Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde ta turen ut istedet for etmiddagen foran datan med Warcraft ? Bare en tanke!

 

6041997[/snapback]

 

Akkurat det kan være et jævlig tiltak.. Gå på kafé. Javel. Hvis en ikke er vant til slikt, så går en ned, setter seg ved et bord, bestiller noe og sitter der for seg selv. Hvis noen ser ens vei er det kun fordi en antakeligvis ser bortkommen ut. Tenker hvertfall lett sånn. Mener ikke at jeg tenker sånn, men kanskje andre. Jeg har vel tilbøyelighet til å tenke sånn i visse situasjoner. Hvem har ikke?

Ingen kommer bort, en går såvisst ikke bort til andre. Hva har en oppnådd? Bortkastet tid, mer depping, kunne likegodt vært hjemme.

 

Gå en tur. Javel. Du rusler rundt et vann, møter folk, ser kjærestepar (blir deppet), nyter været, lar tankene vandre (blir deppet), kommer hjem. Nokså bortkastet tid. Kunne likegodt spilt data.

 

Spille data. Javel. Overfladisk lykke, er kanskje "uber" og blir sett opp til i WoW/AO/whatever. Dette resulterer i depping. Jævla dumme meg, hva faen er dette for et liv? Sitte her foran PCen som en idiot når jeg kunne vært ute blant folk, men... vent litt.. åja... Jaja.

6042171[/snapback]

 

Herregud da, det finnes faktisk grenser på hvor negativt man skal tenke. Du har passert grensen for 3 turer rundt dammen siden. Ja hva så om du ser et kjæreste par ? Kan du ikke heller at det finnes en/ei for deg også ?

 

Om du mener at det er bortkasta til å gå en tur, å det er bedre å spille data, så synes jeg ikke det er så rart at du mister venner. Jeg går ofte turer ut, bare for å lufte meg, bare for å få tankene på noe annet. Å det hjelper.

 

Gå ut på fest å møt folk, om du har et problem med det, så søk hjelp.

Lenke til kommentar
Gå ut på fest å møt folk, om du har et problem med det, så søk hjelp.

6043133[/snapback]

Den var litt vel drøy må jeg si. Jeg har sluttet med å gå på fester. Hvorfor? Fordi folk generelt ikke klarer å oppføre seg! Skal jeg liksom da oppsøke hjelp bare fordi alle andre ikke klarer å oppføre seg etter litt alkohol? :roll:

Lenke til kommentar
Gå ut på fest å møt folk, om du har et problem med det, så søk hjelp.

6043133[/snapback]

Den var litt vel drøy må jeg si. Jeg har sluttet med å gå på fester. Hvorfor? Fordi folk generelt ikke klarer å oppføre seg! Skal jeg liksom da oppsøke hjelp bare fordi alle andre ikke klarer å oppføre seg etter litt alkohol? :roll:

6043234[/snapback]

 

Det finnes folk som kan oppføre seg, selv om de har drukket litt. Du må bare lete.

 

EDIT: Det jeg mente var at, om du har problemer med å treffe andre folk i det daglige, så trenger du hjelp. Greit å ikke like fulle folk som oppfører seg som 14år gamle bimboer.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Gå ut på fest å møt folk, om du har et problem med det, så søk hjelp.

6043133[/snapback]

Den var litt vel drøy må jeg si. Jeg har sluttet med å gå på fester. Hvorfor? Fordi folk generelt ikke klarer å oppføre seg! Skal jeg liksom da oppsøke hjelp bare fordi alle andre ikke klarer å oppføre seg etter litt alkohol? :roll:

6043234[/snapback]

 

Enig med Ernie, men skjønner hva du mener (fra det siste innlegget) Neppe.

For min del går jeg ikke så ofte på fester. Syntes det er bedre ting å gjøre på enn å bare drikke for å drikke og finne på random ting en kveld. (snakker om fjortissfester :hrm: )

 

Andre fester er noe helt annet, men da kommer jeg lett inn på hva som egentlig er en fest... ;)

 

Det å møte folk og gå på fester kan være to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Huff ... ferdig med 4t med rent stress. Folkens, når dere skal på et utsted og legger fra dere klær i garderobe. VÆR SÅ JÆVLA SNILL Å TA VARE PÅ DEN FUCKINGS LAPPPEN!! Og nei, vi synes IKKE det bare er såååååååå gøy å lete etter klær med en vag beskrivelse ... :nei:

 

Ahhh ... ut med kveldens o'store frustrasjon.

