Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag så jeg igjen ei jente som jeg hadde et veldig nært forhold til for en 1-2 års tid siden. Jeg har sett henne flere ganger siden da, men aldri snakket med henne.

Det er så mye tull, vetikke hva hun driver på med osv.

Hun var ihvertfall temmelig suicidal på den tiden, men nå vet jeg ikke.

Blir bare litt lei meg pga. eh... vetikke helt jeg.

Jeg tror jeg savner henne. :cry:

Har bare fornektet det veldig lenge...

Edit: Nå sitter jeg her og hører på emo, emo ffs. :cry:

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Hvor mange...vell det vet jeg ikke, det kommer når det "vil" ...eller når jeg begynner å tenker på ting som ikker er så "sunt"

Vært hos lege/psykolog/psykiater?

Nei, det har jeg ikke...men burde kansje seriøst vudere det?

Du er ikke den eneste som mener det vertfall.... :(

Angst kan hemme deg i hverdagen.

Søk hjelp, det er ikke noe å tape.

Lenke til kommentar
Hvor mange...vell det vet jeg ikke, det kommer når det "vil" ...eller når jeg begynner å tenker på ting som ikker er så "sunt"

Vært hos lege/psykolog/psykiater?

Nei, det har jeg ikke...men burde kansje seriøst vudere det?

Du er ikke den eneste som mener det vertfall.... :(

Angst kan hemme deg i hverdagen.

Søk hjelp, det er ikke noe å tape.

Penger :dontgetit:. Sorry, men sånn er det...

Lenke til kommentar
Idag så jeg igjen ei jente som jeg hadde et veldig nært forhold til for en 1-2 års tid siden. Jeg har sett henne flere ganger siden da, men aldri snakket med henne.

Det er så mye tull, vetikke hva hun driver på med osv.

Hun var ihvertfall temmelig suicidal på den tiden, men nå vet jeg ikke.

Blir bare litt lei meg pga. eh... vetikke helt jeg.

Jeg tror jeg savner henne. :cry:

Har bare fornektet det veldig lenge...

Edit: Nå sitter jeg her og hører på emo, emo ffs. :cry:

Be en venn av deg å spørre om hun vil ta kontakt med deg en god start eller ? :cool:

Lenke til kommentar

la oss alle sammen ta kollektivt selvmord dere.. en to og..

hehehe :thumbdown:

Tror noen trenger å skjerpe seg å gå ut i sola.

Det er folk som er glad i dere og som synes det er kjipt å se dere deppe hele dagen lang med snabelen i trusa.

Kom dere ut å nyt livet, det er derfor dere fikk det.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
la oss alle sammen ta kollektivt selvmord dere.. en to og..

hehehe :thumbdown:

Tror noen trenger å skjerpe seg å gå ut i sola.

Det er folk som er glad i dere og som synes det er kjipt å se dere deppe hele dagen lang med snabelen i trusa.

Kom dere ut å nyt livet, det er derfor dere fikk det.

Etter kun 4 sider så ble en av reglene brutt...

Dessuten, hvordan vet du at vi går rundt og viser til våre nermeste at vi er deppet?

Hvis eg er deppa så er det siste eg gjør å fortelle det til familie og sånt...

"la oss ta kolektivt selvmord"

:no: Idiot! :thumbdown:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

"Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange venner du får!"

Syns en del av dere som sliter med kjærligheten skal tenke litt på den sangen. For det er vel ikke mange jenter som liker å se sure, deppa gutter vel?

Vell, jeg prøver iallfall å smile og være glad hver dag, men det er ikke så lett. Men det blir ikke bedre akkuratt av å være deppa. Jeg vet at det ikke er bare bare og ikke være deppa, men prøv så godt dere kan å vise det utenfor kroppen at dere er glade. Jeg tror det hjelper veldig.

Si til andre rundt dere, ord og setninger som får dem til å føle at de er verdt noe, at de føler seg vel, med DEG. Snakk koselig med de.

Dette er råd fra en person som så absolutt ikke har mange venner og har aldri hatt en kjæreste. Men han har aldri utført dem, problemet er vel at han er for sjenert og står alltid uttafor.

Ehe :cry:

Personen er desverre meg :(

MEN, det betyr ikke at jeg er lei meg hver dag og er deppa hele tiden.

Selvom jeg skulle så inderlig gjerne ønske at jeg hadde en kjæreste, en søt jente som brydde seg om meg mer enn noen annen person, som var veldig glad imeg og kunne trøste meg når noe var iveien osv :cry:

Men, det har jeg ikke så det får bare være. Jeg er fortsatt ung og har lenge igjen av livet mitt så jeg kan slippe å tenke på det der og heller ha det bra nå og tenke på at en vakker dag så kan det hende jeg får kone, barn og et stort fint hus og en fin, bra betalt jobb, en fin bil og slikt.

Hvis jeg blir deppa over at jeg ikke har noen kjæreste, så tenker jeg på andre ting som kan få meg til å bli glad, som f.eks datan min. Det gjelder å ha noe å glede seg til. Har man ikke noe å glede seg til så kan du f.eks bestemme at, nå skal jeg søren meg dra på premieren på den drit råe filmen som går til søndagen! Dermed har du noe å glede deg til. Eller, "Jess! Til uka kommer den nye pc musa jeg bestilte!"

Lenke til kommentar
Det gjelder å ha noe å glede seg til.

Meget godt sagt... samme jeg gjør hvis jeg er litt deppa. Da tenker jeg på noe jeg gleder meg til, eller som gjør meg glad. Har to tunge dager i uka, da jeg jobber 12 timer. Da er det hardt å stå opp. Men den ene dagen er fast "junk-food" dag, og da spiser jeg junk-food til lunsj. Ikke så fryktelig stort det, kanskje, men for en som spiser så lite junk som meg, så gjør det det litt lettere å være på jobb den dagen.

Selv små gleder, kan gjøre deg glad :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...