Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror hun bare vil deg ditt beste.

Det er jo ikke bra å sitte på dataen hele dagen, og at du sitter på dataen når du er på besøk hos henne i Australia vitner jo om at ikke alt er helt bra.

Anng husarbeid.. Du er mann. Menn har ikke det som trengs på dete punktet, og klarer rett og slett ikke å se hva som må gjøres. Og om de får det fortalt skal de alltid gjøre det "etterpå"

At hun dro fra deg da du var liten... hun er søstra di og er sikkert like glad i deg som om hun hadde bodd i nabohuset hele tiden

Lenke til kommentar
At hun dro fra deg da du var liten... hun er søstra di og er sikkert like glad i deg som om hun hadde bodd i nabohuset hele tiden

6506076[/snapback]

Poenget var at hun ikke bodde i nabohuset. Jeg betviler ikke at hun er glad i meg, jeg betviler hennes evne til aa bedoemme hvordan jeg burde oppfoere meg. Hun dro ut doera mens foreldra mine sa "Hun drar til Australia for aa bli vellykket.". Hvordan i helvete skal en niaaring forholde seg til dette?

Jeg kan telle gangene jeg har sett henne etter dette paa to hender. Hun kjenner ikke meg, jeg kjenner ikke henne.

Lenke til kommentar
Poenget var at hun ikke bodde i nabohuset. Jeg betviler ikke at hun er glad i meg, jeg betviler hennes evne til aa bedoemme hvordan jeg burde oppfoere meg. Hun dro ut doera mens foreldra mine sa "Hun drar til Australia for aa bli vellykket.". Hvordan i helvete skal en niaaring forholde seg til dette?

Jeg kan telle gangene jeg har sett henne etter dette paa to hender. Hun kjenner ikke meg, jeg kjenner ikke henne.

6506096[/snapback]

Så prøv å bli kjent med henne da. Å sitte inne hele dagene føles sikkert veldig trygt og alt det der, men for de som ser det med andre øyne virker det svært sykt.

Finn på ting med henne, bli med på kino, gå ut og spis, dra på handletur. Og for all del, om hun begynner å støvsuge eller rydde, slutt med det du driver med å spør om du kan hjelpe til med noe.

Lenke til kommentar

6506096[/snapback]

Så prøv å bli kjent med henne da. Å sitte inne hele dagene føles sikkert veldig trygt og alt det der, men for de som ser det med andre øyne virker det svært sykt.

Finn på ting med henne, bli med på kino, gå ut og spis, dra på handletur. Og for all del, om hun begynner å støvsuge eller rydde, slutt med det du driver med å spør om du kan hjelpe til med noe.

6506138[/snapback]

Hun jobber jo hele tiden og har ikke tid til aa vaere sammen med meg.

Lenke til kommentar

Altså, forholdet til søsteren din blir ikke bedre av at du sitter her hele dagen. Du er i Australia!! du er i en by, som du sa. Utforsk, gå på shopping, gå ut om kveldene og dans med australske jenter! Han hun skal gifte seg med kan vel anbefale noen plasser å gå? Husarbeid.. Tja.. Hvis det er så viktig for søsteren din at du skal hjelpe til med det (noe jeg ikke hadde krevd av gjester fra andre siden av jorden), så kan du jo alltids dra frem støvsugeren på eget initiativ en gang i blant. Gjør sikkert søsteren din veldig glad og kan i hvert fall ikke gjøre forholdet deres surere. Hadde jeg fått en tur til Australia og atpåtil bodd gratis, så skulle jeg virkelig opplevd landet også! Ikke bare sitte og surmule ved en PC i to uker.

