Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting;

Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet?

PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp.

6459337[/snapback]

Om man svarer, å sier at det er for å oppnå oppmerksomhet så blir vel svaret slettet.

Jeg skrev 2 poster her i går, men de ble slettet med engang. Jeg la også trykk på at det var min mening.

6461942[/snapback]

Med mindre du har prøvd kutting selv så kan du vel ikke uttale deg om grunner til hvorfor noen vil gjøre noe slikt. At folk ser på det som en oppmerksomhets greie er fordomsfullt og som oftest så langt fra sannheten som man kan komme.

6462024[/snapback]

Vis det ikke er for å få oppmerksomhet, hvorfor er det som oftes gjort på steder som det syntes?

6463701[/snapback]

Armene er det letteste stedet aa kutte. Baade ergonomisk og i forhold til mengden smerte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mindre du har prøvd kutting selv så kan du vel ikke uttale deg om grunner til hvorfor noen vil gjøre noe slikt. At folk ser på det som en oppmerksomhets greie er fordomsfullt og som oftest så langt fra sannheten som man kan komme.

6462024[/snapback]

Det er jo derfor LarsP spør, jeg har heller aldri skjønt "poenget". Altså hva man oppnår med det.

Edit: En av venninene mine kutter seg. Hvordan skal jeg oppføre meg forhold til henne? Jeg bare later som jeg ikke vet noe..

6462049[/snapback]

Les svaret mitt nederst på forrige side. Der er den en link som forklarer det meste ganske bra.

Ikke påpek eller komenter arrene/sårene til venninna di. Vær der for henne. Støtt henne i det hun gjør (ikke kuttinga seff). Ikke vær sint på henne hvis hun gjør rare ting eller kan bli fly forbanna uten grunn. Dette er ikke noe man begynner med fordi man har lyst. Det tapper deg for energi og gjør deg helt tom innvendig. Jeg har store problemer med å være alene hjemme, spesiellt om kvelden. Blir helt fra meg. Spør hvordan det går med henne og sånt. Vis at du er interessert og at du faktisk bryr deg, men IKKE mas.

Lenke til kommentar

PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp.

6459337[/snapback]

Om man svarer, å sier at det er for å oppnå oppmerksomhet så blir vel svaret slettet.

Jeg skrev 2 poster her i går, men de ble slettet med engang. Jeg la også trykk på at det var min mening.

6461942[/snapback]

Hvis du ikke har lest mye om dette og har første eller annenhånds erfaring Har du ingen rett til å dømme noen. Dette er et veldig sårt og skamfult emne. Det blir ikke bedre når man får slengt kommentarer og "teorier" etter seg. Blir som om du belærer en hundeinstruktør uten å ha tatt på en hund før. Det sier seg selv at dette gjør du ikke.

Lenke til kommentar

6459337[/snapback]

6461942[/snapback]

Hvis du ikke har lest mye om dette og har første eller annenhånds erfaring Har du ingen rett til å dømme noen. Dette er et veldig sårt og skamfult emne. Det blir ikke bedre når man får slengt kommentarer og "teorier" etter seg. Blir som om du belærer en hundeinstruktør uten å ha tatt på en hund før. Det sier seg selv at dette gjør du ikke.

6463907[/snapback]

Så jeg har ikke lov å si det jeg tror på et forum, fordi jeg ikke kutter meg selv?

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Så jeg har ikke lov å si det jeg tror på et forum, fordi jeg ikke kutter meg selv?

6464288[/snapback]

Men ingen bryr seg om hva du tror.

Det LarsP her var ute etter var å finne ut av hva motivasjonen til de som kutter seg er. Og hva du tror svarer lite på det spørsmålet og har forsåvidt lite å gjøre i deppetråden. I hvertfall om det er provoserende mot de som faktisk gjør dette. Ikke tro du er noe bedre, eller vet mer.

Lenke til kommentar

6464288[/snapback]

Men ingen bryr seg om hva du tror.

Det LarsP her var ute etter var å finne ut av hva motivasjonen til de som kutter seg er. Og hva du tror svarer lite på det spørsmålet og har forsåvidt lite å gjøre i deppetråden. I hvertfall om det er provoserende mot de som faktisk gjør dette. Ikke tro du er noe bedre, eller vet mer.

