er en ennda en løgn, du er definetivt verdig et godt liv.

 

Jeg har selv opplevd nevnte, og jeg kan også si at det er noe man kan lære seg å takle. Jeg har ikke fått det helt vekk, men har "forminsket" det såpass at jeg ikke har så mye problemer med å være med folk. Prøv å være litt åpen, prøv å bli glad i deg selv, prøv å tenk logisk og tenk 2 ganger igjennom hva følelsene dine forteller deg.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Etter å ha verdt savnet i noen dager, så fikk jeg vite det. Katten min ble påkjørt og dette er andre gangen det har skjedd. Jeg har hatt to katter og begge har blitt overkjørt, og det er like ille hver gang.

 

Ettersom jeg ikke har så mange venner, så har katten alltid vært en slags "god venn" og jeg har alltid blitt glad uansett hvor deppet jeg var for å se pusen. For noen dager siden så koset jeg med den i flere timer og syntes at det var herlig å ha en slik kjærlig og fin venn.

 

Jeg trodde at siden det allerede har skjedd før, så skulle det mye til for å skje den andre gang.

 

Når jeg har hatt våkne netter med andre problemer, så har katten ofte vært en positiv tanke, men nå er den der ikke lenger og jeg har bare fått flere problemer inni hodet mitt. Ting å tenke på. Psykisk rot.

 

Rett før ferien var over også.. herlig. Jeg var skikkelig glad i katten. Klarer ikke å skrive mer...

Lenke til kommentar

Neeeei! Stakkar. Har det slik med katten her hjemme også. Den forrige var det likt med, og den ble påkjørt. Er redd for å miste denne også. Håper ikke det skjer! Har heldigvis en ellers god periode, men hadde jeg mistet den når jeg selv var i en bølgedal så hadde jeg slitt også!

 

Men det blir bedre! Vet du ikke vil ha en annen katt, men DEN katten! Allikevel, å få seg en ny etter en stund kan nok hjelpe. Utrolig hvor fort man faller for de små nøstene :love: Og de gir en betingelsesløs kjærlighet tilbake, ikke slik som mennesker. Man kan stole på dyr!

Endret av smetho
Lenke til kommentar

Edmund: Jeg veit akkurat hvordan du har det. Floppy ble påkjørt en mnd etter jeg fikk han, og det kosta meg mye bekymringer og 3000 kr å fixe han igjen. Var utrolig vanskelig og vondt. Så nå i våres fikk jeg meg en katt nr to som skulle være selvskap til den første. Jeg hadde henne i to uker før hun fikk kramper og måtte avlives. Det var helt grusomt og noe av det værste jeg har sett fordi hun hadde så vondt. Lenge etter det var jeg i tvil om jeg ville prøve meg med en katt til, for jeg var sikker på at jeg hadde en forbannelse eller noe over meg.

 

Heldigvis kom jeg over det, og sitter nå med Blanko på fanget som maler søtt. Når du er klar for det - vurder om du vil ha en katt til. Det går jo ann å ha den som innekatt også :) Søk på nettet så finenr du mer info om hva det går ut på, og da blir den ikke påkjørt :)

Lenke til kommentar

Jo.. har tenkt på enda en katt for det hjalp meg virkelig i hverdagen. Det var et høydepunkt ofte å komme hjem til katten.

 

Blir nok ingen innekatt. Synes at katter bør få gå ute og jage ting som er i katters natur.

 

Jeg vil påstå at jeg hadde et mer forhold til katten min enn mange folk med katter har. Man kan kanskje sammenligne det med å ha en hund man er veldig glad i (Som også har mer personlighet).

 

Høres ut som du har hatt det verre ettersom katten din led. Mine to ble vel momentant drept. Første gangen var katten min høygravid så det var jo ekstra forferdelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...