Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Vel, dere har da i det minste venner. Det er mer enn jeg har. Jeg har kun foreldrene mine å prate med. Over telefon.

6159611[/snapback]

 

:( hvordan kan det ha seg? Prøver du ikke å få deg venner? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du er ferdig på vgs mistet du kontakten med vennene dine etter det?

Hva har skjedd?

6159969[/snapback]

Ja, for lengst ferdig med vgs. Jeg har fått noen venner etter det, men mistet kontakten etter at jeg byttet studiested. Her kjenner jeg bare noen få personer, ingen av dem nært, ingen jeg jevnlig er sammen med.

 

Det er selvfølgelig min egen feil. Jeg sitter altfor mye inne, søker aldri kontakt og er veldig innesluttet. Dette går også utover studiene, og det gjør det hele bare verre.

 

Men det verste er å vite at det er andre som har det verre enn meg, og å føle at alt i bunn og grunn er meningsløst, for alle. Selv om jeg var verdens smarteste, rikeste og mest populære person, kunne jeg ikke være egentlig lykkelig. Jeg tror bare de dumme og uvitende kan ha det best.

 

Lykke er vel heller ikke noe å jakte på. Det høyeste et klokt menneske kan håpe på er fred med seg selv og god sosial kontakt med andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv nettop slutta på skola, å veit man mister kontakt med mange folk.

 

Men det er nå du får se hvem som faktisk er vennene dine, hold kontakten med de uansett. Det er høyst viktig å beholde de vennene som bryr seg.

6160076[/snapback]

 

Seff men så gjelder det å prøve å holde kontakten selv oxo. Ikke bare forvente at de er såpass gode venner at de vil ordne seg uansett. Det ender bare med at de sitter i andre enden som du gjør no å depper over at du ikke har holdt kontakten. Vennskap trenger pleie som alt annet.. Jobb for de du vil beholde og drit i resten ;)

Lenke til kommentar

Pokker.. Nå for noen minutter siden logget min avdøde klassekamerat "seg" på msn.. Jeg får ikke noe svar derfra.. Jeg håper det bare er en av foreldrene som slo maskinen hans og den logget automatisk på.. Hvis ikke.. Hvis noen har logget seg på den for å kødde, da satser jeg på at noen blir med meg og tar en "prat" med de.

Akkurat nå som jeg hadde fått til å ikke tenke på han.. BTW. Det var Fl@meboy her på forumet... :(

Lenke til kommentar
Pokker.. Nå for noen minutter siden logget min avdøde klassekamerat "seg" på msn.. Jeg får ikke noe svar derfra.. Jeg håper det bare er en av foreldrene som slo maskinen hans og den logget automatisk på.. Hvis ikke.. Hvis noen har logget seg på den for å kødde, da satser jeg på at noen blir med meg og tar en "prat" med de.

Akkurat nå som jeg hadde fått til å ikke tenke på han.. BTW. Det var Fl@meboy her på forumet...  :(

6164514[/snapback]

 

Hvordan døde han? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Han ble som barn hjerteopperert.. dvs. en hjertetransplantasjon. Han hadde i lengre tid ventet på en opperasjon, for en ny transplantasjon, nå i vinter. Tilstanden hans ble til slutt så darlig at han fikk hjerteattakk. Det var 27. Desember tror jeg.

Han var en god venn av meg.

Lenke til kommentar
Han ble som barn hjerteopperert.. dvs. en hjertetransplantasjon. Han hadde i lengre tid ventet på en opperasjon, for en ny transplantasjon, nå i vinter. Tilstanden hans ble til slutt så darlig at han fikk hjerteattakk. Det var 27. Desember tror jeg.

Han var en god venn av meg.

6164721[/snapback]

 

Det var utrolig trist da. Tror man aldri kan forbrede seg på noe sånt.. Å miste en god venn. :(

Lenke til kommentar
Slenger meg på her. På skolen snakker jeg med mange og er populær, men jeg er nesten aldri med folk utenfor skolen og jeg ringer heller aldri noen. Er så dritlei av at jeg alltid må ringe de for å være med noen. Føler meg ikke likt i det hele tatt når jeg aldri får en telefon "hei, skal jeg være med deg?" eller at noen ringer på døren.

Skolen går også nedover. Nesten hele det halvåret her har gått utrolig bra, men nå i det siste går det rett ned. Fikk 4'er på norsktentamen, og klarer ikke å gjøre lekser...

6162374[/snapback]

 

Men hvorfor spille verdifull? Du sier at du er lei av å sitte hjemme alene, men du gidder ikke å spørre noen om å finne på noe? Det er jo bare å spørre. Jo, mer du er ute sammen med vennene dine, desto oftere vil de ta kontakt med deg.