Lenke til kommentar
Herregud da, det finnes faktisk grenser på hvor negativt man skal tenke. Du har passert grensen for 3 turer rundt dammen siden. Ja hva så om du ser et kjæreste par ? Kan du ikke heller at det finnes en/ei for deg også ?

 

Om du mener at det er bortkasta til å gå en tur, å det er bedre å spille data, så synes jeg ikke det er så rart at du mister venner. Jeg går ofte turer ut, bare for å lufte meg, bare for å få tankene på noe annet. Å det hjelper.

 

Gå ut på fest å møt folk, om du har et problem med det, så søk hjelp.

6043133[/snapback]

 

Nå refererte jeg ikke direkte til min egen situasjon. Jeg bare påpekte at det ikke alltid er så lett for enkelte å "komme seg ut og møte folk". Jeg har få, men gode venner, klarer å kombinere onlinespill med det virkelige liv og går en del ut. Som oftest er det alkohol i bildet når jeg går ut, men det går an å begrense seg. Hvertfall i ukedagene.

Apropos negativ tenking; når man først har begynt, er det utrolig vanskelig å slutte. Dypt inni en selv er alltid den kritiske stemmen som forteller deg at du er en idiot. I enkelte stunder klarer en å ignorere den.

Lenke til kommentar

Ja, men har du en stemme inni deg som sier du er en idiot, så trenger man kanskje hjelp ?

 

Jeg synes ikke jeg er et fruktfat fra guds hage, eller sønnen til albert einstein, men jeg går ikke å tenker negativt om meg selv hele tiden. Det er sikkert nokk av ting å sette fingern på der.

 

Jeg har også få venner, av den grunn at de fleste flytta etter skolen. Men de vennene jeg har, er gode venner. Vi gjør ting sammen så fort muligheten er der.

 

Jeg driver også med online spilling, kanskje et par timer per dag, og litt ekstra i helgene. Men jeg inviterer vennene mine til å komme å spille sammens med meg, så ser vi en film å slenger på en pizza. Senere på kvelden tar vi turen ut på baren å tuller litt. Ofte om spilling.

 

Det finnes ingen unnskyldning for å ikke ta seg en tur ut i parken, eller ved stranden. Uansett hvor stygg å jævlig man måtte være finnes det alltid noen som vil like deg.

 

PS! "Drømme dama spiller rollespoll :p"

Lenke til kommentar

bah, av og til skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake til da jeg var en liten guttunge...

er lei av å være voksen nå, bare ansvar og tull over alt.

skolen skal gjøres ferdig, pengene må rasjoneres ut til alle 4 ukene, osv

huff... er så utrolig fustrerende slike ting av og til...

idag gikk dagen ikke helt slik jeg hadde forventet, først gikk jeg tom for penger, men så skal jeg ha fått inn penger mellom 2-4 hver mnd...

så går jeg inn på nettbank og ser jeg har -24 kroner :(

så skal vi ha coopertest i gymmen i dag (med min kondis går ikke det bra)

datapartyet jeg skulle på i helga ble avlyst pga lokalet var utleid til noen andre

og jeg må sansynligvis gjøre MASSE skolearbeid nå i helga pga det nermer seg eksamen osv :thumbdown:

 

huff, jaja... måtte bare få det ut

håpet om en bra sommerferie holder meg motivert :)

Lenke til kommentar
bah, av og til skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake til da jeg var en liten guttunge...

er lei av å være voksen nå, bare ansvar og tull over alt.

skolen skal gjøres ferdig, pengene må rasjoneres ut til alle 4 ukene, osv

huff... er så utrolig fustrerende slike ting av og til...

idag gikk dagen ikke helt slik jeg hadde forventet, først gikk jeg tom for penger, men så skal jeg ha fått inn penger mellom 2-4 hver mnd...

så går jeg inn på nettbank og ser jeg har -24 kroner :(

så skal vi ha coopertest i gymmen i dag (med min kondis går ikke det bra)

datapartyet jeg skulle på i helga ble avlyst pga lokalet var utleid til noen andre

og jeg må sansynligvis gjøre MASSE skolearbeid nå i helga pga det nermer seg eksamen osv :thumbdown:

 

huff, jaja... måtte bare få det ut

håpet om en bra sommerferie holder meg motivert :)

6045181[/snapback]

 

Jeg har budd aleine i et eget hus siden jeg var 15 år, det er mye ansvar det.

 

Siste ukene på skolen sliter litt ja, er ferdig med skolen jeg da. Men det er bare å "Hang in there".

