Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Der strøyk jeg på teorien for bil :(  Faen.

 

Skal ta meg mer tid neste gang, å lese bedre :( Jeg er skuffet.

 

9 av 7 feil @ 14 minutter.

5831771[/snapback]

Les litt mer, og ta deg MYE bedre tid neste gang! så greier du det:)

 

Strøk første gangen jeg også med 11 feil, varsinnsykt skuffa, men andre gangen slapp jeg unna med 4 feil!!

Ordner seg sikkert for deg også andre gangen=)=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der strøyk jeg på teorien for bil :(  Faen.

 

Skal ta meg mer tid neste gang, å lese bedre :( Jeg er skuffet.

 

9 av 7 feil @ 14 minutter.

5831771[/snapback]

Les litt mer, og ta deg MYE bedre tid neste gang! så greier du det:)

 

Strøk første gangen jeg også med 11 feil, varsinnsykt skuffa, men andre gangen slapp jeg unna med 4 feil!!

Ordner seg sikkert for deg også andre gangen=)=)

5831797[/snapback]

Ok ;)

 

Jeg håper også det går fint andre gangen, men tør ikke si at jeg tror jeg klarer det lengre. Orker ikke å bli skuffet igjen. :dontgetit:

 

Irriterende uansett, selv om det ikke har noen påvirkning på når jeg får lappen. :roll:

 

Edit : skriveleifs

Endret av Mauro
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvordan du føler det, jeg også greide ikke tanken på å stryke to ganger! Men det blir lettere andre gangen, fordi du er mer forbredt i hodet ditt på hvordan det vil bli!

Men vil råde deg til å ha alle kjøretimene og teoritimene dine hos trafikkskolen først. Jeg lærte utrolig mye teori på bykjøringen, tror det hjalp en del på eksamen!!:)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hvordan du føler det, jeg også greide ikke tanken på å stryke to ganger! Men det blir lettere andre gangen, fordi du er mer forbredt i hodet ditt på hvordan det vil bli!

Men vil råde deg til å ha alle kjøretimene og teoritimene dine hos trafikkskolen først. Jeg lærte utrolig mye teori på bykjøringen, tror det hjalp en del på eksamen!!:)

5831834[/snapback]

Hmm. I og med at jeg bare hadde 2 feil for mye etter 3 dobbeltimer, og ingen teori, så tror jeg det blir litt bortkastet. Tror bare litt mer lesing vil hjelpe. :roll:

Lenke til kommentar
ikke gjør det, de som sitter igjenn har et mye større tap en du aner.

5829384[/snapback]

jeg vet :(

ikke at jeg har tenkt å ta selvmord...

men klarer ikke å se andre utveier av og til

5830028[/snapback]

Høres strengt tatt ut som du trenger et fri år før å sammle deg før du fortsetter skolen.

5830105[/snapback]

 

Det gjorde jeg. Det hjalp mye for min del. :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hvordan du føler det, jeg også greide ikke tanken på å stryke to ganger! Men det blir lettere andre gangen, fordi du er mer forbredt i hodet ditt på hvordan det vil bli!

Men vil råde deg til å ha alle kjøretimene og teoritimene dine hos trafikkskolen først. Jeg lærte utrolig mye teori på bykjøringen, tror det hjalp en del på eksamen!!:)

5831834[/snapback]

Hmm. I og med at jeg bare hadde 2 feil for mye etter 3 dobbeltimer, og ingen teori, så tror jeg det blir litt bortkastet. Tror bare litt mer lesing vil hjelpe. :roll:

5831895[/snapback]

 

jeg tok nettopp teoriprøva.. den nye.. gikk akkurat gitt 7/7 tillatte feil.. :whistle:

Lenke til kommentar

Nå har jeg seriøst ingen anelse om hva jeg skal gjøre. Føler meg helt fortapt. Jeg har ingen penger til mat, må bruke alt på bensin til bilen min, som er full av kondens og har høl i tanken. Bensinpumpa holder på å gå også. Jeg går på skole nå for å ta opp matte og fysikk. Jeg valgte bort disse fagene på vgs og fikk en slags ide om at hvis jeg begynte på skole igjen, ville alt ordne seg. Så feil kan man ta.

