Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som er problemet hennes jeg Ustedalen, men jeg syns du burde snakke alvorlig med henne. Forklar henne hvor viktig det er for deg at hun snakker ærlig, hun gjør deg ingen tjeneste med å si hun liker deg hvis hun ikke gjør det. Men få hun til å skjerpe seg og innse hva hun gjør mot deg. Hvis det er klart det ikke går noen vei bør du se etter andre. Vet det er jævlig vanskelig, men å bare sitte å vente på å glemme henne funker rett og slett ikke. Med litt innsats vil du finne en som du liker enda mer og som du synes passer deg enda bedre.

Lenke til kommentar
Etter mange måneder med fra og men, klarte jeg å ta til mot å få sagt det til henne at jeg likte henne ekstremt, og fikk til svar at hun likte meg også, og hadde gjort det nesten like lenge som jeg hadde likt henne.

6025452[/snapback]

Først er du feig og ubesluttsom i lang tid, og når du endelig handler så gjør du generaltabben å si rett ut at du liker henne ekstremt. Dette fortjener tittelen "Hvordan jage bort damer - et klassisk eksempel".

 

OK, ikke ta det ille opp, dette er ikke vondt ment. Men det er nå en gang slik at jenter flest (alle?) tiltrekkes av uavhengige ledertyper som har tro på seg selv, er uforutsigbare og er underholdende å være rundt. Tenk f.eks. James Bond, Tom Cruise i "Top Gun" eller George Clooney (i en rekke roller). Og da tenker jeg ikke på kjekkhetsfaktoren, den betyr lite. Nøkkelen ligger heller i kroppspråk og en generell holdning som er avslappet, uredd og humoristisk. "Men det er ikke meg", vil du kanskje si. Neivel, men kanskje du skulle prøve å gjøre noe med det, ellers kan du bare innfinne deg med at dine romantiske tilnærmelser går sånn.

 

Å si til ei jente at du liker henne, sender bare feil signaler. Du gir henne all makten. Hun får både hode og baller på et sølvfat, symbolsk sett. Det dreper enhver interessant spenning mellom dere. Det er mye lurere å sende blandede signaler, da blir hun heller desto mer nysgjerrig på deg.

 

At hun "liker deg", betyr antakelig at hun synes du er en grei person og vil helst ikke såre deg. Så hun håpte vel at ved å holde seg på avstand ville forelskelsen gå over eller du ville gi henne opp og se etter andre. Det kan også hende at hun faktisk var interessert, men endret mening. Like fullt er saken så godt som tapt, se heller videre.

 

Vel, jeg er på ingen måte ekspert, og i hvert fall ikke av erfaring (ukysset som jeg er), men jeg er sikker på både logisk og instinktivt nivå at dette stemmer mer eller mindre.

Lenke til kommentar
*snip*

6025452[/snapback]

Æsj. Den der er kjedelig, Ustedalen.

 

Det er ikke så mye du får gjort, annet enn å gå videre, glemme henne og fortrenge henne. Kanskje en vakker dag angrer hun på at hun lot deg gå? :)

 

Er nå ganske sikkert at hun må ha følt noe for deg. Du får tenke på det. I stedet for å sitte hjemme og deppe av det, er det bare å reise seg, være sammens med gode kamerater. Det hjelper alltid på. :)

 

En ting du kan gjøre for å få henne til å føle seg litt dritt, er å holde hodet hevet, og droppe all kontakt med henne. Jeg mener det hun gjorde var pil råttent gjort.

 

Da vil hun kanskje skjønne at hun var en skikkelig drittsekk. Kanskje hun tilogmed angrer på å ha vært den hun var, da?

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Er nå ganske sikkert at hun må ha følt noe for deg.

Hvis du mener romantisk, så er det langt fra sikkert.

 

En ting du kan gjøre for å få henne til å føle seg litt dritt, er å holde hodet hevet, og droppe all kontakt med henne. Jeg mener det hun gjorde var pil råttent gjort.

 

Da vil hun kanskje skjønne at hun var en skikkelig drittsekk. Kanskje hun tilogmed angrer på å ha vært den hun var, da?

Åh, vær så snill, ikke vær så rask til å dømme andre. Hva vet du egentlig om saken? Hva har hun gjort som er så galt?

 

Han har vist seg som usikker og sårbar i stedet for å være mann. Og det er sannsynlig at hun har følt den stadige kontakten påtrengende. Hvorfor skygget hun unna ellers?

 

Eller kanskje hun også har ting hun sliter tungt med.

Lenke til kommentar
Er nå ganske sikkert at hun må ha følt noe for deg.

Hvis du mener romantisk, så er det langt fra sikkert.

 

En ting du kan gjøre for å få henne til å føle seg litt dritt, er å holde hodet hevet, og droppe all kontakt med henne. Jeg mener det hun gjorde var pil råttent gjort.

