Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Har ikke postet så mye i denne tråden på en stund da jeg syntes det var poengløs å bare syte om det sammen igjen og igjen bare for sympati...

 

Uansett, har drevet mye reasarch, lest div. psykologi-greier.

 

Kommet frem til at veldig veldig mange av probleme mine kan fikse seg selv hvis jeg får meg (en sunn og stabil, ikke bare en som i perioder er unaturlig høy uten grunn) selvfølelse og selvtillit.

 

Funnet ørten "guides" til hvordan en får dette, men mange av dem virker lite overbevisende. (Men prøver jo div. ting for det om og mye av det sier jo seg selv. Og skal være sagt at jeg har litt selvtillit/selvfølelse, greid å forbedre den..men tror jeg trenger litt mer råd for å komme meg videre.)

 

Dette er jo noe en "skal" få i barndommen/tidlig ungdom, for min del ble der revert bort pga. blant annet mobbing. Det skal visstnok være mye mye vanskeligere å bygge den opp når man ikke er unge lenger, men jeg har ikke tenkt å gi meg av denn grunn.

 

Men jeg trenger råd/hjelp. Er det noen som har hatt dårlig selvtillit og så greid (mot alle odds) å bygge denn opp igjen? I så fall hvordan? Selvhypnoseteknikker? Være med de riktige folkene?

 

Er åpen for hva som helst her, siden dette er noe jeg virkelig må ordne opp i. Eneste som holder meg gående når ting er på værst er at jeg vet at jeg kan få ordne opp i dette en gang, at ting kan bli bedre. (Noe jeg tror de kan.)

 

Hadde vært utrolig utrolig takknemmlig for råd her.

 

 

 

Og bare for å være on topic i henhold til trådtittel: Jeg føler meg dritt i dag. :p

(Ok, det var en underdrivelse og mangler haugevis med detaljer, men ser ikke poenget med å poste dem her.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg fast bestemt på at trening gir bedre selvfølelse og selvtillit enn de aller fleste tror. Det hjelper ihvertfall mye i forhold til selvtillit ovenfor det motsatte kjønn osv..

 

Det er forresten ingenting å være bekymra for, fordi de aller aller fleste føler det sånn fra tid til annen.

 

Selvhypnoseteknikker vet jeg ikke helt hva du mener med, men jeg har brukt mye tid alene opp gjennom årene bare ved å ligge helt stille i senga og tenke på hvordan jeg kan forandre meg til det bedre (høres sikkert helt rart ut, men det har faktisk funka!)

 

Være med de riktige folkene er selvfølgelig en stor fordel.. Regner med at du ikke er med folk som mobber? Og at du forhåpentligvis har noen gode venner? Isåfall dra opp temaet for dem.. De er sikkert mer enn villige til å hjelpe deg med det, og de kjenner seg sikkert igjen i mye av det du sier.. Sånn har det vært for meg hvertfall..

 

Skjønner godt hvordan du har det, og det er kjipt..

 

Vet ikke om det var no hjelp jeg men.. Prøver bare å forklare det som har funka for meg.. Fordi jeg har hatt akkurat samme problem før.

Lenke til kommentar

Du var til litt hjelp, selv om jeg allerede kjenner til det du har skrevet.

Når det gjelder soisalliv så er det heller labert, finnes ingen miljøer jeg "funker" i her omkring. (Bor på bygda). Når skolen begynner igjen så vår jeg noen kamerater(men ikke som jeg er vil kalle gode venner jeg jeg vil betro noe særlig til). Ingen av de aktive mobberene kommer til å gå på den men et par av noen jeg trodde var venner men som knivstakk meg i ryggen(det var en metafor) kommer til å gå der. Muligens ikke den beste "crowd'n" for meg, men jeg må bli ferdig med året.

 

Når det gjelder trening så trenger jeg noen tips ikke bare til å komme igang, men hvordan holde det gående. (Har begynt smått og sluttet maaange ganger.)

 

Med selvhypnoe mener jeg ganske enkelt å prøve å være positiv med sin "Indre samtale"(eller hva det nå kalles). Når jeg er deppa så har jeg lett for å si negative ting til meg selv(uten at jeg gjør det, det bare "skjer"). Vil heller prøve noe positivt her.

