Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Faen! Akkurat nå savner jeg pappa intenst :cry: Har vel ikke før nå helt skjønt hvor lik jeg egentlig er han. Alt jeg "er", var han ... Verst av alt er at jeg aldri har skjønt før nå hvor heldig jeg var :cry:

5672450[/snapback]

 

Jeg har ikke lest så langt bak i denne postet, så kan du forklare meg hva som har skjedd :dontgetit: ?

5674227[/snapback]

Nææh ... Hjelper ikke om du så har lest hele tråden. Det som har skjedd er at han døde av kreft for snart 8 år siden, og det er først 7-8 år senere at jeg skjønner hva som faktisk har skjedd. Jeg har mistet halve meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen! Akkurat nå savner jeg pappa intenst :cry: Har vel ikke før nå helt skjønt hvor lik jeg egentlig er han. Alt jeg "er", var han ... Verst av alt er at jeg aldri har skjønt før nå hvor heldig jeg var :cry:

5672450[/snapback]

 

Jeg har ikke lest så langt bak i denne postet, så kan du forklare meg hva som har skjedd :dontgetit: ?

5674227[/snapback]

Nææh ... Hjelper ikke om du så har lest hele tråden. Det som har skjedd er at han døde av kreft for snart 8 år siden, og det er først 7-8 år senere at jeg skjønner hva som faktisk har skjedd. Jeg har mistet halve meg selv.

5674340[/snapback]

Når jeg leste dette følte jeg et stikk i meg selv. Jeg føler med deg :cry: Det kan umulig være lett. Jeg kan ikke akkurat gi deg noen råd i denne situasjonen, men du må bare huske på at faren din var veldig glad i deg, og han vil nok ikke at du skal gå rundt å være deprimert for dette.

Men jeg skjønner hvor ille du har det :cry: Jeg føler med deg!

Lenke til kommentar
Akkurat, men presset er stort.

Pappa, mamma, mesteparten av klassen, bestekameraten... alle de røyker...

Nei, da er det vel bare å begynne da. Om det var det du ville høre. :hmm:

 

Men vil ikke si at det er et smart valg. :roll:

5674204[/snapback]

Det er ikke det jeg vil høre heller. har jævlig lyst men, skal ikke. Hvert fall ikke før jeg er 18...

 

Nææh ... Hjelper ikke om du så har lest hele tråden. Det som har skjedd er at han døde av kreft for snart 8 år siden, og det er først 7-8 år senere at jeg skjønner hva som faktisk har skjedd. Jeg har mistet halve meg selv.

5674340[/snapback]

Det kom som et sjokk for meg.

 

Jeg vet ikke hvor mange år du er, men uansett så er det skikkelig ille.

Jeg har selv en bestemor som døde, jeg har enda ikke kommet over det.

Tviler sterkt på at jeg kommer over det før jeg besøker huset eller graven hennes :ermm:

 

Så var det bestefaren min som døde da jeg var ganske ung, men det er et bilde som er brent i meg:

 

Jeg og han sitter på en krakk ved stien ned til naustet. Han sitter der og viser meg noe med et garn eller et tau.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har dette bilde i meg, jeg var jo så liten da :dontgetit:

Det er tungt, har bare farmor igjen av besteforeldrene minen.

Farfar døde av kreft eller noe sånt, etter han veltet med traktor

Farmor sovnet stille inn

Mormor døde av en grunn jeg ikke vet...

Lenke til kommentar

Tannlege er da ikke så ille? ikke vært hos tannlege på 7 år, men fant nu ut at det kunne vær greit å få kikka over. Var nu fan ikke dyrt heller, og ikke særlig vondt. Kost meg 1400,- for å få reparert to tenner, byttet noen plommer og kikka over resten. Ikke ille det, men pusser da to ganger om dagen da. Jævlig å ha dårlige tenner synns nå jeg.

Lenke til kommentar

Nææh ... Hjelper ikke om du så har lest hele tråden. Det som har skjedd er at han døde av kreft for snart 8 år siden, og det er først 7-8 år senere at jeg skjønner hva som faktisk har skjedd. Jeg har mistet halve meg selv.

5674340[/snapback]

Når jeg leste dette følte jeg et stikk i meg selv. Jeg føler med deg :cry: Det kan umulig være lett. Jeg kan ikke akkurat gi deg noen råd i denne situasjonen, men du må bare huske på at faren din var veldig glad i deg, og han vil nok ikke at du skal gå rundt å være deprimert for dette.

