Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Bawh :(

 

Jeg har hatt følelser for en god venninne av meg ganske lenge nå, problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det til henne og at jeg ikke vet hvordan hun kommer til å reagere :( Vi har vært venner gjennom nesten hele livet (fra 4kl)

 

Har indirekte sagt det til henne før dvs jeg sa det til en annen venninne som står meg og henne nært. Hun spurte om hun kunne si det til en siste venninne og det var greit sa jeg. Hun hadde lovet at hun ikke skulle si det videre til noen... Tror dere hun klarte det? Nei.

 

Etter hun fikk vite at jeg hadde følelser for henne ble hun mer stille ovenfor alle. Akkurat som om hun ikke visste hvordan hun skulle reagere. Det kan jo selvfølgelig hende det var andre ting som også gjorde det, men det vet jeg ikke noe om. Dette er et par måneder siden nå, og nå har det blitt "normalt" igjen. Det ble det egentlig bare 1-2 uker etter på men men.

 

Nå har det altså blusset opp igjen, det er bare det at hun har funnet seg en annen fyr nå. Jeg og han har blitt veldig gode venner nå og jeg vil ikke ta henne fra han. Jeg vet altså ikke hva hun tenker på nå (hvem gjør vel det) men det virker som hun er veldig usikker.

 

Kort og godt

Hun vet jeg har følelser for henne.

Hun har følelser for en annen. Vet ikke hvordan det er med meg

 

Jeg vil ikke hindre henne i å bli i lag med kompisen min

Jeg vil ikke stikke kjepper i hjula for kompisen min, men jeg vil samtidig ikke gi opp henne

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette til henne det gjelder

 

Huff, som vanlig av meg ble dette en lang sytepost :(

 

Hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Stoooor klem til alle i Deppetråden!*

 

Opp med humøret alle sammen! Det er vinter og flott ute :love: Som perfekt til snøbading!

5671095[/snapback]

har ikke snø her på vestlandet :thumbdown:

Skal snart til onkelen min, der kan man ikke bli deprimert, er man deprimert på turen bort er man i strålendes humør på veien hjem :)

 

Har ei veninne som driver får massiv psykolog hjelp, men alikevell så er det hun som må gjøre hele jobben selv. Vanvittig tungt å være rundt henne og høre hva hun går igjennom. Skumle saker dette her....

 

hater denne følelsen..

 

har ei vennine++ selv som har fått/går hos psykolog.. (av annen grunn enn det snakkes om)... *må kutte litt*

5671146[/snapback]

Eksen min på 15 klager veldig mye om noe rundt dette emnet.

 

Etter jeg gikk fra henne, påstår hun av hun blir mobbet og at hun er knust pga at jeg gikk fra henne.

 

Selv trur jeg at hun overdriver litt, men snakker rolig med henne. Men når begynner å bli "galen" så blir jeg litt strengere med hun, så "slipper jeg litt taket" og mykner litt.

Håper hun får det bedre snart.

 

Jeg tror hun kopierer den fra et sted...

Hvorfor tror du hun skriver hele det innleget når hun vet alle kommer til å hate henne for det?

Høres ut som noe jeg kunne gjort for å irritere broren min:P

5671240[/snapback]

Man skal uansett ikke kødde med slikt, siden du påstår at du kjenner henne så kan du ta kontakt med henne direkte og spørre seriøst om hun snakker sant.

 

___________

 

 

Jeg er asosial, kvisetryne, nerd og stygg. Det mener nå jeg :hrm:

 

Jeg sitter så og si hele tiden foran dataen, kvisene spruter frem og jeg gjør ingenting med det.

 

Nå trur jeg at jeg har en ødelagt tann, den føles løs. Dette pga min jævla latskap.

Jeg "gidder" ikke å pusse tennene, ja rett og slett gidder ikke.

 

Økonomien begynner å få bein å gå på, men den klarer ikke gå rett enda.

 

Kjærligheten er noe jeg ikke er kjent med. Alle forholdene mine er blåste. Siste kjæreste visste så og si ingen følelser for meg på slutten, virket det ut som.

 

Alt jeg rører av elektroniske gjenstander går som regel til helvete...

Nokia 3310: Under et fotballmål (jepp, du leste rett)

Nokia 3310: I shortsen når jeg badet

Nokia 5510: Ja, ingenting gale, men den var ikke min.

Siemens A50: Batteri til helvete

Siemens MC60: Batteri til helvete, dårlig mobil, treg.

SE K700i: I tekoppen til eksen (jepp, nå leste du også rett)

 

Håper Nokiaen min (5140i) varer litt lengre da :ermm: Gjennomsnitlig levetid for mobilene mine er ca 1 år eller mindre.

 

Creativ P380 anlegget mitt gikk til helvete, plustelig ville det ikke mer. Da var det 4 uker gammelt.

