Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AAArgh!! Hva er galt med meg?? Jeg klarer ikke gå på skolen... tenker bare på alt det gøye jeg kan gjøre hjemme, og tenker på hvor kjedelig det vil bli på skolen og sløse bort halve dagen jeg ikke får med meg engang.. :cry:  :cry: Sånn skjer mange ganger og jeg har alltid lyst på fri..

6206553[/snapback]

tror ikke du e den eneste gitt :/

Lenke til kommentar
AAArgh!! Hva er galt med meg?? Jeg klarer ikke gå på skolen... tenker bare på alt det gøye jeg kan gjøre hjemme, og tenker på hvor kjedelig det vil bli på skolen og sløse bort halve dagen jeg ikke får med meg engang.. :cry:  :cry: Sånn skjer mange ganger og jeg har alltid lyst på fri..

6206553[/snapback]

 

 

Ja, men det er vel dessverre ikke noe annet å gjøre enn å bite tenna sammen og fortsette å gå helt til sommeren. Nå er det vel "bare" en måned igjen...

 

Noe positivt med skolen kan kanskje være venner da, iallefall. Eller spis sjokolade til frokost, da virker alt mye bedre ;)

Lenke til kommentar
huff, siste året hjemme før jeg flytter ut og må klare meg selv, nesten litt skremmende å tenke på. hva om alt går i dass.

6194498[/snapback]

 

 

Har begynt å tenke masse på det de siste dagene jeg og, er nesten litt redd for å flytte samtidig som jeg ikke vil bli boende hjemme også vet jeg ikke helt hva jeg vil bli og må kanskje omrokkere litt på prioriteringene på internettsøknaden min. :/

Lenke til kommentar
Plutselig sa mamma og pappa at de skulle skilles, pappa har vært "utro".

Flytter ut i morgen =/

6211633[/snapback]

Huff alltid færlt. Det ordner seg nok. Mange foreldre får et bedre forhold til hverandre etter de flytter fra hverandre og får litt orden på ting. Det er ikke alle som passer sammen i lengden. Dessverre.

 

 

*trøsteklem*

 

:love:

Lenke til kommentar
Plutselig sa mamma og pappa at de skulle skilles, pappa har vært "utro".

Flytter ut i morgen =/

6211633[/snapback]

aw :(

den er kjip... det er ikke noe gøy å være skilsmissebarn, det er kansje en av de tinga som har ødelagt mest for meg...

flytte til helt annen plass, vekk fra venner og hjem...

det værste er vel igrunnen det å komme i klasse med folk som har gått i klasse med hverandre i mange år, blir så alene da.

foreldra mine skilte seg da jeg gikk i 6. klasse på barneskolen

tror det var sånn ca da jeg begynte å få sosiale problemer, på skolen satte jeg bare der å ante ikke hva jeg skulle gjøre, i timene var det bare oppgaver, når jeg kom hjem satte jeg bare med playstation for meg selv, aldri noe spesielt sosial kontakt

tror det må hva hvert den værste perioden i mitt liv, da foreldra mine skilte seg

er ikke sikkert du tar det like ille, men for meg var det et hælvete.

Lenke til kommentar

Missunner folk som har skilte foreldre. De vennene jeg har som har skilte foreldre lever et konge liv. Alt får de dobbelt opp. Så lenge foreldrene klarer å ha et noenlunde greit forhold til hverandre etter skilsmissen så er det nok ikke så gale.. Kjipt i begynnelsen, men tror det er en sånn ting som går seg til etter hvert.

Lenke til kommentar
fan.. en venninne av meg døde kl. 21.47 i stad. hun hadde en hjertefeil... hu fikk vite uka før at hun kom til og dø. hun ble bare 14. :cry:

 

RIP camilla

6211976[/snapback]

Det kan ikke være lett for deg :(

 

Glad jeg og bestevennina mi har begynt å være mer sammen. Dette fikk meg til å tenke.

 

Håper det går bra med deg og familien hennes.

Lenke til kommentar
Missunner folk som har skilte foreldre. De vennene jeg har som har skilte foreldre lever et konge liv. Alt får de dobbelt opp.

Jeg har ikke skilte foreldre selv, men jeg synes den der var veldig drøy. Hvis foreldrene mine hadde skilt seg nå så tror jeg hadde klart meg ganske greit da jeg begynner å bli relativt selvstendig.... men hvis jeg var 6, 8, 14 eller noe i den dur... huff.

 

Det er sikkert liten tvil om at barn av skilte foreldre får materialistisk dobbelt opp, men tro meg... hvilke materialer du har er ikke det som har mest med hvor lykkelig en blir. Det er det mennesklige relasjoner som har med å gjøre...

 

Så lenge foreldrene klarer å ha et noenlunde greit forhold til hverandre etter skilsmissen så er det nok ikke så gale..

Vel, er gjerne nettopp fordi de sliter med å ha et greit forhold til hverandre det blir skilsmisse i utgangspunktet.

 

Uansett, jeg burde vel ikke si så mye siden jeg ikke har opplevd dette, men å si at det er kjekt med skilte foreldre fordi man får "dobbelt opp" blir litt på tryne. Det at foreldrene holder sammen har en egenverdi.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Missunner folk som har skilte foreldre. De vennene jeg har som har skilte foreldre lever et konge liv. Alt får de dobbelt opp. Så lenge foreldrene klarer å ha et noenlunde greit forhold til hverandre etter skilsmissen så er det nok ikke så gale.. Kjipt i begynnelsen, men tror det er en sånn ting som går seg til etter hvert.

