Snublefot Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Alle har vært mer eller mindre deppa et sted på veien. Det som gjelder er å ikke dra fram det "vonde" konstant og nesten straffe seg selv med å tenke på det. Blir som man nesten tvinger seg selv til å ha det vondt... Skulle sååå ønske jeg hadde brukt mer tid på å rett å slett komme meg ut blant folk, enn å sitte hjemme og straffe meg selv med dårlige minner. Det kommer alltid bedre tider... tro meg Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Alle har vært mer eller mindre deppa et sted på veien. Det som gjelder er å ikke dra fram det "vonde" konstant og nesten straffe seg selv med å tenke på det. Blir som man nesten tvinger seg selv til å ha det vondt... Skulle sååå ønske jeg hadde brukt mer tid på å rett å slett komme meg ut blant folk, enn å sitte hjemme og straffe meg selv med dårlige minner. Det kommer alltid bedre tider... tro meg 6448041[/snapback] Føler man seg ikke verdsatt utafor husdøra frister det ikke å gå ut heller. Da føles det best å gjømme seg inne der man føler seg tryggest. Da frister det mer å bli kjent med nye mennesker som ikke kjenner til historien din. Jeg ser ingen grunn til å prøve å kaste seg inn sammen med folk du liker og omvendt Dette har jeg ikke erfart, men alle har vel tøffe tider Edit: Dette er egentlig ikke ment som en motstand til dine ord, Kimmi Endret 7. juli 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Trenger ikke det å hive seg på fest med 200 mennesker. Ikke det jeg mener. Ta seg en luftetur. Gå en tur på butikken. Kjøp deg en is. Bare luft deg litt, tenk på noe annet.. Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 *Snip* 6447803[/snapback] Du er virkelig tøff som forteller oss dette. Det kan ikke ha vært enkelt å skrive alt ned. Det er bra du har kommet deg helskinnet ut av det. Tenk nå fremover, du har nye venner og en perfekt kjæreste, som du sier. Etter VGS flytter du kanskje til et nytt sted, der du kan begynne med blanke ark og få enda flere, nye venner. Håper du greier å se lyst på fremtiden Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 * 6447803[/snapback] Går selv i 8ende, begynner i 9ende, og jeg vet hvordan det er. Og vet du hvorfor? Fordi jeg er 1.55cm. Føler at jeg ikke har noen ekte venner for tiden. Har også blitt utsatt for div. voldsepisoder. Kondolerer! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Mann, du har mange mange år på livet ditt frammover. Og tro meg, folk endrer seg mere en det du tror på utrolig kort tid, de fleste med litt mere vett i skolten en det de hadde ungdomskolen/vgs. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) *snip* 6447803[/snapback] det er utrolig at du forteller dette. jeg vet at det er mange som mobber, på alle skoler. Jeg har ikke blitt mobbet før (alvorlig) men har sett mange som blir det. Det er heller ikke noe man kan stoppe. det vil hele tiden være mobbere, men man trenger ikke å bidra til det heller. Det er veldig synd at det skjedde med deg, og det er veldig alvorlig. Mange har sikkert hørt eller fått sms'en om jenta som drepte seg selv pga mobbing. Det er ikke rett at folk skal kunne gjøre slik mot andre mennesker. Fint å vite at det går bedre, og at det ikke gikk andre veien. Får håpe det som mobbet kanskje innser hvor ille det var. Lykke til videre Ustedalen edit: Har hatt mange venner på barneskolen, men har hatt mange uvenner jeg også. Har vært i slosskamper mange ganger i løpet av skolen og det er ikke hyggelig. Men ting bruker å skifte når man blir eldre, da de fleste mennesker blir mer moden når de blir eldre. Merker allerede at det er mindre mobbing i 10. enn på 6-9 trinn. Endret 7. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Som mange har nevnt tidligere er det utrolig tøft av deg å si dette. Mange mobbeoffer har lett for å "glemme" alt det vonde som har hendt dem så snart ting går bra igjen. Det fører ikke til noe godt. At du er bevisst på historien din, og tilogmed forteller oss den er ett stort steg. Det viser at du kan komme deg videre og at du har blitt sterkere av det hele. Selvfølgelig er det ikke godt å bli mobbet, det er noe som vil henge med deg for resten av livet. Men måten du bearbeider det på er så utrolig viktig. Du burde prøve å bruke erfaringene dine til noe godt, noe som det virker som du gjør. Ikke putt press på deg selv ved å late som du er så mye sterkere enn du er, men heller ikke legg deg på ryggen når du møter motstand. Over alt du drar i verden vil du møte folk som kan det å plukke seg ut de som er mest mottaklig. Jeg snakker av erfaring, selv om det ikke er på langt nær så gale som hos deg selv. Hele barneskolen ble jeg mobbet. Jeg var tykk og stygg, ingen ville være venner med meg. Senere har jeg sett at jeg var langt ifra tykk eller stygg, jeg var bare ett tilfeldig offer. Jeg husker absolutt ingen ting fra tiden før 8. klasse, bare det jeg har blitt fortalt. Mobbing kan ha slike jævlige konsekvenser. Men i alle fall, nå lever jeg ett helt normalt liv. Jeg er mentalt sterk, har ett digert sosialt nettverk og selvtilliten er relativt bra. Selv om jeg ikke er bitter på de som mobbet (De var tross alt bare barn slik som meg selv) vil jeg likevel ikke ha mye med dem å gjøre. Jeg sier hei når jeg ser dem, og det er det. Men det faktum at 11 år av livet mitt er borte er utrolig surt. Når jeg ser på bilder fra barndommen min er det som om det ikke var meg. Alle bursdagene, 17maiene, 1.skoledag etc. Borte. Ikke gjør samme feil som meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (...)6447803[/snapback] Jeg synes synd på deg, men enda mer synd på de folkene som mobbet deg - sånne folk er håpløse. Jeg skjønner godt den usikkerheten du har med tanke på store folkemengder og fester. Du er bare 17 år og har hele livet foran deg. Når du er ferdig med videregående flytter du kanskje bort og begynner å studere, og det er da livet virkelig begynner. Da starter du på scratch igjen. Du bør også komme deg inn i militæret etter vgs. Her er det ingen som dømmer, alle stiller likt og alle er i samme situasjon. Her knyttes det sterke vennskap og her står folk sammen. Det er mange som har vært i samme situasjon som deg. Kids can be cruel, vet du. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Nå skal det nevnes at selvtilliten ikke er så på bånn, slik som det kanskje virket i går. Alt blir mye verre når man er alene og ensom en kveld/natt. Allikevel, alt som jeg forteller her er sant, og det står jeg ved. Alt som har skjedd med meg, har ikke vært hyggelig. Men jeg har lært meg å leve med det. Nå tenker jeg for det meste slik at hvis folk ikke har respekt for meg, så synd på dem. Jeg gidder ikke å bry meg. Jeg har det veldig bra nå, og jeg er "bedre" enn de som var slemme mot meg. Dette har fått noen konsenkvenser, men vet dere hva? Jeg bryr meg ikke lenger! Allikevel var det godt å få skrevet det her. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Noen finner seg ett offer å pirke på bare for å være morsomme, få bedre selvtillitt og fordi de ikke har det bra med seg selv. Jeg ble selv "mobbet" i 3 år av 2-3 gutter i klassen på videregående. Heldigvis var det bare de få, og jeg fant ut at de gjorde det fordi de fant ut at det ikke skulle mye til for å såre meg. På 3'de året derimot klarte jeg å ta såpass tilbake at de omtrent gav seg helt. Presterte faktisk å sørge for at han ene fikk ett lite fint russenavn... "oral" -fordi han kun har det i kjeften Priceless Jeg ble kallt hore og dum i 3 år. De var ikke akkurat oppfinnsomme av seg, og sisteåret endte faktisk med at de selv ble "mobbet" fordi jeg endelig klarte å ta tilbake. Jeg lo ofte av dem og spurte om de ikke snart skulle finne på noe nytt ... Jeg klarte å slutte å ta meg nær av det da jeg forsto deres "grunn" til å pirke på meg. Iallefall to av dem hadde hatt en lite hyggelig oppvekst, med bla en mor som var narkoman og en far som var freak... Lenke til kommentar