 

Skal være enig til at ting var lettere som liten. Da hadde du kunne sprunget testen idag å da :p

 

Bra du tenker positivt, snart somerferie i 2 måneder, jeg har 14 dager jeg da. Synes det er nokk.

 

Ha en fin helg Firesky

Lenke til kommentar

man blir vel vandt med å måtte rasjonere ut pengene til alle ukene og holde kontrollen...

dette med å holde kontrollen på penger osv er ganske nytt for meg

 

syntes 2 måneder sommerferie kan bli litt for mye, hadde holdt med en mnd for min del..

skal jobbe i 2-3 uker så det hjelper jo, tjene litt penger osv :)

 

ha en god helg du også Neppe =)

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

æsj...

denne dagen blir bare værre :(

for noen timer siden bestemte jeg om noen kamerater oss for å labbe ned til byen å se på rally sørland og ta oss et par pils og ha det morro....

men plutselig skal noen spille rollespill og noen stakk til noen andre folk osv

så blir jeg sittende alene å begynner å tenke... så smeller det som pokker i huet..

depresivt anfall eller hva pokker man skulle kalt det :(

Lenke til kommentar
Huff ... ferdig med 4t med rent stress. Folkens, når dere skal på et utsted og legger fra dere klær i garderobe. VÆR SÅ JÆVLA SNILL Å TA VARE PÅ DEN FUCKINGS LAPPPEN!! Og nei, vi synes IKKE det bare er såååååååå gøy å lete etter klær med en vag beskrivelse ... :nei:

 

Ahhh ... ut med kveldens o'store frustrasjon.

6044732[/snapback]

 

Har jobba som garderobevakt jeg å.. Ente med at jeg jobba 3 mnd, fikk ikke betalt, og stedet gikk konk. VÆR NØYE MED KONTRAKT!! :mad:

Lenke til kommentar
æsj...

denne dagen blir bare værre :(

for noen timer siden bestemte jeg om noen kamerater oss for å labbe ned til byen å se på rally sørland og ta oss et par pils og ha det morro....

men plutselig skal noen spille rollespill og noen stakk til noen andre folk osv

så blir jeg sittende alene å begynner å tenke... så smeller det som pokker i huet..

depresivt anfall eller hva pokker man skulle kalt det :(

6047409[/snapback]

 

Det går så bra så :p Stikk ut på Esso å kjøp deg en pølse med tilbehør. Yummy ;)

Lenke til kommentar

gikk da bra til slutt :)

gikk ned på rollespillet alikavell bare for å være litt sosial, ble til at ingen var noe lysten på å spille så vi tok en tur på byen :D

kom netopp hjem nå =)

 

har merka det nå den siste uka at det hjelper veldig på humøret å komme seg litt mer ut =)

Lenke til kommentar
gikk da bra til slutt :)

gikk ned på rollespillet alikavell bare for å være litt sosial, ble til at ingen var noe lysten på å spille så vi tok en tur på byen :D

kom netopp hjem nå =)

 

har merka det nå den siste uka at det hjelper veldig på humøret å komme seg litt mer ut =)

6049970[/snapback]

:thumbup: Godt å høre noen gjør det bra iallfall. Jeg sitter stort sett bare inne og leser til eksamen eller ser på enten The O.C, One Tree Hill, Veronica Mars eller Alias. For et liv jeg har :no:

 

Edit: En ting som irriterer vettet av meg er at jeg ser ei bestemt person "over alt". Ta f.eks garderobevakta jeg hadde forige natt. Jeg kunne sverge for at ei der måtte være henne. Dog, den tanken slo jeg vekk fort når jeg hørte henne snakke. Feil dialekt, dog alt annet var "henne". Er jeg gal? Jeg mener jeg ser ei bestemt ei som jeg virkelig har falt for som jeg dessverre aldri klarte å få noe kontakt med (ja, sånn går det når man har sosialfobi ...). Henne ser jeg "over alt". Alt med like mørkt hår er lilksom henne inntil jeg ser fjeset eller vedkommende snakke. Da blir jeg straks hentet inn av virkeligheten. Det er ikke henne ... Føler meg gal og håpløst forelsket uten å egentlig kunne gjøre en drit med det :hm: Jaja

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

jeg satte også bare inne å så TV-serier og surfa på nettet osv det siste året,

men den siste uka har jeg presset meg selv til å være mer sosial.

 

om ikke jeg er noe fan av rollespill og slikt så presser jeg meg selv til å ta en tur ned alikavell bare for å være litt sosial og være med venner...

har merka det funker veldig bra på humøret

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...