Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merkelig nok så har jeg ikke matlyst, men jeg spiser fordet siden jeg vet at armen tar alt den kan få av energi. Skulle vel ikke være noen som har et tips til å sove lenge? Trenger det seriøst :cry:

5895672[/snapback]

 

armen tar alt den kan få av energi? :hmm:

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Nå går alt til helvete. I alle fall så føles det sånn!

 

Brakk nylig kragebeinet. Smertene avtar, men det gjør ikke latskapet. Har ikke så veldig mye å gjøre enn å se på film og sitte foran dataen. Jeg må sove sittende, så jeg sover ikke særlig godt, noe som gjør at jeg ikke sover særlig mye! Når jeg kommer tilbake på skolen, kommer jeg til å blir oversvømt meg spydige kommentarer siden jeg var borte fra skole en uke, og de mener jeg er pingler! De vet ikke hvor jævlig dette bruddet var, heller ikke hvor jævlig det er når man må bøye ett brudd tilbake. Men jeg lurer på hvordan det skal gå med fraværet, pga av dette. Var borte hele uka før påske, og var også borte en uke tidligere i vinter pga. av influensa, i tillegg til masse fravær pga. av tredjegradsforbrenningen jeg fikk i høst, med regnet 2 sykehus besøk!

 

Det mest irriterende er at jeg skulle jobbe ekstremt mye denne påsken, og jeg regnet ut at jeg hadde en fet lønning på nærmere 8-10 000 kr når jeg var ferdig. På grunn av det helvetes kragebeinet, sitter jeg her igjen med ingenting. Får ikke engang sjukepenger, siden jeg ikke er "fulltidsansatt". Jeg har faen meg jobba der i over 2 år nå!

 

Skole for tiden går rett til helvete. Etter jul byttet jeg mattelærer og gikk ned fra 5 til 3 i karakter. I fransk er jeg en av de "heldige" som ligger på en 3'er i franskklassen. Læreren er helt skutt og kan ikke lære bort en eneste ting. Jeg har hatt fransk nå i snart ett år, og jeg kan så vitt skrive "Je mappelle Jon" (jeg vet ikke om det var riktig stavet en gang!) i tillegg til å bøye litt verb. Skolen burde kanskje ta ett hint med at vår klasse har en gjennomsnittskarakter på 2, mens de to andre franskklassene har en gjennomsnittskarakter på 5. De burde ta en affære, men de kan ikke unvære en ekstremt dårlig lærer. Paralellklassen min har faktisk en lærer i gym som er blitt tatt for kikking i jentegarderoben. Den eneste "straffen" han fikk, var at han ikke får undervise i svømming. Folk i klassen har faktisk merket at han kikker veldig mye på jentene. Æsj, jeg blir kvalm av sånne personer og av skolen som ikke kan gjøre noe med det.

 

Er forresten litt redd for den neste franskprøven, når vi får den igjen. Under prøver har jeg en vane av å snakke med meg selv. Hviske oppgaven og svarene til meg selv, men ikke slik at andre kan høre dem. Forrige franskprøve gjorde jeg nettopp dette, mens læreren sier plutselig høyt i klassen "Dere må ikke snakke sammen". Det var på det tidspunktet bare 3 stk i klassen, og han "hjalp" den ene, så jeg vet han mente meg. Den eneste kommunikasjon jeg hadde mellom meg og han, var at jeg spurte en gang hvor langt han var kommet! Jeg hater den læreren!

 

Det går litt nedoverbakke i Engelsk-faget også. Skal nå lese en roman og levere en bokrapport den 4 mai. Jeg skal lese Dan Brown - Digital Fortress, men jeg orker ikke å begynne. Tanken på å sitte å lese en bok nå gjør meg kvalm. Jeg klarer rett å slett ikke å åpne den boken, noe som gjør det umulig å lese den! Tror jeg bare må bytte den ut med en bok jeg har lest fra før av!

I tillegg har jeg sikker 9 naturfagsrapporter jeg ikke har levert. Det kommer til å gå utover karakteren, selv om jeg ligger på sterk 5 der!

Vet jeg skulle gjort noe mer med dette, men i påsken så orker jeg ikke. Har nok med å stri med nå. Skoledagen min er såpass lang siden jeg bor over 5 mil unna skolen, så det betyr at jeg står opp kl 05.30 (med alt for lite søvn. Gjennomsnittlig 4-6 timer) og kommer hjem 16.50 (ca.). Med andre ord er jeg ganske sliten etter skolen og orker ikke å gjøre spesielt mye lekser!

 

Er også litt problemer med jenta jeg liker/likte!

Det er rundt to måneder siden jeg fortalte henne at jeg likte henne, og at hun sa det samme til meg. Siden den gang har jeg vært med henne 2 ganger. Det er 2 dager av 60! Greit, det er normalt å bli usikker rett etter en sånn beskjed, men man er ikke usikker i to måneder! Jeg har hele tiden prøvd å finne en tid der vi kan være sammen, men hun er hele tiden "opptatt". Både i helgene og i ukedagene. F.eks en dag skulle faren hennes komme, så hun måtte være med han. Faren kom ikke allikevel, noe jeg fant ut seinere. Hadde jeg vært hun, hadde jeg ringt å sagt det. I ukedagene gikk det aldri at jeg var med henne, selv om det var mange dager hun ikke gjorde noe som helst. Ett par dager var hun ute å handlet litt mat, noe som jeg for all del kunne ha vært med på. I tillegg så var det en helg hun skulle i en "hemmelig bursdag", som hun ikke kunne fortelle hvem det var til. Spurte venninene hennes om de skulle i bursdag, men de skulle bare ut å feste og jobbe, noe som jeg vet at de gjorde. Hvis de ikke skal i bursdagen, så kjenner jeg nok ikke personen, så da skjønner ikke jeg hva problemet med å si hvem sin bursdag det er. På meg så virker det bare som en elendig unnskylding for å ikke være med meg!

Nå forrige torsdag satt jeg faktisk å pratet litt i telefonen med henne, og siden jeg har knekt kragebeinet, har jeg absolutt ingenting å gjøre i påsken. Jeg bestemte meg for å ikke spørre henne om hun ville være med å finne på noe, siden jeg har alltid fått avslag i det siste, men ville at hun selv skulle spørre. Men jeg hintet veldig. Så mye at det var umulig å ikke forstå hva jeg ville, men på slutten sier hun bare dette: "Men da snakkes vi på skolen etter påske da!". Allikevel drar hun på hyttetur med vennene sine, selv om hun har feber. Det er tydelig at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre, men da kan hun faen meg si det, og ikke være så barnslig å rømme vekk. Hun får stå for det hun har sagt, og si at det ikke blir noe av. Hun har i alle fall klart å få meg til å miste følelsene mine for henne til de grader, og jeg er rett å slett bare utrolig forbanna på henne nå. Hun er tydeligvis ikke så voksen som jeg trodde hun var.

Har hun prøvd å være en jævla bitch, så har hun klart det utmerket bra.

(Jeg driter i om hun leser dette, for hun får i alle fall vite hvordan hun har ødelagt ting!)

 

I tillegg har jeg en liten fight med mamma fortiden. Vet ikke hvorfor, men er bare så utrolig irritert på ho.

 

Livet er så jævelig akkurat nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Eneste lyspunktet er at jeg kommer meg til helvete vekk herfra til høsten, og flytter til USA, der jeg før det sannsyneligvis 10 ganger bedre enn jeg har det her! Jeg vil bare komme meg til helvete vekk :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dette går bra vet du, buddy. Damer er skrap, det vet vi alle. Skolen fikser du, du virker som en smart fyr. Kragebeinet har jeg brukket selv, og vet at det er jævlig. Foreldekrangler er noe man må regne med i ungdommen. Det som er viktig for deg er at du ikke tar alle problemene dine og samler det opp til et jævli stort et. Tenk på hvert problem og hvordan du kan løse det. Kragebeinet gror, engelsken fikser du (du velger en bok du har lest før). Naturfagsrapporter er noe piss, så dem skriver du av. Og når det gjelder damen: drit i henne. Hun fortjener ikke at du bruker energi på å være sint på henne, så bare glem hele snella.

Lenke til kommentar
/ \

|

|

|

 

What he said. Stå på, Ustedalen. Ting ordner seg for snille gutter. ;)

5912680[/snapback]

Han mente at du var snill :p

Neida.

Men bare det at du tør å skrive om det, og fortelle oss om det er jo en flott begynnelse! Som wh1te sa kommer dette til å gå kjempefint. Du må ikke se på det at du skal reise bort som det beste som kunne ha skjedd; det er almen kjent at det ikke lønner seg å flykte fra problemene sine. Det ordner seg uannsett hvor du er.

Som sagt; hør på wh1te og se oppover og framover!

Lenke til kommentar
Jeg tar for tiden et mattekurs der jeg pløyer igjennom det allmen-elever tar på 5 timer i uken i løpet av 1 år, på 48 timer. Stryker jeg på eksamen, er jeg fucked. Jeg er på god vei til å rotne i Bergen og livet generelt er jævlig kjedelig for tiden. Jeg er på megaforfall nå i påsken med både røyk og snus, to ting jeg har sluttet med. Jeg er jævlig ensom, eks-en min vil ha meg tilbake (begge to faktisk), men jeg orker ikke samme dritt en gang til.

 

Jeg har det sikkert bedre enn de fleste, men følte for å whine litt fordi livet er jævli kjipt for tiden. Er det ikke noen fra Bergen som kan trøste meg?

5907604[/snapback]

 

*kosepå* :love:

Lenke til kommentar

Ingen ordentlige venner, ingen kjæreste, karakterene ligger på rundt 4.5 altså ikke nok til dit jeg skal inn, så her sitter jeg på en lørdags kveld. Alene. Blir vel at jeg ser på harry potter TV norge kl 21:30, og spiller til langt på natt, er vel det eneste stedet jeg har noe suksess om jeg kan kalle det det.

 

Ustedalen: Dan Brown Digital Fortress er en flott bok jeg kan anbefale, må selv lese Da Vinci Koden og 5 små griser til tirsdag, og attpåtil blir så nervøs når jeg skal fremføre at jeg må gå ut av klassen noen ganger :/

 

16 og lei :thumbdown:

Endret av Registrert
Lenke til kommentar
Ingen ordentlige venner, ingen kjæreste, karakterene ligger på rundt 4.5 altså ikke nok til dit jeg skal inn, så her sitter jeg på en lørdags kveld. Alene. Blir vel at jeg ser på harry potter TV norge kl 21:30, og spiller til langt på natt, er vel det eneste stedet jeg har noe suksess om jeg kan kalle det det.

 

 

 

16 og lei  :thumbdown:

5926352[/snapback]

 

Var da makan til depping i dag.

 

Hjelper kanskje å synes synd på deg selv for ei tid men over lengre perioder blir det bare verre. Prøv å vær mer skoleaktiv og ikke gi opp fullt så lett.

 

Ellers kommer du ingen vei og du kommer bare til å angre til neste år.

Lenke til kommentar
Argh, hater å bli kalt usosial bare fordi jeg sitter her, og ikke på stua med foreldrene mine, og de vi har besøk av. Godt mulig jeg er det, men de snakker jo om så mye uinteressant...  :hrm:

5926449[/snapback]

 

forstår deg. Sitter hjemme, mens foreldrene er hos slekt i Polen. Jeg må arbeide med eksamen, og jeg vet at frustrasjonen med å være i Polen ville være verre enn å sitte her.....men er litt ensom akkurat nå...

Lenke til kommentar

Gah. Får vel klage litt jeg og.

 

Krangla massivt med kjæresten min i ferien, hun begynt å grine, og selvfølgelig var det jeg som måtte ro forholdet i land. Jeg er lei av å måtte streve for alt. :(

 

Sliter så utrolig med å tilpasse meg til henne og hvordan vi er sammen. Prøver å ignorere følelsene mine, prøver å ignorere at jeg blir oversett og tråkket på, prøver å overse at det er jeg som gjør alt i forholdet. Alltid er det min skyld.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...