 

Skolen er et kapittel for seg selv. Jeg tar et halvårs-studium på en høyskole. 2fy, 2mx og 3mx pressa sammen til et halvt år med skole. Jaha. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på. Nå ligger jeg 5 kapitler etter i matte og fysikk gav jeg opp for lenge siden. Lærerne gjør ting feil og jeg henger etter for jeg får ikke tid til å gjøre oppgaver pga. alle innleveringene. Jeg får bittelitt studielån, og når jeg stryker blir de 16k jeg fikk i stipend gjordt om til lån. Snakk om examenspress. Ikke bare må jeg beså disse to jævelfaga, men i tilllegg presser de meg for penger?

 

Jeg har ingen ide om hva jeg skal gjøre i fremtiden og er helt ødelagt.

 

Jeg har et veldig stort savn etter en hund akkurat nå. Det er det eneste jeg har tenkt på det siste halve året, og har endelig greid å bestemme rase. Men så var det penga... Det går i minus her hver måned. Så hvis det er noen der ute som er villig til å sponse meg med 9000 kr hadde det vært veldig snilt :( Hjernen min klarer bare å tenke på dette emne. I alle situasjoner jeg havner i, greier jeg å vende og vri på det sånn at hvis jeg hadde hatt en liten hund ville alt ha ordnet seg...

 

Foreldrene mine gikk fra hverandre i august. Tre mnd etterpå sa morra mi at hu var flatbanker og hadde skaffa seg dame. Jeg var utrolig sinna på henne fordi hun holdt dette sjult såpass lenge (hadde begynt før sommeren) og måten hun taklet alt på. Søstra mi ville ikke bo hos henne mer, men hun tok som vanlig ingen signaler what so ever. Fattern har endelig innrømmet at han har vært en dårlig forelder og vi har snakket sammen litt om det, og dette ha hjulpet litt på forholdet oss i mellom.

Morra mi er et annet kapittel. Hun har skøvet lillesøstra mi lengre og lengre vekk fra seg ved å legge press på henne og mase om at hun og den nye kjæresten skal bli bestevenner. Noe som har ødelagt henne totalt (lykke til med en ny erobring mamma!) og nå nekter hun og engang snakke med henne.

 

Moren og faren min krangler veldig mye om minstemann på 14 og jeg står i midten. Det virker som om de må "ta ut" alt på meg, og jeg liker det ikke. Hver gang jeg kommer på besøk eller de krever at jeg kommer må de ha "snakke alvorlig med meg praten" (gud som jeg hater det). Far slenger dritt om mor og omvendt. Jegveit ikke helt hva jeg skal gjøre og det er ikke noe koselig. Morra mi er skuffet over meg og jeg tror ikke hun liker meg helt lengre, etter jeg var sinna på henne en god stund, pluss at jeg egentlig fortsatt er det. Den mellomste ungen på 17 er den som har vært "snill mot henne" så hun får mange gaver og shit, mens jeg sitter her og har såvidt råd til husleia. Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det at jeg sitter i midten men jeg føler meg veldig sliten og uvelkommen.

 

Jeg "trenger" en til katt for den jeg har er veldig slitsom og kjeder seg masse. Han kan stå midt ute på gulvet å skrike i flere minutter hvis jeg ikke underholder han konstant. Skal inrømme at jeg har skjemt han bort, men det er jo babyen min. Jeg inngikk en avtale om at jeg skulle være "forvert" for en balineser men den gikk til hælvete når jeg ble litt for løsmunnet om økonomien (ville jo bare være ærlig!) og hun nektet å høre etter lengre. Jeg forklarte at den var dårlig nå men hadde helt sikkert forbedret seg når jeg fikk katten (halvt år til) men hun har ikke svart på mailene mine. Snakk om useriøst. Det burde jo være mulig å svare. Jeg har ikke turt å fortelle kjæresten min dette, for jeg har fått han til å like en rase han ikke syntes noe om. Og han gledet seg like mye som meg.