chris Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Veldig trist å høre at folk blir mobbet og har det lite hyggelig mange sammenhenger. Å bli mobbet fortjener ingen. Men alle må vi at det kommer alltid bedre tider. Som mange sikkert også har erfart. Blir som wh1te sier: Etter VGS det er da livet starter. Life is on! Linn Christin: Jeg klarer bare ikke å se for meg hvordan noen kunne mobbe deg. Stå på alle sammen. Husk også: Erfaring det er ikke noe man har, det er noe man får. Endret 7. juli 2006 av chris Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg er stygg og ekkel. Har fått utslett på skulderen min og det gjør_vondt_. Møkkakropp. Den er udugelig, stygg og kvalmendes. Jeg er glad jeg er alene hjemme så ingen kan se meg. Kunne ønske jeg var en annen. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Snip Bra du har storsinn nok til å distansere deg fra disse idioter, sku ønske jeg hadde tenkt like positivt i den alderen. Men aldrig for sent å snu negativiteten til noe positivt, vært mobbet i noen år da jeg gikk i barneskolen og omdomskolen, faktisk eneste året jeg likte meg på skolen var 9 året. Mer modent vart de fleste men man bar ennå på det som var hatet til alle nermest, hater nå ikke noen mer men føler nå man har tapt noe som nærhet til andre. Liker best å være alene, værtfall gjorde det nå er det kipent å vær hjemme alene ingen å prate med mest morro å være på jobb sosialt og utfordrende, treninga er det mest spennende bortsett fra å lese å erfare hva andre forumbrukere ser, gjør og opplever. Erfaring er nå det beste vi kan dele med andre så kan vi alle smile eller grine, men lære av det kan vi å dra nytte av det i de sitvasjoner livet oss bringer. Vart litt rot her men sånn er nå livet, en gang ramler bitene i dass eller plutselig på plass... Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg er stygg og ekkel. Har fått utslett på skulderen min og det gjør_vondt_. Møkkakropp. Den er udugelig, stygg og kvalmendes. Jeg er glad jeg er alene hjemme så ingen kan se meg. Kunne ønske jeg var en annen. 6451707[/snapback] Ska du da ikke ønske, er jo ikke noen som er lik deg. Utslett går over, om ikke annet gå til hudlege. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 wh1te har helt rett angående media. Om du kommer inn står du foran tre interessante år. Er nettopp ferdig med VK1, og har trives veldig godt hittil i hvert fall. Lekser er det ikke så mye av de to første årene i hvert fall, på grunn av at du har ganske få allmennfag (spesielt andre-året). Tredjeåret blir det mer å gjøre, siden dette er påbygningen med mye mindre studieretningsfag. 6446541[/snapback] Pokker - kom ikke inn. Det er så utrolig surt! Jeg er nummer tre på ventelista, altså to stykker som hadde bedre karakterer enn meg. Gah. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 wh1te har helt rett angående media. Om du kommer inn står du foran tre interessante år. Er nettopp ferdig med VK1, og har trives veldig godt hittil i hvert fall. Lekser er det ikke så mye av de to første årene i hvert fall, på grunn av at du har ganske få allmennfag (spesielt andre-året). Tredjeåret blir det mer å gjøre, siden dette er påbygningen med mye mindre studieretningsfag. 6446541[/snapback] Pokker - kom ikke inn. Det er så utrolig surt! Jeg er nummer tre på ventelista, altså to stykker som hadde bedre karakterer enn meg. Gah. 6452492[/snapback] en del mer enn 2 som hadde bedre karakterer enn deg men.. Situasjonen er sikkert kjip. Står foran det samme selv.. Det er 15 plasser på linjen jeg har søkt.. Og 30 søkere.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jo, men hadde jeg hatt bedre karakterer enn de to foran i køen ville jeg kommet inn, sånn jeg mente det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Som nr 3 i køen er det vel ganske store sjanser for at du kommer inn om du står på venteliste. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jo, men hadde jeg hatt bedre karakterer enn de to foran i køen ville jeg kommet inn, sånn jeg mente det. 6452756[/snapback] Skjønnte det Uansett, ønsker deg lykke til! Andreinntaket er vel i starten av august, er det ikke ? Som nr 3 i køen er det vel ganske store sjanser for at du kommer inn om du står på venteliste. 6452768[/snapback] hmm, det er litt både og.. Om det er en populær linje bør man komme inn på første opptaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg