Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, denne jenta er en typisk fjortiss. Hvorfor hun skal ta livet av seg er grunnet "ingenting å leve" for. Standard grunn, ærlig talt. Du ville skjønt det hvis du var meg, jeg LOVER deg!

6010006[/snapback]

Hvordan i all verden kan du vite hva hun føler? Det kan være dramatisk nok å være deprimert, uansett om grunnen er "gyldig" eller ikke i følge allvitere som deg. Tosk.

Lenke til kommentar
Haha, denne jenta er en typisk fjortiss. Hvorfor hun skal ta livet av seg er grunnet "ingenting å leve" for. Standard grunn, ærlig talt. Du ville skjønt det hvis du var meg, jeg LOVER deg!  [jeg er cannibal btw, lagde meg ny profil med nytt nick]

6010006[/snapback]

Fakta er at det er høyre antall selvmord blant tenåringer(eller fjortisser som du så fint kaller det). Joda, det er godt mulig at de overdriver prolbemene sine(for å få oppmerksomhet), men det betyr absolutt på ignen måte at de ikke har problemer og at de ikke fortjener oppmerksomhet.

 

Men det er viktig at de ikke må ha oppmerksomhet av typen "åååh stakkars deg!", men mer typen "Skjønner at du har det vanskelig, men du må prøvde å ordne opp i dette. Kom deg til psykolog... osv"

 

Og jda, det er selvfølgelig en standard grunn. Hvis en ikke føler at en har noe å leve for, hvorfor leve? Jeg har vært der selv og vet temmelig godt hvordan det er. Jeg var faktisk fjorten da. Nei, jeg tok ikke selvmord fordi jeg hadde venner som hjalp meg og etterhvert fikk meg til å oppsøke psykolog.

 

Uavhengi om folk er seriøse eller ikke når de prater om selvmord så er det alltid et rop om hjelp. Dette skal en at alvorlig.

 

EDIT: Fjernet noe som strengt tatt var unødvendig. :shrug:

 

EDIT2: Skal forøvrig nevnes at det sjeldent egentlig er "ingenting" som er grunnen. Det er bare slik det oppleves. Det er langt ifra alltid folk vet hva som faktisk er roten til problemene deres.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Axes.

 

Du har sannsyligvis ikke opplevd selvmord som en av de berørte. - Da vet du hvordan det er. Du har ingen anelse hvor hardt personen som gjør det har det. Du vet ikkenoe om hvordan han egentlig har det inne i seg.

 

Det får du vite når en tar selvmord. - Rimelig ille.

 

Samme hvordan problem det er. Det er ille uansett, når du går så langt.

 

Jeg opplevde det på onsdag. Nær fetter.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Axes.

 

Du har sannsyligvis ikke opplevd selvmord som en av de berørte. - Da vet du hvordan det er. Du har ingen anelse hvor hardt personen som gjør det har det. Du vet ikkenoe om hvordan han egentlig har det inne i seg.

 

Det får du vite når en tar selvmord. - Rimelig ille.

 

Samme hvordan problem det er. Det er ille uansett, når du går så langt.

 

Jeg opplevde det på onsdag. Nær fetter.

 

Også har jeg noe å legge til; ikke vær så frekk. Møter du f.eks meg på gaten og prater slik til meg IRL, hadde jeg slått deg pent ned.

6010209[/snapback]

 

 

Stiller meg 100% bak dette. Er drittlei av folk som prater om ting de ikke vet noe om, særlig innen dette med selvmord.

 

Jeg opplevde at en jeg hadde kjent hele livet mitt begikk selvmord.

Lenke til kommentar

Men det er utolig mange som snakker om selvmord og kutting osv i den alderen som faktisk ikke mener det seriøst. Det har ingen planer om å gjøre noen av delene, de har det bare kjipt... men igjen ikke kjipt. Men syntes alle som snakker om slikt bør bli tatt alvorlig. Føler det er så mange som snakker om dette her at det er blitt vanskelig å skille mellom dem som har det kjipt den dagen, den uken... og de som skikkelig har det dårlig og er på vei til å gjøre noe dumt. Å da lønnner det seg vel lite å gjøre narr av dem for å åpne seg..? Respekter hverandre og vær snille forumbrukere. Noe jeg syntes de fleste på deppetråden er. :)

Lenke til kommentar

Se her, la oss droppe den litte "selvmords" debatten. Kommer ingen vei ut av det uansett, påstand mot påstand. Til alle som skriver "pwnd, eid eller whatever.." dropp det. Som jeg har sagt, dere vil ikke skjønne, skulle aldri tatt det opp i forumet.

