Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det virkelig deppetid hos meg.. Kjære mor har fått kreft.. Ikke særlig bra. Litt vanskelig å jobbe uten å tenke på det. Får liksom ikke holdt hodet klart. Men man må bare prøve å holde seg positiv! :)

5781274[/snapback]

 

Føler med deg i en periode som kommer til å bli hard for deg og hele familien. Ønsker deg og moren din alt vel, og god bedring. Husk at positive tanker kan gjøre underverker. :)

Lenke til kommentar
Nå er det virkelig deppetid hos meg.. Kjære mor har fått kreft.. Ikke særlig bra. Litt vanskelig å jobbe uten å tenke på det. Får liksom ikke holdt hodet klart. Men man må bare prøve å holde seg positiv! :)

5781274[/snapback]

Ouch. Håper det går bra med moren din! Skjønner at det er vanskelig å ikke tenke på det, alt som kan og ikke kan skje. Men du veit, det er mange som blir friske av kreft i dag. Tenker det ordner seg for deg og dine, jeg. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan marihuana virker hvis man er deprimert og går på antideppresive piller?

 

Jeg og en kamerat planter en plante som vi hadde tenkt å røyke i mai engang.

 

Er det lurt?

5782746[/snapback]

 

Spørs. Du må huske hvordan det fungerer på hodet ditt eller bevisstheten din og oppfattelsen din av ting. Noen sanseinntrykk blir forsterket mens andre gjerne blir svekket. Du bedøver jo på en måte hjernen. Formen blir litt spesiell fordi du oppfatter deg selv som i en slags grøt der hukommelsen ikke plukker opp ting lengre enn et par timer. Spørs veldig på hvor mye antidepressive piller dere tar, men husk en ting! Dersom du er veldig deppa akkurat rett før du har tenkt å røyke så er sjansene store for at alt blir en smule verre. Ihvertfall hvis du aldri har røkt før og ikke vet hva du går til. Dette går også den andre veien så det er også veldig store sjanser for at du blir enda mer oppstemt og glad! Og dersom dere begge er veldig glad kan det bli en fin opplevelse! Husk også at alt blir litt satt under mikroskopet så man får lett en tendens til å tenke mye mer og analysere enhver ting. (Oj! Så fin lampe! Lurer på hvem som lagd den..) :lol:

 

Men seriøst, tenk på det og ikke gjør noe du ikke er klar for mentalt. :thumbup:

 

Ringte forresten fattern og han fortalte at de har tatt prøver osv og at det har spredd seg, men det visste vi egentlig fra før ettersom det hadde ploppet opp kanskje 4 nye kuler på kroppen hennes den siste uken. Dersom tenker også jeg at det kanskje har blitt oppdaget relativt fort ettersom hun har jobbet hardt på hurtigruta i 7 år. Det tror jeg ikke hun hadde fått til om hun har gått med det i mange år! Men hun fikk dra hjem med engang etterpå og stemningen ble mye bedre! Så nå er jeg litt gladere! :yes::cry:

 

Får bare krysse fingrene! (Jøss så godt det er å bare prate ut med folk jeg egentlig ikke kjenner, selv om det bare er bokstaver som kommunikasjon! :thumbup: )

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan marihuana virker hvis man er deprimert og går på antideppresive piller?

 

Jeg og en kamerat planter en plante som vi hadde tenkt å røyke i mai engang.

 

Er det lurt?

5782746[/snapback]

 

Jeg har en kusine som eksperimenterte en god del med det der, og det gjorde ikke "situasjonen" hennes bedre, så nei. Det er ikke lurt.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan marihuana virker hvis man er deprimert og går på antideppresive piller?

 

Jeg og en kamerat planter en plante som vi hadde tenkt å røyke i mai engang.

 

Er det lurt?

5782746[/snapback]

 

Tror neppe det har noe å si at du går på antidepressiva i forhold til rusen. Men hasj og depresjon sammen er ingen god idé. Nå vet ikke jeg hvordan det går med deg nå, og om du syns du har fått det litt bedre.

 

Uansett bør du være forberedt på å bli mer deprimert i en periode etter du har røyka, og hvis du har det dårlig på den tida dere skal røyke kan det gå flere veier, kanskje du føler deg litt bedre i noen timer, eller du kan få det verre mens du røyker.

 

Jeg har gjort det mange ganger (for ca tre år siden) over noen år og vil ikke anbefale deg det, heller ikke om det bare er ment å være et engangstilfelle.

 

Hvis du skal gjøre det syns jeg du burde vente til du har det bra, gjelder de fleste rusmidler egentlig.

