Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff ... det er ingen rundt meg som skjønner hvordan jeg egentlig har det. Eller det er jo en sannhet med modifikasjoner, for det er ei som virkelig veit hva jeg snakker om, men hu bor jo så ${[@$€#(%&/%/()= langt unna :cry: Samme person er også den eneste som virkelig ser ut til å skjønne hvor mye en klem betyr for meg og ikke minst hvor mye det faktisk hjelper, men så var det dennne ${[@$€#(%&/%/()= avstanden da :cry:

 

Jaja, min lille tur nedi grøfta.

 

Edit: La til et par ord til.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
jeg vet at selvmord er egoistisk....

er bare så jævla lei av denne verden og ser ingen utvei fra dette helvete :(

5755171[/snapback]

So what, hvis du er lei av verden og ikke vil leve mer må du egentlig prate med en professionell (AnAnAs :(). Det er nå det jeg ville ha gjort i allefall :)

 

Hvor gammel er du? Hvis du bare er 14-16 år gammel og er lei livet...

Da vet du enda ikke hva livet er ;)

Bare prøv og hold ut til det ordner seg du... Har også hatt en skikkelig tøff periode (1 år) da jeg tenkte på selvmord, men jeg kom fram til at det ikke var vits... At det faktisk var folk som likte meg :) Det er jeg veldig glad for nå, etter som livet mitt har snudd seg helt på hodet og jeg nå har det nesten bare bra ;)

5755305[/snapback]

jeg er 18 nå... har slitt med dette et halvtårs tid elns... har slitt med det før oxo, da var det enda værre...

det tok meg 5 år med gradvis forbedringer, helt til nå der jeg havna på bånn igjen :(

 

AnAnAs, takker mye, men desverre er det en sak i huet mitt som sier stopp pga jeg er sjenert og kansje en smule sosial angst osv.. har slitt med det så lenge jeg kan huske..

ang. professionell hjelp, jeg ble henvis til en psykolog av legen i forige uke..

noen som vet hvor lang tid det går før det skjer noe?

har jo hørt der kan ta lang tid

Lenke til kommentar
Føler at de pengene jeg tjener nå ikke strekker til. Tjener 14000 i mnd etter skatt, og allikevel så trenger jeg 8000 til. :(

 

 

Også er jeg drittlei de voksne som sier "velkommen til den voksne verden" hver jævla gang jeg klager over et eller annet økonomisk.

5755250[/snapback]

 

Hm. Høres ut som om du har ganske store utgifter i såfall. Har du vurdert å gjøre om litt på budsjetter og slikt? Kanskje finne noe billigere sted å bo, nermere jobben så du slipper buss/bil-utgifter, kanskje flytte sammen med noen? Selge bil/velge kollektivt. Kutte ned på innkjøp av ting? Jeg skjønner deg kjempegodt når du synes det er kjipt. Økonomiproblemer er noe av det kjipeste som finnes - men du har vel egentlig ikke så veldig lite utbetalt i forhold til mange andre?

Lenke til kommentar
Hmm...

 

Jeg har sosialfobi? Jeg bruker å være nervøs når jeg skal bli kjent med nye personer, spesielt jenter... Jeg har ingen problemer med folk jeg allerede kjenner, eller personer jeg vet hvem er :)

5756227[/snapback]

Alle har alle diagnoser i svak form, men men sier ikke at en person noe med mindre det blir dominant og ikke minst: et problem i stor grad.

 

Uansett, om du har sosialfobi eller ikke. Bestem deg for å bli selvsikker. Hvis du virkelig bestemmer deg så vil det i hvertfall hjelpe.

Lenke til kommentar
Hmm...

 

Jeg har sosialfobi? Jeg bruker å være nervøs når jeg skal bli kjent med nye personer, spesielt jenter... Jeg har ingen problemer med folk jeg allerede kjenner, eller personer jeg vet hvem er :)

5756227[/snapback]

 

Jeg er veldig sånn og, men vil ikke kalle det fobi for meg... Mer det å være litt sjenert.

