Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Hm. Høres ut som om du har ganske store utgifter i såfall. Har du vurdert å gjøre om litt på budsjetter og slikt? Kanskje finne noe billigere sted å bo, nermere jobben så du slipper buss/bil-utgifter, kanskje flytte sammen med noen? Selge bil/velge kollektivt. Kutte ned på innkjøp av ting? Jeg skjønner deg kjempegodt når du synes det er kjipt. Økonomiproblemer er noe av det kjipeste som finnes - men du har vel egentlig ikke så veldig lite utbetalt i forhold til mange andre?

5756042[/snapback]

 

Er ikke så mye jeg kan gjøre om på egentlig. Jeg spiser stort sett brødmat, fordi det er rimelig billig totalt sett. Husleia mi er på 2400kr, for 75 kvm. Kollektivt så blir det omtrent like dyrt som om jeg skulle brukt bilen, skal jeg betale med cash en dag tur/retur jobb, så kommer det på ca en hundrings. Kjøper heller ikke så veldig mye andre ting, bortsett fra det som er nødvendig.

 

Jeg skal starte på skole til høsten, og regner med at jeg må skaffe meg en "roomie" da.

Har egentlig ikke så veldig lite utbetalt i måneden, nei, men det meste går bort i regninger.

 

Har levd på 1000-2000kr i måneden i fire år nå, og når jeg blir student til høsten så blir det mye av det samme. Begynner å bli litt lei nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Høres ut som om du har ganske store utgifter i såfall. Har du vurdert å gjøre om litt på budsjetter og slikt? Kanskje finne noe billigere sted å bo, nermere jobben så du slipper buss/bil-utgifter, kanskje flytte sammen med noen? Selge bil/velge kollektivt. Kutte ned på innkjøp av ting? Jeg skjønner deg kjempegodt når du synes det er kjipt. Økonomiproblemer er noe av det kjipeste som finnes - men du har vel egentlig ikke så veldig lite utbetalt i forhold til mange andre?

5756042[/snapback]

 

Er ikke så mye jeg kan gjøre om på egentlig. Jeg spiser stort sett brødmat, fordi det er rimelig billig totalt sett. Husleia mi er på 2400kr, for 75 kvm. Kollektivt så blir det omtrent like dyrt som om jeg skulle brukt bilen, skal jeg betale med cash en dag tur/retur jobb, så kommer det på ca en hundrings. Kjøper heller ikke så veldig mye andre ting, bortsett fra det som er nødvendig.

 

Jeg skal starte på skole til høsten, og regner med at jeg må skaffe meg en "roomie" da.

Har egentlig ikke så veldig lite utbetalt i måneden, nei, men det meste går bort i regninger.

 

Har levd på 1000-2000kr i måneden i fire år nå, og når jeg blir student til høsten så blir det mye av det samme. Begynner å bli litt lei nå.

5758377[/snapback]

Gammel gjeld? :dontgetit: Var nå ikke rare husleia, men er vel ikke så sentralt etter det jeg forstår. Men bare 1000- 2000 kr i månden? Huff, og jeg klager av og til men det er jo bare det jeg bruker på mat en månde.

Du får nå stå på og få en bra utdannelse så du casher inn litt nå du er ferdig :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei, fikk litt uventede utgifter på bilen, forsikring som må betales så fort som mulig (4000,-) og andre ting. Bor vel 20-25 minutter unna Ski sentrum, så det er litt sentralt. (gå-avstand.)

 

Skal bli billakkerer og lære meg motivlakkering, så jeg regner med at pengene strømmer inn etterhvert ja. :)

Lenke til kommentar
Gruer meg til tentamen i morgen. Gikk så dårlig sist gang. Og eg har hatt så mange mareritt i det siste at eg vet at eg ikke blir å få sove i natt heller. :ermm:

Arrgh! vil bare ha en natt uten å bli plagd. Våkne uthvilt..

5761120[/snapback]

Går vel sikkert mye bedre enn sist, kjedelig da å være plaga med mareritt midt i alt stresset. Nei får legge seg og sove, så trøtt nesten ikke mulig å holde øynene oppe.