 

Datamaskinen min, den første bærbaren ECS Elitegroup G553 gikk til helvete.

Denne jeg har nå ECS Elitegroup 600L holder på å gå til helvete.

 

Jeg er på randen til å begynne å røyke.

 

Ja, da var det oppsumert.

Lenke til kommentar
hey. det er hun som tuller med spiseforstyrrelser, ikke jeg!

5671255[/snapback]

Jeg tviler på at hun tuller ...

5671263[/snapback]

Desverre så har mange en tendens til å kødde me selvmord, psykiske problemer, spiseforstyrrelser, osv..

En ting er å lage åpenbar humor ut av det(som ikke er vondt ment), men en annen ting er å utgi seg for å ha det som en form for underholdning. Nå vet ikke jeg hvorvidt hun er seriøs heller ikke.

 

En bør aldri avise noe blindt uten å tenke igjennom det, uansett hvor useriøst det låter... Dessuten så kan folk overdrive reele problemer de har(dvs. at man strekker sannhetne litt, selv om den i prinsippet er sann, men litt overdreven...)

Lenke til kommentar
Jeg er på randen til å begynne å røyke.

5671393[/snapback]

Hvilke problemer tenkte du at det skulle løse? :ermm:

5671415[/snapback]

Absolutt ingen.

 

Det er bare det at jeg synes røyk er avlsappende :no:

5671420[/snapback]

Røyk er ikke avslappende. Om du ikke røyker så har du ikke behov for røyk. Om du røyker så har du behov for det. Du kjenner ett sug, og du kjenner en glede ved å mette det suget. Så ikke start rett og slett, det er bare fordi man trenger det at det er deilig.

Lenke til kommentar

Zappza: Jeg tror jeg har vert i samme situasjon, bare fra den andre siden:

Jeg var forelsket i en jente og en annen jente var forelsket i meg.

Jeg gikk på en møkka skole hvor det lå ganske hart press på meg og den andre jenta med rykter om at vi var sammen og krenkelser fra div jenter når jeg gikk forbi dem (Jeg ble bare ertet, hun ble mobbet :( )

Jenta jeg var forelsket i var pen men dum og forelskelsen gikk sakte men sikkert over.

Jeg knakk fortsatt sammen under preset fra skolens jenter, men to uker ut i sommerferien, uten presset fra skolens jenter, fikk jeg følelser for den andre jenta (aah, livet som tennåring) Problemet er bare at jeg etter sommerferien byttet skole, jeg har lett over alt, men kan ikke finde den andre jenta eller noen personlige opplysninger om henne (mobil etc)

 

Så det er håp...

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

 

Jeg er asosial, kvisetryne, nerd og stygg. Det mener nå jeg :hrm:

 

Jeg sitter så og si hele tiden foran dataen, kvisene spruter frem og jeg gjør ingenting med det.

 

Nå trur jeg at jeg har en ødelagt tann, den føles løs. Dette pga min jævla latskap.

Jeg "gidder" ikke å pusse tennene, ja rett og slett gidder ikke.

 

Økonomien begynner å få bein å gå på, men den klarer ikke gå rett enda.

 

Kjærligheten er noe jeg ikke er kjent med. Alle forholdene mine er blåste. Siste kjæreste visste så og si ingen følelser for meg på slutten, virket det ut som.

 

Alt jeg rører av elektroniske gjenstander går som regel til helvete...

Nokia 3310: Under et fotballmål (jepp, du leste rett)

Nokia 3310: I shortsen når jeg badet

Nokia 5510: Ja, ingenting gale, men den var ikke min.

Siemens A50: Batteri til helvete

Siemens MC60: Batteri til helvete, dårlig mobil, treg.

SE K700i: I tekoppen til eksen (jepp, nå leste du også rett)

 

Håper Nokiaen min (5140i) varer litt lengre da :ermm: Gjennomsnitlig levetid for mobilene mine er ca 1 år eller mindre.

 

Creativ P380 anlegget mitt gikk til helvete, plustelig ville det ikke mer. Da var det 4 uker gammelt.

 

Datamaskinen min, den første bærbaren ECS Elitegroup G553 gikk til helvete.

Denne jeg har nå ECS Elitegroup 600L holder på å gå til helvete.

 

Jeg er på randen til å begynne å røyke.

 

Ja, da var det oppsumert.

5671393[/snapback]

 

tja, det med ansiktet kan komme av naturlige årsaker, men du burde kanskje kutte ned på usunn mat. (skal ikke si jeg er så mye bedre akkurat nå, men ey, jeg er syk...må ha et eller annet i kroppen :) )

 

hva angår tennene dine, så burde du kikke innom en tannlege asap. Det var rene helvete i huset når moren min måtte til tannlegen. Noe som resulterte i en gjeld til meg på 4000 kr :p (det er deg om noen år om du fortsetter, så latskapen burde du se på)

 

ikke vet jeg om det jeg sier nå er sant, men det kunne ligge noe i det. Har også vært uheldige med kjærlighetsforholdene mine, men det er en del bedre nå.

