Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, men det endte opp her.

Jeg har nå jobbet som ryddegutt i tre uker, og har tjent en god del penger.

Fra før av hadde jeg omtrent halvparten av konfirmasjonspengene på konto, og har nå ganske mye penger på konto.

Jeg har sett mye rundt, og har tenkt på mye rart, alt fra skjermer til barebone, eller rett og slett klær.

Jeg aner ikke hva jeg skal bruke pengene til.

Hvis jeg kjøper to nye skjermer, eller en barebone, er jeg redd for å bli sittende inne enda mer enn jeg gjør nå - bli enda mer nerd.

Kanskje jeg burde spare de, til senere?

Men på en annen side har jeg litt lyst til å bruke de på to skjermer, eller noe annet datautstyr, siden det er det som er interessen min - data.

Kjøper jeg to skjermer kan jeg redigere bilder mye lettere, noe som er kjekt om jeg blir fotograf, eller noe slikt, altså litt på sikt fremover.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Penger er svært kjekt når/hvis man skal studere. Den årlige summen på 80k fra Ranekassa er rett og slett utrolig lite å leve på. Faktisk kan jeg gå på sosialkontoret og få enda mer penger derfra enn jeg vil få fra Ranekassa.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

spar dem til du skal studere ja, det er et lurt valg...

men det er jo selvfølelig dine penger å du bestemmer...

selv tenker jeg at jeg tjener ca 9-10 k i sommer

det rynker nok på bærbar pc som jeg kommer til å bruke på skolen

og er veldig handy når man bor på hybel å skal hjem osv :)

Lenke til kommentar
Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, men det endte opp her.

Jeg har nå jobbet som ryddegutt i tre uker, og har tjent en god del penger.

Fra før av hadde jeg omtrent halvparten av konfirmasjonspengene på konto, og har nå ganske mye penger på konto.

Jeg har sett mye rundt, og har tenkt på mye rart, alt fra skjermer til barebone, eller rett og slett klær.

Jeg aner ikke hva jeg skal bruke pengene til.

Hvis jeg kjøper to nye skjermer, eller en barebone, er jeg redd for å bli sittende inne enda mer enn jeg gjør nå - bli enda mer nerd.

Kanskje jeg burde spare de, til senere?

Men på en annen side har jeg litt lyst til å bruke de på to skjermer, eller noe annet datautstyr, siden det er det som er interessen min - data.

Kjøper jeg to skjermer kan jeg redigere bilder mye lettere, noe som er kjekt om jeg blir fotograf, eller noe slikt, altså litt på sikt fremover.

Hva tror dere?

6509383[/snapback]

Kjøp det du har lyst på, er nå ett av to onder vist du ikke bruker de på data så bruker du de sikkert opp uansett på noe annet som du finner å oppfylle tiden med om det er kjæreste eller slikkeri, film og kansje alkohol. Jeg feks. kjøpte meg nye trenings klea og sko men bruker mye tid på det så da er det jo vel anvente penger.

Lenke til kommentar

Hørte på en gammel sang, så ble jeg skikkelig påmindt hvordan jeg bare satt hjemme i sånn 3-4 måneder og deppet over eksen. Jeg mast all kontakt med vennene mine, og ikke meg selv den tiden. Skulle seriøst ønske jeg kunne få den tiden tilbake. Værste er at han var såååå ikke verdt det. :ermm:

Lenke til kommentar

6509383[/snapback]

Hehe, du er flink til å "rettferdiggjøre" halvdumme kjøp du også, ser jeg.

Tenk over det litt til, og hvis du fremdeles har lyst på, så kjøp. Men vent noen dager til. Er utrolig så fornuftig en blir hvis en sover på ting. Dessverre.

Lenke til kommentar

Angsten tar overhånd over livet mitt. Jeg klarer ikke gå ut, jeg kutter meg hele tiden. Jeg er rett og slett ødelagt. Jeg hadde to store angstanfall igår som ble trigret av ingenting. Jeg får ikke sove, jeg har konstant lyst til å kaste opp, jeg har utrolig vondt i magen og brystet etter alle anfallene mine og jeg er så utrolig sliten. Alt er så vanskelig og jeg er rådløs og redd. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre og er redd for at jeg kommer til å gjøre noe dumt snart...

Lenke til kommentar

Oppsøk hjelp, det finnes folk i landet som vil hjelpet, staten vil hjelpe.