 

Jeg har bestilt time hos lege (spykologo henvisning) etter råd av en i klassen siden det er fysisk og psykisk umulig for meg å være på jobb eller skole flere dager på rad, ja t.o.m. en hel dag uten å bli helt uttafor og depressiv. I tillegg har alt dette ført med seg søvnproblemer og jeg har ikke sovet en hel natt siden lenge før jul. Jeg er så utrolig sliten og utbrent og føler at en hund vil ordne alt (noe den ikke/kanskje vil gjøre). Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre og håper du har orket å lese alt. Er vel ikke så alvorlige problemer, men jeg er så sliten. Vil bare legge meg ned akkurat nå og sove et år eller to, og våkne opp som millionær. Jeg er glad jeg har dyr, da det og røyk er det eneste som kan roe meg ned. Jeg blir stressa og vimsete og er sinna på en katt som ikke fortjener det. Han vil jo bare ha oppmerkomhet.

 

Jeg orker ikke lese igjennom dette en gang til, så det får bare være noen skrivefeil.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hva skal man si til slikt? At foreldrene behandler barna ulikt på grunn av at de "liker" dem bedre kan være ganske traumatisk for barn. Men siden du har bil regner jeg med at du ikke er et barn lengre, men at de aviser deg på den måten. sexuel legning eller andre ting.

 

Det at faren din hadde vært en dårlig far, var han stygg med dere eller var han ikke der?

 

Har du forklart moren/faren din at du sliter økonomisk (emosjonelt?)? spørt etter hjelp. Jeg kjenner ikke situarsjonen din eller hva som må til for at de skal gjøre det.

 

angående psykologen som jeg hoppet over/du redigerte tror jeg er veldig lurt, for all del. Som mange brukere har påpekt tildligere: ikke beynn og bruk alkohol eller lignende stoffer for og sove, dette er noe som bare hjelper i begynnelsen. Knapt nok!

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Hva skal man si til slikt? At foreldrene behandler barna ulikt på grunn av at de "liker" dem bedre kan være ganske traumatisk for barn. Men siden du har bil regner jeg med at du ikke er et barn lengre, men at de aviser deg på den måten. sexuel legning eller andre ting.

 

Det at faren din hadde vært en dårlig far, var han stygg med dere eller var han ikke der?

 

Har du forklart moren/faren din at du sliter økonomisk (emosjonelt?)? spørt etter hjelp. Jeg kjenner ikke situarsjonen din eller hva som må til for at de skal gjøre det.

 

angående psykologen som jeg hoppet over/du redigerte tror jeg er veldig lurt, for all del. Som mange brukere har påpekt tildligere: ikke beynn og bruk alkohol eller lignende stoffer for og sove, dette er noe som bare hjelper i begynnelsen. Knapt nok!

5835921[/snapback]

 

De veit jeg har dårlig med penger og far hjelper når han kan. Jeg må nå passe lillesøstra mi i en uke noe som jeg ikke har så veldig lyst til. Faren min skal på en utenlandstur med jobben og kan ikke slippe unna. Da må jeg bo i huset hans i stedet for mitt, og dra fra alle fiskene mine. Katten må jeg ta med, noe jeg setter lite pris på, for katter skal ikke slenges rundt som en hund kan. Foreldrene mine har lagt enormt press på meg når jeg var yngre (og gjør det fortsatt) med skole prestasjoner og fremgang og suksess. Hjalp ikke akkurat mye når alle på skolen hata deg og du hadde ingen venner i tilleg.

Er ikke snakk om noe piller av noe slag uansett. Har ei venninne som går på det, og hun klarer ikke stoppe (lykkepiller og annet snax). Jeg føler meg veldig tilsidesatt og lite satt pris på av venner og kjæreste og det er ikke så lett å være meg. :ermm:

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Hva skal man si til slikt? At foreldrene behandler barna ulikt på grunn av at de "liker" dem bedre kan være ganske traumatisk for barn. Men siden du har bil regner jeg med at du ikke er et barn lengre, men at de aviser deg på den måten. sexuel legning eller andre ting.

 

Det at faren din hadde vært en dårlig far, var han stygg med dere eller var han ikke der?

 

Har du forklart moren/faren din at du sliter økonomisk (emosjonelt?)? spørt etter hjelp. Jeg kjenner ikke situarsjonen din eller hva som må til for at de skal gjøre det.

 

angående psykologen som jeg hoppet over/du redigerte tror jeg er veldig lurt, for all del. Som mange brukere har påpekt tildligere: ikke beynn og bruk alkohol eller lignende stoffer for og sove, dette er noe som bare hjelper i begynnelsen. Knapt nok!

