Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tja...utgangspunktet er at du når tenker for mye over en ting, så begynner du å finne nye vinkler, som oftest negative, og enda litt mer negative.

Dette gir deg en vond sirkel siden det påvirker hvordan du betrakter andre ting.

skulle ønske det var en lett kur som jeg kunne gi deg, men jeg tror du må løse floken litt selv.

Ofte kommer tekningen som en følge av for lite å gjøre (hvert fall hos meg). Du får for mye tid til å lure på ting som går galt og tankene får fritt spillerom.

6538985[/snapback]

Ja, jeg tenker mye. Ofte tilbake i tid. Og da får jeg tilbake den helvetes følelsen av å være alene i verden. Ikke orke noe. Det plager meg. Mulig jeg må løse denne selv, men jeg aner ikke hvordan.

Lenke til kommentar
tja...utgangspunktet er at du når tenker for mye over en ting, så begynner du å finne nye vinkler, som oftest negative, og enda litt mer negative.

Dette gir deg en vond sirkel siden det påvirker hvordan du betrakter andre ting.

skulle ønske det var en lett kur som jeg kunne gi deg, men jeg tror du må løse floken litt selv.

Ofte kommer tekningen som en følge av for lite å gjøre (hvert fall hos meg). Du får for mye tid til å lure på ting som går galt og tankene får fritt spillerom.

6538985[/snapback]

Ja, jeg tenker mye. Ofte tilbake i tid. Og da får jeg tilbake den helvetes følelsen av å være alene i verden. Ikke orke noe. Det plager meg. Mulig jeg må løse denne selv, men jeg aner ikke hvordan.

6539148[/snapback]

hatt den selv. Hos meg kommer noen venner å skjeller meg ut når det skjer da....beste ideen er å skrive ned følelsene, sende det til noen du kjenner og som vil lese det, og som er KAPABEL! til å besvare det, og så se om det kanskje løser noen floker slik at du kan komme videre :)

tar med glede i mot det :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan følelsene kommer. Det bare kommer. Av en eller annen rar grunn. Jeg har ingen å snakke med om dette. Kjæresten min vet litt, men ikke alt. Vil ikke dra folk inn i dette. Det går vel like fort over som det kom.

6539217[/snapback]

Vi blir ikke dratt inn i det og tåler det meste. Har du lyst til ¨å fortelle om det til noen - så fortell! :)

Lenke til kommentar
Hvorfor drar typen min til en kompis når jeg akkurat har sagt til han at jeg ikke har det bra idag? Er han helt hjernedød?

6539333[/snapback]

Hva var grunnen?

6539345[/snapback]

De skulle spille bilspill...

Jeg veit ikke om han ikke bryr seg, flykter fra situasjonen, eller ikke skjønner.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en mulighet for at han ikke skjønner hvordan du har det.

Det meste forklarer seg selv her.

6539283[/snapback]

skal lese dte nå, så kan du få et svar på pm om du vil:) lover å ta skikkelig tid

6539304[/snapback]

Det er det samme det i grunn.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Er det MULIG?

Han er kjæresten din, han skal bry seg om deg. Snakk med han, få han til å forstå.

6539388[/snapback]

Jeg har snakket med han flere ganger, men jeg tror ikke at han skjønner at jeg er så dårlig at jeg ikke kan være hjemme alene eller være uten oppsyn i 5 min uten å gjøre noe dumt. Jeg får liksom ikke sagt det til han. Jeg har vært alene hjemme i nesten hele dag og hele går. Jeg tror han ikke takler å være her med meg hele tiden fordi jeg er så dårlig, ikke tørr å gå ut og ikke orker å gjøre noenting.

Lenke til kommentar
Er det MULIG?

Han er kjæresten din, han skal bry seg om deg. Snakk med han, få han til å forstå.

6539388[/snapback]

Jeg har snakket med han flere ganger, men jeg tror ikke at han skjønner at jeg er så dårlig at jeg ikke kan være hjemme alene eller være uten oppsyn i 5 min uten å gjøre noe dumt. Jeg får liksom ikke sagt det til han. Jeg har vært alene hjemme i nesten hele dag og hele går. Jeg tror han ikke takler å være her med meg hele tiden fordi jeg er så dårlig, ikke tørr å gå ut og ikke orker å gjøre noenting.

6539412[/snapback]

kan skyldes at han ikke vet hva han skal gjøre. For deg er mestringsteknikken irrasjonell, for han så er den rasjonell.

Utgangspunktet for det kan være at han føler seg utilstrekkelig for å hjelpe (uten at han er det) osv.

mine 5 cent

Lenke til kommentar
Beklager, men han SKAL være der for deg. Enten så må du få han til og forstå at du ikke har det så lett eller så er han ikke noe for deg.

6539453[/snapback]

Han er noe for meg, vi har vært sammen i 4 år, men jeg er ikke så lett å bo sammen med nå. Jeg bare kjefter og smeller og skjeller han ut. Jeg gir han ingenting. Jeg prøver men er ikke lett. Han har problemer med å takle ting og det tar en stund før ting glir påplass. Han er flink med nesten allt, unntatt det at han er mye ute siden det er fint vær.

EDIT: tror christian86 har et veldig godt poeng.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Beklager, men han SKAL være der for deg. Enten så må du få han til og forstå at du ikke har det så lett eller så er han ikke noe for deg.

6539453[/snapback]

Han er noe for meg, vi har vært sammen i 4 år, men jeg er ikke så lett å bo sammen med nå. Jeg bare kjefter og smeller og skjeller han ut. Jeg gir han ingenting. Jeg prøver men er ikke lett. Han har problemer med å takle ting og det tar en stund før ting glir påplass. Han er flink med nesten allt, unntatt det at han er mye ute siden det er fint vær.

EDIT: tror christian86 har et veldig godt poeng.

6539461[/snapback]

vel, med det du skrev der så gav du svaret selv. Jeg tror ikke han ungår deg bevisst, men situasjonen gjør det vanskelig å velge riktig vei, noe som gjør at han velger den første og beste som harddisken gir han, basert på tidligere erfaringer.

Hos meg er teknikken å bry seg om noen sliter, for det er en erfaring jeg har i hodet. Men hadde jeg opplevd at å bry seg skaper problemer, så ville jeg tvilt mer på det.

Lenke til kommentar

vel, med det du skrev der så gav du svaret selv. Jeg tror ikke han ungår deg bevisst, men situasjonen gjør det vanskelig å velge riktig vei, noe som gjør at han velger den første og beste som harddisken gir han, basert på tidligere erfaringer.

Hos meg er teknikken å bry seg om noen sliter, for det er en erfaring jeg har i hodet. Men hadde jeg opplevd at å bry seg skaper problemer, så ville jeg tvilt mer på det.

6539484[/snapback]

Jeg veit lite om hva han har opplevd når han var yngre. Han forteller aldri om noe annet enn det som involverer andre kompiser, aldri om ting han har opplevd og erfart, og det er sikkert en grunn til det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...