Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

*mye interesangt*

5989567[/snapback]

Jeg har noe lignende det du har, trur jeg.

 

Gjekk du bare til legen og ba om ta noen tester?

Så tilfelle, hvilke tester tok u?

Trenger foreldre å vite om dette?

Koster det noe?

 

Ja, det var vel det jeg lurte på. :)

5990267[/snapback]

 

Jeg gikk til legen for å bli videresent til psykolog av helt andre grunner. (Depresjon og sosial angst). Under samtalene kom det opp at jeg hadde problemer med konsentrasjon og hukommelse. Vi hadde en felles samtale med meg og foreldre der de fortalte fra barndommen min og bekreftet en del symptomer for dette.

 

De hadde sterk mistanke om ADD, jeg hadde veldig mange av symptomene. Jeg tok de testene som de pleier å ta for å finne ut om slikt, samme sett med tester gav meg også IQ'n min i forskjellige kateogorier(fks. så fant jeg ut at jeg hadde relativt høy intelligens-poeng på alt utenom det som gikk på konsentrasjon og hukommelse). De tok også en personlighetstest for å sjekke for andre ting.

 

Jeg lot foreldrene mine vite om dette da jeg synes det ble enklest, men jeg kontrolerte mye selv og psykologene har ikke rett til å si noe til foreldrene mine utenom at jeg vil det. (Jeg var 17 når det begynte, er 18 nå). Såvidt jeg vet så trenger de strengt tatt ikke vite om det. I hvertfall hvis du er 16 eller eldre.

 

Eneste som jeg kan huske å betale for er noen blodprøver og en EEG test, men tror det var fordi jeg gjorde noe litt feil. TROR det egentlig kan bli dekket. (Og jeg betalte ikke noe utenom dette.)

 

Hele greia begynte med en samtale med helsesøster(om andre problemer), men jeg vil tro det er et godt utgangspunkt.

 

PS: Siden systemet i norge er jævla idiotisk i dag så MÅ du igjennom en lege for å få tak i spesialist, og du må fortelle historien til henne og.

 

 

Leser at du slutter på skole om 2 uker, jeg har bare et år igje på videregående. Jeg synes ikke du skal gi opp å ordne opp i problemene, dess tidligere dess bedre. Det er folk som fikser dette når de er voksne så du er ikke blitt for gammel, men det er best å gjøre det så kjapt så mulig. (Jeg var knallheldig som fikk dette igang før jeg var 18, hadde vært mye vanskeligere om jeg hadde begynt etterpå.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leser at du slutter på skole om 2 uker, jeg har bare et år igje på videregående. Jeg synes ikke du skal gi opp å ordne opp i problemene, dess tidligere dess bedre. Det er folk som fikser dette når de er voksne så du er ikke blitt for gammel, men det er best å gjøre det så kjapt så mulig. (Jeg var knallheldig som fikk dette igang før jeg var 18, hadde vært mye vanskeligere om jeg hadde begynt etterpå.)

 

 

Jeg er snart 20 (hælvette, er jeg SÅ gammel?). Har værtå spurt etter psykolog. Det er snart 3 mnd siden og har ikke hørt noe enda. Sjokkerende nok. Ikke har jeg penger til å dra til legen hver uke, hver gang jeg kommer på noe mer som er galt. :(

 

 

Er så mye merkelige ting som skjer inni hodet mitt at jeg knapt rekker å holde følge. Skal på jobbintevju til rødekors imårra; kanskje de kan hjelpe meg? :wee:

 

Tror jeg blir litt for opphengt i ting noenganger, er som om jeg klamrer meg fast i det. Merkelig nok er det aldri skole.

Lenke til kommentar
Er så mye merkelige ting som skjer inni hodet mitt at jeg knapt rekker å holde følge.

Kan kjenne meg igjen i det.

 

20 år? Helt ærlig, jeg vet ikke. Jeg anbefaler deg å snakke med noen å finne ut av litt sånt, men hvis du har problemer så er det virkelig verdt å forsøke å ordne opp i det på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Windows Update lastet ned en validation-ting til Windows. Så nå får jeg beskjed om at jeg ikke har genuine Windows. :(

5990645[/snapback]

Altså, genuine advantage er latterlig lett å lirker seg rundt. Fjern alle som du ikke MÅ ha (er bare en tror jeg) og ignorer den. Da har du fortsatt et lite problem, men løsningen på det finner du på google. Er snakk om en linje JS du må lime inn og "kjøre" før du oppdaterer. Kan ta det pr. PM hvis du vil :)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Nei, det går ikke så bra :cry:

det er knapt nok ost på pizzaen.. :cry:

 

EDIT: Yeay! Avatar og sig fjernet.. "var 0.6 kb for stor" ><

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar

17:10... 50 min til eksamen i jegerprøven.

Har kommet til side 178 i boken. (Kan mye fra før av)

Så om 100/120min får dere kanskje se om jeg er deppet til de grader eller om jeg er så glad jeg kunne ha hoppet gjennom taket.

 

Nå er jeg førstnevnte, mye pga lite lesing og pugging.

Lenke til kommentar

Har hatt en ganske slitsom tid i det siste.

Masse stress med treninger og tentamener. Snart kommer eksamen.

På grunn av stresset tror jeg at jeg har ytt dårligere enn jeg vanligvis ville på tentamen,

glemte overskrift på nynorsken, avsnitt and so on...

 

...slitsomt.

Lenke til kommentar
Windows Update lastet ned en validation-ting til Windows. Så nå får jeg beskjed om at jeg ikke har genuine Windows. :(

5990645[/snapback]

Altså, genuine advantage er latterlig lett å lirker seg rundt. Fjern alle som du ikke MÅ ha (er bare en tror jeg) og ignorer den. Da har du fortsatt et lite problem, men løsningen på det finner du på google. Er snakk om en linje JS du må lime inn og "kjøre" før du oppdaterer. Kan ta det pr. PM hvis du vil :)

5990695[/snapback]

 

Fikk fikset det når jeg kom hjem. En fil som ble erstattet. Får se om det holder inntil videre

Lenke til kommentar

huff :(

tror aldri jeg har hvert så jævla deppa før som jeg er nå

vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre lengre, tror aldri selvmordstankene har hvert så ille som dem er nå :cry:

værre en dem var for noen år siden da jeg faktisk prøvde å ta livet mitt :no:

begynner å bli en smule redd nå å aner ikke hva jeg skal gjøre :cry:

Lenke til kommentar
Skulle ikke du til Årdal? Er ikke en dritt å jakte på der uansett!

5992774[/snapback]

Ha ha! Det søteste jeg har hørt i dag. Det er nemlig der jeg har mest tilgang til jaktområder. Mye hjort der inne.

(Men så er det ikke akkurat i Årdal jeg tenkte meg. Ofredal, en liten dal utenfor Årdalstangen.

 

Men skal ikke flytte inn dit enda. Er noen år til det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...