Lenke til kommentar
Ringte forresten fattern og han fortalte at de har tatt prøver osv og at det har spredd seg, men det visste vi egentlig fra før ettersom det hadde ploppet opp kanskje 4 nye kuler på kroppen hennes den siste uken. Dersom tenker også jeg at det kanskje har blitt oppdaget relativt fort ettersom hun har jobbet hardt på hurtigruta i 7 år. Det tror jeg ikke hun hadde fått til om hun har gått med det i mange år! Men hun fikk dra hjem med engang etterpå og stemningen ble mye bedre! Så nå er jeg litt gladere!  :yes:  :cry:

 

Får bare krysse fingrene! (Jøss så godt det er å bare prate ut med folk jeg egentlig ikke kjenner, selv om det bare er bokstaver som kommunikasjon!  :thumbup: )

5782959[/snapback]

Det er viktig å snakke om slike ting, men kan fort bli veldig deprimert av slikt og det er ikke noe kjekt. Mitt beste tips er å bruk mye tid på familien fremover, jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde det før min bestefar døde av kreft. Mitt beste tips er å prioritere familien slik at om ting skule gå dårlig så sitter du ikke igjen og angrer på at det var noe du ikke gjorde eller sa seinere. Vær positiv men samtidig tenk over at det kan gå galt. Jeg ønsker deg og dine lykke til. :)

 

Huff, nå har jeg vært dum, utrolig dum. Riktignok har jeg funnet en positiv ting ved alkohol, det fjerner depping. Det ER mulig å drikke bort problemer. Det har jeg funnet ut i kveld ... :(

5785877[/snapback]

Det kan være greit å drikke seg kanon av og til for å få nullstillt seg litt synes jeg, fungerer nesten som reset på datamaskinen for min del. Men ikke drikk fordi du er deprimert, det kan fort føre til trøbbel.

Lenke til kommentar
Huff, nå har jeg vært dum, utrolig dum. Riktignok har jeg funnet en positiv ting ved alkohol, det fjerner depping. Det ER mulig å drikke bort problemer. Det har jeg funnet ut i kveld ... :(

5785877[/snapback]

Det kan være greit å drikke seg kanon av og til for å få nullstillt seg litt synes jeg, fungerer nesten som reset på datamaskinen for min del. Men ikke drikk fordi du er deprimert, det kan fort føre til trøbbel.

5785925[/snapback]

Heh ... nettopp det som skjedde i går. Gleder meg sykt til jeg har drukket opp alt som er i hyblen her av alkohol, for da blir det en bråstopp på det (er såpass vettug at jeg ikke kjøper noe mer ... ).

Lenke til kommentar

For en genial uke. Først klarer jeg å fucke opp noe jeg håpa litt mer enn jeg ville innrømme for meg selv at skulle bli et forhold. Klarer pokker ikke tenke på annet for tida. Jeg hater hunkjønn og den isfront/avvisningstaktikken de kjører. Brenn. Lenge. Et SKIKKELIG varmt sted.

 

Så får vi tilbake en gruppeoppgave i dag. Riktignok bare førsteutkast, men vi besto med et hårstrå eller tre. Virka hvertfall sånn. Gruppa mi fungerer ikke... Vi sier det så enkelt som det. Oppgaven skal telle 50% av totalkarakter, så hvis vi får noe under C her, så er jeg rimelig ute å kjøre uansett hvor bra eksamen går. Skulle gjerne vært uten det sinnssyke presset om å MÅTTE gjøre det knivskarpt på eksamen, men det ser ut til at denne #¤&¤&¤ oppgaven ødelegger den planen..

 

Jeg kan vel ikke kalle meg deprimert. Jeg er sinna. Fordømt sinna, men det hjelper så lite å gå rundt og skjelle ut folk. Jeg er sikkert ikke uskyldig selv heller, så..får vel bare virke blid og fornøyd. "Brette opp ermene og ta i litt".. :roll:

 

Men spesielt første avsnittet av innlegget her skulle jeg gjerne gjort noe med. Faen, jeg savner henne! Jeg veit det er udigg å tenke sånn og at man må "gå videre" og yada yada, men...grr...når du er høyt oppe er det desto lenger ned..

 

Noen som gadd lese dette? Ikke verst. Ti poeng til deg.

Lenke til kommentar

Jeg noterer ti poeng i almanakken min. Er/var nettopp i en lignende hunkjønnrelatert situasjon selv. Det virket lenge som om ting utviklet seg i riktig retning, så ble det plutselig helt tyst. Jeg skjønner ikke bæret. Men jeg ser heller ingen grunn til å gå rundt og kverne så vanvittig mye på det, da plager man bare seg selv.

 

Har hun ombestemt seg var hun kanskje ikke så gira på det til å begynne med? Sånt skjer. Prøv å tenke rasjonelt, det finnes flere som er like fantastiske som henne selv om det i øyeblikket kan høres både søkt og irrelevant ut. Du trenger ikke å ramle så hardt selv om du i utgangspunktet er høyt oppe. Gi faen når det trengs. :)

Lenke til kommentar
Huff, nå har jeg vært dum, utrolig dum. Riktignok har jeg funnet en positiv ting ved alkohol, det fjerner depping. Det ER mulig å drikke bort problemer. Det har jeg funnet ut i kveld ... :(

5785877[/snapback]

Det kan være greit å drikke seg kanon av og til for å få nullstillt seg litt synes jeg, fungerer nesten som reset på datamaskinen for min del. Men ikke drikk fordi du er deprimert, det kan fort føre til trøbbel.

5785925[/snapback]

Heh ... nettopp det som skjedde i går. Gleder meg sykt til jeg har drukket opp alt som er i hyblen her av alkohol, for da blir det en bråstopp på det (er såpass vettug at jeg ikke kjøper noe mer ... ).

5786490[/snapback]

Huff ... det her blir for dumt. Alkoholen skal ut av min hybel NUH! :realmad:

 

Edit: Done :w00t: Fyyy så godt det var :)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...