Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deppestory:

 

1. Det blir slutt med kjæresten som jeg fortsatt er forelsket i etter nesten 2år. Ingen spesiell grunn, bare den ut av boka "det er ikke deg, det er meg" unskyldningen.

2. Motorsykkelen min blir stjålet av tre møkka kids. Forsikringsselskapet prøver å lure meg og gir meg et alt for dårlig tildbud. Ingen muligheter for å fikse.

3. Oppdager at Farmor har fått kreft...

4. Blir bitcha til døde av en bitter eks-kjæreste. Er for svak til å stå imot

 

Dette er en kronologisk liste, så det som er verst står ikke på toppen...

Lenke til kommentar

Hadde en skikkelig krangel med en jente i klassen på onsdag. Vi har liksom vært "venner" i år. Mye pga ingen av oss har blitt så alt for godt kjent med folk i klassen. Jeg har vært mye syk, hun er litt sjenert av seg selv. Vi gikk i samme klasse på ungdomskolen, men hang ikke i samme gjeng. Greien er det at dette året så har hun konstant rakket ned på meg. Hun er liksom skikkelig sånn snill jente på utsiden, men så slenger hun faktisk dritt til folk og psyker dem ned hele dagen. Venner hun hadde før har storsett brutt hele kontakten med henne og er glad hun ikke går på skole med dem lengre.

 

Jeg fortalte at jeg skulle til legen å ta den faste sprøyten. Sa at jeg gruer meg litt siden det er litt vondt i ettertid. Så plutselig klikket helt på meg. Og sa at jeg hele tiden sytet over at jeg var syk. Hun har en eller annen kronisk sykdom, men er aaaaldri vekke fra skolen, eller syk. Trodde faktisk hun var en av dem som ville forstå hvordan det er å slite med sykdom. Men kanksje vanskelig for en jente som har 0 i fravær og aldri kastet opp, hatt hodepine eller noe. Hun hadde vist det sååå mye verre..? Har ikke jeg rett til å ha det kjipt..? Jeg har støttet henne i hennes greier å prøvd å forstå hva det gikk i. Trodde liksom ikke det var en konkurranse i å være "sykest". Hun har en sykdom hun knapt legger merke til, jeg er konstant sliten og dårlig. Har no slitt med alt mulig annet i løpet av barndommen jeg å. Eplepsi, bli påkjørt, deprisjon. Vist jeg skulle ramset opp så hadde jeg nok vunnet. Men hvorfor skal jeg liksom måtte rettferdiggjøre for henne hver dag jeg er borte fra skolen ? SKjønner ikke det. Hun har jo faktisk ikke noe med det!

 

Men på onsdag var vist jeg bare en drittunge. Kan ikke skjønne hvorfor det er hennes problem at jeg er mye vekke fra skolen..? Hun har alltid kjip og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg lot henne behandle meg på den måten. Når jeg egentlig ikke godtar sånn fra noen. Så når hun skjelte meg ut i klasserommet helt plutselig så ble jeg helt paff og bare satt der. Så kjente jeg "faen no e det nok". Så sa jeg at hun kunne brenne i helvete. Jeg liker ikke deg, å du liker ikke meg. Så du kan bare gi faen i å snakke til meg noen gang igjen. Da gikk hun. Tydlig flau over at jeg faktisk for en gang skyld hadde sagt i fra. Grunnen jeg tror hun gjorde det akkuratt den dagen er at vi fikk vite om vi kom opp i eksamen da. Virket ut som hver gang vi har en prøve, framføring eller innlevering så er det fritt frem å være bitvh med meg. Men no sånn i ettertid har jeg fått dårlig samvittighet for det jeg sa. Jeg vet kanskje jeg burde ha ordnet opp i det på en annen måte. Men jeg er drittlei av at alle tror hun er så innmari snill og så er hun det slemmeste menneske jeg har møtt.. :(

 

( lengste innlegget jeg har skrevet her, stolt.. :blush: )