Men jeg skjønner hvor ille du har det :cry: Jeg føler med deg!

5674373[/snapback]

Nei, lett skal det vist ikke være :hmm:

 

Nææh ... Hjelper ikke om du så har lest hele tråden. Det som har skjedd er at han døde av kreft for snart 8 år siden, og det er først 7-8 år senere at jeg skjønner hva som faktisk har skjedd. Jeg har mistet halve meg selv.

5674340[/snapback]

Det kom som et sjokk for meg.

 

Jeg vet ikke hvor mange år du er, men uansett så er det skikkelig ille.

Jeg har selv en bestemor som døde, jeg har enda ikke kommet over det.

Tviler sterkt på at jeg kommer over det før jeg besøker huset eller graven hennes :ermm:

 

Så var det bestefaren min som døde da jeg var ganske ung, men det er et bilde som er brent i meg:

 

Jeg og han sitter på en krakk ved stien ned til naustet. Han sitter der og viser meg noe med et garn eller et tau.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har dette bilde i meg, jeg var jo så liten da :dontgetit:

Det er tungt, har bare farmor igjen av besteforeldrene minen.

Farfar døde av kreft eller noe sånt, etter han veltet med traktor

Farmor sovnet stille inn

Mormor døde av en grunn jeg ikke vet...

5674484[/snapback]

Er 20 nå, noe som vil tilsi jeg var 12 da. Ikke akkurat tiden man normalt mister en far eller mor kan man si ... :(
Lenke til kommentar
Tannlege er da ikke så ille? ikke vært hos tannlege på 7 år, men fant nu ut at det kunne vær greit å få kikka over. Var nu fan ikke dyrt heller, og ikke særlig vondt. Kost meg 1400,- for å få reparert to tenner, byttet noen plommer og kikka over resten. Ikke ille det, men pusser da to ganger om dagen da. Jævlig å ha dårlige tenner synns nå jeg.

5674689[/snapback]

Jeg vet ikke hvorfor jeg har det, var sikkert fordi jeg borte uten bedøvelse første gangen :tease:

 

Er 20 nå, noe som vil tilsi jeg var 12 da. Ikke akkurat tiden man normalt mister en far eller mor kan man si ... :(

5674890[/snapback]

uff, det er veldig trist.

 

*trøst på*

Lenke til kommentar
Tannlege er da ikke så ille? ikke vært hos tannlege på 7 år, men fant nu ut at det kunne vær greit å få kikka over. Var nu fan ikke dyrt heller, og ikke særlig vondt. Kost meg 1400,- for å få reparert to tenner, byttet noen plommer og kikka over resten. Ikke ille det, men pusser da to ganger om dagen da. Jævlig å ha dårlige tenner synns nå jeg.

5674689[/snapback]

Jeg vet ikke hvorfor jeg har det, var sikkert fordi jeg borte uten bedøvelse første gangen :tease:

 

Er 20 nå, noe som vil tilsi jeg var 12 da. Ikke akkurat tiden man normalt mister en far eller mor kan man si ... :(

5674890[/snapback]

uff, det er veldig trist.

 

*trøst på*

5676052[/snapback]

takk :)

Lenke til kommentar

*sukk* Nettopp krasjet for første gang. Kjørte rett i en bil som bremset pga vikeplikt. Jeg fikk ikke skader, han fikk ikke skader, bilen hans fikk ikke skader, men bilen MIN fikk skader :( Kontoen er allerede på null, så hvor jeg skal få penger til ny lykt og oppretting av trøkken jeg fikk på venstresiden forran aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har dere noen gang opplevd at penger har gått dere til hodet? Jeg fikk 27k til konfirmasjon, 3 dager før bestilte jeg pc-deler for 12000, jeg henta de dagen etter selskapet. Så ville jeg ha mer, jeg tenkte: jeg har da faen så mye penger at det gjør da ikkeno om jeg kjøper litt til, så jeg bestilte unødvendig datatutstyr for 2-3 tusen annenhver uke! Men så, tok pengene slutt og jeg satt igen med en haug unødvendige datadeler som bare lå å støva ned, kan tenke deg jeg angra da? Det værste er at pcn min er ikke så ekstrem som dere skulle ha trodd! P4 3.0 GHz, Rad X800 Pro, 500GB lagring, 1024 MB minne osv. Skal også nevnes at jeg brukte hele 4500 kr på lydutstyr! Jeg kunne fått en bra pc for 15-17k OG hatt penger til moped og andre ting :(