5835921[/snapback]

 

De veit jeg har dårlig med penger og far hjelper når han kan. Jeg må nå passe lillesøstra mi i en uke noe som jeg ikke har så veldig lyst til. Faren min skal på en utenlandstur med jobben og kan ikke slippe unna. Da må jeg bo i huset hans i stedet for mitt, og dra fra alle fiskene mine. Katten må jeg ta med, noe jeg setter lite pris på, for katter skal ikke slenges rundt som en hund kan. Foreldrene mine har lagt enormt press på meg når jeg var yngre (og gjør det fortsatt) med skole prestasjoner og fremgang og suksess. Hjalp ikke akkurat mye når alle på skolen hata deg og du hadde ingen venner i tilleg.

Er ikke snakk om noe piller av noe slag uansett. Har ei venninne som går på det, og hun klarer ikke stoppe (lykkepiller og annet snax). Jeg føler meg veldig tilsidesatt og lite satt pris på av venner og kjæreste og det er ikke så lett å være meg. :ermm:

5836412[/snapback]

 

du sier noe der. Jeg har vært slik selv før....og er stort sett slik nå. Jeg har noen venner i min krets, men ikke så mange som "alle andre har". Jeg har også en del "livsviktige" ting på skuldrene som jeg ikke vil nevne her av sikkerhetsmessige grunner, men jeg føler meg rimelig ofte slik sjøl: kan tenke meg plutselig bort og ikke høre noe som helst rundt meg (holdt på å bli påkjørt en gang, jeg slapp unna heldighvis), kan bli lett deppa, skuffa, irritert, oppgitt, svak, etc etc. Lista er lang, og fellesnevner er at jeg føler meg ikke helt bra. Det har kommet en tanke i hodet som mulighvis forklarer min tilstand, men jeg er ikke sikker. Det er noe jeg tror. Og det jeg tror er at jeg er/blitt bi-polar. Ikke lett, ikke lett. Men jeg sier bare en ting: hold ut. Ikke la verden ta styringa over deg. Du som er sjefen her.

Lenke til kommentar

Æsj, akkurat nå er jeg utrolig utbrent og giddalaus. Irriterende og deprimerende er det :( Kunne godt passet med et par år med søvn så jeg hadde blitt uthvilt igjen. Samtidig er det nå spørsmål om jeg skal flytte vekk fra bofellesskapet eller ikke. Savner egentlig det å bo helt for meg selv, slippe å tråkke i andre osv. Går jo greit nok hvis man bare er 2-3stk, men vi er 7stk på et kjøkken og to bad så ... ja.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få gode venner på videregående? Ekte venner?

 

Alle mine venner helt ned ifra barneskolen har bare tråkket meg ned i dritten for å si det på den måten. Alle har funnet nye venner og de blåser i meg og jeg blir igjen helt alene og blir sett på som en liten stakkar med ingen venner. De har det iallefall bedre og artigere ser det ut som når jeg ikke er der, og jeg er lei av å bare ha noen halveis venner sånn at jeg må ha noen andre jeg knapt kjenner som jeg må "henge" med.

Føler at jeg blir mer og mer aleine og all sosial evne viskes sakte bort når alt jeg gjør om dagen er å være foran en skjerm. Jeg har prøvd å komme inn med vennene mine igjen, men det blir for tafatt og grått. Hvis jeg skulle vært med en kamerat, så ville vi stirret i luften og bare spurt oss selv: "Hva skal vi gjøre nå da?". Han virker helt uinterssert og vil bare hjem. De har også fått helt andre interesser med årene.. Merkelig nok har de andre vennene mine fått make interesser, og jeg har fått totalt ulike.

 

Jeg er i bakgrunnen uansett hvor jeg er, og her er det ikke nye venner å få nei. Ungdomsskolen. Begynner på videregående til høsten og håper at det finnes noen som kan bli litt bedre venner enn de jeg har eller hadde fra før.

 

Har dere andre fått nye gode venner på Videregående?

Lenke til kommentar
Er det mulig å få gode venner på videregående? Ekte venner?