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Jeg vet kanskje jeg burde ha ordnet opp i det på en annen måte. Men jeg er drittlei av at alle tror hun er så innmari snill og så er hun det  slemmeste menneske jeg har møtt..  :(

6185863[/snapback]

Hvis hun faktisk er det slemmeste mennesket du har møtt, er det vel i grunnen ikke særlig mye vits i å ordne opp?
Lenke til kommentar
Jeg vet kanskje jeg burde ha ordnet opp i det på en annen måte. Men jeg er drittlei av at alle tror hun er så innmari snill og så er hun det  slemmeste menneske jeg har møtt..  :(

6185863[/snapback]

Hvis hun faktisk er det slemmeste mennesket du har møtt, er det vel i grunnen ikke særlig mye vits i å ordne opp?

6185989[/snapback]

 

Men føler liksom jeg burde ha vært "bedre " enn som så.. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vet kanskje jeg burde ha ordnet opp i det på en annen måte. Men jeg er drittlei av at alle tror hun er så innmari snill og så er hun det  slemmeste menneske jeg har møtt..  :(

6185863[/snapback]

Hvis hun faktisk er det slemmeste mennesket du har møtt, er det vel i grunnen ikke særlig mye vits i å ordne opp?

6185989[/snapback]

 

Men føler liksom jeg burde ha vært "bedre " enn som så.. :hmm:

6185994[/snapback]

Hvorfor det? Det virker jo som du er allerde er mye, mye bedre enn henne. Er det noen som skal ha dårlig samvittighet så er det henne, ikke du. Jeg hadde nærmest vært stolt av å sette noen på plass sånn. Ingen har noen grunn til å være bitchy sånn :shrug:

---------------------------------------------------------------------------------

*sukk* Har sett absolutt siste episode av Alias nå. Blir litt smådeppa når jeg ser definitivt siste episode av en eller annen serie. Det er liksom som om en del av meg dør og innser at det var er en serie og ikke det virkelige liv ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
*sukk* Har sett absolutt siste episode av Alias nå. Blir litt smådeppa når jeg ser definitivt siste episode av en eller annen serie. Det er liksom som om en del av meg dør og innser at det var er en serie og ikke det virkelige liv ...

6186342[/snapback]

jeg vet hva du mener =)

var likosm noe som mangla de dagene etter jeg hadde sett alle X-files episodene

hadde sett en hver kveld i ca et år...

Lenke til kommentar
Jeg vet kanskje jeg burde ha ordnet opp i det på en annen måte. Men jeg er drittlei av at alle tror hun er så innmari snill og så er hun det  slemmeste menneske jeg har møtt..  :(

6185863[/snapback]

Hvis hun faktisk er det slemmeste mennesket du har møtt, er det vel i grunnen ikke særlig mye vits i å ordne opp?

6185989[/snapback]

 

Men føler liksom jeg burde ha vært "bedre " enn som så.. :hmm:

6185994[/snapback]

Bedre? Du burde kansje sakt fra tidligere, at du har greid å holde ut så lenge så måtte det jo bare komme. Du føler deg bedre uansett etter noen dager, er godt å blåse ut litt og få ting på avstand. Vil nå egentlig påstå at hun brukte deg bare for å heve seg litt :nei:

Ja ja, må vel syte litt å. vondt i skulder og rygg, alene, snart fri for bil og hmm snart lørdag :fun: ikke alt som er negativt :)

Lenke til kommentar

CrazyKimmi, etter som jeg har oppfattet deg er du en skikkelig jente, noe som hun tydeligvis ikke er. Er det så mye du virkelig kan gjøre? Hun virker ikke som en venn i det hele tatt, så bare ta avstand fra henne. Ikke tenk på henne, svar henne på det hun spør om, men ikke noe mer enn det.

 

Hun virker som en skikkelig idiot mot deg, ikke prøv å være venn tilbake, men ikke hver en like stor idiot tilbake.