Lenke til kommentar
Har dere noen gang opplevd at penger har gått dere til hodet? Jeg fikk 27k til konfirmasjon, 3 dager før bestilte jeg pc-deler for 12000, jeg henta de dagen etter selskapet. Så ville jeg ha mer, jeg tenkte: jeg har da faen så mye penger at det gjør da ikkeno om jeg kjøper litt til, så jeg bestilte unødvendig datatutstyr for 2-3 tusen annenhver uke! Men så, tok pengene slutt og jeg satt igen med en haug unødvendige datadeler som bare lå å støva ned, kan tenke deg jeg angra da? Det værste er at pcn min er ikke så ekstrem som dere skulle ha trodd! P4 3.0 GHz, Rad X800 Pro, 500GB lagring, 1024 MB minne osv. Skal også nevnes at jeg brukte hele 4500 kr på lydutstyr! Jeg kunne fått en bra pc for 15-17k OG hatt penger til moped og andre ting  :(

5693369[/snapback]

Ekstremt dumt gjort. :no: *trøste*

Lenke til kommentar

hva er det jeg skal gjøre? det er en jente som liker meg, men jeg liker ikke henne på den måten:/ det er som er litt ille er at hun forteller meg at hun ikke helt har det bra på skolen og at noen mobber henne osv. hun skriver hele tiden til meg på msn hvor kjekk jeg er, og at hun savner meg osv.. hva er det jeg skal gjøre? vil ikke såre henne og at hun skal bli lei seg og være sur på meg?

Lenke til kommentar

ThaAntihero, før det første, ta en titt innom kjærlighetstråden ;) Mye snakk om slikt der.

 

Men som du sier, det er vanskelig å ikke såre henne. Jenter har enormt mye følelser i spill, og det skal ingen ting til før man sårer dem, og sårene kan få store konsekvenser.

 

Men pass deg for alt hun forteller. Det kan være at hun "pynter litt på sannheten", eller at hun blåser ting litt opp for å få oppmerksomhet. Det er ikke no ukjent fenomen, snarere tverdt om. Men noen kan dra den litt langt, og det er lett å gå i fella. Så vær litt kritisk og ikke la det gå inn på deg at hun har det vondt. Det beste du kan gjøre er bare å støtte henne i det hun sier, og lytte til henne tror jeg. Men for all del, ikke snakk for mye om det. Ikke gi henne all oppmerksomheten hun vil. For det kan jo være kun derfor hun vil snakke om det, fordi hun vet du vil hjelpe henne....

 

Men vansklig sak. Bedre om du hadde fortalt litt mer om deg og henne..

Lenke til kommentar

Hm, sitter i en litt rar situasjon nå.. Jeg er lei meg og lettere deppa men vet ikke grunnen til det. Irriterer meg over dette, siden jeg ikke vet grunnen.. Og derfor får jeg jo ikke gjort noe med det heller..

Jeg liker ikke å være i slikt humør, jeg rett og slett hater det..

 

Np: James Blunt - I really want you

Lenke til kommentar
Hm, sitter i en litt rar situasjon nå.. Jeg er lei meg og lettere deppa men vet ikke grunnen til det. Irriterer meg over dette, siden jeg ikke vet grunnen.. Og derfor får jeg jo ikke gjort noe med det heller..

Jeg liker ikke å være i slikt humør, jeg rett og slett hater det..

 

Np: James Blunt - I really want you

5696941[/snapback]

Nei, skal ikke være enkelt det her. Sitter stadig og føler meg direkte utladet og deppa, skjønner bare ikke bæret av hvorfor. Er vel egentlig da man bør gå ut og gjøre noe gøy. Skjønner man ikke hvorfor man er deppa så hvorfor være det? :shrug: Personlig foretrekker jeg å en tur på bowlinghallen. Kort avstand dit og jeg driter egentlig i om noen blir med uannsett, gøy klarer jeg fint å ha det alene :)

Lenke til kommentar
Hm, sitter i en litt rar situasjon nå.. Jeg er lei meg og lettere deppa men vet ikke grunnen til det. Irriterer meg over dette, siden jeg ikke vet grunnen.. Og derfor får jeg jo ikke gjort noe med det heller..