 

Da vil hun kanskje skjønne at hun var en skikkelig drittsekk. Kanskje hun tilogmed angrer på å ha vært den hun var, da?

Åh, vær så snill, ikke vær så rask til å dømme andre. Hva vet du egentlig om saken? Hva har hun gjort som er så galt?

 

Han har vist seg som usikker og sårbar i stedet for å være mann. Og det er sannsynlig at hun har følt den stadige kontakten påtrengende. Hvorfor skygget hun unna ellers?

 

Eller kanskje hun også har ting hun sliter tungt med.

6030007[/snapback]

Og hva er nå så det å være mann? Hvem faen har sagt at menn skal være usårbare? :shrug: Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Og hva er nå så det å være mann? Hvem faen har sagt at menn skal være usårbare? :shrug:

6030191[/snapback]

Ikke vet jeg. Det ligger vel nedarvet i både gener og kultur.

 

Altså, det er lov å ikke være perfekt. Ingen er usårbare. Men å vise seg følelsesmessig sårbar på den måten gir deg neppe annet enn medynk. Unngå det eller lev med det.

Lenke til kommentar
Og hva er nå så det å være mann? Hvem faen har sagt at menn skal være usårbare? :shrug:

6030191[/snapback]

Ikke vet jeg. Det ligger vel nedarvet i både gener og kultur.

Først og fremst i kultur.

 

Uansett, man skal selvfølgelig være bevisst på hvor sårbar man gjør seg og ikke minst hvilken man gjør det "mot". Man bør stole på folk for å gjøre det. (Men slikt er ikke alltid lett, folk er forskjellige... noen er mer sårbare enn andre og omvendt.)

Lenke til kommentar
Og hva er nå så det å være mann? Hvem faen har sagt at menn skal være usårbare? :shrug:

6030191[/snapback]

Ikke vet jeg. Det ligger vel nedarvet i både gener og kultur.

 

Altså, det er lov å ikke være perfekt. Ingen er usårbare. Men å vise seg følelsesmessig sårbar på den måten gir deg neppe annet enn medynk. Unngå det eller lev med det.

6030582[/snapback]

Altså.

 

Hvor har du gått det fra?

 

Er du mann, kan du vise følelser også. :)

Lenke til kommentar
Først og fremst i kultur.

6030672[/snapback]

Vel, at kvinner har en sterk tendens til å trekke mot de som er avslappet, selvsikre, morsomme og sosialt sterke er nok mer genetisk betinget.

6030934[/snapback]

Ingen av de tingene strider i mot å være følsom.

 

Det er en misforståelse at femine og maskuline verdier er motsigende, fakta er at de er utfyllende.

Lenke til kommentar
Hvor har du gått det fra?

 

Er du mann, kan du vise følelser også. :)

6030979[/snapback]

Ja, selvfølgelig kan en vise følelser. Spørsmålet er når og hvordan.

 

Hvis du viser sterke følelser for ei jente for tidlig, vil hun fort tenke "Hva er dette for en fyr? Han kjenner meg jo knapt!" Når du kjenner henne fra før, f.eks. i skolesammenheng, kan det stille seg annerledes, men det er i beste fall risikabelt å bekjenne seg slik. En bedre ide er å avansere, ta et skritt tilbake, avvente, i det hele tatt holde spenningen oppe.

Lenke til kommentar
Mener du at man er veldig sårbar hvis man sier at man liker en person?

Jeg tenkte vel mer på at du var veldig avhengig av henne. Du burde ikke la en person styre livet ditt på den måten, selv om det er ikke er så lett.

 

Vel, hun har til tider tatt mer kontakt enn jeg har, så jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan ha blitt påtrengende.

6031063[/snapback]

OK, i så tilfelle har hun nok satt pris på deg, i det minste som venn.

 

(edit)

Sorry at jeg bumber, men akkurat nå spurte hun om jeg ville finne på noe etter skolen i morgen. Herregud, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre sad.gif

Hmm, er hun ikke helt god i toppen tro? Klarer hun ikke bestemme seg? Er det en misforstått måte å be om unnskyldning, til tross for at hun egentlig ikke er interessert "på den måten"?

 

Det er ikke godt å si hva som ligger bak, men om du sier nei, ikke vær bitter eller anklagende, men rolig og på en måte som sier at du fint kan klare deg uten henne. Hvis du takker ja, så for all del ikke gå ned på knærne for henne (hverken fysisk eller mentalt). Len deg tilbake, spøk med henne, og ikke ta imot noe dritt.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Lønner seg jo sjelden å si at man liker en person godt før man har vært sammen en stund elns. Ellers gir man jo fra seg all "makt".

 

Sånn sett gjør man seg litt sårbar Ustedalen. Men i ditt tilfelle virket det gjensidig først da. Vansklig å si.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...