Ustedalen Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Mushi, du sliter tydeligvis med psykiske problemer. Jeg vil råde deg til å snakke med noen ang. det. Fortelle det. Slikt hjelper. Og når du begynner med selvskading, vil jeg råde deg til å gå til en psykolog. En psykolog vil hjelpe deg, og han/hun klarer det. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Hmm.. Hadde jeg vært deg ville jeg hvertfall fortalt hva du har gjort.Gir oss andre bedre innsikt i situasjonen, og kanskje vi da kan hjelpe deg? 6454262[/snapback] Haha. Ingen kan hjelpe meg. Men hvis du absolutt vil vite så har jeg kutta meg opp på låret. 6454437[/snapback] Aha.. Før jeg begynte å henge på forumet her hadde jeg ganske store psykiske lidelser.. men orker ikke drive å skrive om det nå. Men uansett, jeg tenkte aldri på å kutte meg selv. (Jeg gikk en tur i skogen og sto å slo i et tre så jeg brista lillefingern) Så på en måte forstår jeg, men kanskje ikke helt. Jeg forstår liksom ikke hvorfor du kutter deg. Hva har skjedd tidligere? Edit: Hvor gammel er du? Endret 8. juli 2006 av KristianG Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Er 19, og har fått tilbakeslag. Hadde holdt meg i 9 mnd snart. Har første time hos psykolog på onsdag. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Er 19, og har fått tilbakeslag. Hadde holdt meg i 9 mnd snart. Har første time hos psykolog på onsdag. 6454598[/snapback] Okei. Siden jeg bare er liten skal jeg ikke skrive så mye. Uansett, lykke til! Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har mange venner med de samme problemene. Kutting er jævlig. Nesten umulig å slutte med når du har kommet inni det. Jeg har desverre ingen gode råd eller noe å komme med på akurat det punktet. Håper psykologen din kan hjelpe deg :/ Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Håper det. Det er som heroin. Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) The case: jeg er Barnevakt, magen min er fullstending fucked up. The man: Meg The location: Karmøy, 8 timers kjøring over fjellet til bosted. The gang: Ingen her bortsett fra sovende unger. EDIT: kan jeg få litt trøst vær så snill?.... Endret 8. juli 2006 av Liquid_Crystal Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Nå skal jeg på jobben. Det har jeg faen ikke lyst til. Jeg føler meg så oversett. Ingen legger merke til meg. Alle overser meg. T.o.m. på forum klarer jeg ikke være interessant nok til at folk orker å bry seg (unntatt deg da stakan..). Jeg er misslykket. Jeg er den jenta som er så stygg og ekkel at folk ler av henne, men ingen vil snakke med og alle overser. 6453841[/snapback] Bullshit. Jeg tviler på at noen ler av deg, og skulle det mot all formodning være utseende bør de nok tenke seg om en gang til. Jeg har aldri sett deg, men faen, jeg har gått på en skikelig frikskole og sett 1000 ganske merkelige elever der, ingen jeg har ledd av. Synes det er beundringsverdig at mennesker er forskjellige. Og personlighet? I det minste har jeg ikke lest noe jeg mener er tåpelig fra deg her på forumet, fortsatt kjenner jeg deg ikke, men du virker ikke som en fjortisidiot eller harry kjerring, hvilket er to få eksempler på noe som kan være teit. At du blir oversett? Da vil jeg påstå at du omgås feil personer, jenta mi. De du føler deg oversett av må muligens være ganske fosrkjellige fra deg, eller være for idiotiske til å skjønne at man kan bli kjent. Om det er mor di som du før har klaget på, jeg veit ikke hva du kan gjøre det. Dog heller ikke annen familie. Men de bør kjenne deg såpass at det skal være mulig å prate med dem. Du finner alltid noen som passer dine behov er min erfaring. Skulle gjerne tatt en tur ned og kombinert et besøk med hyttetur, men er pengelens og har ikke bil. Ta også mine utsagn med en klype salt da jeg absolutt ikke er psykolog. (Eventuelle typos skyldes lite batteri i tastauret) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Denne tråden brukes av personer som føler behov for å snakke ut sine problemer og vonde opplevelser, helt fritt etter eget ønske. Alt annet vil bli slettet og eventuelle staffereaksjoner vurdert mot personer som ikke klarer å følge reglene i henhold til første posten. mvh jarmo Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Takk Killerquo. Jeg har ingen jeg kan snakke med om noenting, ikke kjæresten min engang, og for å si det rett ut: tærer det veldig på hjernen min. Den tenker og vil gjøre ting jeg ikke har lyst til, og den vinner alltid fordi den tenker så mye lurt. Jeg fikk blomster av typen igår og det var kjempekoselig Jeg var i supergodt humør når jeg dro på fest, og kom hjem igjen helt knust og ødelagt. Skjer så mye på fest. Klarer ikke tenke klart. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting; Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet? PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting;Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet? PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp. 6459337[/snapback] Her kan du lese mer om hva dette er for noe. Det er ganske interessant å lese for første gang har jeg fått høre, siden det er noe halt annet enn det de trodde. Oppmerksomhet er det siste jeg ønsker. Ingen som kutter seg og er normal i hue går rundt og viser det frem og skryter av det. Alle har vel sett wannabe-"goth" fjortissene med små søte arr oppover armene. Vi som skader oss ønsker ikke at noen skal vite, fordi det er veldig skamfult og jeg er redd for å bli sett ned på og at folk tror jeg er gal. Når jeg skada meg på armene husker jeg hvor slitsomt det var å skjule det heletiden. I gymmen, i fellesdusjen, blandt venner, på stranda, når det er 30 grader i skyggen og du går med genser ect. Nå tar jeg beina, og det er lite som skal til da for å holde det skjult. Jeg har ikke bada iår fordi jeg ikke klarer å ta på meg bikini og gå blandt "ekte" mennesker. Jeg har også begynt å få paranoia i tillegg til depresjonene og angsten, noe som er veldig slitsomt. Jeg begynte ved å kutte meg i 8. og holdt på til jeg var ferdig på vgs. Har et parr arr ja. Hadde holdt meg nå i 9 mnd, men sprak før i denne uka og det baller seg på for hver dag som går. Nå er jeg oppe i 5 ganger på 2 døgn. Teller ikke kutt, men hvor mange "omganger" jeg tar. Jeg begynte forsiktig før i uka, men det blir værre og værre for hver gang, men jeg er en smart jente og greier å beherske meg. Er litt patetsik egentlig. At jeg ikke klarer å takle ting på en bedre måte. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 larsp: selvskading er ofte ikke for å briefe og være "tøff" vet ikke hva som er den vanlige grunnen men da jeg var på det kjøre med selvskading var det fordi jeg følte det overdøvde de psykiske smertene. det ble på et vis en måte å "få det ut" på... litt vanskelig å forklare. å ja, som mushi sier.. det er styr å måtte skjule det hele tiden... var en grunn til at jeg gikk med langarma sjorte den tiden Lenke til kommentar
embark Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg er deppa fordi for et par dager siden kunne jeg laste ned med 220kbps, mens det nå virker som maksfart er usle 90kbps. Kan jo like godt gå tilbake til modem, jo... Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting;Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet? PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp. 6459337[/snapback] Om man svarer, å sier at det er for å oppnå oppmerksomhet så blir vel svaret slettet. Jeg skrev 2 poster her i går, men de ble slettet med engang. Jeg la også trykk på at det var min mening. Lenke til kommentar
Seether Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting;Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet? PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp. 6459337[/snapback] Om man svarer, å sier at det er for å oppnå oppmerksomhet så blir vel svaret slettet. Jeg skrev 2 poster her i går, men de ble slettet med engang. Jeg la også trykk på at det var min mening. 6461942[/snapback] Med mindre du har prøvd kutting selv så kan du vel ikke uttale deg om grunner til hvorfor noen vil gjøre noe slikt. At folk ser på det som en oppmerksomhets greie er fordomsfullt og som oftest så langt fra sannheten som man kan komme. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Med mindre du har prøvd kutting selv så kan du vel ikke uttale deg om grunner til hvorfor noen vil gjøre noe slikt. At folk ser på det som en oppmerksomhets greie er fordomsfullt og som oftest så langt fra sannheten som man kan komme. 6462024[/snapback] Det er jo derfor LarsP spør, jeg har heller aldri skjønt "poenget". Altså hva man oppnår med det. Edit: En av venninene mine kutter seg. Hvordan skal jeg oppføre meg forhold til henne? Jeg bare later som jeg ikke vet noe.. Endret 9. juli 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting;Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet? PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp. 6459337[/snapback] Om man svarer, å sier at det er for å oppnå oppmerksomhet så blir vel svaret slettet. Jeg skrev 2 poster her i går, men de ble slettet med engang. Jeg la også trykk på at det var min mening. 6461942[/snapback] Vil anbefale dere å starte egen tråd om disse spørsmålene der... Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Er litt nysgjerrig ang selvskading som f.eks kutting;Hva er poenget, hva prøver man å oppnå? Oppmerksomhet? PS: Dette er langt ifra et forsøk på å være morsom eller spydig. Jeg prøver rett og slett å forstå motivasjonen bak å skjære i sin egen kropp. 6459337[/snapback] Om man svarer, å sier at det er for å oppnå oppmerksomhet så blir vel svaret slettet. Jeg skrev 2 poster her i går, men de ble slettet med engang. Jeg la også trykk på at det var min mening. 6461942[/snapback] Med mindre du har prøvd kutting selv så kan du vel ikke uttale deg om grunner til hvorfor noen vil gjøre noe slikt. At folk ser på det som en oppmerksomhets greie er fordomsfullt og som oftest så langt fra sannheten som man kan komme. 6462024[/snapback] Vis det ikke er for å få oppmerksomhet, hvorfor er det som oftes gjort på steder som det syntes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg