Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

...og deppingen fortsetter. Denne gangen til "Olive - You're not alone". Ironisk nok er det nettopp det jeg føler. Alene altså.

Noen som klarer å se noen mening i det her? Jeg er frisk pr dags dato, men vil med 100% sikkerhet (ja, 100%. Hverken mer eller mindre) bli alvorlig syk en eller annen gang i fremtiden. Har riktig nok en del år til før jeg virkelig er i risikosonen, men alikevel. Ikke spesielt morsomt å ha i hodet 24/7. Meningsløst synes nå jeg. Enda mer meningsløst er det at legen ikke akkurat ville henvise meg til noen psykolog sist jeg forsøkte. Ble liksom behandlet som om det var no big deal. Skulle nesten tro vedkommende ikke skjønte alvoret :ermm: Riktig nok et par år siden, men det har ikke kommet så mye mer info om sakene siden den gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvangstanker (obsesjoner) Tankene kan bestå av gjentatte, vedvarende tanker eller bilder som er påtrengende, meningsløse eller ubehagelige. De kan og være aggressive, seksuelle eller skremmende. Tankene er ikke bare en normal overdreven engstelse. Personen forsøker å undertrykke tankene, fordi personen er klar over at tankene kommer innenfra.

 

..jepp..

 

Jeg spurte forresten en lege om angst og tvangstanker og fikk bla. dette til svar:

 

Dersom foreldrene er fraværende (eller veldig usensitive) i de periodene hvor barnet har behov for hjelp til å klare å lære seg å roe seg selv igjen, eller dersom foreldrene selv har et angstmestringsproblem (f.eks i form av bekymringsangst), så blir det ekstra vanskelig for barnet å lære å overvinne angsten sin.

Lenke til kommentar
f.eks i form av bekymringsangst

 

Muttern er super mega overnervøs å har vært det hele livet mitt...

Var veldig tungt i ungdomstiden da hu varm ganske streng for u var så redd for alt mulig! tenkte det verste bestandig å skulle være overbeskyttende!..

Det var noe drit men hu har skjerpet seg nå heldigvis...=)

Lenke til kommentar
Grandtanta mi døde på operasjonsbordet idag...  :cry:

Føler med deg. Slikt er ordenlig kjipt samme hva.

Hu hadde kreft i halsen, men følte seg helt frisk. Hun fikk operasjon og de kom borti en blodåre de ikke skulle ha vært borti. Selv om de tilkalte 5 kirurger kunne de ikke redde livet hennes. Spesielt kjedelig siden hun har vært en av dem som har stått nærmest til meg i oppveksten etter at bestemoren min døde... :cry:

Lenke til kommentar

Uff, kondolerer, Cs-mannen.

 

---------------

 

Jeg er deppa nå, har en dårlig følelse.. Litt kvalm. Det er fordi jeg har brukt masse penger i dag.. Nesten alt jeg tjente på sommerjobben min i fjor :ohmy:

Blir dårlig av å tenke på det.

Litt rart, jeg burde jo være glad fordi jeg har kjøpt noe nytt. Håper det går over i glede snart :)

Lenke til kommentar
Ble liksom behandlet som om det var no big deal. Skulle nesten tro vedkommende ikke skjønte alvoret :ermm:

og så sier de at det er rart folk legger seg på skinna... Var en kar som ble "påkjørt" av toget på Vevelstad stasjonen. jeg bor liksom 15min unna :/

 

Når leger ikke skjønner alvoret og slenger med leppa (noe som de IKKE skal), og personen blir bare enda mer oppgitt, da er det RART (?) at personen tenker på selvmord? Ikke det at jeg tror Ernie har selvmordstanker, men det at jeg hater den jævla slappe holdninga til leger som bare gir faen og faktisk er "medvirkende" til selvmord..... *klikke mentalt*

 

Edit: når det angår meg, så, uten å gå inn i alle detaljer som gjør bildet mer fargerikt, har jeg "girl problems" i den forstand i at jeg er evig singel. Drives me nutz.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Nei jeg begynner faktisk å se hvorfor enkelte begår selvmord selv om de er under behandling og har kontakt med psykolog eller lege. Blir liksom litt feil når man kan få følgende fra en lege: "Nei altså du kan dø (mest sannsynligvis smertefullt) innen et par tiår hvis du ikke blir behandlet, men du skal jo behandles så du kommer ikke til å dø av det her så du trenger ikke se noen psykolog." :roll:

 

Edit: må bare legge til at det kom fra en allmenpraktiserende, ikke spesialist.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Nei jeg begynner faktisk å se hvorfor enkelte begår selvmord selv om de er under behandling og har kontakt med psykolog eller lege. Blir liksom litt feil når man kan få følgende fra en lege: "Nei altså du kan dø (mest sannsynligvis smertefullt) innen et par tiår hvis du ikke blir behandlet, men du skal jo behandles så du kommer ikke til å dø av det her så du trenger ikke se noen psykolog." :roll:

 

Edit: må bare legge til at det kom fra en allmenpraktiserende, ikke spesialist.

Nå har jeg ikke lest alle sidene. Men det der høres forferdelig ut.. utenkelig... Hva er det egentig? sykdommen altså?

Lenke til kommentar

Topphemmelig :evil:

 

Neida, forvent en PM om et par minutter. Liker ikke å legge ut offentlig eksakt hva det er. Hadde jeg vært totalt annonym hadde jeg ikke hatt noen problemer med det, men jeg er overhode ikke annonym. Mitt fulle navn er svært lett for hvem som helst å grave frem. Den hvem som helst kan være en som tenker å ansette meg et eller annet sted... Resten av tegningen skjønner vel alle. Når arbeidsgiver i tillegg ikke har krav på å vite om det (vil ha ingen innvirkning på hvor, når og hvordan jeg arbeider) så ser jeg ikke poenget med å legge det ut offentlig. De som føler for å vite det får heller sende en PM. Verre er det ikke :-)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...