Friendly advice :)

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar
Altså, forholdet til søsteren din blir ikke bedre av at du sitter her hele dagen. Du er i Australia!! du er i en by, som du sa. Utforsk, gå på shopping, gå ut om kveldene og dans med australske jenter! Han hun skal gifte seg med kan vel anbefale noen plasser å gå? Husarbeid.. Tja.. Hvis det er så viktig for søsteren din at du skal hjelpe til med det (noe jeg ikke hadde krevd av gjester fra andre siden av jorden), så kan du jo alltids dra frem støvsugeren på eget initiativ en gang i blant. Gjør sikkert søsteren din veldig glad og kan i hvert fall ikke gjøre forholdet deres surere. Hadde jeg fått en tur til Australia og atpåtil bodd gratis, så skulle jeg virkelig opplevd landet også! Ikke bare sitte og surmule ved en PC i to uker.

Friendly advice :)

6506332[/snapback]

Forholdet blir ikke bedre av at hun kommer hjem fra jobb og er sur paa meg for at jeg ikke snur livet mitt paa hodet for hennes skyld.

Lenke til kommentar
Hun er antageligvis sur fordi hun antar du ikke engang prøver å ha det kjekt. Jeg sa ikke du skulle snu livet på hodet, men dersom du hadde gjort det; én uke er ikke lange tiden.

6506492[/snapback]

Hvordan kan hun be om noe fra meg? Hun burde ikke ha samvittighet til det.

Lenke til kommentar
Skulle hun heller blåst i utdannelsen sin for å sitte hjemme med lillebroren på 9 år?

Skal ikke legge meg opp i det, er sikkert mer ved saken enn det du skriver her :)

6506521[/snapback]

Det sa jeg ikke, men naar hun de foerste aarene behandler meg som sin slave, saa drar til andre sida av jorda naar jeg var 9, og forsvinner ut av livet mitt, da kan ikke hun forvente at jeg behandler meg som et familiemedlem.

Lenke til kommentar

Gjør som Hylorofl og |darkness sa, legg igjen et brev.

I familien min så er en del veldig rike. De har en formue på over 30 millioner, stort fint hus og må ikke bekymre seg for økonomien.

De har to barn.

Gjett hva? Jeg blir den eneste i familien med utdannelse. :)

Om hun inviterer deg ned dit og jobber hele tiden så er det hennes feil. Hun kunne sikkert tatt seg fri og vært litt sammen med deg, fått snakket med deg. Penger er faen ikke alt her i verden, er mange som ikke har fått det med seg tror jeg. :ermm:

Lenke til kommentar

For et halvt år siden fikk jeg "skikkelig" jobb (som jeg nå misbruker med å sitte her hele dagen :p ), men med "skikkelig" jobb kommer skikkelig lønn. Å herre, så herlig å slippe å bekymre seg for mobilregninger, forsikringspremier og avbetalingene på studielån. Penger gir meg mye sinnsro og frihet. Ergo; lettere hverdag. Ergo; lystigere til sinns. Ergo; hva faen gjør jeg her i deppetråden?

Lenke til kommentar
Hun er antageligvis sur fordi hun antar du ikke engang prøver å ha det kjekt. Jeg sa ikke du skulle snu livet på hodet, men dersom du hadde gjort det; én uke er ikke lange tiden.

6506492[/snapback]

Hvordan kan hun be om noe fra meg? Hun burde ikke ha samvittighet til det.

6506504[/snapback]

Det er tydelig at du bærer nag, og er sint på søsteren din siden hun reiste når du var liten. Snakk med henne, få det ut.

Lenke til kommentar
Skulle hun heller blåst i utdannelsen sin for å sitte hjemme med lillebroren på 9 år?

Skal ikke legge meg opp i det, er sikkert mer ved saken enn det du skriver her :)

6506521[/snapback]

Det sa jeg ikke, men naar hun de foerste aarene behandler meg som sin slave, saa drar til andre sida av jorda naar jeg var 9, og forsvinner ut av livet mitt, da kan ikke hun forvente at jeg behandler meg som et familiemedlem.

6506552[/snapback]

Hvorfor reiste du da til Australia?

Lenke til kommentar

6506521[/snapback]

6506552[/snapback]

Hvorfor reiste du da til Australia?

6507029[/snapback]

Fordi det er hoeflig aa takke ja til en invitasjon og fordi det forventes av meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...