Lenke til kommentar
Jepp, fint. Nytt tema, klarer ikke å motivere meg til skoledagen når jeg står opp, noe som har endt opp med en straight skulk på 3 dager. Forslag, anyone?

6010283[/snapback]

Prøv å legg deg tidligere, tren litt mer, og spis litt sunnere mat.

 

(Jeg vet ikke hva tid du legger det, hvor mye du trener eller hva du spiser, men slik er det med meg)

Lenke til kommentar
Jepp, fint. Nytt tema, klarer ikke å motivere meg til skoledagen når jeg står opp, noe som har endt opp med en straight skulk på 3 dager. Forslag, anyone?

6010283[/snapback]

Prøv å legg deg tidligere, tren litt mer, og spis litt sunnere mat.

 

(Jeg vet ikke hva tid du legger det, hvor mye du trener eller hva du spiser, men slik er det med meg)

6010294[/snapback]

Stemmer ganske bra det, orker verken ikke å trene, spise sunnere eller legge meg tidligere. Døgnrutitene har blitt så hard så det er helt fælt, skal prøve å skjerpe meg. Spiller vell ingen rolle om du spiser brødskiver, pizza og pølser hver dag? :p
Lenke til kommentar
Stemmer ganske bra det, orker verken ikke å trene, spise sunnere eller legge meg tidligere. Døgnrutitene har blitt så hard så det er helt fælt, skal prøve å skjerpe meg. Spiller vell ingen rolle om du spiser brødskiver, pizza og pølser hver dag? :p

6010338[/snapback]

He he. Hvis man spiser pizza og slikt de meste av dagene så er du så godt som lat, hvis jeg kan uttrykke meg slik.

 

Appelsinjuice, brunost og slikt, det er godkost for en sterk mann.

Så hvis du virkelig vil ha mindre skulk: Skjerp deg. ;)

Lenke til kommentar

Ang. problemet ditt...

Kort sagt: Skjerp deg.

 

Litt lengre sagt: Skjerp deg, legg deg tidliger, få litt selvdisiplin, sett deg mål, vær mer i aktivitet, osv

 

Se her, la oss droppe den litte "selvmords" debatten. Kommer ingen vei ut av det uansett, påstand mot påstand. Til alle som skriver "pwnd, eid eller whatever.." dropp det. Som jeg har sagt, dere vil ikke skjønne, skulle aldri tatt det opp i forumet.

6010253[/snapback]

"ÅÅhh dere forstår meg ikke så derfor har jeg rett."

 

Du må komme med bedre argumentasjon enn det gutt. Nei, det er ikke bare påstand mot påstand. Vi har argumenter og erfaringer til å underbygge påstandene våre.

 

EDIT ^^ Var en kommentar til debatten, ikke en forsettelse av selve debatten.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Mange som spiser usunt, ikke trener og legger seg seint som går på skolen da, handler om å gidde.

 

Selv spiser jeg ganske usunt, trener og legger meg 2 men klarer skoledagen uten problemer. Å stå opp er heller intet problem,

6010372[/snapback]

Folk er forskjellige. Jeg er ikke skikkelig oppvakt på skolen med mindre jeg får lagt meg før 2345, og helst bør jeg legge meg i 2200-2230 tiden.

 

EDIT: Men joda, det handler i stor grad om å gidde.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Ang. problemet ditt...

Kort sagt: Skjerp deg.

 

Litt lengre sagt: Skjerp deg, legg deg tidliger, få litt selvdisiplin, sett deg mål, vær mer i aktivitet, osv

 

Se her, la oss droppe den litte "selvmords" debatten. Kommer ingen vei ut av det uansett, påstand mot påstand. Til alle som skriver "pwnd, eid eller whatever.." dropp det. Som jeg har sagt, dere vil ikke skjønne, skulle aldri tatt det opp i forumet.

6010253[/snapback]

"ÅÅhh dere forstår meg ikke så derfor har jeg rett."

 

Du må komme med bedre argumentasjon enn det gutt. Nei, det er ikke bare påstand mot påstand. Vi har argumenter og erfaringer til å underbygge påstandene våre.

6010379[/snapback]

Se her, jeg sa vi skulle droppe den debatten. Det kan hende jeg har litt problemer med å utrykke meg, men jeg vet hva saken gjelder langt bedre enn dere og jeg har kanskje et litt annerledes syns på saken. Så kort sagt, dropp det! Endret av Axes
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...