Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror enkelte at det læreren sier er lov? Sier legen du ikke skal, skaff legeerklæring.

 

Lærere er forpliktet til å tilrettelegge øvelser til elever som av diverse grunner ikke kan delta i øvelsene.

5985048[/snapback]

 

Har legeærklæring... Men har vært såpass mye vekke i gymen dette året pga sykdom at jeg har ikke råd til å misse noen flere "øvelser" eller gymtimer. Begynner jeg å mase om kneet mitt så blir jeg bare sett på som svak eller sytete.. Hun skjønner jo ikke at det går 3-4 dager før det ikke gjør vondt lengre.. Smerte er kos i hennes øyne.. :ermm:

Lenke til kommentar
Hadde gym i dag... Har vært syk og ikke trent på 2 måneder. Følte meg helt kvalm inn i sjelen i dag. Ikke bare var eg nervøs men så var eg drittdårlig i tillegg. Skalv i hele kroppen. Så viste det seg i gymen at vi skulle ha sånn springte og jogge greier heeeele gymtimen.

 

Jeg kom sist i alt  :( Så utrolig flaut. Har et dårlig knee, så egentlig burde jeg ikke sprinte i det hele tatt, men med den satanistiske gymlæren min så må eg..Selv om legen sier nei. Jeg var var syk, kvalm, kneet verket og jeg kom sist i alt.. Viste ikke om jeg skulle deppe over å føle meg som den taperen, eller være stolt over at eg faktisk holdt ut...  :cry: Jeg som digget gym før..

5984871[/snapback]

 

 

Hvorfor tror enkelte at det læreren sier er lov? Sier legen du ikke skal, skaff legeerklæring.

 

Lærere er forpliktet til å tilrettelegge øvelser til elever som av diverse grunner ikke kan delta i øvelsene.

5985048[/snapback]

Jepp. CrazyKimmi, snakk med rådgivere.

 

 

Blæh, 4 i mappe(prøve)eksamen. Hadde forventet meg et hakk høyere karakter :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Hvorfor tror enkelte at det læreren sier er lov? Sier legen du ikke skal, skaff legeerklæring.

 

Lærere er forpliktet til å tilrettelegge øvelser til elever som av diverse grunner ikke kan delta i øvelsene.

5985048[/snapback]

 

Har legeærklæring... Men har vært såpass mye vekke i gymen dette året pga sykdom at jeg har ikke råd til å misse noen flere "øvelser" eller gymtimer. Begynner jeg å mase om kneet mitt så blir jeg bare sett på som svak eller sytete.. Hun skjønner jo ikke at det går 3-4 dager før det ikke gjør vondt lengre.. Smerte er kos i hennes øyne.. :ermm:

5985072[/snapback]

 

Jeg hadde en sånn lærer engang. Hun ville at jeg skulle svømme mens jeg fremdeles hadde gips på foten :) Sjarmerende dame.

Lenke til kommentar
Har legeærklæring... Men har vært såpass mye vekke i gymen dette året pga sykdom at jeg har ikke råd til å misse noen flere "øvelser" eller gymtimer. Begynner jeg å mase om kneet mitt så blir jeg bare sett på som svak eller sytete.. Hun skjønner jo ikke at det går 3-4 dager før det ikke gjør vondt lengre.. Smerte er kos i hennes øyne..  :ermm:

5985072[/snapback]

Uff, nei. Er ikke mye kos med den læreren altså. Ikke rart du så litt nedfor ut i dag stakkar :ermm: *kosepå*

 

Edit: Æsj, nå har storesøsteren min også fått seg jobb. Da er det plutselig så synd på meg som ikke har funnet noe enda. "hva skal vi gjøre med camilla nå da?hahah" har ikke spurt noen om hjelp til å få jobb. Kan da fikse det selv. Foreldrene mine tror seriøst at jeg fortsatt er en uskyldig liten unge som ikke greier noe selv. bah :hrm:

Endret av Seether
Lenke til kommentar

FAAAEN!!

 

Jeg klarer ikke være på skolen lengre! Jeg har ikke peil på hva som er galt med meg. Veel jeg er depressiv og har endel angst, men det har ikke stoppa meg før. Jeg har nå problemer med å i det heletatt tenke på skolen. Veit ikke helt hvordan jeg skal formulere det heller :/

 

Når jeg sitter på forelesningene klarer jeg ikke å fokusere, jeg bare tenker på alt mulig annet og blir veldig distre. Jeg trives ikke, av en eller annen grunn, og har nå ikke peil på hva jeg skal gjøre. Jeg har vært på skolen 2 timer denne uka og har ikke planer om å være der mer. Kanskje neste uke. Jeg er ferdig med undervisning 12. mai, men jeg klarer ikke få meg til å gå på skolen og få med meg livsviktig repetering! Fitte ass! Blir så sinna!

 

:mad:

 

Nå kommer jeg til å stryke dette halvåret også! (veldig bortkasta tid det her...)

 

Kommer aldri til å fixe examen.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke om du har konsentrasjon/oppmerksomhets-problemer.

 

Jeg har nylig fått resultat fra en utredning. Den viste negativ på ADD, men jeg har oppmerksomhets og konsentrasjonsproblemer. Har også problemer med sekvenser(rekkefølger). Fikk se en skala fra en intelligens/evne/konsentasjonstest, hadde godt over gjennomsnitt på alt utenom konsentrasjon og hukommelse, der var jeg laaaangt under.

 

Jeg har begynt å ta efelex, er et kost-tilskudd som kan hjelpe på konsentrasjonen. (Tar noen måneder før det evt. hjelper). Har bestemt meg for å prøve å holde en streng rutine på å legge meg før 2230 i vekedager. (Slik at jeg får nok søvn. Lite søvn gjør også at jeg lettere får "deppeager" og på slike dager så er det lille jeg har av konsentrasjon fulstendig borte). Har også tenk på metoder

 

Hvis andre har vært borti lignende problemer så hadde jeg bært svært takknemmlig. Jeg er desperat etter å ordne opp i dette problemet, det fikses opp i. Hvis dere vet om teknikker som hjelper, dietter, eller generelt sett hva som helst som,kan hjelpe.

 

Takk på forhånd.

 

EDIT: Grunnen til at jeg poster denne i deppetråden er at dette er vel, definetivt noe som er dritt og ikke akkurat lysner opp tilværelsen. Jeg har sett at denne tråden tidvis kan være veldig konstruktiv så håper på noen svar her.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Burde jeg gå til lege for å få sjekka du dette? Hjelper jo ikke mye når skolen er ferdig om 2 uker.

 

Nårjeg finner noe som engasjerer meg, konsentrerer jeg meg KUN om det, og det virker som at hjernen min er uimottagelig for all annen informasjon.

 

For to uker siden var det lotto jeg fikk på hjernen. Satt i flere dager og prøvde å knekke ut teknikker for å vinne. Fikk ikke sove for jeg bare tenkte på det. Har vært akkurat det samme med katt, og akvarier. Og nå sitter jeg her med en pus og 6 akvarier. Jeg angrer ikke på anskaffelsene et sekund, men har veldig dårlig plass i leiligheten. Nå er det hund jeg konsentrerer meg om. Det gir seg ikke før jeg har anskaffet meg det eller får treffet/holdt på med det på en annen måte. Jeg har i det siste gått tur med hunden til foreldrene mine hver dag i tre uker. Det har gitt seg litt, men savnet er fortsatt veldig sterkt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Burde jeg gå til lege for å få sjekka du dette? Hjelper jo ikke mye når skolen er ferdig om 2 uker.

 

Nårjeg finner noe som engasjerer meg, konsentrerer jeg meg KUN om det, og det virker som at hjernen min er uimottagelig for all annen informasjon.

 

For to uker siden var det lotto jeg fikk på hjernen. Satt i flere dager og prøvde å knekke ut teknikker for å vinne. Fikk ikke sove for jeg bare tenkte på det. Har vært akkurat det samme med katt, og akvarier. Og nå sitter jeg her med en pus og 6 akvarier. Jeg angrer ikke på anskaffelsene et sekund, men har veldig dårlig plass i leiligheten. Nå er det hund jeg konsentrerer meg om. Det gir seg ikke før jeg har anskaffet meg det eller får treffet/holdt på med det på en annen måte. Jeg har i det siste gått tur med hunden til foreldrene mine hver dag i tre uker. Det har gitt seg litt, men savnet er fortsatt veldig sterkt.

5990217[/snapback]

 

For meg høres dette litt ut som en besettelse. Jeg er ikke psykolig, så jeg har ikke peiling på dette, men kan det være noe du prøver å fortrenge og skyve bort? Jeg ville tatt meg en tur til en lege/pyskolog. Det høres ikke helt normalt ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...