 

Det er mange av vennene mine som jeg er god venn med, men som jeg sjelden spør om å bli med hvis jeg skal ut, pga. av at de som regel ikke er med, ikke orker etc. Derfor glemmer jeg å spørre dem, uten å tenke noe mer over det.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Tja.. kan slenge inn noe mer deppe greier jeg..

 

Det som er tingen er at jeg har vært sammen med dama i 8 måneder sanart.. og jeg begynner og tvile veldig på hvor lenge det holder. Tingen er at vi aldri finner på noe sammen lenger, foruten det "kroppslige" da.. og noe småtteri i ny og ne.. vi prater ikke så mye sammen om ting, og egnelig lurer jeg på om hun vil ha det bedre om vi bare var venner eller noe.. selv om det vel er dømt til å gå i dass det også, ettersom jeg vet mange jenter ikke takler og gå tiblake til vennestatus etter at de har vært sammen med noen.

 

Kjenner ei som har det akkurat samme som meg, og hu er grei og prate med når det gjelder sånt, men er ikke helt sikker på om jeg stoler på henne jeg. Har blitt sånn i det siste at jeg ikke stoler på noen, bare tar og ordner ting selv i stedenfor. Og ved at jeg gjør dette så går alt til helvete. Fordi jeg får kjeft for at jeg gjør ting som skal være bra for andre, men som deikke setter pris på.. så jeg vet ikke lenger om jeg skal gjøre ting eller la vær, for uansett hva jeg velger så går det til helvete. Akkurat som med kjærsten, hvis jeg velger og slå opp, så går det til helvete fordi hu kommer til å bli utrolig lei seg, og gråte og sånt, og det takler jeg ikke. Lar jeg det være så blir det bare enda verre ved at vi egentlig ikke kanskje passer så godt sammen likevel som vi trodde.

 

I tillegg til dette så tærer det vel veldig psykisk på meg som person, siden jeg nesten ikke takler kritikk eller noenting lenger, istedenfor at jeg forteller hvorfor eller svarer til kritikken med noe konstruktivt, så blir jeg heller bare lei meg og finner på noe annet i steden. Det er vel ikke sånn det skal være?

 

I tillegg på jobb i dag, så slutta hu jenta jeg prater med om ting og sånt.. var siste dagen hennes i dag. visste at hun skulle slutte, men ikke at jeg kom til å bli så deppa bare pga det. I tillegg så skulle jeg gjerne sendt en meld til henne, men har ikke penger på kortet, null mld igjen på biip, og ingen på netcom.

 

Hvorfor er jeg så deppa for småting? eller er det småting?

 

 

-Sweet™

 

EDIT: Hvor er Ernie når man trenger?

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

Fant ut for en uke siden at jeg har latteral ruptur på begge knær. Blir aldri bra uten operasjon. Skadene er medfødt. Typisk..

 

EDIT: Slik som Vaag1991 sier, er jeg og, men mine karakterer synker ikke da :). Dere som kommenterer det, det er dritkjipt å alltid ta initiativet, forbannet kjipt. Dagens ungdom er en annen da vi ikke hadde så mye mediakomponenter.

Endret av Parad0x
Lenke til kommentar

Jeg har det litt på en måte litt omvendt enn de som aldri får besøk.

Jeg har besøk nesten hele tiden, og skjønner egentlig ikke hvorfor..

Vi er _alltid_ hos meg, og jeg begynte å tenke litt nå som jeg leste her..

Hvorfor?

 

1. Jeg er en snill fyr som alle liker og vil være sammen med hele tiden

eller

2. Jeg er en teit dritt som har stort rom med masse plass som "vennene" mine utnytter nettopp pga plassen.

 

De fleste andre vennene mine har det litt overfylt på rommet o.l, så de er aldri der..

 

Vet ikke helt hva jeg skal med denne posten, men etter at den tidligere kjæresten min dumpa meg på den mest fjortismulige måten (les:SMS) fikk jeg besøk av en vanvittig pen jente i dag:) Passer kanskje ikke helt inn her, bare føler for å trøste meg selv litt, på en måte. Uansett, hva tenker dere om de to spm. over i posten min?

 

Kristian.

 

Edit: Leif

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Jeg har det litt på en måte litt omvendt enn de som aldri får besøk.

Jeg har besøk nesten hele tiden, og skjønner egentlig ikke hvorfor..

Vi er _alltid_ hos meg, og jeg begynte å tenke litt nå som jeg leste her..

Hvorfor?

 

1. Jeg er en snill fyr som alle liker og vil være sammen med hele tiden

eller

2. Jeg er en teit dritt som har stort rom med masse plass som "vennene" mine utnytter nettopp pga plassen.

 

De fleste andre vennene mine har det litt overfylt på rommet o.l, så de er aldri der..

 

Vet ikke helt hva jeg skal med denne posten, men etter at den tidligere kjæresten min dumpa meg på den mest fjortismulige måten (les:SMS) fikk jeg besøk av en vanvittig pen jente i dag:) Passer kanskje ikke helt inn her, bare føler for å trøste meg selv litt, på en måte. Uansett, hva tenker dere om de to spm. over i posten min?

