Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke bare kroppen min gi etter snart?! Jeg er jo så slem med den. Hvorfor stritter den ikke imot, men føyer seg etter meg?

6632526[/snapback]

Fordi det er det som er meninga, men viss du fortsetter å kutte og spontanabortere hele tiden vil den til slutt gi etter. Du burde begynne å lytte til kroppen din i stedet. Få vonde føleleser/aggresjon/depresjon/fortvilelse ut på andre måter. Slå de ut(på en boksebag, ikke deg selv) Spring de av deg, skriv de ned på papir(for hand).

Får du ikke hjelpen som du, søker må du kjempe for å hjelpe deg selv. Å gi opp hører ikke hjemme nå for tiden, det ødelegger bare deg selv og ikke minst menneskene rundt deg som faktisk bryr seg om deg(kanskje vanskelig å tro?).

Lenke til kommentar
Jeg er lei av å bare ha venner som vil spille pc, sitte inne og loke. Føler jeg går glipp av så mye =/ For all del, blir VGS likt, blir livet et helvete...

(Midi, Lightningwolf da er vi 3)

6634896[/snapback]

Var det ikke du som valgte disse vennene?

Uannsett... Er det deg selv som har lyst til å gjøre noe annet, eller er det presset på at du "burde" gjøre noe annet? Det finnes ingen feil livstil, kun den du trives med. Lev livet ditt slik du har lyst til å leve det, ikke slik andre synes du skal leve det! :nei:

Om du går glipp av så mye er det bare en måte å finne ut av. ;)

Men tenk over det som er sagt ovenfor..

Lenke til kommentar

Uannsett... Er det deg selv som har lyst til å gjøre noe annet, eller er det presset på at du "burde" gjøre noe annet? Det finnes ingen feil livstil, kun den du trives med. Lev livet ditt slik du har lyst til å leve det, ikke slik andre synes du skal leve det!  :nei:

Om du går glipp av så mye er det bare en måte å finne ut av.  ;)

6637916[/snapback]

Jeg har et par venner som er sånn.

Jeg føler (når jeg er alt for mye inne) at jeg burde komme meg ut. Jeg har ikke lyst til å bli en usosial gnom som ikke har noen venner utenom de jeg har via internett.

Er sånn i perioder, gjerne etter jeg har fått noe nytt til PCen eller nytt spill til Xburken.

På den andre side så hater jeg å være sammen med store folkemengder, blir så jævlig nervøs av det. Er redd hva andre folk tenker om meg. Liker mye bedre å være sammen med 3-4 gode venner i stedet for en drøss jeg ikke kjenner.

Som sagt, den sosiale delen av hjernen vår er til for å brukes.

Beklager hvis noen føler seg støtt av dette.

Lenke til kommentar

Uannsett... Er det deg selv som har lyst til å gjøre noe annet, eller er det presset på at du "burde" gjøre noe annet? Det finnes ingen feil livstil, kun den du trives med. Lev livet ditt slik du har lyst til å leve det, ikke slik andre synes du skal leve det!  :nei:

Om du går glipp av så mye er det bare en måte å finne ut av.  ;)

6637916[/snapback]

Jeg har et par venner som er sånn.

Jeg føler (når jeg er alt for mye inne) at jeg burde komme meg ut. Jeg har ikke lyst til å bli en usosial gnom som ikke har noen venner utenom de jeg har via internett.

Er sånn i perioder, gjerne etter jeg har fått noe nytt til PCen eller nytt spill til Xburken.

På den andre side så hater jeg å være sammen med store folkemengder, blir så jævlig nervøs av det. Er redd hva andre folk tenker om meg. Liker mye bedre å være sammen med 3-4 gode venner i stedet for en drøss jeg ikke kjenner.

Som sagt, den sosiale delen av hjernen vår er til for å brukes.

Beklager hvis noen føler seg støtt av dette.

6638463[/snapback]

De fleste har jo et sosialt behov utenom f.eks pc'en. Men ikke nødvendigvis alle.

Jeg føler akkuratt det samme til tider jeg også, men det er viktig at man kjenner på seg selv at det er ditt eget sosiale behov som du handler utifra, og ikke presset fra hele verden rundt deg om at du kanskje bør være mer sosial. :)

Det er forøvrig alt for lite respekt av mennesker nå tildags, hvordan andre velger å leve livet sitt, mener jeg iallefall. :roll:

Lenke til kommentar

defo: Føler det blir litt sånn småteit å si at det er okey å sitte inne og være usosial. Det er unaturlig og lite gunstig hvis man tenker litt fremover. Hvordan har du tenkt å klare deg i arbeidslivet uten å kunne være sosial og integrerbar? Eller hva med studentlivet? Hvordan har du tenkt å klare deg i gruppearbeid hvis du ikke klarer/tør å si din egen mening?

