Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Å rømme fra problemene er kanskje ikke det beste da? de er jo fremdeles der når du kommer tilbake. Men kanskje man er litt sterkere etter en pause fra alt..

 

*ønske seg ferie*

5557849[/snapback]

 

Tenkte ikke en pause, tenkte en varig "ferie", hehe

5557890[/snapback]

Aha. Joh..kanskje det. Vet ikke helt ka du vil vekk fra da..men har alltid tenkt at fortid, nåtid og framtid henger sammen. Du kan ikke bare kutte vekk en del, fortiden din har kanskje påvirket deg i så stor grad allerede at det vil bli håpløst..

Minnene og følelsene knyttet til det du vil vekk fra er jo fortsatt der et sted i deg. Og å fortrenge ting er ikke sundt..

 

men joda..det er tider da jeg kunne ønske at jeg bare kunne dratt avgårde og aldri sett meg tilbake. Men hver gang kommer jeg på noe som jeg ville savnet altfor mye til at det ville vært verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ferie kunne noen å en vær trenge av og til, sku ha hatt litt ferie jeg men har liten lyst å sette avgåre alene. Da er det like bra å være heime alene, og å si at det ikke finnes pene jenter er jo litt feil er jo avhengig av øye som ser. Fortiden er noe dritt, sku ønske jeg kunne ha gjort ting annerledes så har ting vært mye bedre i dag. Men prøver nå med posetiv instilling, trening og slutte å drikke. Forandre litt på hele være måten, veit jeg kan bedre og bli bestemt. Det værste er nå å tro på seg selv få opp selvtilliten, men er motivasjon å kunne gjøre enkelte ting som ikke andre jeg kjenner kan.

Lenke til kommentar

Har en sak som jeg lurer på om noen kan ta en nøytral vurdering på for meg! Sliter i stykker huet av å gå å tenke hele veien på om jeg gjør det rette her eller ikke og kunne tenke meg andres tanker om temaet:

 

 

Slet skikkelig fra august til november etter jeg slo opp med eksen som ødela meg psykisk med masse utroskap og løgner.

 

Så møter jeg ei ny jente og forteller jeg ikke er klar for å hoppe rett inn i noe nytt fordi jeg er sårbar og ikke vil bli sveket så jævli igjen. Vi har det fint sammen, men så finner jeg ut hu prøver å møte en kar hu har møtt over nett for å finne på ting med han og finner og ut at de driver å flørter osv..

 

Konfronterte hun med det og hun rodde seg bort og løy om det en god stund helt til jeg fortalte jeg ikke gadd å se hu om ikke fortalte sannheten. Da det kom for dagen sa jeg jeg ikke ville ha sånne løgner igjen. Minner meg så jævli om hu som herpa meg psykisk og vil ikke oppleve sånt igjen.

 

Tenkte da at hun hadde kontakt med han andre fordi hun trodde ikke jeg ville bli sammen med hun, men etter en samtale der jeg forsikret hun om at jeg var glad i hun og brydde meg om hun og ba hun om litt tid før man gjorde ting offisielt lovet hun å gi faen i han andre.

 

Nå idag sitter hun på msn når jeg kommer bort til hun og hun gidder da plutselig ikke svare en kar som skrev til hun på msn. Så logger hun av og lukker vinduet. Av nysgjerrighet spørr jeg da så om hvem dette var siden hun ikke svarte. Av svaret jeg fikk skjønte jeg fort at ting ikke var som hun sa. Spurte litt mer og så kom de samme bortforklaringene, løgnene og sinne fordi hun mener jeg er påståelig og har feil, akkurat som sist gang. Etter en stund gidder jeg ikke mer og blir forbanna og da sier hun at det var en hu holdt på med før meg og at de pleier å sitte å snakke sammen gjevnlig på msn og at de er gode venner. Dette likte jeg dårlig pga mine tidligere erfaringer og når hun tidligere har nevnt at hun har en venn i Stavanger (karen det nå er snakk om) og at hun kunne tenke seg å dra dit og at hun da skulle bodd hos han om hun dro får jeg bare nok.

 

Er ikke den største saken i verden, kan si meg enig i det, men om man holder fokus på løgnene og bortforklaringene og at hu sier hu kunne bodd hos han om hun dro til Stavanger, og ikke at det bare var en samtale på msn, så er det nok for at jeg mister interessen for hele dama og ikke vil mer.

 

Er det bare jeg som er smårar fra den gangen jeg ble såra så jævli i sommer, eller har jeg mitt på det rene her og har en "gyldig" grunn til å være bitter og ikke ville noe mer?

 

:(

Lenke til kommentar

Veldig innviklet problem dette her. Jeg må bare få understreke en ting først: Det er utrolig viktig å skille mellom hva som har skjedd før med eksene dine, og hva som skjer med den nåværende kjæresten din. Alle fortjener en sjanse.

 

På en annen side så starter hun ikke akkurat bra når hun lyver og skjuler ting for deg fra første stund. Jeg ville nok ikke stolt på henne selv. Samtidig må du se på grunnen bak det hele. Hvorfor skjuler hun dette for deg? Du har satt ganske strenge regler for hva som er tilatt og ikke tillatt, og da det hele startet så hadde hun kanskje ikke nok mot, eller hun var for forelsket til å protestere. Jeg har ikke kuttet kontakten med mine ekser, og det har jeg vært helt åpen om til samboeren min. Han vet jeg prater med dem. Det er godt mulig at han er litt småsjalu til tider, men det er bare sunt å være litt sjalu, og innerst inne så vet han at jeg ikke ville gjort noe galt uansett. Poenget her er at du kan ikke bestemme hvem hun får ha kontakt med eller ikke, men det bør være en gjensidig åpenhet rundt det.