Vi vil hjelpe.

Første steg er å innse at man trenger hjelp.

Det andre må være å få hjelp.

Mange sykehus has psykeatriske avdelinger, har en mor som jobber med sånt. De kan kanskje hjelpe deg.

Jeg kjenner deg ikke, men hater når folk ikke har det så bra.

Håper du kommer til å bli helt frisk.

Hadde forresten en venn som lider av angst, han har gjort det siden fødsel (Alt for tidlig fødsel). Han ble bedre hver gang jeg kom å snakket med han, jeg budde til han i en uke fordi han følte seg ikke så aleine.

Lenke til kommentar
Angsten tar overhånd over livet mitt. Jeg klarer ikke gå ut, jeg kutter meg hele tiden. Jeg er rett og slett ødelagt. Jeg hadde to store angstanfall igår som ble trigret av ingenting. Jeg får ikke sove, jeg har konstant lyst til å kaste opp, jeg har utrolig vondt i magen og brystet etter alle anfallene mine og jeg er så utrolig sliten. Alt er så vanskelig og jeg er rådløs og redd. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre og er redd for at jeg kommer til å gjøre noe dumt snart...

6511428[/snapback]

Huff. =(

Er det bare tilfeldig angst eller har den en "grunn"?

Sliter/har slitt selv med sosial angst og vet hvor dritt sånt er.

Skaff hjelp. Gjør den oppmerksom på at du føler at du er en fare for deg selv. (Dette få opp farten på ting.)

Lenke til kommentar
mushi går til psykolog, så vidt jeg har fått med meg, men psykologen tok ferie, så det er en stund til neste time.

6512051[/snapback]

Ah, sånt er dritt. =/

Jeg skulle egentlig ha psykolog i vår(til konsentrasjonsproblemene mine, men aktet å "utnytte" vedkommende til mer enn det...). Men etter bare et par timer ble hun syk og de fant ingen vikar. Jævlig frustrerende.

Er det ikke plikt for de som tar ferie til å få noen andre til å ta oppgaven dere, kanskje litt rart når det gjelder sånt men.

6512069[/snapback]

Som du ser jeg også har opplevd så gjeder ikke det i praksis.

Norsk psykiatri mangler masse ressurser, liten tvil der.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Kjente jeg fikk et angstanfall da jeg var i byen ista. Greide å psyke meg opp og komme meg til sykehuset. Sto å hyperventilerte i et kvarter tror jeg. Ble bare sendt rundt mellom avdelinger og ingen kunne egentlig gi meg noe hjelp. Jeg ble bare mer og mer frustrert og kunne ikke holde opp med å skade meg, så jeg dro bare hjem igjen uten å ha fått noenting hjelp. Dumme sykehus. Blir lenge til jeg drar dit igjen. Var 3. anfallet idag, håper det ikke kommer noen fler. Det morsommme var at alle trodde jeg var inlagt :wee: De ville hjele meg tilbake til avdelinga haha. Ser jeg så gæren ut? :!:

Lenke til kommentar

Sykehus i sommerferien er bare tull. Jeg kom litt for sent til legetimen min i dag, og må vente to, kanskje tre dager før jeg får komme inn og ta en jævla blodprøve. En blodprøve tar jo max 5 minutter, jeg fatter ikke hva som er så vanskelig!

Lenke til kommentar
Sykehus i sommerferien er bare tull. Jeg kom litt for sent til legetimen min i dag, og må vente to, kanskje tre dager før jeg får komme inn og ta en jævla blodprøve. En blodprøve tar jo max 5 minutter, jeg fatter ikke hva som er så vanskelig!

6514258[/snapback]

Tenk på de som kanskje sitter etter deg i køen? Skal de plutselig bare "rydde vei" for deg bare fordi du kom litt for sent? Skal du settes foran andre? Tenk litt på de rundt deg og :)

Lenke til kommentar
Penger er svært kjekt når/hvis man skal studere. Den årlige summen på 80k fra Ranekassa er rett og slett utrolig lite å leve på. Faktisk kan jeg gå på sosialkontoret og få enda mer penger derfra enn jeg vil få fra Ranekassa.

6509433[/snapback]

Jeg klarer meg ganske bra på 80 000, i tillegg er det forventet at du tjener litt penger i to sommerferiemåneder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...