Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

du har da noen venner?

folk du går i klasse med på skolen eller på jobb, familiemedlemer osv?

om det er noen man ikke kjenner så veldig godt går det jo altids ann å bli bedre kjent osv

6049997[/snapback]

Joa, men det er ikke sånne personer som gjør så veldig mye rart. Har jo selvsagt ordentlige venner, kompisser osv. Bare det at de bor et godt stykke unna. De på skolen er jo ok, men som sagt, de gjør ikke så veldig mye rart. Ja, eller så er de veldig, veldig opptatt. Typiske er at når jeg foreslår noe så bare dabber det ut i intet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke så mange i min nye klasse. Bare blitt kjent med en jente egentlig. Fant ut på fredag at hun kuttter seg, myyye.. Oppover beina og på begge armene. Så det med et uhell og hun bare bortforklarte hele greien. Men jeg er jo ikke dum, ser jo at det var hun som hadde gjort det. Kjenner hun godt, men vi er liksom ikke bestevenniner. Hun virker bare for meg som en helt normal jente. I godt humør og er bare totalt normal. Skjønner ikke hvordan hun kan gjøre noe sånt..Så er det ikke bare ett kutt eller to. Det er ikke sånn at armene hennes var helt mishandlet heller. Bare mange lange dype rette kutt på beina og på armene. Som dere sikkert skjønner vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg spørre henne om dette? si det til læreren..? :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke så mange i min nye klasse. Bare blitt kjent med en jente egentlig. Fant ut på fredag at hun kuttter seg, myyye.. Oppover beina og på begge armene. Så det med et uhell og hun bare bortforklarte hele greien. Men jeg er jo ikke dum, ser jo at det var hun som hadde gjort det. Kjenner hun godt, men vi er liksom ikke bestevenniner. Hun virker bare for meg som en helt normal jente. I godt humør og er bare totalt normal. Skjønner ikke hvordan hun kan gjøre noe sånt..Så er det ikke bare ett kutt eller to. Det er ikke sånn at armene hennes var helt mishandlet heller. Bare mange lange dype rette kutt på beina og på armene. Som dere sikkert skjønner vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg spørre henne om dette? si det til læreren..?  :ermm:

6056921[/snapback]

 

Sånn er det ofte. Eksen min er glad og blid utenpå, men hun har det vi kaller åkre på armene og beina. :hm:

Lenke til kommentar

tror du bør vente med å si det til læreren.

det jeg hadde gjort var å snakke om det,

si at du ser at det er hun som har kuttet seg og start en samtale

 

hvis denne jenta ikke har så mange venner osv kan det jo være stor mulighet til å glede henne med å være litt med henne osv, det kan jo ha noe med det å gjøre :hmm:

og snakke om det å finne ut hvorfor hun kutter seg og eventuelt få stopp på dette problemet hennes hvis det er mulig...

Lenke til kommentar

det hjelper en del å være med henne på skolen :)

men det jeg tenkte var hvis hun ikke har så mange andre venner så kunne det kansje være fint for henne om dere fant på noe på fritiden elns...

av egen erfaring vet jeg at selvskading kommer som oftest bare når man sitter hjemme alene og tenker...

Lenke til kommentar
Jeg er jo med henne hver dag på skolen... Men vi er ikke sånn "close". Hadde bare aldri trodd hun var typen til det liksom. Ekstra kjipt no som det er sommer. Er ikke så lett å dekke det til....  :ermm:

6056992[/snapback]

 

Vær en venn. Det er det beste du kan gjøre. :)

Lenke til kommentar
Jeg er jo med henne hver dag på skolen... Men vi er ikke sånn "close". Hadde bare aldri trodd hun var typen til det liksom. Ekstra kjipt no som det er sommer. Er ikke så lett å dekke det til....  :ermm:

6056992[/snapback]

Vel, jeg har bare mine egne erfaringer å gå etter, men hver gang noen sier det til lærere eller konfronterer meg med det, blir kuttingen bare enda verre; altså det forverrer situasjonen. Men du må jo se an situasjonen, alle reagerer forskjellig.

Lenke til kommentar

Huff og huff. Har fri i morgen og på tirsdag men har fått utdelt masse oppgaver som skal gjøres til onsdag. Må jo ha noe å gjøre mens man har fri :hrm: I tillegg skal jeg ha prøve på onsdag og skrive en svær bokanalyse til neste mandag, noe jeg ikke er kvalifisert til. What to do, what to do?

Lenke til kommentar

Hadde det på samme måten jeg, TRP. Det var noe dritt da jeg slo opp, men man kan ikke være sammen med en person hvis man ikke har følelser for den personen. Det går ikke uansett.

 

 

Jeg følte at det var noe galt med meg som ikke elsket denne fantastiske jenta, men etter at jeg slo opp så fant jeg ut at jenta ikke var så jævlig fantastisk. Fant ut litt av hvert ang mange av vennene mine også. Man kan si at hele den perioden renset opp litt i livet mitt. Nå er det sykt deilig og være ferdig med hele greia. :)

 

 

Lykke til! Du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...