Lenke til kommentar

huff. husker det selv da vi skulle ha slik prøve eksamen (ikke den virkelige eksamen men en "nesten eksamen" som teller en del)

dette var ca rett etter juleferien vi skulle ha denne...

den jula ble aldri den samme :(

men da ble jeg oxo veldig plaget av diverse drømmer

drømte stadig at jeg ble drept osv

til slutt begynte jeg å føle at drømmene mine var mer realistiske enn virkeligheten :dontgetit:

men det gikk bedre med en gang jeg ble ferdig med denne prøven...

Lenke til kommentar
huff. husker det selv da vi skulle ha slik prøve eksamen (ikke den virkelige eksamen men en "nesten eksamen" som teller en del)

dette var ca rett etter juleferien vi skulle ha denne...

den jula ble aldri den samme :(

men da ble jeg oxo veldig plaget av diverse drømmer

drømte stadig at jeg ble drept osv

til slutt begynte jeg å føle at drømmene mine var mer realistiske enn virkeligheten :dontgetit:

men det gikk bedre med en gang jeg ble ferdig med denne prøven...

5761319[/snapback]

Du må jo ikke la skole arbeidet ødelegge tia da du ska slappe av og fornye kreftene før neste skolehalvår, du er nesten nødt til å finne en form for avkobling ellers blir du bare utbrent til slutt før du er ferdig på skolen og får begynt å jobbe.

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig deprimert for tiden =/ egentlig har jeg vært det i hele mitt liv... men i det siste har jeg vært nedfor på grunn av familie og venner. Også har jeg merket i det siste at kjæresten min snakker ikke så mye med meg, jeg føler at han ikke er så interessert i å snakke med meg for å si det sånn.. har vært flere dager nå hvor han sier at han skal legge seg veldig tidlig og stikker med en gang så jeg nesten ikke rekker å si noe tilbake =/ uff..

 

Idag fikk jeg spesielt en følelse av at han ikke ville snakke med meg.. når jeg spør han om det er noe galt, så sier han nei. Hva skal jeg gjøre? =/ Er på skolen og er på gråten.. uff

Lenke til kommentar
Jeg er utrolig deprimert for tiden =/ egentlig har jeg vært det i hele mitt liv... men i det siste har jeg vært nedfor på grunn av familie og venner. Også har jeg merket i det siste at kjæresten min snakker ikke så mye med meg, jeg føler at han ikke er så interessert i å snakke med meg for å si det sånn.. har vært flere dager nå hvor han sier at han skal legge seg veldig tidlig og stikker med en gang så jeg nesten ikke rekker å si noe tilbake =/ uff..

 

Idag fikk jeg spesielt en følelse av at han ikke ville snakke med meg.. når jeg spør han om det er noe galt, så sier han nei. Hva skal jeg gjøre? =/ Er på skolen og er på gråten.. uff

5762332[/snapback]

 

kansje det er bare du som føler et behov for noen å prate med, å dermed føles det som han ikke vil prate, ikke vet jeg.. er ikke sikkert det er slikt.. hva vet vel jeg?

si til han at du har et behov for noen å prate med å at du har litt slitsom tid og trenger noen å prate med...

 

curtiis jeg vet jeg trenger avkobling, men det er ikke så lett, jeg er så redd jeg skal gjøre det dårlig på skolen osv.. går hele tiden å bekymrer meg osv :ermm:

Lenke til kommentar

monicalt:

Vel, si hva du føler til ham kan jo være en begynnelse? Så kan dere ta det sammen derfra? :)

 

Jeg antar at du et tenåring og kan si at denne tiden (for mange) ikke er særlig enkel, det gjelder å drasse jeg igjennom det å overleve og ikke minst gjøre det beste ut av det. Selv har den også vært ganske "bedritten", men i det siste årene så begynner ting å gå litt bedre.

 

Det beste rådet jeg kan gi til noen som er generelt deppa eller sliter med andre psykiske prolbem er å virkelig bestemme seg for at en skal bli bedre. Ting skjer ikke over natten, men hvis du virkelig prøver så er jeg ganske overbevist om at du vil få det bedre. Er forresten også lurt å se på de positive tingene du har, her på forumet så sutrer jo folk daglig om at de ikke har kjæreste, det har du. En positiv ting.