 

Tror det er relativt normalt blandt mange

Lenke til kommentar
ang. professionell hjelp, jeg ble henvis til en psykolog av legen i forige uke..

noen som vet hvor lang tid det går før det skjer noe?

har jo hørt der kan ta lang tid

5755963[/snapback]

Varierer veldig. Du må iallfall forvente at det kan ta tid før du får time.

 

Hmm...

 

Jeg har sosialfobi? Jeg bruker å være nervøs når jeg skal bli kjent med nye personer, spesielt jenter... Jeg har ingen problemer med folk jeg allerede kjenner, eller personer jeg vet hvem er :)

5756227[/snapback]

Vel, for å være litt kritisk: Er vi ikke alle litt nervøse når vi møter nye personer? Isåfall blir det feil å kalle det sosialfobi. Uannsett, virker det ikke som noe sterke saker, med mindre det ikke var alt da ... :)

Lenke til kommentar
Alle har alle diagnoser i svak form

5756249[/snapback]

Jasså?

5756345[/snapback]

Jepp. Grovt forklart i hvertfall. Men de er ikke diagnoser når man har dem i svak form. Ta skrekk for dyr fks, det er en sunn instiknkt som er for å beskytte oss, men hvis den blir for sterk så blir den et problem og vi klassifiserer den som "dyrefobi".

 

Alle diagnoser var vel å ta veeldig hardt i, men veldig mange fobier, og en del andre psykologiske "lidelser" har alle i svak grad. Men når de er i svak grad så er det ikke et problem men gjøre funksjonen sin slik som det skal, med andre ord ingen lidelse.

 

Joda, alle er vel nervøse når man møter nye personer, men de fleste jeg kjenner klarer det mye bedre enn jeg... De begynner å prate med forskjellige folk også videre, mens jeg venter på at jeg skal bli introdusert for noen :)

5756505[/snapback]

Når det gjelder nye personer så kan folk med sosial-angst gjerne være veldig komfortable med nye folk(kontra de som de kjenner). Folk som en kjenner kan folk føle at forholdet til dem blir "ødelagt". En rar (og ikke minst irasjonell) tankegang, men jeg kan gjenkjenne meg i den.

 

Men liksom, bare kjør på. Ikke noe galt å være litt nervøs, etterhvert blir du antagligivs mer selvsikker uansett. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hmm, lurer nå litt på om det er meg det er noe galt med. Prata med ei dama i går og svetten begynte å renne vart klam i hendene, til slutt mått jeg nå bare gå fant det hele litt pinelig. Ska det nå sies at jeg var ute å gikk tur og kom inn i varmen på kiosken. Og så når jeg kommer ut på litt gyngende grunn, ikke helt vet va jeg ska foreta meg, så kommer det førbannade skrytet er litt for gla i å skryte og legger av og til på "kjukkt lag" så alt ska se litt bedre ut. Hmm, er det noen måter å selv pleie seg for å stime opp selvtilliten? Trener nå litt prøver å forme utsene etter mitt bilde veit nå at trening kan hjelpe, men som alt annet er utalmodig og vil ha resultat, så blir resultatet dårlig for jeg forhaster meg litt.

Lenke til kommentar
Joda, alle er vel nervøse når man møter nye personer, men de fleste jeg kjenner klarer det mye bedre enn jeg... De begynner å prate med forskjellige folk også videre, mens jeg venter på at jeg skal bli introdusert for noen :)

5756505[/snapback]

Vel, det vil alltid være folk som takler ting bedre enn seg selv. Uannsett, det er ingen unaturlig reaksjon at man blir nervøs når man møter nye personer. Jeg tror de aller fleste ønsker å gjøre et så godt inntrykk som mulig, og det gjør at man blir nervøs. Men for all del, fult mulig det er et forbi. Jeg er jo ikke akkurat noen psykolog heller :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...