6464296[/snapback]

Selv om ingen bryr seg om hva jeg tror, så har jeg alikevel lov å si det. Å igjen, heller ikke mange som bryr seg om hva du tror. Så hvor vil du med dette?

Og hvorfor snakker vi om LarsP? Det jeg skrev, ble skrevet dagen før det LarsP skrev, men det er slettet nå. Og til sist, ikke fortell meg hva jeg skal tro. ;)

Lenke til kommentar

Jeg føler meg som et null, eller i alle fall som et kommatall i nærheten. Satt i sofaen i sted og prøvde å finne noen ord som passet til meg. Det som dukket opp var: passiv, nervøs, ansvarsfraskrivende, lite sosial, tiltaksløs og kjedelig, i tillegg til nogenlunde smart sett fra et IQ-standpunkt.

Jeg er veldig god til å finne unnskyldninger til meg selv. Jeg lette for eksempel etter jobb nå i vår, men overbeviste meg selv om at det var kjedelig og at alle jobber som passet til meg var tatt, dermed sitter jeg uten jobb nå i sommer. Jeg har for så vidt aldri hatt en jobb, delvis fordi jeg ikke har hatt behov for det, men også fordi jeg i en jobb må ta ansvar selv og må snakke med folk. Jeg er rett og slett redd for å havne i en situasjon jeg ikke klarer å løse.

Det går ikke bedre på kjærlighetsfronten. Jeg har i løpet av de siste 6-7 årene kun pratet mye med én jente, og det var kun som venner. Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, men noe må det være. Høyst sannsynligvis ligger problemet i det faktum at jeg er overbevist om at jeg er en kjedelig person. På fester blir det gjerne til at jeg sitter for meg sjøl og tenker på ting jeg kunne sagt til folk, men jeg tar sjelden initiativ til å faktisk si noe. Tenk om vedkommende ikke er interessert i å snakke med meg! Klarer sjelden å holde en samtale gående uansett.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, er vel mest for å få skrevet det og få det ut av hodet.

Lenke til kommentar

Syns livet mitt har vært så sykt fucked i det siste, har ikke ordning på noe! Jeg bare slasker (jobber i blant), vet ikke hvor ting ligger, drøyer alt mulig lenger og lenger hele tiden. Skal ta meg sammen, men når er en annen sak...

Lenke til kommentar
Jeg føler meg som et null, eller i alle fall som et kommatall i nærheten. Satt i sofaen i sted og prøvde å finne noen ord som passet til meg. Det som dukket opp var: passiv, nervøs, ansvarsfraskrivende, lite sosial, tiltaksløs og kjedelig, i tillegg til nogenlunde smart sett fra et IQ-standpunkt.

Jeg er veldig god til å finne unnskyldninger til meg selv. Jeg lette for eksempel etter jobb nå i vår, men overbeviste meg selv om at det var kjedelig og at alle jobber som passet til meg var tatt, dermed sitter jeg uten jobb nå i sommer. Jeg har for så vidt aldri hatt en jobb, delvis fordi jeg ikke har hatt behov for det, men også fordi jeg i en jobb må ta ansvar selv og må snakke med folk. Jeg er rett og slett redd for å havne i en situasjon jeg ikke klarer å løse.

Det går ikke bedre på kjærlighetsfronten. Jeg har i løpet av de siste 6-7 årene kun pratet mye med én jente, og det var kun som venner. Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, men noe må det være. Høyst sannsynligvis ligger problemet i det faktum at jeg er overbevist om at jeg er en kjedelig person. På fester blir det gjerne til at jeg sitter for meg sjøl og tenker på ting jeg kunne sagt til folk, men jeg tar sjelden initiativ til å faktisk si noe. Tenk om vedkommende ikke er interessert i å snakke med meg! Klarer sjelden å holde en samtale gående uansett.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, er vel mest for å få skrevet det og få det ut av hodet.

6469275[/snapback]

Har det omtrent slik. Faktisk utrolig likt.

Lenke til kommentar
Hva skal du gjøre hvis du bor 50mil unna jenta si?  :cry:

6468627[/snapback]

Prøv med 7400 kilometer, og du skal få litt medfølelse. :)

Realiteten for meg om en uke det ... Faen. Er snakk om et år her. Har alltid rista på hodet av avstandsforhold, og brått sitter jeg midt i dritten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...