 

Du klarer dette, og du er mye bedre enn henne :)

Lenke til kommentar

Jeg ikke jeg skulle skrive her igjen på en stund men jeg gjør det likevel(og beklager hvis dette inlegget virker rotete og er vanskelig å lese...): Hva gjør en når en tidvis får JÆVLIG negative følelser men har INGEN god grunn til dem. (Ting er for tiden svært fint bra faktisk!) Jeg får følelser som ikke har noe som helst med det som skjer rundt meg. De bare kommer. Man har det EGENTLIG knallbra og mye av tiden er en knallglad men tidvis sniker det seg inn noe som bare føles helt rart, negativt, drepende, og dårlig. I tillegg så (tidvis igjen) så er jeg redd(ja, du leste rett) for folk. Ingen god grunn her heller. Opp i alt dette så får jeg nesten skyldfølelse for at jeg for negative følelser uten å ha god grunn for det...

 

Jeg har vært oss psykolog men føler at hun etter hvert bare repeterte seg selv. (Men kanskje en ny psykolog hjelper.) Jeg vet at dette IKKE er et problem med selvtillit, den har jeg greid å ordne opp i. Jeg har ikke et negativt selvbilde lenger. Jeg har bare disse teite følelsene som kommer opp. (Som jeg ikke greier å identifisere en gang.)

 

Ikke misforstå meg her, jeg har det tidvis veldig bra og ting (alt i alt) går veldig bra... men jeg er så lei av denne snikende negative følelsen. Det er helt greit få negative følelser, HVIS DE HAR NOEN GRUNN. Sure jeg har opplevd ting som har gjort meg trist, men det er helt greit... det skal være slik. Disse bare mer eller mindre dukker opp. Hver gang jeg tror jeg har blitt kvitt meg med de for godt så dukker de opp igjen. Jeg er så helt jævlig lei av dette.

 

Med den sosiale angsten så greier jeg faktisk å presse meg selv med på mye rart. (og når jeg er med på dette så går det som regel greit...) Men blir tidvis lett ”for mye”

 

Jeg er blitt desperat, dette MÅ gjøres noe med. Jeg kan ikke forsette med dette.

 

Finnes det metoder for å takle det? (I så fall: hva)

Eller kanskje bedre: metoder for å at de forsvinner? (eller i det beste fall: demper dem.)

Burde jeg heller gå til psykiater enn psykolog?

Skal jeg bare ”finne meg i det” og late som ingenting?

Hva kan hjelpe?

 

Noen som vet?

 

Vær så snill.

Lenke til kommentar

TLZ: det høres mye ut som mitt problem, jeg har det også egentlig bra, har venner og familie og har nok penger osv, men hos meg også kommer det en slik negativ deprimerende skummel følese.

det kan komme av bare en liten filleting, så blir jeg bare sittende å orker plutselig ikke noe som helst og plutselig er det ingen utvei ( er ofte da selvmordstanker og slikt graps kommer)

det er mildt sagt helt jævli når det skjer, men det går over etter en stund

for meg er det et slags anfall elns.

 

vet ikke om det er helt samme med deg men det kunne hørs slik ut

Lenke til kommentar

Huff ... idag er det 27. mai. Dårlig dag. Pappa ville hatt bursdag idag om han bare var i live. Nå sitter jeg bare her og depper litt, eller jeg er vel bare mest trist. Tenker på alt og ingenting. De 8 årene som har gått livsfarlig fort unna, på fremtiden, ja egentlig på alt :( Men men, det ordner seg vel tilslutt, det gjør liksom det alltid.

Lenke til kommentar
Huff ... idag er det 27. mai. Dårlig dag. Pappa ville hatt bursdag idag om han bare var i live. Nå sitter jeg bare her og depper litt, eller jeg er vel bare mest trist. Tenker på alt og ingenting. De 8 årene som har gått livsfarlig fort unna, på fremtiden, ja egentlig på alt :( Men men, det ordner seg vel tilslutt, det gjør liksom det alltid.

6187621[/snapback]

:(

 

Tross i værest så kan du jo gå en tur til graven. sitte der og mimre litt. Tenke på alle de gode stundene du og din far har hatt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...