Jeg liker ikke å være i slikt humør, jeg rett og slett hater det..

 

Np: James Blunt - I really want you

5696941[/snapback]

Vær litt sammen med gode venner, prat ut om det og ha det gøy. Det hjelper for meg, i alle fall.
Lenke til kommentar

Hmm. Vet ikke hvor jeg skal begynnej eg.. Egentlig er vel dette et spørsmål, om hva dere syns. Er det ille eller er det helt normalt?

 

Skal vi se, jeg har en stemor som flyttet inn hos oss for ca 2 år siden, kom aldri overens med hun egnetlig. Hun har to unger, som ikke har noen oppdragelse, de har alltid fått gjøre som de vil, få hva enn de peker på, og får aldri kjeft. Sånn er det til dels enda, men far har prøvd og få litt oppdragense inn i de da, med at de skal spise ordentlig og sånt, ikke prate med masse mat i munnen osv.

 

Stemoren min er vel som stemødre flest.. Veldig overbeskyttende overfor sine egne barn, og prøver å få mest mulig av skylden over på meg.

 

Et nylig eksempel på dette er at far tok stemora mi på fersken ved og la hennes to barn spise på rommene sine (som de egnetlig ikke får lov til pga at de aldri tar ned tallerkene sine og lar skrotter og rester ligge på rommet, LES: Fluer).

 

Da trakk stemora mi fram : ja men Tommi (meg) drakk te på rommet sitt i dag!

Var dette virkelig nødvendig og trekke fram? Ettersom han ikke hadde sagt noe om det da jeg gikk opp trappa med te tidligere på dagen?

 

Men forskjellsbehandling går jeg utifra er vanlig....

 

Nå i det siste har han minste ungen kommet i den såkalte trassalderen, hvor han avskyr alle autoriterer, deriblant faren min, mens han derimot klenger seg til mora si, og får alltid den beskyttelsen han trenger fra henne. Her om dagen kom han i en konflikt på skolen hvor han ble banket opp og ble ble da holdt hjemme fra skolen i 1 uke av stemora mi. Dette fordi han ble mobbet. (Pga at han slang masse dritt til noen andre unger først)

 

Også er det den spesielle lørdagen da, dagen hvor man faktisk får spise godteri, jeg ihvertfall. Men av en grunn virker det som om at jeg får godteri på lørdager, er altfor mye for meg, og derfor må Kathe gi hennes barn godteri i uka også. Minste ungen fikk en 200g melkesjokolade for og ha satt tallerkenen sin i oppvaskmaskinen her om dagen og gått langt på ski eller noe. Dette syntes hun da var veldig stort gjort av en 10 åring. Dette så da faren min når han kom hjem fra og vaske bil, og ble da litt sur på stemoren min ettersom at de hadde kommet fra til felles retningslinjer i huset, som innebærer at godteri var på lørdager. Det resulterte da i en stor krangel som også gjorde at far har gått sur i en go stund nå. Dette var et nylig eksempel, men det har også skjedd før, og en del av kjeften hans går også utover meg, så jeg får også en del kjeft, av begge to, selv om jeg ikke har gjort noe galt til å begynne med. Og dette lurer jeg på om kan ha gjort at jeg blir deppa for tia, og ikke er no særlig glad om dagen.

 

 

Litt langt innlegg, men det måtte til for og forklare hva som skjer hjemme hos meg for tiden.

 

Noen som har noen meninger om dette? Er det så ille som jeg syns?

 

 

//Sweet™..

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

Ja, det er ille. Syns synd på deg som må slite med en sånn stemor. Burde da være mulig å se litt objektivt på ting. Å dra fram at du hadde med deg te på rommet..vel..det var sånn jeg pleide å gjøre da jeg var yngre "jammen jammen hun gjorde jo det i går, da må jo jeg også få lov.." :roll:

 

Har du prøvd å snakke om dette med faren din? Han irriterer seg jo over det også virker det som. Kanskje dere to kan alliere dere mot stemoren og ungene litt? mener ikke at dere skal starte full krig, men bruk litt taktikkog få henne til å_se_hvordan barna hennes _egentlig_er!

 

Mødre/fedre kan fort bli blinde for sine egne barns feil og mangler. Gi henne noe hun ikke kan bortforklare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...