 

Hvis du tror det psykisk er veldig alvorlig så bør du ikke nøle å ta kontakt med psykolog eller i hvertfall sykesøster. Hvis du er i tvil så ta kontakt med sistnevnte så kan dere diskutere videre hvorvidt du trenger psykolog eller ei.

 

Godt mulig at du vil miste en del venner i tenåringstiden, det er vanlig at folk forandrer seg og rett og slett vokser fra hverandre. Men du vil sannsynligvis finne nye venner hvis dette skjer.

 

Oppsumert: Vær ærlig, vær positiv(dvs. ikke lat som du er glad men bestem deg for å gå i den lyse retningen i hvertfall), og kjemp for å få det bra, få hjelp hvis du trenger det.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Tror prøven i dag gikk greit. Tolket et dikt..så kan jo gå begge veier :ermm: men regner med å gå ned en karakter i norsk uansett da. Bah. Man skal jo lissom få bedre karakterer det andre halvåret..jaja det er i hvert fall ikke et av avgangsfagene for i år.

 

Syns ting begynner å gå nedover igjen no. Merker at jeg er mye trøttere og sliter med å konsentrere meg. Treningen hjelper ikke særlig lengre heller. Blir bare deppa når jeg har så lite energi. Skulle gjerne tatt turen inn til typen i dag, men føler meg forpliktet til å gå på trening. Får prøve å sove litt no.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Aaaargh!! Strøk på oppkjøring for tredje gang :cry:

Blir bare mer deprimert når jeg ifølge kjørelæreren kjører bra. Han ville visst gitt meg lappen uten å nøle hadde det vært opp til han...

 

Jeg blir så jævlig nervøs når jeg skal parkere og kommer litt skjevt ut, i dette tilfellet lukeparkering. Sensoren måtte bremse to ganger :no:

 

Hadde virkelig håpet på å komme meg videre i livet. Slippe å tenke på lappen mer.

For det er slik det føles, som en grøt med problemer du ikke kommer ut av.

Selfølgelig finnes det verre ting i livet enn å stryke på oppkjøringen(e). Men det gjør det ikke noe lettere å tenke på allikevel.

 

Er enda glad jeg går i lære å tjener penger så jeg har råd til dette. Selv om jeg ikke trives med jobben i det hele tatt :hrm:

 

Kanskje dette er et ubetydelig problem i forhold til en god del andre i denne tråden, men det føles virkelig godt å kunne dele det med andre.

Lenke til kommentar

Små problemer er også problemer.

 

Synes lappen er litt stress selv, har ikke kommet igang med timer ennda og burde det for lenge siden. Forøvrig har jo i vår kultur(i hvertfall i noen miljøer) lappen mye å bety og mye sosial status(eller rettere sagt: du mister den hvis du ikke har lappen). Og så er det jo knyttet opp mot å mestre og komme seg videre i livet, så er strengt tatt veldig forstålig.

Lenke til kommentar

woodchopper87: Vel, hvis kjørerlærer mener du er god nok så er du det. Problemet er bare å slappe av såpass mye at sensor også skjønner det, hvilket ikke akkurat er like lett. Selv husker jeg godt det var skrekkelig stessende å ta lappen. Hvordan jeg klarte det skjønner jeg egentlig fortsatt ikke :hm: Men uannsett tror jeg rett og slett du ikke slapper nok av. Jeg antar du rett og slett blir for hengt opp i at du MÅ klare det denne gangen ...

 

Ellers er jo lappen en sosial betydning som TLZ nevner, og da blir det jo litt viktig :)

 

Edit: La til litt.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Nei når det kommer til sosiale sammenhenger er ikke akkurat lappen noe morsomt emne lenger.

 

Fant nettop ut at det har vært fullmåne på hver oppkjøring :hmm:

Er jo nesten så desperat at jeg tyr til overtroiske forklaringer..hehe.

 

Når det gjelder det du sier om at jeg ikke slapper av nok; var overaskende nok

nesten ikke nervøs før uhellet med lukeparkeringen. Men visste at når sensor

må gripe inn er det ganske stor sjanse for å stryke. Da er det ikke så veldig lett

og konsentrere seg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...