Et problem med det kan jo være at du sitter foran en skjerm hele tiden. Tatt det du skriver i betraktning så er ikke hygienen i høysete, og det ville kanskje gi et litt bedre bilde av deg, dersom du begynte å gjøre noe med saken :)

 

hva angår alt det elektriske som dør, så er du langt fra ille. Tror jeg har drept noe rundt 40 mobiler, 5 laptoper, 8 mp3 spillere og noen pdaer. Selvfølgelig har alt dødt på måter som gjør det hele uforklarlig, men men :p

Lenke til kommentar
Spurte nettopp "the one", som jeg har veldig god kontakt med på msn, om hun ville være me å finne på noe en dag, men da måtte hun visst plutselig gå.. :(

5672714[/snapback]

 

 

ikke ta sorgene på forskudd :) selv om det ikke akkurat var den beste tingen som kunne skje.

Kanksje hun virkelig måtte gå? Bare ikke tenk for mye over det, for jo mer du kværner over det, jo større er sjansen for at resultatet blir helt horribelt.

Lenke til kommentar
Røyk er ikke avslappende. Om du ikke røyker så har du ikke behov for røyk. Om du røyker så har du behov for det. Du kjenner ett sug, og du kjenner en glede ved å mette det suget. Så ikke start rett og slett, det er bare fordi man trenger det at det er deilig.

5671457[/snapback]

Akkurat, men presset er stort.

Pappa, mamma, mesteparten av klassen, bestekameraten... alle de røyker...

 

tja, det med ansiktet kan komme av naturlige årsaker, men du burde kanskje kutte ned på usunn mat. (skal ikke si jeg er så mye bedre akkurat nå, men ey, jeg er syk...må ha et eller annet i kroppen :) )

 

hva angår tennene dine, så burde du kikke innom en tannlege asap. Det var rene helvete i huset når moren min måtte til tannlegen. Noe som resulterte i en gjeld til meg på 4000 kr :p (det er deg om noen år om du fortsetter, så latskapen burde du se på)

 

ikke vet jeg om det jeg sier nå er sant, men det kunne ligge noe i det. Har også vært uheldige med kjærlighetsforholdene mine, men det er en del bedre nå.

Et problem med det kan jo være at du sitter foran en skjerm hele tiden. Tatt det du skriver i betraktning så er ikke hygienen i høysete, og det ville kanskje gi et litt bedre bilde av deg, dersom du begynte å gjøre noe med saken :)

 

hva angår alt det elektriske som dør, så er du langt fra ille. Tror jeg har drept noe rundt 40 mobiler, 5 laptoper, 8 mp3 spillere og noen pdaer. Selvfølgelig har alt dødt på måter som gjør det hele uforklarlig, men men :p

5672034[/snapback]

Usunn mat... Det går det nok litt for mye av. Dette pga fristelsen. Klarer ikke å stå imot. Herregud, så vanskelig det er...

 

Jeg har tannlege skrekk :cry:

Jeg hater alt som har med tannleger å gjør...

 

Og alt kommer ned til noen få ting: Latskap, disiplin og vilje.

Latskap: det har jeg i massevis

Disipling og vilje: Noe som er ukjent for meg :no:

 

Trur jeg skal snakke med fattern om dette her. Få han til å minne meg på dusjing og tannpuss og slikt.

 

Nå skal jeg faktisk i dusjen. Jo nettopp fordi jeg var ute og måkte oppkjørselen på under en halvtime og bokseren er nesten gjennomvåt av svette.

 

Snakkes snart :)

Lenke til kommentar
Faen! Akkurat nå savner jeg pappa intenst :cry: Har vel ikke før nå helt skjønt hvor lik jeg egentlig er han. Alt jeg "er", var han ... Verst av alt er at jeg aldri har skjønt før nå hvor heldig jeg var :cry:

5672450[/snapback]

 

Jeg har ikke lest så langt bak i denne postet, så kan du forklare meg hva som har skjedd :dontgetit: ?

Lenke til kommentar

røyking er dumt. unngå det.

det er harry og taperaktig, vitner om dårlig viljestyrke, plasserer deg i en dårlig posisjon i arbeidslivet, ødelegger kroppen din, robber lommeboka, ødelegger tennene og ånden din...for ikke å snakke om passiv røyking, f eks dersom du en gang får barn og ikke har sluttet innen den tid. i det hele tatt, smart å unngå. det er et valg du sannsynligvis kommer til å se tilbake på og være glad for at du tok.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...