Lenke til kommentar

For meg virker det som du fortsatt har mye problemer å ordne opp i lperik.. kanskje du ikke er helt klar for et forhold? virker som du har mye paranoja over ting som egentlig ikke er så svære.. Kanskje hvis du gir deg selv litt tid, så blir ting litt lettere. Det er ikke meningen å påstå at du ikke er klar for ting, men bare tenk litt på det : )

Lenke til kommentar
For meg virker det som du fortsatt har mye problemer å ordne opp i lperik.. kanskje du ikke er helt klar for et forhold? virker som du har mye paranoja over ting som egentlig ikke er så svære.. Kanskje hvis du gir deg selv litt tid, så blir ting litt lettere. Det er ikke meningen å påstå at du ikke er klar for ting, men bare tenk litt på det : )

5561765[/snapback]

Er rimelig paranoid og har høy forsvarsmur oppe ennå fra sist forhold. Det merker jeg, og jeg har derfor sagt til hun nye at jeg ikke vil binde meg men se ann ting litt. Er redd for å bli såra igjen, og følte jeg ble det da hun starta å lyve til meg og holde ting skjult. Er klar over at det ikke er de største "forseelsene" men varsellampene blinker når hun oppfører seg som hun gjorde!

 

Og da er det mye lettere å skyve fra seg enn å jobbe videre med det... Vet ikke helt hva det blir til jeg, kjenner jeg meg selv rett tar jeg hun vel tilbake etter litt tid...

Lenke til kommentar
For meg virker det som du fortsatt har mye problemer å ordne opp i lperik.. kanskje du ikke er helt klar for et forhold? virker som du har mye paranoja over ting som egentlig ikke er så svære.. Kanskje hvis du gir deg selv litt tid, så blir ting litt lettere. Det er ikke meningen å påstå at du ikke er klar for ting, men bare tenk litt på det : )

5561765[/snapback]

Er rimelig paranoid og har høy forsvarsmur oppe ennå fra sist forhold. Det merker jeg, og jeg har derfor sagt til hun nye at jeg ikke vil binde meg men se ann ting litt. Er redd for å bli såra igjen, og følte jeg ble det da hun starta å lyve til meg og holde ting skjult. Er klar over at det ikke er de største "forseelsene" men varsellampene blinker når hun oppfører seg som hun gjorde!

 

Og da er det mye lettere å skyve fra seg enn å jobbe videre med det... Vet ikke helt hva det blir til jeg, kjenner jeg meg selv rett tar jeg hun vel tilbake etter litt tid...

5563911[/snapback]

Veit akkurat åssen du har det. Etter å ha bli såret på den samme måte selv med x'en blir forsvarsmuren en del høyere. Og når din nye begynner å følge de samme tegnene som x'en gjorde, så blir ikke ting helt lett.

Jeg har aldri hatt problemer med å stole på folk jeg kjenner godt. Men når man alikevel blir sveket på den mest brutale måten etter 2 år da man trodde man kjente en person, er det ikke lett å vite hva som skjer! Kan man virkelig stole på noen da? Selvfølgelig kan man det. Alle er jo ikke like.. Men når hun oppfører seg sånn, gjemmer unna ting, lukker msn vinduet med han fyren fra stavanger, lyver osv. Da skjønner jeg... Det er lov å være litt paranoid når du har vært gjennom det du har vært. Du har jo ikke gjort noe galt mot henne. Bare sagt ifra at du ikke er så veldig glad i at hun prater med han fyren.

Lenke til kommentar

hei, er litt sånn neforr jeg. Det er den samme gamle greia om det at hun bare vil ha meg som en venn og ikke noe mere. Jeg er ikke så gammel av meg, nermere bestemt straks 16 år. Jeg har knapt vert forelska før, så nå som jeg endelig hadde funnet ej jeg virkelig like og alt så ut til å gå bra så kom hun da med den berømmelige komentaren(bare være venner). tamt som bare det. noen tips om hva jeg burde gjøre/ikke gjøre? bør jeg prøve og komme over henne eller bør jeg bare snakke mere med henne og se hva som skjer? jeg liker henne somsakt veldig godt.

 

Det er sikkert 250 folk som har skerevet om akkurat den samme problemstillinga tidligere men jeg spør fordeom. livet går da stregt talt videre, men det er bare så kjipt siden jeg virkelig ville at det skulle fungere med henne. :cry:

Lenke til kommentar
Kommer han til å få vite det uansett så er det best du forteller det så fort som mulig.

5549115[/snapback]

Frykter for det ja. Var flere på den festen, bor en plass folk vet det meste om hvær andre. Så folk blir nokk til å sladre. Jeg å henne rotet ikke hele kvelden da, bare 1time. Men rot er rot.

Blir nokk å si at jeg å hun kysset i fylla. Og at d ikje va nokka anna mellom oss.

Både jeg og henne vil glemme det.. :wallbash:

5550852[/snapback]

 

:O Gikk utrollig nåkk bra. Han bare flirte litt i telefonen. Det viser seg at hun er ei sånn såm prøver seg på alle uansett hva. Han har hørt at hun har prøvd seg på flere. Han så også at det uansett ikke kunne gå mellom dem alikevell. Dessuten hadde de bare vert sammen i 2-3uker. Han syns jeg var tøff som sa i fra. Å var glad for det.... *puster lettet ut* :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...