 

Uansett, setter pris på hjelp/tips. Så takk. :)

 

Hvis noen andre forsatt har noen tips så er det bare å skrike ut.

(Dette jeg ber om råd til nå er sikkert relevant for en god del som besøker denne tråden. Kanskje en skulle lagde en ressurs-post?)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Trenger bare å få ned ett par ting, lettere å jobbe utifra det da.

 

Så, blei ferdig med videregående nå, og skal jobbe ett år. Men greia er at jeg ikke klarer å få ut fingeren og søke på jobber, blir liksom med planene.

Jeg har ikke lyst til å jobbe i butikk da jeg har dårlig erfaring med det fra forrige jobben.(sjefen var en/ei idiot) Tror kanskje jeg har en anelse jobbfrykt etter det, eller kanskje det bare er latskapen i meg som later som.

Føler meg som en taper akkurat nå, alle rundt meg vokser opp og "lykkes" i samfunnet, selv de som hadde skikkelige problemer eller var rasshull på ungdomsskolen og ingen trudde skulle bli noe. Mens her sitter jeg, dag inn og dag ut.

Trenger hjelp til å finne en jobb som ikke omhandler matvarer, eller det å stå i en klesbutikk feks. og selge ting da jeg ikke liker å hjelpe folk.(Med sånne "hva synes du om denne genseren" feks, ikke at jeg ikke liker å hjelpe folk generelt).

Skulle jeg jobba i butikk skulle det vært sånn at de visste hva de skal ha, feks bildelebutikk, og alle disse byggvarekjedene.

Noen tips ? Trenger litt motivasjon for å komme over bakketoppen, vil så gjerne lykkes

Lenke til kommentar
Vel...Jenta jeg har likt i 3 år, sa til meg igår at ho ikke er jomfru....

 

velvel.....Lo av det jeg... :(

6596648[/snapback]

 

Er det så farlig da?

 

(Spørs jo litt hvor mye ikke-jomfru hun er)

6596659[/snapback]

 

......for og si det sånn...vi er noen år under sexuell lavalder

Endret av Cream
Lenke til kommentar
Vel...Jenta jeg har likt i 3 år, sa til meg igår at ho ikke er jomfru....

 

velvel.....Lo av det jeg... :(

6596648[/snapback]

 

Er det så farlig da?

 

(Spørs jo litt hvor mye ikke-jomfru hun er)

6596659[/snapback]

 

......for og si det sånn...vi er noen år under sexuell lavaldre

6596675[/snapback]

 

Daså. Da kan det virke litt rart. Men jenter ser ut til å debutere tidligere og tidligere (selv var jeg 12, men jeg er gutt :p ).

Lenke til kommentar
Vel...Jenta jeg har likt i 3 år, sa til meg igår at ho ikke er jomfru....

 

velvel.....Lo av det jeg... :(

6596648[/snapback]

 

Er det så farlig da?

 

(Spørs jo litt hvor mye ikke-jomfru hun er)

6596659[/snapback]

 

......for og si det sånn...vi er noen år under sexuell lavaldre

6596675[/snapback]

 

Daså. Da kan det virke litt rart. Men jenter ser ut til å debutere tidligere og tidligere (selv var jeg 12, men jeg er gutt :p ).

6596693[/snapback]

Gutten ho gjorde det med var 16 tror jeg.

Lenke til kommentar
Vel...Jenta jeg har likt i 3 år, sa til meg igår at ho ikke er jomfru....

 

velvel.....Lo av det jeg... :(

6596648[/snapback]

 

Er det så farlig da?

 

(Spørs jo litt hvor mye ikke-jomfru hun er)

6596659[/snapback]

 

......for og si det sånn...vi er noen år under sexuell lavaldre

6596675[/snapback]

 

Daså. Da kan det virke litt rart. Men jenter ser ut til å debutere tidligere og tidligere (selv var jeg 12, men jeg er gutt :p ).

6596693[/snapback]

Gutten ho gjorde det med var 16 tror jeg.

6596706[/snapback]

 

thats just grose.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...