6212990[/snapback]

 

Tror du har misforstått litt hva som er viktig her i livet. Hvem bryr seg vel om hva ting de får, når foreldrene - de to personene som faktisk har laget deg, ikke elsker hverandre lenger? Det gir deg et helt nytt syn på kjærligheten. Når foreldrene dine, som har vært ditt forbilde fra du var liten, ikke klarer å holde sammen lenger, hvem vet da hvem som faktisk kan holde sammen.

Lenke til kommentar
Missunner folk som har skilte foreldre. De vennene jeg har som har skilte foreldre lever et konge liv. Alt får de dobbelt opp. Så lenge foreldrene klarer å ha et noenlunde greit forhold til hverandre etter skilsmissen så er det nok ikke så gale.. Kjipt i begynnelsen, men tror det er en sånn ting som går seg til etter hvert.

6212990[/snapback]

 

Tror du har misforstått litt hva som er viktig her i livet. Hvem bryr seg vel om hva ting de får, når foreldrene - de to personene som faktisk har laget deg, ikke elsker hverandre lenger? Det gir deg et helt nytt syn på kjærligheten. Når foreldrene dine, som har vært ditt forbilde fra du var liten, ikke klarer å holde sammen lenger, hvem vet da hvem som faktisk kan holde sammen.

6213242[/snapback]

 

Jeg tror ikke det alltid er kjærlighet det går på når folk skiller seg. Har mange bekjente som har gått ifra hverandre av forskjellige grunner, selv om de har elsket hverandre.

Lenke til kommentar
Missunner folk som har skilte foreldre. De vennene jeg har som har skilte foreldre lever et konge liv. Alt får de dobbelt opp. Så lenge foreldrene klarer å ha et noenlunde greit forhold til hverandre etter skilsmissen så er det nok ikke så gale.. Kjipt i begynnelsen, men tror det er en sånn ting som går seg til etter hvert.

6212990[/snapback]

 

Tror du har misforstått litt hva som er viktig her i livet. Hvem bryr seg vel om hva ting de får, når foreldrene - de to personene som faktisk har laget deg, ikke elsker hverandre lenger? Det gir deg et helt nytt syn på kjærligheten. Når foreldrene dine, som har vært ditt forbilde fra du var liten, ikke klarer å holde sammen lenger, hvem vet da hvem som faktisk kan holde sammen.

6213242[/snapback]

Mine foreldre skilte seg når jeg gikk i 7/8 klasse, jeg brydde meg ikke no særlig siden begge har det bedre nå. Jeg får ikke noe mer selv om de er skilt.

Lenke til kommentar
Missunner folk som har skilte foreldre. De vennene jeg har som har skilte foreldre lever et konge liv. Alt får de dobbelt opp.

Jeg har ikke skilte foreldre selv, men jeg synes den der var veldig drøy. Hvis foreldrene mine hadde skilt seg nå så tror jeg hadde klart meg ganske greit da jeg begynner å bli relativt selvstendig.... men hvis jeg var 6, 8, 14 eller noe i den dur... huff.

 

Det er sikkert liten tvil om at barn av skilte foreldre får materialistisk dobbelt opp, men tro meg... hvilke materialer du har er ikke det som har mest med hvor lykkelig en blir. Det er det mennesklige relasjoner som har med å gjøre...

 

Så lenge foreldrene klarer å ha et noenlunde greit forhold til hverandre etter skilsmissen så er det nok ikke så gale..

Vel, er gjerne nettopp fordi de sliter med å ha et greit forhold til hverandre det blir skilsmisse i utgangspunktet.

 

Uansett, jeg burde vel ikke si så mye siden jeg ikke har opplevd dette, men å si at det er kjekt med skilte foreldre fordi man får "dobbelt opp" blir litt på tryne. Det at foreldrene holder sammen har en egenverdi.

6213206[/snapback]

 

Jeg kjenner mange som har et godt forhold til hverandre selv etter en skilsmisse. Så det er bare tull, det blir å tenke for enkelt. Man kan finne ut at man ikke passer sammen, men likevel ha et godt forhold. Det er faktisk mulig

 

Dessuten er det oxo sååå mangen som syntes det er bedre dem er skilt enn sammen. Krangling og bråking hjemme er vel ikke noe bedre det heller..? ;)

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar

Det er sant at det ofte er for det beste at man skiller seg, men det betyr ikke at det er noe som heter noe sånt som en "lykkelig" skillsmisse. I såfall tar folk for lett på ekteskapet i mine øyne.

 

Uansett så henvendte jeg meg til kommentaren din om at du misunner skillmissebarn fordi de får dobbelt opp. Det er en utrolig grunn og overfladisk ting å si. Det er ikke noe ønskesituasjon for noen. Selv om man kan ha det bedre fra hverandre, så betyr det likevel at man ikke får tilbringe så mye tid med foreldrene sine sammen. Som oftest må man forholde seg til nye "mammaer" og "pappaer" også etterhvert. Jeg sier ikke at dette er så supergalt, men det blir for dumt å si "jippi, dobbelt opp av bursdagsgaver".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...