Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det spørs veldig mye hva du legger i ordet "moden". Jeg liker ikke å føle meg mindre moden enn den jeg er sammen med heller.. jeg vil gjerne at personen skal være på samme stadie som meg. Gutter på min alder har som oftest mye "sprell" de skal gjøre før de er klar for å slå seg til ro. Kall meg grunn, men jeg vil helst ikke ha en som bor hjemme hos mamma og får alt servert på et gullfat. Fint om han faktisk greier å ta ansvar og greie seg selv. Hvis han har bodd hjemmefra mamma en stund så har han lært mye mer om seg selv, og kan vaske sine egne klær. I mine øyne er det en fordel

Lenke til kommentar
Tja, det spørs veldig mye hva du legger i ordet "moden". Jeg liker ikke å føle meg mindre moden enn den jeg er sammen med heller.. jeg vil gjerne at personen skal være på samme stadie som meg. Gutter på min alder har som oftest mye "sprell" de skal gjøre før de er klar for å slå seg til ro. Kall meg grunn, men jeg vil helst ikke ha en som bor hjemme hos mamma og får alt servert på et gullfat. Fint om han faktisk greier å ta ansvar og greie seg selv. Hvis han har bodd hjemmefra mamma en stund så har han lært mye mer om seg selv, og kan vaske sine egne klær. I mine øyne er det en fordel

Det er flere grunner til å bo hjemme enn at man ikke kan "vaske sine egne klær". Ser naturligvis både fordeler og ulemper med å bo hjemme (flest ulemper, det skal du ha), men ingen av dem beror på modningsnivå. Dog, et loveshack i byen er bedre enn vegg-i-vegg med mor og far.

Lenke til kommentar

Jeg ligger nå på soafen og depper. Grunnen er ganskes simpelt helsen min. Er så forbanna syk og nei. Ikke i hodet.

Tror jeg har pådratt meg alle sykdommene du kan få - inklusiv HIV virus og magesår. Nei da... Er forkjølet, vondt i magen, feber, halsbrann og hostr som en gris. Bare glad jeg ikke har magasjuke som de kaller det. Siste jeg ville gjort nå er å kaste opp...

Lenke til kommentar
Det er flere grunner til å bo hjemme enn at man ikke kan "vaske sine egne klær". Ser naturligvis både fordeler og ulemper med å bo hjemme (flest ulemper, det skal du ha), men ingen av dem beror på modningsnivå. Dog, et loveshack i byen er bedre enn vegg-i-vegg med mor og far.

Det var ikke nødvendigvis slik jeg mente det. Jeg mener bare at hvis jeg f.eks skal flytte sammen med en person, så er det fint om han "kjenner" seg selv fra før av, og er vant med å styre økonomi og diverse andre ting. Greit nok, man takler å bo for seg selv i forhold til at man er moden nok - men jeg tror det er lurt at man prøver å bo litt alene før man hopper i et samboerforhold. Dessuten så tror jeg at man kanskje tror man er klar for slikt, og så forandrer kanskje man seg veldig over et år eller to. Jeg har prøvd å bo alene, jeg har prøvd å bo med eksen min, og jeg vet hva jeg vil ha fordi jeg har vært igjennom diverse. Dette ble kanskje litt rotete.. og for all del, men noe annet enn meg, dette er bare slik JEG tenker.

Lenke til kommentar
Det var ikke nødvendigvis slik jeg mente det. Jeg mener bare at hvis jeg f.eks skal flytte sammen med en person, så er det fint om han "kjenner" seg selv fra før av, og er vant med å styre økonomi og diverse andre ting. Greit nok, man takler å bo for seg selv i forhold til at man er moden nok - men jeg tror det er lurt at man prøver å bo litt alene før man hopper i et samboerforhold. Dessuten så tror jeg at man kanskje tror man er klar for slikt, og så forandrer kanskje man seg veldig over et år eller to. Jeg har prøvd å bo alene, jeg har prøvd å bo med eksen min, og jeg vet hva jeg vil ha fordi jeg har vært igjennom diverse. Dette ble kanskje litt rotete.. og for all del, men noe annet enn meg, dette er bare slik JEG tenker.

Dette er litt OT, skal ikke dra det for langt, skjønte poenget ditt litt bedre nå. Uansett er det minst like viktig at man kjenner personen skikkelig før man flytter sammen med ham/hun, spesielt som samboere (kjærester). Men akkurat de poengene, om man har bodd alene eller sammen med andre tidligere, sier mer om akkurat den situasjonen (å bo sammen med andre), og ikke nødvendigvis noe om det generelle modningsnivået.

Men å bo for seg selv er jo en del av å vokse opp og modne til, det poenget skal du ha.

Lenke til kommentar
Jentene tror vel at eldre gutter er med modne eller noe.

Ja, merkelig, når man tenker over hvor utrolig umodene de jentene faktisk er. (Ja de er faktisk det.) Jeg er mye mer moden enn de aller fleste jentene jeg kjenner. (PS dette gjelder selvfølgelig ikke jenter generelt, jeg snakker om de jeg kjenner.)

nei det er ikke bare jentene du kjenner, det er nesten alle jenter.

de blir fjortiser i 7ende klasse og holder seg på det stadiet til de er minst 16.

det kan gå greit men det irriterende er at de trur de er mye mer voksende i huet og derfor blir sammen med tapere som er mye eldre og alldri har fått seg no før.

Og jeg hater det...

så hvis noen av dere her som er over 18 er sammen med ei digg fjortis kjærring, brenn i hel**** Jæv** pedoer :realmad:

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar
Ikke for å kverulere, men alle tror vel at de selv er moden? Enten du er fjortiss eller deprimert datanerd så tror du uansett at du er moden/klok for alderen?

Jeg ble "over 40år" i mental alder testen, så jeg anser meg selv som moden nok. :p

Men kan si meg enig i at mange av de som gnåler så fælt trolig er umodne.

Den tid er heldigvis over for meg. :D

Lenke til kommentar
Ikke for å kverulere, men alle tror vel at de selv er moden? Enten du er fjortiss eller deprimert datanerd så tror du uansett at du er moden/klok for alderen?

For 2-3 år siden følte eg meg ganske moden for alderen.

Følte liksom at alle andre oppførte seg som unger. Greit nok å være barnslig iblant, voksne kan jo også være det. Men hvis en ikke er i stand til å ha en seriøs diskusjon så er man ikke så ekstremt moden synes eg. Akkurat nå føler eg meg ikke så moden for alderen lenger, jevnaldrende begynner å få litt i toppen. :)

(men de henger forsatt etter, ihvertfall noen av de :p)

EDIT: Fikk over 50 på den testen, men tviler på at den er så nøyaktig... :ermm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...