Jeg skal selvsagt være enig i at livet bestemmer man over selv og at man gjør det man selv vil, men enkelte ting er man nødt til å gjøre for å tilfredstille grunnleggende menneskelige behov. Det å være sosial er en av disse behovene.

Lenke til kommentar

nytter ikke å sitte inne å være usosial nei

jeg isolerte meg veldig mye i slutten av barneskolen da jeg bytta skole, og mye på ungdonskolen

jeg sliter veldig med sosial angst nå, å jeg er sikker på at det er fordi jeg var så usosial på barn/ungdomskolen

hmm er en stund siden jeg har hvert i denne tråden nå, men jeg har ringt legen nå, han hadde seff glemt hele greia, må sikkert vente _lenge_ før jeg får noe hjelp

de som ikke fikk med seg eller har glemt det så kikk tilbake på side 329 i denne trådsen

Lenke til kommentar
nytter ikke å sitte inne å være usosial nei

jeg isolerte meg veldig mye i slutten av barneskolen da jeg bytta skole, og mye på ungdonskolen

jeg sliter veldig med sosial angst nå, å jeg er sikker på at det er fordi jeg var så usosial på barn/ungdomskolen

hmm er en stund siden jeg har hvert i denne tråden nå, men jeg har ringt legen nå, han hadde seff glemt hele greia, må sikkert vente _lenge_ før jeg får noe hjelp

de som ikke fikk med seg eller har glemt det så kikk tilbake på side 329 i denne trådsen

6639401[/snapback]

Synd at leger skal drive og glemme slikt. Selv måtte vente 2mnd før jeg fikk hjelp (1mnd for å få legetime og 1mnd for å få time hos psykologen), og syntes det var mer enn lenge nok. Dessverre er det faktisk ganske kort ventetid :( Uannsett, mas på legen hvis han/hun ikke foretar seg noe. Har han/hun sagt du har rett til psykolog så har du rett på det og da kan ikke bare vedkommende "glemme det". At en lege glemmer å gjøre noe er etter min mening urovekkende siden man må kunne stole på at legen gjør det han/hun sier han/hun skal gjøre.

Lenke til kommentar

er helt enig i det at man må kunne stole på leger

han glemte faktis å ringe meg i går, noe han skulle gjøre

satte hele formiddagen å venta men ingen ringte

fikk ringt han i dag da... men ganske skuffende alikavell

men nå er det litt under 2 uker til skolen begynner

tror det vil gå bedre da, få litt sosial kontakt og noe å gjøre

Lenke til kommentar

Så og si ikke spist på en uke. Vil ikke og orker ikke. Må vel si det til psyk når han kommer hjem om noen uker. Håper det har gått over til da.

Finner nye måter å skade meg på hver dag... :(

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Jeg hater meg selv for at jeg ikke klarer å være sosial. Jeg hater meg selv for at jeg bare forelsker meg i jenter som enten ikke er bra for meg, eller som jeg ikke har sjanse på.

Hater singellivet jeg også!

6616349[/snapback]

Jeg hater å si at jeg har det helt likt.

6633088[/snapback]

Veldig så mange vi var her da? he he.

Lenke til kommentar

Har nettopp satt på regulering nede, etter å ha hatt regulering oppe i snart ett halvt år. Det gjør vondt, er stygt og er stygt. Er så jævlig deprimert nå.

Jeg skal på en større konsert i området til helga, og kommer til å møte mange som ikke har sett meg med regulering i det heletatt.

Lurer så jævlig på hva folk sier, hva folk tenker og tror.

Hva kommer folk til å tro på første skoledag? - Sjekk den nerden a! HAH!

Jeg tør nesten ikk åpne munnen, og jeg har ikke smilt skikkelig på en god stund. Holder igjen munnen og lager fæle grimaser når jeg er glad.

Faen så stygt det er med regulering. Og jeg ser ingen ende.

Helvette asso.

Lenke til kommentar
Regulering er helt normalt. I dag har jo nesten alle regulering. Det er et pes der og da, men det er ingen som ser rart på deg og tenker at du er nerd fordi du ønsker å få finere tenner. Tenk på hvor fint det blir etterpå!

6641624[/snapback]

Og hullene.

Jeg er 16 år og har tannregulering, men jeg gruer meg mest til jeg tar den av, hvis jeg har hull så må jeg til tannlegen :cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...