 

Alle mine venner helt ned ifra barneskolen har bare tråkket meg ned i dritten for å si det på den måten. Alle har funnet nye venner og de blåser i meg og jeg blir igjen helt alene og blir sett på som en liten stakkar med ingen venner. De har det iallefall bedre og artigere ser det ut som når jeg ikke er der, og jeg er lei av å bare ha noen halveis venner sånn at jeg må ha noen andre jeg knapt kjenner som jeg må "henge" med.

Føler at jeg blir mer og mer aleine og all sosial evne viskes sakte bort når alt jeg gjør om dagen er å være foran en skjerm. Jeg har prøvd å komme inn med vennene mine igjen, men det blir for tafatt og grått. Hvis jeg skulle vært med en kamerat, så ville vi stirret i luften og bare spurt oss selv: "Hva skal vi gjøre nå da?". Han virker helt uinterssert og vil bare hjem. De har også fått helt andre interesser med årene.. Merkelig nok har de andre vennene mine fått make interesser, og jeg har fått totalt ulike.

 

Jeg er i bakgrunnen uansett hvor jeg er, og her er det ikke nye venner å få nei. Ungdomsskolen. Begynner på videregående til høsten og håper at det finnes noen som kan bli litt bedre venner enn de jeg har eller hadde fra før.

 

Har dere andre fått nye gode venner på Videregående?

5841528[/snapback]

 

kan tenke det blir bedre når du begynner på VGS ;)

for min del var det stor fremgang når det gjelder venner og sosialt ellers :)

 

siste delen av barneskolen og hele ungdomskolen gikk jeg å hadde en eller 2 gode venner og noen "venner" som egentlig ikke var så venlige at jeg ønsker å kalle dem venner..

Lenke til kommentar

På VGS møtte jeg mange nye folk, men jeg har ikke akkurat hatt problemer med lite venner siden jeg slutta på barneskolen.

 

Menne, jeg som trodde at det kanskje kunne bli noe med en jente jeg kom i kontakt med for en liten stund siden. Så feil kan man ta. Plutselig droppet hun kontakten med meg, uten at jeg skjønner hvorfor. Det er faen meg latterlig. Jeg dropper jenter nå, seriøst. Skolearbeidet mitt trenger meg uansett, er bare bortkastet energi å sløse vekk timene på å tenke på hvorfor. Men jeg skal innrømme at det stikker uansett hvor mye jeg prøver å gi faen. Hvorfor skjærer det seg alltid for meg?

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
På VGS møtte jeg mange nye folk, men jeg har ikke akkurat hatt problemer med lite venner siden jeg slutta på barneskolen.

 

Menne, jeg som trodde at det kanskje kunne bli noe med en jente jeg kom i kontakt med for en liten stund siden. Så feil kan man ta. Plutselig droppet hun kontakten med meg, uten at jeg skjønner hvorfor. Det er faen meg latterlig. Jeg dropper jenter nå, seriøst. Skolearbeidet mitt trenger meg uansett, er bare bortkastet energi å sløse vekk timene på å tenke på hvorfor. Men jeg skal innrømme at det stikker uansett hvor mye jeg prøver å gi faen. Hvorfor skjærer det seg alltid for meg?

 

:dontgetit:

5842658[/snapback]

 

ikke bare deg. *telle* det samme skjedde meg 4 ganger. Alle 4 jentene bare løp sin vei. Litt rart, fordi "jentevenner" har jeg jo og de syns faktisk bare positive ting om meg. Rart det der... :dontgetit:

Lenke til kommentar
ikke bare deg. *telle* det samme skjedde meg 4 ganger. Alle 4 jentene bare løp sin vei. Litt rart, fordi "jentevenner" har jeg jo og de syns faktisk bare positive ting om meg. Rart det der... :dontgetit:

5844166[/snapback]

Det er faen meg irriterende at de bare stikkr av når ma tror man har fått litt connetcion. Jaja får heller drukne sorgene mine i spriten jeg har her, god kveld folkens! :w00t::dribble:

Lenke til kommentar
Bra noen har det gøy i værtfall. Jeg har ikke kommet meg en cm lengre ut av huset.

5847673[/snapback]

Enig der. Har bare hatt bra kontakt med 2 jenter i mitt liv, den ene var tidlig i barneskolen, den andre rett etter vgs (vi holder kontakten enda). Alt holder seg dessverre på vennenivå, både fra min og hennes side.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...