 

Kristian.

 

Edit: Leif

6166527[/snapback]

 

Alt passer inn her :)

 

Uansett, det hørres ganske tåpelig ut å utnytte noen for de at de har plass hjemme. Ikke for å være frekk, men tviler på at alle vil være sammen med deg HELE tiden :p Men joa, folk liker deg kanskje, de synes det er greit å henge til deg. Det er vel godt å vite ? Dumpa på sms, klassiker. Jenter kan være jævla slemme noen ganger, forbanna idioter (Noen av de). Enn å vær så følelses løs.

 

Hyggelig at det kommer pene jenter til deg da :) Men behold henne som en venn om du virkelig liker henne :) De er der for evig og alltid.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvor er Ernie når man trenger?

6165215[/snapback]

:love:

 

I tillegg til dette så tærer det vel veldig psykisk på meg som person, siden jeg nesten ikke takler kritikk eller noenting lenger, istedenfor at jeg forteller hvorfor eller svarer til kritikken med noe konstruktivt, så blir jeg heller bare lei meg og finner på noe annet i steden. Det er vel ikke sånn det skal være?

6165215[/snapback]

Tja, det er ikke uvanlig å ikke klare å ta til seg kritikk på en god måte. Vi blir vel alle i større eller mindre grad såret når noen kommer med litt kritikk. Vi liker liksom å være litt prefekte. En ting som kan være greit å huske på er at konstruktiv kritikk kommer fra folk som faktisk bryr seg nok til å si det på en god måte. Med andre ord er det ikke vondt ment, men som oftest ment for å hjelpe.

 

I tillegg på jobb i dag, så slutta hu jenta jeg prater med om ting og sånt.. var siste dagen hennes i dag. visste at hun skulle slutte, men ikke at jeg kom til å bli så deppa bare pga det. I tillegg så skulle jeg gjerne sendt en meld til henne, men har ikke penger på kortet, null mld igjen på biip, og ingen på netcom.

 

Hvorfor er jeg så deppa for småting? eller er det småting?

6165215[/snapback]

Du er deppa fordi det for deg ikke er småting, det er ting som faktisk betyr noe for deg.
Lenke til kommentar
Blablabla

6166527[/snapback]

 

Alt passer inn her :)

 

Uansett, det hørres ganske tåpelig ut å utnytte noen for de at de har plass hjemme. Ikke for å være frekk, men tviler på at alle vil være sammen med deg HELE tiden :p Men joa, folk liker deg kanskje, de synes det er greit å henge til deg. Det er vel godt å vite ? Dumpa på sms, klassiker. Jenter kan være jævla slemme noen ganger, forbanna idioter (Noen av de). Enn å vær så følelses løs.

 

Hyggelig at det kommer pene jenter til deg da :) Men behold henne som en venn om du virkelig liker henne :) De er der for evig og alltid.

6166922[/snapback]

 

Nei, er ikke alltid hos meg, men _ofte_!

Så jeg er jo på rommet hele tiden jo, om jeg er alene eller ikke. Eller, jeg er jo ute og da :w00t: Men du skjønner tegninga.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvor er Ernie når man trenger?

6165215[/snapback]

:love:

 

I tillegg til dette så tærer det vel veldig psykisk på meg som person, siden jeg nesten ikke takler kritikk eller noenting lenger, istedenfor at jeg forteller hvorfor eller svarer til kritikken med noe konstruktivt, så blir jeg heller bare lei meg og finner på noe annet i steden. Det er vel ikke sånn det skal være?

6165215[/snapback]

Tja, det er ikke uvanlig å ikke klare å ta til seg kritikk på en god måte. Vi blir vel alle i større eller mindre grad såret når noen kommer med litt kritikk. Vi liker liksom å være litt prefekte. En ting som kan være greit å huske på er at konstruktiv kritikk kommer fra folk som faktisk bryr seg nok til å si det på en god måte. Med andre ord er det ikke vondt ment, men som oftest ment for å hjelpe.

 

I tillegg på jobb i dag, så slutta hu jenta jeg prater med om ting og sånt.. var siste dagen hennes i dag. visste at hun skulle slutte, men ikke at jeg kom til å bli så deppa bare pga det. I tillegg så skulle jeg gjerne sendt en meld til henne, men har ikke penger på kortet, null mld igjen på biip, og ingen på netcom.

 

Hvorfor er jeg så deppa for småting? eller er det småting?

6165215[/snapback]

Du er deppa fordi det for deg ikke er småting, det er ting som faktisk betyr noe for deg.

6167198[/snapback]

 

Takk :) veldig bra svart!

 

EDIT: er litt i bedre humør i dag, men merker at det er veldig mye som plager meg angående dette..

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...